fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
לרט
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC

ראלי ברזילאי – הונדה XRE300RALLY

ראלי ברזילאי – הונדה XRE300RALLY

צילום: יצרן

כתב: קפטן בומרנג
בעוד אנו מתבשרים על הגעתו של ה-CRF250L בגרסת ה-"ראלי" לישראל ומהגגים מחשבות על סגמנט חדש שעומד להפתח, נראה כי במדינות אחרות, רחוקות רחוקות, כבר נהנים בשנים האחרונות מדגמי "ראלי" של הונדה בנפחים בינוניים-קטנים.

שמו של הדגם – XRE300RALLY, והוא מיועד כאמור לשוק הברזילאי (נמכר גם לשווקים אחרים בדרום אמריקה). ה-XRE מציע סטייל שהוא קצת פחות "ראלי" מה-L RALLY – ללא פיירינג מנופח, מיגון מנוע או משקף גבוה, למרות שהראשון מחזיק במנוע בנפח 300 סמ"ק. 

על אף הקרבה המשפחתית בין שני הדגמים, מדובר על שתי חיות אחרות לגמרי – ה-XRE בעל מנוע בנפח 300 סמ"ק כאמור, אך בניגוד ל-L RALLY שמיועד למדינות אירופה והמזרח, הוא בעל גיר 5 הילוכים בלבד ומערכת הקירור שלו מבוססת על אוויר – מכלולים קצת יותר מיושנים שאולי מתאימים יותר לאופי האופנועים המיועדים לשווקי דרום-מרכז אמריקה.  

במסגרת נתונים נוספים שרלוונטים להשוואה בין שני הדגמים, מציע ה-XRE משקל קל יותר מהראלי –  146 ק"ג לגרסת נטולת ABS ו-153 ק"ג כולל המערכת – עדיין יותר קל ממשקלו  מהראשון שעומד על 157 ק"ג. 

ה-XRE מציע גובה מושב נמוך יותר העומד על 860 מ"מ לעומת 895 מ"מ בראלי. השלדה היא שלדת עריסה כפולה ומקדימה מזלג טלסקופי 245 מ"מ. ה-XRE מגיע אמנם עם צמיגי דו"ש, אך חישוקי 21 ו-18 מאפשרים הרכבה של צמיגי קוביות קרביים יותר. 

מה עוד מעניין? 
ל-XRE300 אח קטן נוסף בנפח 190 סמ"ק. במדינות דרום אמריקה אופנועים משמשים למגוון משימות גדול, ועובדים בדר"כ קשה יותר מאופנועים אירופאים מפונקים. חלק נכבד מהשימוש בדו-גלגלי במדינות אלו נעשה בכפרים מרוחקים ובדרכים משובשות, ואופנועים "רגילים" הופכים שם לאופנועי שטח של ממש, כך שניתן להעריך שאופנוע כמו ה-XRE300RALLY נרכש במטרה להוות אופנוע שטח קרבי. 

השאלה המעניינת ביותר תהיה כמובן שאלת ההעדפה –
האם שווה לקבל משקל נמוך יותר, מנוע גדול יותר ופחות פלסטיק ולהתפשר על 5 הילוכים וקירור אוויר של ה-XRE300, או משקל גבוה ומנוע קטן יותר, אך גם 6 הילוכים וקירור מים, כמו במקרה של ה-CRF250RALLY מה אתם הייתם מעדיפים?

באנר פרסומי:

עוד באינסטגרם של דוגרי: MOTODOOGRI 

5 תגובות ל ראלי ברזילאי – הונדה XRE300RALLY

  1. זה הכי פולני שלך אורן? או שיש יותר?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל