fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

וידאו: תראו מה קורה כשעוקפים לאט מדי

וידאו: תראו מה קורה כשעוקפים לאט מדי

גיא בן ברק


הוידאו לפניכם פורסם לפני מספר ימים ומופיע באתרים בריטיים תחת הכותרת "נהג פגע באופנוען והפקיר אותו למוות" (למרות שמוות ממש לא היה כאן, האופנוען סובל משפשופים קלים). ניתן לראות את האופנוען ממתין לעקיפה (התנועה הבריטית נעה כמובן בצד שמאל הפוך מישראל) וכשהתנועה ממול מאפשרת זאת הוא יוצא לעקיפה – ובדיוק יחד איתו מחליט גם נהג המכונית האחורית לצאת לעקיפה ומעיף את האופנוען, נהג המכונית נעלם. מרגיז אבל  הסיפור הזה כבר היסטוריה ועבריינים מפקירים היו ויהיו, משטרת אנגליה מנסה לאתר את הנהג מה שלא אמור להיות בעיה עם הגדלה של התצלומים ונקווה שיתפס מהר. 


מה שחשוב כאן באמת זו התנהגות האופנוען וזו דוגמא מצוינת למה קורה כאשר רוכבים זהיר מדי ומנומס מדי, כפי שניתן לראות בשנייה ה-15 בוידאו, האופנוען רוכב במהירות קרובה לזו של המכוניות, ואז הוא מאיץ קלות ויוצא לעקיפה – וזו ללא ספק טעות לצאת לעקוף בכזו מהירות איטית; כשיוצאים לעקיפה מתוך מהירות חוקית כפי שנראה כאן צריך להוריד הילוך או אפילו שניים ולפתוח גז וממש להאיץ ולעקוף במהירות כזו שגם אם הנהג המטומטם שנעקף מחליט לצאת לעקיפה האופנוע ואתה תהיו כבר רחוקים רחוקים. גם קול המנוע בתאוצה של ממש חזק ברמה כזו שהוא גורם לנהגי המכוניות לקפוא ולא לעשות כלום בטח לא לצאת לעקיפה תוך כדי דריסת האופנוען.

ובמקביל האופנוען חייב לשמור על עירנות להתנהגות הנהג הנעקף, כאן ניתן לראות שהאופנוען עוקף ונשאר שלו ורגוע כפי שתנוחת הגוף שלו מעידה, זקוף ונוקשה כאילו יש לו מטאטא בתחת, והוא חושב שהחיים יפים והכול נגמר, אבל הצירוף של מהירות איטית ואדישות מוחלטת של האופנוען גורמים לכך שהמכונית יוצאת לעקיפה והאופנוען אפילו לא קולט את זה עד שהמכונית מעיפה אותו.
מאשימים את האופנוענים בעקיפות מפתיעות שמבהילות את נהגי המכוניות, ויש הגורסים שאופנוען החפץ לעקוף צריך למשוך את תשומת לב הנהג הנעקף ורק אז לצאת לעקיפה. אני אומר שזה בול שיט, אופנוע עוקף מכונית זה מצב טבעי ומתמשך, האופנוע חייב לבוא עם מהירות ופוטנציאל התחמקות שיאפשר לו להגיב גם אם המכונית תמריא פתאום או תהפוך לאוטובוס. האופנוען בוידאו כאן רוכב מתוך מצב נפשי שפוי, שפוי מדי, אם היה עוקף במהירות כפולה או משולשת וגם אם זה היה גורם להתקף לב לנהג – שום תאונה לא הייתה קורית. 




באנר פרסומי:





עוד באינסטגרם של דוגרי: MOTODOOGRI 

גלריה

13 תגובות ל וידאו: תראו מה קורה כשעוקפים לאט מדי

  1. צודק ללא ספק בכלל כשמתייעצים איתי רוכבים צעירים אני תמיד אומר להם אל תתנהג כמו מכונית כי אתה לא , סע איפה שצריך במהירות שצריך ובצורה שהכי בטוחה לך זה תמיד המוטו שלי , מה שכתבת כאן זו אמת צרופה שפוי מידי .

  2. אף על פי שאינו ישראלי והרוכב גרוע וטיפש. אינני מסכים איתך! ברוב המקרים האשמה החוקית היא על הנהגים ,אך מי שנדפק ומשלם מידית, הוא הרוכב וכן אחריותו המלאה של כל רוכב לדאוג לעצמו ולשלמותו, גם כאשר כולם מנסים לרצחו נפש ומרבית הנהגים, מחוסר תרבות מוטורית, ידע ומודעות, מנסים לבצע בדיוק את זה. המקרה הספציפי הזה הינו דוגמא לרוכב רע! כנראה שהוא צריך לרדת לארבעה ועם מודעות כזאת על דו"ג ,על ארבעה ,הוא יהיה מחסל רוכבים חסרי מודעות כמוהו.

  3. נהג מטומטם, מטאטא בתחת, צריך לעשות רעש עם המנוע בתאוצה… מי הכותבים פה, ילדים בכיתה ח' שיצאו לחופש הגדול? מביך ומביש.

  4. מתערב איתך חנן שהילדים שלך אומרים שתים ואתה אומר להם שנים, והם לא יתקנו את עצמם בעולם! מה קרה.. תראה המקרה ותשמר לך, מה אתה מזיין ת'שכל…

  5. חחח…כבר הרבה זמן לא הייתי כאן. מה סגור עליכם? השפה רדודה, הניתוח "המקצועי" חלש. על הכביש כתוב האט SLOW! הוא לא היה צריך לעקוף. כביש פנימי, כביש צר, אין שוליים (די אופייני לאנגליה). הראות קדימה מוגבלת בגלל פיתולים בכביש, וצמחיה שקרובה לנתיב. הוא לא היה צריך לעקוף! זה שצילם מאחור רכב רגוע, ככה צריך, יש תנועה ממול, והסבלנות השתלמה לו. בזכות שהצלם שמר מרחק האופנוע לא התרסק עליו. הוא רכב נכון! והוא דוגמה חיובית לרכיבה בטוחה! רכיבה שפויה היא רכיבה נכונה, ת-מ-י-ד! נעבור חזרה לרוכב הקדמי, אין שום בעיה עם מהירות העקיפה, יש טעות במיקום על הנתיב. יש לבצע עקיפה במרחק גדול מהרכב הנעקף. גם כשאין שוליים, לא לעקוף במרכז הנתיב, הוא היה צריך להיצמד לרבע הימני, לשם הוא הגיע בסוף כדי לברוח מהמכונית, אך זה כבר היה מאוחר מידי. אם האופנוע היה נצמד לימין. 1. היה לו זמן להגיב(למשל להאט או להאיץ), היה לוקח יותר זמן לסגור לו את הנתיב, 2. גם לנהג המכונית היה זמן להגיב, ואולי גם הנהג היה רואה לא דרך המראות ולא יוצא לעקיפה. טעות נוספת, רוכב האופנוע הופתעה! אחרי כל הניתוח לגבי מיקום לא נכון על הנתיב, בשורה התחתונה היה לרוכב זמן להאט, נגיעה בבלם, לא היה צריך הרבה יותר מזה. כנראה שהאצבעות שלו לא היו על הבלם, והוא בכלל לא היה דרוך לאפשרות הזאת. כאשר חולפים ליד רכב, בין שמדובר בעקיפה על המסלול הנגדי, ובין שמדובר על עקיפה בכביש חד סיטרי דו-מסלולי, תמיד, אבל ת-מ-י-ד, צריך להתכונן לנהג שלא ראה אותנו וירצה גם לצאת לעקוף. זאת ברירת המחדל, ת-מ-י-ד! אם נהג המכונית היה יוצא בפראות, זה דבר אחד, אבל רואים שהנהג סטה לעקיפה שלא בפראות, באופן מדורג. רוכב אופנוע צריך להיות דרוך לכגון אלה ת-מ-י-ד! חוץ מזה, יציאה לעקיפה כפולה בכביש כזה מסוכן היא לא אחראית. חיפוש אשמה הוא לא רציני, כי בסוף אנו אלה שנפגעים ב 100 אחוז, בואו נשאיר 100 אחוז מהאחריות בידיים שלנו. בניגוד לדעתו של גיא הפעם האופנוע אשם ב 100 אחוז. אני מנחש שהנהג נתן מבט במראה ראה את האופנוע של החבר, הניח שזה שהיה צמוד אליו התרחק, ואז יצא לעקיפה. קשה לראות אותנו, רוכבי האופנועים. האופנוע פגע בדופן מאחור, מי שפוגע מאחור הוא אשם מבחינת החוק היבש. ככה מסבירים, או שלא כותבים בכלל. בלי "מקל בתחת", בלי "נהגים רוצחים". אם רציתם רייטינג קיבלתם, הנה התגובה שלי, תיהנו ממנה, לא חבל לכם שנשארתי אורח?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל