fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר

האופנוע החדש של ב.מ.וו כה בטיחותי שלא תזדקקו לקסדה

האופנוע החדש של ב.מ.וו כה בטיחותי שלא תזדקקו לקסדה

גיא בן ברק


תערוכת קלן הסתיימה זה עתה עם שלל חידושים – אולם אפילו מיטב אופנועי ההווה והשנים הקרובות שהוצגו בהיכל הגרמני לא מתקרבים אפילו למה שב.מ.וו הציגה שבוע אחרי התערוכה, ב-11.10 באירוע של היצרן בסנטה מוניקה ארה"ב. 

אופנוע העתיד של ב.מ.וו הוצג במסגרת המיזם העולמי של ענק הרכב מבווארי על חזונו למאה השנים הבאות וזאת לאחר שסגר בהצלחה יתרה מאה שנה השנה, מותגים בבעלות ב.מ.וו, רולס רויס ומיני הציגו את כלי הרכב העתידיים שלהם וב.מ.וו כראוי לחברה שקודם כול ייצרה אופנועים ורק אחר כך מכוניות בחרה ליצור את חזון האופנוע כפי שהיא רואה אותו במאה השנים הבאות.

לפי ב.מ.וו שלא ספקה הרבה חומר בניגוד למתבקש לכלי כה מהפכני אלא הסתפקה בדפים בודדים, האופנוע החדש יהיה אינטליגנטי ברמה כזו ולפיכך בטיחותי עד כי ייתר את הצורך בביגוד מגן לרוכב ואפילו קסדה.

איך הוא עושה את זה?
האופנוע העתידי מצויד במספר רב של מערכות אלקטרוניות פעילות הרוכשות מידע ומיישמות אותו על האופנוע, האופנוע בשקלול דרישות הרוכב משנה את ממדיו בהתאם למהירות, כאשר הוא חונה הוא מתכווץ ונותר יציב הודות למערכת המייצבת אותו, וכאשר האופנוע נע במהירות הוא נמתח, ומגיב לשינויים בפני הכביש, שוב לטובת מקסימות יציבות. יתרה מזאת, מערכת אלקטרונית מחוברת למשקף אותו מרכיב הרוכב ובהתאם לתנועות העיניים יודעת לאן מבקש הרוכב להגיע, סורקת רחוק ומתפעלת בהתאם את האופנוע.

מעבר לזה האופנוע העתידי של ב.מ.וו מסתכן משמעותית פחות בנפילות מאחר והוא כלל אינו שוכב בפניות ובכך שומר מגע של שטח גדול של הצמיג, ב.מ.וו טוענת ששלדת האופנוע פונה יחד עם הצמיג הקדמי לכיוון הפניה כמו במכונית וחבל שלא ספקו יותר הסברים.

באשר להנעה, זו לפי היצרן תהיה חשמלית אך המנוע באופנוע הקונספט כלל מנוע בעיצוב בוקסר, כמובן לציון האופנוע הראשון שב.מ.וו יצרו בשנת 1923, ה-R32.

מובן שמדובר בקונספט ואפילו נועז, וטרוכה הדרך לראות כזה דבר נוסע בכביש, אולם ללא ספק מרתק כצפוי מב.מ.וו.

גלריה

8 תגובות ל האופנוע החדש של ב.מ.וו כה בטיחותי שלא תזדקקו לקסדה

  1. לא נשמע כמו אופנוע, לא מריח כמו אופנוע.בדוק שזה אופנוע?

  2. אופנוע אמור רגש ולערב את הרוכב
    האתגר של השליטה במכונה זה חלק מהמשחק וגם הסיכון
    זה כלי סינטטי שנותן מענה לתחבורה דו גלגלית יעילה אבל אין לזה שום קשר לאופנוע שאנחנו רוצים.
    זה ערימת טק חסרת נשמה ומבחינתי שיגנזו את הרעיון המפגר הזה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל