fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
voge מוטו24 באנר

מהפיכה באם.וי אגוסטה; נפרדת ממרצדס, משקיע חדש נכנס

מהפיכה באם.וי אגוסטה;  נפרדת ממרצדס, משקיע חדש נכנס

גיא בן ברק

צילום: יצרן


מרצדס נפרדת מאם.וי אגוסטה עם כניסתו הצפויה של משקיע חדש ליצרן האופנועים האקזוטי מוארזה, אשר אמור לפדות לכול הפחות את 25% מניות השליטה באם.וי שמחזיקה מרצדס, כלומר יש אפשרות אף שהמשקיע ירכוש אחוז גבוה יותר בשליטה באם.וי. המשא ומתן עם המשקיע החדש נמצא בשלבים מתקדמים על פי האתר הכלכלי האיטלקי "איל גיאורנו", ההסכם אמור להיחתם בספטמבר.

אם להזכיר בשנת 2014 רכשה מרצדס 25% ממניות השליטה באם.וי אגוסטה תמורת 20 מיליון אירו, בעוד יתר 75% נותרים בידיו של ג'ובאני קאסטיליוני בנו של מייסד אם.וי בעידן המודרני קלאודיו קאסטיליוני ז"ל. השותפות עם ענק מכוניות היוקרה מרצדס אמורה הייתה להזניק את אם.וי אגוסטה לעידן חדש, גם טכנולוגי אך בעיקר תדמיתי ושיווקי בזכות החשיפה שהיצרן האיטלקי אמור היה לקבל מהצבת האופנועים היפים שלו בכול אולמות התצוגה של מרצדס לצד מכוניות היוקרה בכול רחבי העולם; אולם מרצדס לטענת קאסטיליוני לא עמדה בהתחייבותה ובשנתיים שחלפו מאז השותפות מעולם לא הציבה ולו אופנוע אחד באולם תצוגה כשלהו שלה; מעבר לכך עלו חילוקי דעות בין מרצדס לאם.וי אגוסטה באשר לכיוון האופנועים בשותפות – האם ימשיכו להיות ממוקדים ויקרים בסגנון ברוטאלה דראגסטר RR כפי שהאיטלקים רוצים או לחלופין יותר שימושיים ובמחיר שפוי כדוגמת טוריזמו וולוצ'ה המבטא את שאיפת מרצדס לפרוץ לשווקים חדשים כמו אדוונצ'ר.  

לאחר שהוברר שהנישואין הללו לא עולים יפה החל קאסטיליוני מחפש משקיעים חדשים שיוציאו את מרצדס, תוך רכישה של 25% או כמובן יותר ממניות אם.וי אגוסטה, וגם לא פחות חשוב יתחייב לכיסוי חובות כך שניתן יהיה להמשיך בצמיחה היפה שהפגינה אם.וי בשניים האחרונות. לפי פרסומים באיטליה יש לפחות שלושה גורמים המצויים במשא ומתן עם אם.וי אגוסטה ומרצדס להוצאת היצרן הגרמני, שתי קרנות ותעשיין איטלקי, וכאמור עד ספטמבר אמור לצאת עשן לבן מהמגעים ויבוא סוף לעידן הקצר של שותפות מרצדס לאם.וי אגוסטה. אלה חדשות חשובות לאם.וי אגוסטה העוברת תקופה לא קלה למרות שהפגינה צמיחה מרשימה מאוד בהכנסות מ-30 ל-100 מיליון אירו בתקופה של חמש שנים – כשרובן המכריע של ההכנסות מופנה להשקעה במחקר ופיתוח של דגמים חדשים.

"גם לאחר כניסת המשקיע ההחדש אשאר מוביל אם.וי אגוסטה" מבטיח ג'ובאני קאסטיליוני אך רומז כי המשקיע החדש עשוי לרכוש מניות אם.וי בכמות שתקטין את שליטת קאסטיליוני לפחות מ-75%, נקווה לחדשות טובות תחת חשש כולל גובר והולך למצבה הכלכלי של איטליה בכלל, הבנקים שלה בפרט, ומאידך אופטימיות הודות לגידול המתמשך בשנתיים האחרונות במכירת אופנועים באירופה וארה"ב וביקוש גדול לאופנועים מיוחדים ואישיים, בדיוק מהסוג שאם.וי אגוסטה יודעת לייצר.


עוד נושא אוגוסטה לאחרונה:

מבחן בכורה בישראל: אם.וי אגוסטה ברוטאלה 800 2016 החדש: 

צילום ועריכת סרטון: מכבי ליפשיץ

למבחן אם.וי אגוסטה ברוטאלה 800 2016 החדש לחצו כאן

באנר פרסומי:

עוד באינסטגרם של דוגרי: MOTODOOGRI 

5 תגובות ל מהפיכה באם.וי אגוסטה; נפרדת ממרצדס, משקיע חדש נכנס

  1. היבואן נותן אפשרויות רכישה מטורפו ועדיין לא מצליח.
    המגזינים מפרגנים גם בארץ וגם בחו"ל.
    אז מה שנשאר זו סיבה אחת שאני קורא לה תופעת העדר שאם איזה אחד שמחשיב עצמו עלק רוכב וכותב חוות דת שליית אז זהו כל מי שרוצה יצטט אותו.
    ובנוסף כניסה ראשונית לארץ היתה לא נכונה חובבנית וגובלת בטיפשות

  2. מה הכוונה רוכב אחד כולב חות דעת שלילית ?
    לדעתי כניסה לארץ היתה טובה ונכונה איפה הבעיה ?

  3. אנחנו בארץ לא פקטור במכירות ולא פקטור במבחני דרכים,ולא בחוות דעת ספורטיבית .
    יש פה עניין של מיתוג מוצר איטלקי בכלל.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל