fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר

ראלי ברזילאי – הונדה XRE300RALLY

ראלי ברזילאי – הונדה XRE300RALLY

צילום: יצרן

כתב: קפטן בומרנג
בעוד אנו מתבשרים על הגעתו של ה-CRF250L בגרסת ה-"ראלי" לישראל ומהגגים מחשבות על סגמנט חדש שעומד להפתח, נראה כי במדינות אחרות, רחוקות רחוקות, כבר נהנים בשנים האחרונות מדגמי "ראלי" של הונדה בנפחים בינוניים-קטנים.

שמו של הדגם – XRE300RALLY, והוא מיועד כאמור לשוק הברזילאי (נמכר גם לשווקים אחרים בדרום אמריקה). ה-XRE מציע סטייל שהוא קצת פחות "ראלי" מה-L RALLY – ללא פיירינג מנופח, מיגון מנוע או משקף גבוה, למרות שהראשון מחזיק במנוע בנפח 300 סמ"ק. 

על אף הקרבה המשפחתית בין שני הדגמים, מדובר על שתי חיות אחרות לגמרי – ה-XRE בעל מנוע בנפח 300 סמ"ק כאמור, אך בניגוד ל-L RALLY שמיועד למדינות אירופה והמזרח, הוא בעל גיר 5 הילוכים בלבד ומערכת הקירור שלו מבוססת על אוויר – מכלולים קצת יותר מיושנים שאולי מתאימים יותר לאופי האופנועים המיועדים לשווקי דרום-מרכז אמריקה.  

במסגרת נתונים נוספים שרלוונטים להשוואה בין שני הדגמים, מציע ה-XRE משקל קל יותר מהראלי –  146 ק"ג לגרסת נטולת ABS ו-153 ק"ג כולל המערכת – עדיין יותר קל ממשקלו  מהראשון שעומד על 157 ק"ג. 

ה-XRE מציע גובה מושב נמוך יותר העומד על 860 מ"מ לעומת 895 מ"מ בראלי. השלדה היא שלדת עריסה כפולה ומקדימה מזלג טלסקופי 245 מ"מ. ה-XRE מגיע אמנם עם צמיגי דו"ש, אך חישוקי 21 ו-18 מאפשרים הרכבה של צמיגי קוביות קרביים יותר. 

מה עוד מעניין? 
ל-XRE300 אח קטן נוסף בנפח 190 סמ"ק. במדינות דרום אמריקה אופנועים משמשים למגוון משימות גדול, ועובדים בדר"כ קשה יותר מאופנועים אירופאים מפונקים. חלק נכבד מהשימוש בדו-גלגלי במדינות אלו נעשה בכפרים מרוחקים ובדרכים משובשות, ואופנועים "רגילים" הופכים שם לאופנועי שטח של ממש, כך שניתן להעריך שאופנוע כמו ה-XRE300RALLY נרכש במטרה להוות אופנוע שטח קרבי. 

השאלה המעניינת ביותר תהיה כמובן שאלת ההעדפה –
האם שווה לקבל משקל נמוך יותר, מנוע גדול יותר ופחות פלסטיק ולהתפשר על 5 הילוכים וקירור אוויר של ה-XRE300, או משקל גבוה ומנוע קטן יותר, אך גם 6 הילוכים וקירור מים, כמו במקרה של ה-CRF250RALLY מה אתם הייתם מעדיפים?

באנר פרסומי:

עוד באינסטגרם של דוגרי: MOTODOOGRI 

5 תגובות ל ראלי ברזילאי – הונדה XRE300RALLY

  1. זה הכי פולני שלך אורן? או שיש יותר?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל