מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
דוקאטי 797 חדש ישן, חוזרים לשורשים
גיא בן ברק
צילום: יצרן
הצלחת סקרמבלר, הדגם הנמכר ביותר של דוקאטי בשנים האחרונות, הביאה את דוקאטי למסקנה כי צריך יותר מאותו דבר, אופנועים זולים, פשוטים – אבל עם סטייל. מי לספק את הסחורה כמו משפחת המונסטר המצליחה ביותר של דוקאטי מזה שלושה עשורים עם 320,000 מונסטרים נמכרים. סיבה מובהקת להצלחת המונסטר היא שידעה תמיד להציע את הגרסה המתאימה לרוכבים, עם "שלוש רמות", יקרה ביותר (כיום ה-1200), ביניים (כיום ה-821 החדש עם 113 כוח סוס) והבסיסית המכונה השנה 797.
השקת המונסטר 797 החדש 2017 נערכת בימים אלה בריביירה הצרפתית, אותה פילוסופיה של מעצב המונסטר המקורי גאלוזי מ-1993, אופנוע קל לרכיבה, פשוט עם מנוע מקורר אוויר, שילדת הצינורות בגרסה מינימליסטית – אולם בגרסת ה-797 העיצוב הוא של אופנוע שרירים קטן ובכך בידול מהסקרמבלר הזול מעט יותר.
בהשוואה ל-821 מנוע ה-797 בנפח 803 סמ"ק מייצר 75 כוח סוס, אגב לא רחוק מה-67 כוח סוס של ה-M900 המקורי מלפני 25 שנה… אופי המנוע כצפוי רגוע, בונה כוח ליניארי ומספק כוח מיידי לרוכב כאשר 80% מהמומנט המרבי העומד על 6.9 קג"מ מתקבלים ב-3,500 סל"ד. המשקל הרטוב עומד על 193 קילו, גם הוא ידידותי למשתמש הלא מנוסה, ובשורה התחתונה דוקאטי מציעים מונסטר בסיסי עם קצת יותר ערך מוסף של עיצוב סטריט פייטר, כאשר הכלי יגיע לישראל נקווה לבצע עליו מבחן ולהתרשם כיצד הרעיון עובד בפועל, אם כי מראש ניתן לצפות כי בדומה לקודמיו הצנועים והבסיסים בשושלת מונסטר, דווקא הם יודעים לתת את הכי הרבה פאן בעולם האמיתי יותר מהמונסטרים מבוססי מנועי סופרבייק.
המונסטר 900 המקורי מ 93 היה עם 84 כ״ס (לא 67 ?!?)
עכשיו נראה את היבואן משווה את המחיר ל sv650 ו ל z650
זה ממש גלדיוס של סוזוקי