fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
סטפן
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר

הונדה מרחיבה אחריות

הונדה מרחיבה אחריות

טל שביט

תרשו לי, במטותא, לטפוח לעצמי על השכם. לא בטוח שבצדק, אבל אני מעדיף לחשוב שכן. בחודש אפריל האחרון פרסמתי ב-Ynet מבחן השוואתי בין שני קטנועים רבי-מכר בשוק הישראלי: סאניאנג ג'וירייד 200 לקימקו ניו-דינק 200. בשורה התחתונה הגעתי למסקנה כי הסאניאנג טוב מעט יותר – אבל האחריות של הקימקו היטתה את הכף: בעוד הג'ורייד זכה לאחריות של שנה אחת או 10,000 ק"מ, הניו-דינק קיבל אחריות של שנתיים או 24,000 ק"מ. רבים הרימו אז גבה: להעניק נצחון במבחן השוואתי לכלי הפחות-טוב בסיכום הכללי, רק בגלל אחריות?

ובכן כן, כך חשבתי אז וכך אני חושב היום. אחריות היא חלק חשוב בחבילה הדו-גלגלית שאתה רוכש, בודאי כאשר מדובר בכלים עממיים וזולים שלעתים קרובות מייצגים מאמץ פיננסי כבד של בעליהם לגיוס הכסף לרכישתם. יש הבדל מהותי בין אחריות של שנה לשנתיים, בודאי בין אחריות של 10,000 ל-24,000 ק"מ. הבדל מהותי מספיק כדי לשנות תוצאות מבחן, כאשר הפערים האחרים בין המתמודדים אינם מכריעים.

גם "מטרו", יבואני סאניאנג, הרימו גבה למקרא תוצאות המבחן (ואת זה אני יודע בגלל שיחת טלפון שקיבלתי, לא מניחוש), ועשו חושבים מחדש; Ynet הוא ערוץ תקשורת רב עוצמה והשפעה. כחודשיים אחרי פרסום אותו מבחן התבשרנו כי מטרו מרחיבה את האחריות לרוב דגמי סאניאנג (למעט אי אלו קטנועי 125, היותר-זולים בהיצע) לשנתיים במקום שנה. זהו שינוי מבורך לצרכן, כמובן, ונעים לי לחשוב שהיה לי חלק באותו שינוי.

הלאה, באוקטובר האחרון פרסמתי (שוב ב-Ynet) מבחן להונדה PCX, במסגרת המבחן ארוך-הטווח שאנו עורכים לקטנוע זה. ההתרשמות הכללית היתה חיובית, אך בין היתר ציינתי שם את אכזבתי מכך שמוצר מבית הונדה מקבל אחריות לשנה אחת בלבד.

והנה, כשלושה חודשים מאוחר יותר אנו מתבשרים על שינוי מבורך במדיניות האחריות של הונדה. מעתה מכוסים כל דגמי החברה הדו-גלגליים המשווקים בישראל, החל מהקטן ביותר (הניו-ליד בנפח 110 סמ"ק), על ידי אחריות של שנתיים, ללא הגבלת ק"מ. בכך הפך יבואן הונדה למוביל בכל הקשור לכיסוי אחריות על כלים בנפח קטן: יבואנים אחרים מגבילים את האחריות ל-20,000 או 24,000 ק"מ, וחלק מדגמי ה-125 שלהם מכוסים למשך שנה אחת בלבד. בחלק מהמקרים יש גם הגבלת האחריות למקרה של שימוש בכלי לשליחויות. ואילו מטעם יבואני הונדה נמסר כי מדובר באחריות יצרן מלאה, לכל הדגמים ללא יוצא מן הכלל וללא קשר לאופן השימוש! זהו בהחלט צעד חשוב וחדשות טובות עבור רוכבי הדו-גלגלי – בתקווה שיבואנים אחרים יקחו דוגמה ויישרו קו.

במקרה זה אין לי מידע קונקרטי שמאפשר לי לקחת קרדיט לצעד הזה. אני לא יודע אם הביקורת ב-Ynet היתה הטריגר למהלך שביצע יבואן הונדה – אבל שוב, Ynet הוא אתר האינטרנט הגדול בישראל, וה-PCX הוא הדגם הנמכר ביותר של הונדה בישראל. תעשו אחד ועוד אחד. מצד שני, יכול בהחלט להיות שאני מתהדר בנוצות לא לי, וכי יבואני הונדה פשוט הסתכלו מסביב, ראו מה קורה אצל יבואנים אחרים, בדקו את נתוני המכירות ל-2010, ועשו אחד ועוד אחד משלהם…

גלריה

4 תגובות ל הונדה מרחיבה אחריות

  1. אתה בטח מקבל זקפה רק מלשמוע את השם של עצמך

    מוזר שלא לקחת קרדיט על זה שהשמש זורחת לך מהתחת

  2. עכשיו רק צריך שתרים את ההמונים נגד מחירי הדלק ונגד גניבת הנתיב באיילון.

    מעניין אם היה לנו כבר ראש ממשלה בגובה שלך …

  3. סחטין על המבחן ארוך הטווח. בתור משתמש של הpcx ומשתמש מרוצה , המבחן מחזק את החלטתי ללכת עליו ולא על המתחרים. שאלה, יוצא לך להרכיב עליו? מה אומר על התגובות שלו עם שני רוכבים? ומה לגבי ההגבלה(המטופשת)? ל

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל