fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
סטפן
MV קוביה
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

קאוואסאקי ZZR1400 החדש נחשף רשמית

קאוואסאקי ZZR1400 החדש נחשף רשמית

אופיר דואק

צילום: יצרן

הרבה הערכות והשערות עלו לגבי ה-ZZR1400 החדש של קאוואסאקי במהלך החודשים האחרונים. למעשה כבר הרבה זמן לא היה כל כך הרבה עניין, לפחות ברשת, סביב אופנוע אחד כאשר כל טיזר ששחררו בקאוואסאקי הקפיץ את חרושת השמועות. דיברו על הספק של 250 כ"ס, העלו השערות למנוע מוגדש על בסיס מנוע שנלקח מאופנועי הים של החברה ואף הועלתה השערה על הנעת פלוטוניום מהשאריות שדלפו מהכור בפוקשימה.
ובכן לפני שעה קלה חשפה קאוואסאקי את דגמי 2012 שלה ובראשם ה-ZZR1400 החדש ושמו קץ לשמועות.

כנהוג בימי המיתון לא מדובר ב-ZZR כל חדש אלא במתיחת פנים מקיפה לדגם הפורש. כמובן שמעניינת השורה התחתונה, כמה כוח יש לתפלץ הירוק, ובכן נכונה למצפים אכזבה. למרות הגדלת הנפח ל-1,441 סמ"ק עלה ההספק המרבי ב-10 כ"ס ועומד כעת על 200 כ"ס (210 בשילוב מערכת הראם אייר)  ב-10,000 סל"ד. המומנט המרבי הוא 16.6 קג"מ (0.9 קג"מ יותר מבעבר) שנותר ב-7,500 סל"ד.
הנתונים מכובדים לכל הדעות אבל כשהדור האחרון של אופנועי ההיפר ספורט, כולל ה-ZX10 של קאוואסאקי עצמה, כבר מציעים 200 כ"ס ניתן להיות מאוכזבים כאשר בקאוואסאקי לא מעמידים רף חדש בהספקים כפי שעשו קודמיו של ה-ZZR1400 בשושלת.
אבל אולי בעצם לא צריך יותר כוח. 200 כ"ס הם הספק שנחשב עד לפני מספר שנים לחלומי ורוב מכריע של הרוכבים לא באמת מסוגל להתמודד עם כוח ברמות הללו. לשם כך החלו נפוצות בשנים האחרונות שפע מערכות עזר ובקרה אלקטרוניות על מנת לסייע לרוכב וגם ה-ZZR החדש מצויד במערכות כאלה. ה-ZZR החדש מקבל את מערכת בקרת המשיכה של קאוואסאקי, ה-KTRC, המציעה 3 מצבי פעולה כבנוסף לכך ישנה אפשרות לבחירת מצב תפוקת המנוע בין הפסק מלא להספק חלקי המעניק רק 70% מהתפוקה.

אז אחרי שסגרנו את ענייני ה"כמה כוח" נוכל להיכנס לעומק הקורה, תרתי משמע. המנוע של ה-ZZR1400 מבוסס על קודמו אך עבר לא מעט שינויים. הגדלת הנפח הושגה על ידי מהלך בוכנה שצמח ל-65 מ"מ בעוד הקדח נותר זהה (84 מ"מ). המנוע קיבל שסתומי יניקה חדשים וגדולים וגל זיזים חדש מאפשר פתיחה גבוהה יותר של השסתומים לשיפור יכולת הנשימה. מערכת הקירור והשימון של השסתומים שופרה, צינורות היניקה התארכו לטובת שיפור הנשימה ויחס הדחיסה עלה ל-12.3:1.
כאמור, השינויים אמנם לא הניבו קפיצה גדולה אך בקאוואסאקי טוענים לזמינות כוח משופרת לאורך כל קשת הסל"ד כאשר כבר ב-2,000 סל"ד זמינים לרשות הרוכב 9.5 קג"מ.

השלדה נותרה במבנה המונוקוק והיא עשויה אלומיניום אך עברה חיזוקים באזור ראש ההיגוי ומשני הצדדים התחתונים המחוברים לזרוע האחורית החדשה שגם ארוכה יותר בס"מ בודד. בנוסף ישנו כיול מחודש לבולם ותושבות גומי חדשות. בסיס הגלגלים התארך ב-2 ס"מ ועומד כעת על 148 ס"מ.
העיצוב נותר מבוסס על קודמו אך ישנה מסיכת חזית חדשה עם שני פנסים חדשים המכילים כל אחד שלושה צבירי תאורה. הפרינג שונה אך שומר על מוטיב שפסים /חריצים הייחודי בצדדים וישנה יחידת זנב חדשה עם יחידות תאורת LED. שינויים נוספים הם החישוקים חדשים וקלים ולוח מחוונים חדש הכולל גם צג מידע ומחשב דרך. ה-ZZR1400 מוצע בצביעה ירוקה או שחורה ומחירו בארה"ב עומד על 14,700 דולרים.
פרטים על דגמי 2012 הנוספים יעלו בקרוב כאן בדו"גרי.

קאוואסאקי ZZR1400 2012 – מפרט טכני

מנוע  4צילינדרים, 1,441 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עלילי כפול, קירור מים
הספק  200 כ"ס ב-10,000 סל"ד
מומנט  16.6 קג"מ ב-7,500 סל"ד
קדחXמהלך  65X84 מ"מ
יחס דחיסה  12.3:1
הזנת דלק  הזרקת דלק, גופי מצערת 44 מ"מ
מתלים קדמי: מזלג הפוך 43 מ"מ, כוונון מלא
אחורי: מונושוק, כוונון מלא
בלמים קדמי: דיסק כפול 310 מ"מ, קליפר רדיאלי 4 בוכנות, ABS
אחורי: דיסק 250 מ"מ, קליפר 2 בוכנות, ABS
צמיגים קדמי: 120/70-17
אחורי: 190/50-17
בסיס גלגלים 1,480 מ"מ
גובה מושב 800 מ"מ
מיכל דלק 22 ליטר
משקל 268 ק"ג

8 תגובות ל קאוואסאקי ZZR1400 החדש נחשף רשמית

  1. גם ספורט וגם תיור ובשחור הוא נראה כמו חמקן

  2. אבל אני לא הכי מת על הצורה. אבל על טעם וריח אין להתווכח…

  3. ציפיתי כבר לאיזו מטרמורפוזה עם הספק יוצא דופן. אבל עדין ה-ZZR הוא הספורט תיור הגדול הכי טוב שיש

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל