fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן

הונדה CBR1000RR SP החדש – ראיון עם מוביל הפרוייקט בהונדה

הונדה CBR1000RR SP החדש – ראיון עם מוביל הפרוייקט בהונדה

גיא בן ברק


ש: מר סאטו מוביל פרוייקט הונדה פיירבלייד 2017, מדוע דווקא עכשיו עבר ה-CBR1000RR את השדרוג המקיף?

סאטו: "מאז 2008 אנחנו מתקדמים בעקביות בשיפורים, אך מאז 2014 והשינוי האחרון הגענו למסקנה כי צריך לעלות לדור הבא של פיירבלייד. התוצאות במסלול לא היו ברמה שציפינו וגם מכאן עלה צורך לעלות בביצועים באופן משמעותי".

ש: באופן מסורתי הפיירבלייד לא צויד באלקטרוניקה – מדוע השינוי הקיצוני כעת?


סאטו: "מרכיב משמעותי בדור הבא של פיירבלייד היה להוריד במשקל – ולהוסיף אלקטרוניקה גם כי אופנוע קל קשה יותר לשליטה ובטיחות. כשחשבנו כיצד לעשות את האופנוע אפילו מהנה יותר לרכיבה החלטנו לרתום את האלקטרוניקה לעזרת הרוכב, לתמוך ברוכב אך לא להתערב יותר מדי בחווית הרכיבה".

ש: כיצד הורדתם כול כך הרבה משקל בפיירבלייד החדש?

סאטו: "הורדנו 15 קילו במשקל האופנוע, חלק נחסך במערכת ה-ABS, גם עם משתיק מטיטניום, מיכל דלק טיטניום ומצבר דור חדש. אולם כול זאת זה רק חצי מהחיסכון, השאר הושג בשינוי למעשה כול חלק באופנוע והורדת משקל, ברגים, שרשרת, הכול".

ש: מדוע ל-CBR1000RR SP אין 200 כוח סוס?


סאטו: "אתה יודע שאם הונדה הייתה רוצה לתת לאופנוע 300 כוח סוס זו לא הייתה בעיה עבורנו, אולם מי יכול להשתמש ב-300 ואפילו ב-200 כוח סוס בחיים האמיתיים? העדפנו שהריגוש יבוא מהפעם הראשונה בה תשכיב את הפיירבלייד החדש ותקלוט שלא היה דבר כזה עד היום. זה חשוב לנו יותר מ-300 כוח סוס, אנחנו משוכנעים שהפיירבלייד החדש מספק יותר פאן מאשר אם היינו יוצרים אות במרדף הספק אחרי המתחרים שלנו".

ש: מה היה המרכיב המסובך ביותר בפרוייקט?

סאטו: "במובן הטכני, עבודה עם טיטניום למיכל הדלק והמפלט הייתה קשה מאוד – אבל תתפלא לשמוע שמה שהיה הקשה ביותר בכול הפרוייקט הזה הייתה רעידת האדמה ביפן. באפריל בית החרושת הראשי שלנו ובו מרכזי המחקר והפיתוח ובו גם מיוצר ה-CBR1000RR החדש נהרס בחלקו הגדול והושבת, זה גרם לעיכוב אבל עכשיו חזרנו ללא שתיגרם פגיעה ללקוחות".

ש: ראינו שיש SP ו-SP2 – מה קורה עם פיירבלייד "רגיל"?

סאטו: "בבקשה תנו לנו עוד חודש – ותדעו…"

עוד בנושא הונדה:

באנר פרסומי:

עוד באינסטגרם של דוגרי: MOTODOOGRI 

5 תגובות ל הונדה CBR1000RR SP החדש – ראיון עם מוביל הפרוייקט בהונדה

  1. מאשר עוד 30-40 כוחות סוס.
    (מזכיר את הפוצים שמלמלו שהפיירבלייד "משעמם" כי הוא לא זורק ראש או זנב בפניות…)

  2. בהונדה יודעים מה הם עושים אני בטוח. אחד האופנועים הנחשקים.

  3. תמצא רק בסופר בייק בואכה ג'יפי…
    וגם עם מעט פחות מנשקל ומכללים יותר אקזוטיים.
    לגבי הcbr הזה
    הם הלכו יותר על אופנוע מאוזן שבטוח יבלה גם בכבישים ציבוריים ,192 כ"ס
    עם משקל דומה ואלקטרוניקה,על פניו
    רצפט מנצח …

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל