fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
MV קוביה
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

מקס בא ומקס הולך – ימאהה וי מקס לא מיוצר יותר

מקס בא ומקס הולך – ימאהה וי מקס לא מיוצר יותר

גיא בן ברק

צילום: יצרן


ימאהה מודיעה כי באוגוסט הקרוב לכול המאוחר תחדל מלייצר את הוי-מקס, לדברי ימאהה התכנית היא לייצר 120 יחידות וי-מקס ב-2017 וכאשר אלה ימכרו הייצור יופסק. 32 שנה חלפו מאז הושק הימאהה וי-מקס המקורי, ודי בזמן נצחי זה במונחי אופנועים כדי ללמד על הצלחת וחשיבות הדגם. הימים הם אמצע שנות השמונים של המאה הקודמת, בבתי הקולנוע מככבים סרטי "מקס הזועם בדרכים" בעוד שוק הקאסטומים בארה"ב נכבש על ידי יפנים קטנים, זולים ואמינים עם שמות כמו "שאדאו" או "ויראגו" השולחים את הרלי-דייוידסון לפשיטת רגל. 

וכאילו זה לא מספיק מנחיתה ימאהה על השוק האמריקני ב-1985 קאסטום פורץ גבולות, ה"מקס" הוא גם "מקסימום" וגם "מקס מל גיבסון", מיתוג גאוני, עם מנוע בנפח 1,197 סמ"ק לא וי-טווין אלא וי-ארבע, בדיוק כפול מהמקובל למנוע קאסטום, עם קירור מים לגמרי לא טריוויאלי אז, קרבורטורים דו שלביים המספקים חוויית טורבו, והספק של 113 כוח סוס, שווה לזה של הנינג'ה GPZ900R, הסופרבייק המוביל שיצא שנה קודם… הוי-מקס עם תאוצה מפלצתית היה לאופנוע דראג וקבע את נוסחת הפאוור קרוזר לתמיד, מנוע גדול ותאוצות שורפות צמיגים אבל רק בקו ישר, על סיבובים אין מה לדבר…

 הוי-מקס נועד במקור לשוק האמריקני אולם מהר מאוד נוצר ביקוש בכול העולם, ימאהה מדווחת כי כ-100,000 וי-מקס נמכרו במהלך 32 שנות הדגם, עם מפרט כה מרשים כבר במקור לא עבר הוי-מקס שינויים משמעותיים עד לשנת 2008 אז שונה הדגם: המנוע צמח ל-1,679 סמ"ק עם 200 כוח סוס, העיצוב התנפח אף הוא, ואפילו בעולם עם נייקדים וקרוזרים בעלי מנועים עצומים וחזקים עדיין היה לוי-מקס זכות קיום והוא נמכר גם בישראל. אבל, שנת 2017 הביאה איתה את תקן אירו4 וזה היה יותר מדי עבור הוי-ארבע שדרש השקעות עתק כדי להמשיך, ואין לכך הצדקה. בתחילת השנה עשינו בדוגרי פרוייקט פרידה מאופנועים שלא ייוצרו עוד, ימאהה וי-מקס ראוי להיכנס לרשימה, אולי במקום הראשון. 


עוד חדש בימאהה:

ימאהה טי מקס 2017 החדש בהשקה עולמית

באנר פרסומי:
 
 

גלריה

תגובה אחת ל מקס בא ומקס הולך – ימאהה וי מקס לא מיוצר יותר

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל