fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

הוסקוורנה השקת דגמי אנדורו 2017 בישראל – התרשמות רכיבה 4 פעימות

הוסקוורנה השקת דגמי אנדורו 2017 בישראל – התרשמות רכיבה 4 פעימות

צילום: רונן טופלברג

כתב ובחן:  עודד גביש

לאחר שמוקדם יותר פרסמנו בדוגרי את עיקרי החידושים בליין האנדורו 2017 של הוסקוורנה הגיע הזמן לבדוק כיצד זה עובד בפועל. מפאת קוצר הזמנים שמנע מעודד גביש לרכב על כול הדגמים נביא את ההתרשמות הממוקדת מהמערכות החדשות בדגמי הארבע פעימות, ה-501 בו יבואו לידי ביטוי המערכות החדשות בצורה המובהקת ביותר. בקרת החלקה on/off ומפות כוח, הדגמים האחרים וכמובן דגמי השתי פעימות יקבלו מבחן בנפרד בעתיד הקרוב.

הגענו בבוקר ליער בן שמן לאירוע מושקע. בחלקת יער שקטה עמדו 5 אופנועי הוסקוורנה, חדשים, מלוקקים יפיפיים. 

במחלקת שתי הפעימות נכחו ה-250 וה-300 עם המנועים הכול חדשים ל-2017, במחלקת מרובעי הפעימות נכחו ה-250, 350 ו-501 שגם בהם חידושים משמעותיים בתחום האלקטרוניקה, ארגונומיה וירידה במשקל. 

לאחר שסיימנו לשטוף את עינינו באופנועים החדשים במיוחד עם הצביעה של 2017 ואת הקיבה בכיבוד ושתיה, התיישבנו לראות מצגת על פעילות הוסקוורנה בישראל ועל הדגמים החדשים. בשתי מילים: הוסקוורנה ישראל מתכוונים להשקיע עוד יותר בפעילות מועדון הוסקוורנה ובקשר עם הלקוחות. לגבי האופנועים החדשים, כמובן שהכל "טוב יותר חזק יותר ומהר יותר" והכל מכוון ליצור חוויה נעימה יותר לרוכב, שוב אמליץ לקרוא את הפרטים המלאים לגבי החידושים כפי שפורסמו בדוגרי מוקדם יותר היום.

ואז קיבלנו אישור לצאת לרכב. 

כששמעתי על הכוונה להוסיף לאופנועי הסקוורה בקרת משיכה חשתי כמו כל מי שנהג בג'יפ בשטח, בדיונות מכיר את התחושה שאתה נותן גז והרכב נעצר. חששתי מהתנהגות האופנוע בהחלקות זנב ובעליות דרדרת ארוכות ולכן החלטתי שבכך אתמקד ברכיבה. 

לשמחתי ה-501 עמד מיותם כאשר יצאו לסיבוב רכיבה ראשון וכך יכולתי לרכב עליו לבד בשטח מוכר ולחפש את מגבלות המערכת. נתחיל עם השורה התחתונה: וואוו. רכבתי תוך משחק עם ניהול המנוע ובקרת האחיזה, לאחר רכיבה בכל הקומבינציות האפשריות מצאתי את מפה 2 (החזקה) ובקרת משיכה פועלת כהכי מתאימה לי. 

במפה 1 האופנוע מגיב במתינות (מדי) לא מתפרץ ולא מאיים. לא שש להרים גלגל מעל מכשולים ולא בועט. 


 במפה 1 כל רוכב מתחיל יכול לרכב על האופנוע וליהנות. אפשר להתרכז בתנאי השטח, בשמירה על קו נכון, בתנוחת רכיבה נכונה. ולא בבחירת ההילוך הנכון והסל"ד הנכון. הוא סולח כמעט על הכל. נראה לי מצב אידאלי לבן שמן בחורף כשהכל רטוב וחלק.


במפה 2 הוא מדהים, יותר כוח, מתפרץ בועט שמח, מקדם הנאה הסטרי. אפשר לרדת להילוך ראשון למהירות הליכה והאופנוע מושך כמו טרקטור. לא נעצר. המנוע מושך מסל"ד סרק וכלפי מעלה בצורה מדהימה, ובקרת האחיזה לא מסרסת אותו. שיחקתי עם החלקות כח בסיבובים, לא מרגישים כמעט את המערכת מתערבת, התחת יוצא לטייל הצידה כמה שרק יש לך אומץ להוציא אותו ללא מאמץ וללא הפתעות. המשכתי לעליית דרדרת ארוכה שאני מכיר, בחלק זה של השנה היא לא פשוטה, הילוך שני, נכנס לעליה מנסה לשמור על קו בדרדרת, נותן גז, הרבה  גז. האופנוע מטפס עד למעלה בצורה נשלטת וחסרת מאמץ. בקרת  האחיזה  מוכיחה את עצמה, לא נותנת לגלגל האחורי לפרפר בצורה מוגזמת אבל באותו זמן  לא מנתקת את אספקת הכח. כמעט ואינה מורגשת. בגלל שאני רגיל לעלות שם עם ה-520 אני מבין איזו עבודה טובה עושה המערכת. לקראת סיום הרכיבה אני מנתק שוב את בקרת האחיזה ונכנס לסחיפות זנב בסיבובים. האופנוע פרא אדם. 

לא חושב שיש משהו שלא הייתי מצליח לעשות בעזרת בקרת המשיכה ונכשל בלעדיה, אבל היא מאפשרת להיות מרוכז פחות בהחלקת הגלגל האחורי ומצב המצערת, היא לא מסרסת אותו אבל הופכת אותו לנשלט בקלות רבה יותר. עם זאת עדיין האופנוע עדיין פרא מדהים ודורש השקעת הרבה כח פיזי הרכיבה. כמו שאני אוהב.

עוד באינסטגרם של דוגרי: MOTODOOGRI 

4 תגובות ל הוסקוורנה השקת דגמי אנדורו 2017 בישראל – התרשמות רכיבה 4 פעימות

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל