fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן
HJC

ימאהה YZF-R6 חדש ל-2017 נחשף

ימאהה YZF-R6 חדש ל-2017 נחשף

גיא בן ברק

צילום: יצרן


ימאהה מבטיחה ומקיימת והיום 13.10 כפי שהראתה בטיזר חושפת את ה-YZF-R6 החדש לשנת 2017, וזו אכן בשורה מרעננת בעולם הסופר ספורט 600 סמ"ק שנהיה רדום בשנים האחרונות, למעט קאוואסאקי שהשקיעה ב-ZX-6R האחרות כולל ימאהה נעצרו בשנת 2010 אז עבר ה-R6 את העדכון האחרון שלו. זה אגב לא הפריע לסאם לואז לקחת עם ה-R6 אליפות סופר ספורט בשנת 2013, אולם היה ברור שהאופנוע זקוק לעדכון, במיוחד עם קאוואסאקי המפתחת כול הזמן ZX6R חדש במטרה לשלוט באליפות הסופר ספורט העולמית והיא אכן עושה זאת בשנתיים האחרונות.

והיום נשברת הבצורת עם R6 חדש, העיצוב השתנה לחלוטין ובחלק הקדמי ממש זהה לזה של האח הגדול R1 בגרסתו האחרונה מ-2015, ארבעת הפנסים נכנסו לפיירינג וכונס האוויר האדיר מזכיר את אופנוע המוטו GP של רוסי ולורנזו, ה-M1. האופנוע שהיה קיצוני בתנוחה, עכשיו רזה יותר הודות למיכל דלק חדש וקל בקילו, וליחידת זנב חדשה קלילה ולמושב צר יותר, מקל את החביקה אבל מי שישב על המושב האחורי הזה…

מבחינת המנוע המתקדם ממילא של ה-R6, עם שסתומי טיטניום כבר מ-2008, מצערת רכב-על-חוט הראשונה בעולם הסדרתי ב-2006, לועות מצערת באורך משתנה גם מ-2008, ימאהה לא מפרסמת נתוני הספק של הדגם החדש, אם בכלל השתנו שכן מידות הבוכנה לא שונו, יחס הדחיסה לא שונה, הנתון העשווי עומד על 122 כוח סוס. אך המנוע יהיה גמיש יותר בזכות מערכת EXUP, אותה מערכת מיתולוגית של ימאהה, שהופיעה לראשונה ב-FZR1000 של 1989, שסתום אלקטרוני הממוקם בחיבור ארבעת צינורות הפליטה הקובע את נפח מערכת הפליטה בהתאם לסל"ד וזו מסייעת לייעול פינוי הגזים בסל"ד נמוך ובינוני, ובכך לשיפור ביצועי המנוע בסל"ד זה הבעייתי למנועי 600 סמ"ק ארבעה צילינדרים. אין זו הפעם הראשונה שמערכת זו מותקנת ב-600 ארבע-צילינדרי שלא במפתיע, הונדה CBR600RR מצויד בה. אגב, הציפיות הנסתרות או לא נסתרות ל-R6 חדש עם מנוע 3 צילינדרים של ימאהה, בגרסה מטורפת של מנוע ה-MT09, התבדה.

מה שכן התחדש במנוע ה-R6  החדש, היא מערכת אלקטרונית להורדת הכוח לאספלט, בקרת משיכה TCS הניתנת לניתוק ומתופעלת מהכידון לשש רמות של התערבות. קוויק שיפטר אלקטרוני מותקן אף הוא אך להעלאת הילוכים בלבד.

בתחום השילדה חידושים של ממש, אותה שלדת דלתא בוקס אלומיניום זעירה עם בסיס גלגלים שערורייתי של 1,380 מ"מ, זוכה למיתלים חדשים, מלפנים מזלג קאייבה 43 מ"מ מחליף את ה-41 מ"מ הנוכחי, ומאחור בולם חדש.

מערכת בלימה חדשה עם דיסקים קדמיים בקוטר 320 מ"מ, 10 יותר מהדגם הנוכחי, כוללים ABS.

הצביעה כמובן בצבעי המירוץ של ימאהה, נברך יחד עם שאר העולם על הצעד האמיץ של ימאהה בתחום שירד במכירותיו בשנים האחרונות אך בעולם הכביש הקיצוני והאישי של היום יש לו מקום ועוד איך. 

4 תגובות ל ימאהה YZF-R6 חדש ל-2017 נחשף

  1. בנפח 600 איך אפשר לבחור.
    זה רק לפי המראה החיצוני.
    כך אני חושב.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל