fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC

רוצה 60 כוח סוס ל-RC390 או YZF-R3 שלך?

רוצה 60 כוח סוס ל-RC390 או YZF-R3 שלך?

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

אמצעי מעולה להוציא יותר כוח ממנוע בעל נפח קטן, של אופנוע למשל, הוא מנגנון טורבו. למעט פרץ טורבו בתחילת שנות השמונים של המאה הקודמת נמנעו יצרני אופנועים מהתקנת המנגנון הזה מאחר והוא הכביד על האופנוע ופעולתו החריפה פגעה בהתנהגות. אולם כפי שהוכיח הנינג'ה H2 החדש ל-2015, הטכנולוגיה של הטורבו התקדמה מאוד ואין כול בעיה להתקין אותה באופנוע סדרתי. גם יצרני המכוניות למדו כי אפשר להתקין טורבו במנוע קטן ולקבל רק יתרונות, כולל חיסכון בדלק שנחשב דמיוני בטורבו עד עתה.

וכך בתערוכת ורונה האחרונה הציגה חברת "פרפורמנס טכנולוגי" האיטלקית קיט טורבו עבור אופנועי הספורט הקטנים והנפוצים ק.ט.מ RC390 וימאהה YZF-R3. הקיט מעלה את הספק המנוע של הק.ט.מ מ-43.5 ל-60 כוח סוס, נתון דומה לימאהה R3, היצרן מצהיר שבקרוב יופיע קיט לקאוואסאקי נינג'ה 300. 

כדי לצאת טוב מבחינת הרגולציה והרישוי מצהיר היצרן כי מדובר ב"קיט למירוצים בלבד"… צריך לראות האם בסגנון ההונדה RCV213-S באמת לא ניתן להתקין את הקיט המעלה את ההספק ולהותיר ולו אבזר רישוי אחד לכביש הציבורי, או שאפשר להתקין בקלות את קיט הטורבו גם על RC390 שימשיכו לתת בראש בכביש הציבורי. וכאן לצד השמחה על החזרה לימי הביצועים של ה-RGV250 או רכיבה על מוטו3 בכביש, צריך לזכור שהתקנת קיט כזה מבטלת מייד את רישוי האופנוע ופוגעת קשות בביטוח החובה עד ביטולו המוחלט!

2 תגובות ל רוצה 60 כוח סוס ל-RC390 או YZF-R3 שלך?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל