fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

ב.מ.וו G650GS יוצא להרפתקאה

ב.מ.וו G650GS יוצא להרפתקאה

אופיר דואק

צילום: יצרן

אי שם בשנות ה-90' כשאופנועי דו"ש היו בשיא הפופולאריות רצתה ב.מ.וו דו"ש קל וזול יותר מה-R1100GS. לשם כך חברו במ.וו לאפריליה במיזם משותף שהוליד בשנת 1993 אופנוע עם מנוע מבית רוטאקס שזכה בב.מ.וו לשם F650 פאנדורו(Funduro)  ולשם פגאסו באפרליה.
הפאנדורו זכה להצלחה גדולה ונוספו לו במשך השנים גרסאות מוטות כביש (ST) ושטח (GS). ההצלחה של הפאנדורו המשיכה גם לדור השני שהוצג בשנת 2000 שנותר נאמן למנוע הסינגל ובנוסף לגרסת ה-GS הרגילה הציע גם גרסת דאקאר קרבית ביותר. אבל טעם הקהל השתנה עם השנים. הדו"שים הגדולים כמו הימאהה סופר טנרה והונדה אפריקה טווין נכחדו והדו"שים הבינוניים פיתחו אורנטצית כביש מובהקת כמו הסוזוקי וי סטרום לדוגמא. מכירות ה-F650GS ירדו בהתמדה עד אשר ירד מפס היצור בשנת 2008.

את מקומו של הפאנדורו החליפו ה-F800/650 העושים שימוש במנוע טווין מקביל ומיצובם כגרסאות קטנות יותר ל-R1200GS רב המכר פרושן מחיר גבוה משמעותית. בב.מ.וו במשיכו להציע סינגלים תחת משפחת ה- G הכוללת את אופנוע האינדורו המקצועיG450X ואת ה-G650X המשונה על שלושת גרסאותיו שאף אחת מהם לא אינה תחליף לדו"ש הקלאסי.
אבל מסתבר שעדין ישנו ביקוש לדו"ש בינוני איכותי ופשוט יחסית ובצעד מפתיע החזירו בב.מ.וו לפני כשנתיים ליצור את ה-F650 לייצור בשינויים קלים לעומת הדגם שיצורו הופסק. אך מכיוון שהאות F כבר מייצגת את דגמי הטווין המקבילי של הבאוורים הועבר הסינגל הותיק למשפחת ה-G ושמו הפך ל-G650GS.

אז לאחר ההקדמה הארוכה על התפתחות הדו"שים הבינוניים בב.מ.וו נגיע לעניין האמיתי שהוא חשיפת גרסה קרבית חדשה ל-G650GS בשם Sertão על שם חבל הארץ הברזילאי בעל נוף סאוונה פראי.
הסרטאו מצויד באותו מנוע סינגל מקורר מים בנפח 652 סמ"ק המספק 48 כ"ס צנועים ב-6,500 סל"ד. בנוסף ישנה גרסה מופחתת הספק שמתאימה לדרגת רישוי A1 האירופאית.
גרסת הסרטאו קיבלה מתלים חדשים בעלי מהלך מוגדל שבזכותם גדל בסיס הגלגלים ב-0.8 ס"מ וגובה המושב צמח ב-50 מ"מ לכדי 860 מ"מ. כיאה ליעוד הקרבי ישנם כעת חישוקים שפיציים העוטים גומי בעל פרופיל דו שימושי וקוטר החישוק הקדמי צמח ל-21 אינטש. חיצונית זוכה ה-G650GS למראה הולם בזכות מגן גחון מאלומיניום ומגני ידיים אליהם מצטרפים משקף חדש וגבוה יותר וצביעה ייחודית. כל השינויים העלו את משקלו של ה-G650GS בק"ג בודד.

ב.מ.וו G650GS Sertão  – מפרט טכני

מנוע: סינגל, 652 סמ"ק, 4 שסתומים, גל זיזים עילי כפול, קירור מים, הזרקת דלק
הספק: 48 כ"ס ב-6,500 סל"ד
מומנט: 6.2 קג"מ ב- 5,000 סל"ד
מתלים:  קדמי – מזלג טלסקופי, מהלך 210 מ"מ  
             אחורי – מונושוק, מהלך 210 מ"מ
בלמים:  קדמי – דיסק 300 מ"מ 
             אחורי – דיסק 240 מ"מ
צמיגים: קדמי 90/90-21 
             אחורי – 130/80-17
בסיס גלגלים:1,484 מ"מ
גובה מושב: 860 מ"מ
מיכל דלק: 14 ליטר
משקל: 193 ק"ג (רטוב)
מהירות מרבית: 170 קמ"ש

גלריה

7 תגובות ל ב.מ.וו G650GS יוצא להרפתקאה

  1. טובים בכביש, נוחים ויכולים לרדת לשטח. אם רק היה לו מנוע קצת יותר חזק הוא היה מושלם

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל