fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
MV קוביה

איז' 2012: מרוסיה דרך יפן וארה"ב

איז' 2012: מרוסיה דרך יפן וארה"ב

טל שביט

איגור צ'ק, יליד ולדיווסטוק במזרח רוסיה, הוא מעצב צעיר (26 בלבד) עם עבר מגוון. כשהיה בן 5 עבר עם משפחתו להתגורר ביפן למשך 5 שנים. אחרי עוד 3 שנים ברוסיה עברה משפחתו לסיאטל בארה"ב, וכיום הוא מתגורר ועובד בלוס-אנג'לס כאשר ברקע המקצועי שלו מספר שנים במחלקת העיצוב של נוקיה. עיצוב אופנועים הוא הכיוון בו החליט להתמחות ולעסוק, והקונספט שאתם רואים כאן – עיבוד-מחשב, כמובן – הוא הפרוייקט השני שלו, אשר הוצג לפני כשנה. נו, מה לעשות ולפני שנה לא היינו קיימים… Izh (מבוטא איז') הוא מותג-אופנועים רוסי של חברת Izhevsk Mechanical Works (ובקיצור Izhmash), שייצרה גם כלי נשק (ביניהם גם את הקלצ'ניקוב המפורסם) ומכוניות. האופנוע הראשון של החברה הופיע בשנות ה-20 של המאה הקודמת, ומאז יוצרו לא פחות מ-11 מיליון כלים – רובם ככולם לשווקים הפנימיים של הגוש הסובייטי, כך שלמרות היקף ייצור אדיר המותג הזה כמעט ואינו מוכר במערב. כיום מיוצרים האופנועים כחטיבה נפרדת ששרדה תחת השם Izhevsk Motorcycles. משווקים ארבעה דגמים עממיים ומיושנים להפליא, עם מנועים דו-פעימתיים בנפחים מ-50 ועד 350 סמ"ק.

איז'-1, המקור ששימש השראה

איגור צ'ק, לעומת זאת, איפשר לדמיונו להמריא, והקונספט שלו מרחיק לכת. לדברי צ'ק שואב העיצוב השראה מסויימת מהדגם הראשון של איז', ה-Izh-1 שיוצר מ-1927 (בתמונה למעלה). אז היה זה אופנוע מתקדם למדי, עם מנוע V-טווין בנפח 1,200 סמ"ק המותקן בניצב, כמו במוטו-גוצי. בגרסה החדשה מדבר איגור (באופן תיאורטי בלבד, כמובן) על הנעה היברידית. מנוע V-טווין בנפח 850 סמ"ק המפיק 140 כ"ס מספק את הצד הקונבנציונלי במשוואה ההיברידית, אם כי מבחינת מכנית המנוע כלל אינו קונבנציונלי: בין היתר הוא עשוי בחלקו מתרכובת פלסטיק חזקה וחסינת-חום. בנוסף למנוע הרגיל יש גם מנוע חשמלי המותקן בגלגל האחורי, ומספק עוד 80 קילוואט – כ-109 כ"ס. הביצועים צפויים להיות בהחלט מלהיבים, ולכן יש מערכת בלימה מגנטית (עם גיבוי הידראולי). תפעול המצמד והעברת ההילוכים נשלט על ידי בקרה אלקטרונית, וגם המצערת היא מסוג By Wire.

מעבר למכניקה יש כמובן פרשנות עיצובית מודרנית של איגור שהיא בהחלט מענינת בלשון המעטה – ומעבר למכניקה ולעיצוב יש מאפייני הי-טק שיכלו להיות מענינים אם היו קיימים במציאות ולא רק במוחו של המעצב (ובעיבוד המחשב שיצר). למשל: שתי כריות אוויר, אחת בחזית האופנוע כדי לשמש כחיץ סופג-אנרגיה ולהגן על הולכי רגל במידה מסויימת), בעוד השניה מופעלת מאזור מיכל הדלק כדי להגן על הרוכב. יש גם מערכות בטיחות אקטיביות שמוכרות מעולם המכוניות: חיישני שטחים מתים, קצוות-כידון רוטטים כדי להתריע על קרבה מסוכנת למכוניות, מערכת מכ"ם-התראה בשילוב מצלמה קדמית, בקרת משיכה המכוונת את עצמה אוטומטית לפי רמת האחיזה הקיימת. הבלמים כוללים ABS, מיותר לציין.

וזה לא הכל: יש גם מחשב עם צג-מגע, ראיית לילה, חיבור ל-GPS, ממשק לטלפון הסלולרי שלך המאפשר לצג המגע לשמש לגלישה ברשת (רק בעצירה, כמובן!)… עכשיו רק צריך לייצר את הדבר הזה.


הביצועים צפויים להיות בהחלט מלהיבים, ולכן יש מערכת בלימה מגנטית (עם גיבוי הידראולי). תפעול המצמד והעברת ההילוכים נשלט על ידי בקרה אלקטרונית, וגם המצערת היא מסוג By Wire

גלריה

6 תגובות ל איז' 2012: מרוסיה דרך יפן וארה"ב

  1. את התוכן הוא רק כתב כיד הדימיון הטובה? בסוף הוא עוד ירשום על זה פטנט ויתבע את המהנדס שאשקרה יצליח ליצור אופנוע שמסוגל לבצע את כל מה שהוא כתב.

  2. העיצוב של הדבר הזה מדהים. חבל שהוא אף פעם לא יראה כביש 🙁

  3. לגבריאל .איגור זה מעצב גאון ולא מהנדס רכב.תחשוב ותפסיק להביע פיגור לרשת.

  4. איזו השראה ואיזה בטיח, אין שום דבר(חוץ מזה שיש לו שני גלגלים)דומה בדבר הזה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל