fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
MV קוביה

קלאסיקה מודרנית – אנחנו בהשקת הווספות חדשות

קלאסיקה מודרנית – אנחנו בהשקת הווספות חדשות

אדם בלנגה


פתח דבר
אין ספק שאבולוציה אצל חברת פיאג׳יו בכל הנוגע לווספות הייתה איטית. כמה איטית אתם בטח שואלים? כל כך איטית שאני מאמין בלב שלם שאם הייתם מראים את היפיפיות האלה משנת 2017 למישהו שחיי פה קצת אחריי מלחמת העולם השנייה, לא רק שהוא היה מזהה שזה קטנוע, אלא גם יקרא לה בשמה ״וספה״.

האיטלקים הבינו שאין שום ברירה אחרת פרט להסתכל ליפנים ממש בלבן של העיניים, והם בחרו לתקוף את השוק בצורה כפולה. מצד אחד עם וספה חדשה ומעוצבת יותר, כזאת שמכילה את קצה הטכנולוגיה שיש להם כרגע על המדף, לצד קטנועים קטנים חדשים שאיתם הם מכוונים ישירות ללב השוק (האיטלקי כמובן).

 
בוורלי 350
מדובר בכלי שנועד להיות כלי ספורטיבי יותר, כזה שיודע להתחרות עם השוק החדש של הקטנועים בנפח בינוני (כדמות האיקסמקס וכו'…).
הבוורלי מכיל את מנוע ה- 350 החדש שתוכנן מחדש מהיסוד. לפי יחידת המעצבים והיח"צ של פיאג׳יו, מדובר במנוע מוצלח יותר ממנועי ה- 400 אותם אנחנו מכירים משאר הכלים של הקונצרן. בנוסף הבוורלי שומר על הקו העיצובי של הכלי המקורי משנת 2001, עם אותם גלגלים גדולים ועיצוב מצויין. הבוורלי החדש מגיע עם ABS ו- ASR (מערכת לבקרת משיכה) כסטנדרט. מדובר פה בכלי המנסה להתחרות בגדולי הגלגלים מיפן (הונדה SH) ששולטים כמעט לחלוטין בשוק האיטלקי.

 
מדלי 125
המדלי הינו החלק הצעיר, ואמור להיות כרטיס הכניסה לעולם של פיאג׳יו. הכלי מגיע עם ABS כסטנדרט בכל הדגמים, בהחלט יוזמה מבורכת. אני חושב שהחלק הכי מפתיע בכלי הנ״ל הינה האפשרות של הכנסת 2 קסדות מלאות לתא המטען. 
לעניות דעתי, השילוב הסופר מוצלח של גלגלים גדולים, ABS כסטנדרט ומקום לשתי קסדות מלאות מתחת למושב יהפכו את הכלי הזה להצלחה כמעט מידית. נחכה למבחן מקומי.

 
וספה 300 GTS ״סופר ספורט״
מדובר בכלים חדשים-ישנים מבית פיאג׳יו ומתיחות פנים. הוספה סופר ספורט הוא כלי החדש לגמרי ומגיע עם מנוע מחוזק ו- ABS כסטנדרט. האמירה האמיתית הכי גדולה שהגיעה מהאירוע הזה הינה ההשקעה הגבוהה של פיאג׳יו בוספה; בפיאג׳יו שמו את הוספה כספינת הדגל של הקטנועים שלהם, והם ממתגים אותו ככלי לייף סטייל טכנולוגי. גולת הכותרת של הסופר ספורט הינה במערכת ה- ASR החדשה שאמורה לעבוד כבקרת משיכה לקטנועים.

 

וספה GTS 250
מדובר בגרסה יוקרתית פחות לסופר ספורט, שכמעט זהה לגירסה של שנת 2016 – רק שהפעם היא מגיעה עם מערכת ABS.

 
וספה ״פרימוורה״ ו״ספרינט״ 125
שתי האחיות הקטנות המחליפות את ה- LX המתיישנת, מגיעות שניה עם מנועים חדשים לחלוטין אשר מגיעים ישירות מהמדלי החדש. גם פה מדובר בכלי שמגיע עם מערכת ABS חדשה למניעת נעילת גלגלים. מעבר למראה המעט שונה רשימת ההבדלים הקצרה והמשמעותית ביותר הינה גודל הגלגלים בכלים הנ״ל. הספרינט מרגישה כמעט גברית יותר לעומת הפרימוורה העדינה יותר.

 
למה זה כל-כך רלוונטי?
האיטלקים מצאו דרך מאוד איטלקית להישאר רלוונטיים במהלך השנים לשווקים ההולכים ומצטמקים של אירופה. הם בחרו בדרך שאני אוהב לכנות ״דרך הלייף סטייל״. הווספות של 2017 אינן עוד כלי תחבורה בסיסיים אשר נועדו לקחת את הבחור/ה למעוז חפצו בצורה זולה ויעילה. האיטלקים בחרו לשווק את הוספה ככלי יפה ומעוצב שנועד להוות ״סמל סטטוס״, וחברים, על סמל סטטוס – צריך לשלם.

 
כאן זה מתחבר לי לחלק השני של מה שרציתי לומר; אל תצפו לוספה זולה יותר בעתיד- תצפו לוספה מושלמת יותר, כזאת עם עיצוב מהודק ומתלים ובלמים איכותיים יותר. כי אין מה לעשות: כשהשוק מצטמק אתה נדרש למצוא לעצמך נישה משל עצמך. וכמו שאמרתי קודם – האיטלקים בחרו, כמו תמיד, בלייף סטייל (ומבחינתי זאת לגמרי הדרך הנכונה).
גילוי נאות: כותב שורות אלה היה אורח של חברת עופר-אבניר באיטליה


7 תגובות ל קלאסיקה מודרנית – אנחנו בהשקת הווספות חדשות

  1. גם נראה מעולה ונוסע מעולה.
    בארץ מסיבה כלשהי לא אוהבים גדולי גלגלים וחבל .
    חבל גם שהבוורלי 350 לא מגיע.

  2. רק בישראל הקרטליסטית, הקרטל מטרו-אבניר, מצאו צידוק להפעיל מסעות פרסום שקריים הטוענים "שהישראלי מעדיף גלגלים קטנים, ותא מטען גדול". ביג דיל "תא מטען גדול", מה יגידו תא קטן?, תמיד גלגלים קטנים באים עם תא מטען "גדול". חחח… למה הקרטל משקר? כי אם לא ישקרו תהיה להם בעיה להסביר לציבור הצרכנים שקונה בטיחות של גלגל גדול, למה הם לא מייבאים את הקאב האלמותי עם צמד גלגלי 17 אינצ'. זה למה! קפיש? מקום לקסדות אף פעם לא הווה בעיה, מי שרוצה מתקין ארגז.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל