fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר

השקה עולמית: דגמי שרקו 2018

השקה עולמית: דגמי שרקו 2018

רכב וכתב: עודד גביש       צילום: Jean-Marie Pouget


אתחיל מהסיכום למי שחסר סבלנות:  
חברת שרקו היא חברה צעירה (כ- 15 שנים),המייצרת אופנועי אנדורו מקצועיים.

לחברה יש לדעתי את היחס הגדול ביותר בין עובדים "רגילים" לבין צוות פיתוח – 1:10, והדבר בהחלט ניכר בתוצאות.

דגמי 2018 מעולים, אופנועי אנדורו מהשורה הראשונה, ונראה שמנהלי החברה סימנו לעצמם מטרה לישר קו מול אופנועי KTM/הסקוורנה. לטעמי הם כבר שם.

האופנועים מנצחים בתחרויות בינ"ל רבות ועומדים בגבורה אל מול כל המתחרים – לדוגמא אליפות העולם באנדורו 2016 וגם ב-2017 – אופנועי שרקו מנצחים מירוצים ומביאים תוצאות נאות מאד. 

החברה משפרת את כל דגמיה בכל אספקט ותחום בעקביות – ובדגמי 2018 לא מדובר בשינוי או שיפור דרמטי שמשנה את האופנועים שלהם מקצה אל קצה – פשוט ממשיכים את המגמה של השנים הקודמות, ומקפידים להשתפר ולשפר בצורה קבועה את כל רכיבי האופנועים – המנועים, השלדות, בולמי זעזועים, מערכות הקרור, ההתנעה, פלסטיקה, ארגונומיה ועוד. אין תחום שנשאר מאחור. 

 


ועכשיו קצת יותר בפרוט


הוזמנו ע"י שרקו העולמית להשקת דגמי 2018. 

כמו כל דבר אחר שהחברה עושה, גם אירוע מסיבת העיתונאים של חשיפת דגמי 2018 התאפיין בתכנון מדוקדק וביצוע מוקפד. הכל מתוקתק ומתוזמן היטב.

תחילה שמענו הסברים על השינויים של 2018, ובעיקר על דגם ה-125 דו"פ – אופנוע חדש לחלוטין, פרי מחקר ופיתוח של 5 שנים.


שוק ה-125 חזק מאד באירופה (לא רק בישראל) ובשרקו פיתחו את האופנוע מהיסוד – כדי להשלים את היצע הדגמים של החברה.

בישראל הדגם חשוב מאד ליבואן וללקוחות בגלל נתח השוק של דגמי ה-125 שפופלריים אצל רוכבי האינדורו, וגם בגלל ש- KTM / הסקוורנה הפסיקו את שיווק דגמי ה-125 ברישוי צהוב שלהם עקב אי עמידה בתקני יורו 4.


האופנוע נבנה ותוכנן כאופנוע אנדורו, אבל נבחן בהצלחה גם במסלולי מוטוקרוס וגם בדיונות.

האופנוע עומד בתקני יורו 4 המחמירים, אותם תקנים שבגללם כאמור הפסיקו חלק מהיצרנים לשווק את דגמי ה-125 דו"פ שלהם.

חלק גדול מהפיתוח הושקע במנוע במטרה להפוך אותו לקל משקל וחזק, ולכזה ששומר על יציבות טמפ' עבודה והספק – גם בתנאי עבודה קשים ובאקלים קיצוני.

מנוע שמתחמם מאבד הספק, וכאן תוכננה מערכת הקרור מחדש כך שנוזל הקירור הקר מהרדיאטור יגיע קודם לאיזורים החמים ביותר – שסתום הכח וסעפת הפליטה, משם ממשיך נוזל הקרור לצילינדר, לראש המנוע וחזרה לרדיאטור, כך שגם בסוף הרכיבה המנוע עדיין שומר על טמפרטורת עבודה ולא מאבד כוח.

האופנוע מגיע עם מערכת התנעה חשמלית בלבד, ובחברה מתחייבים לסטרטר בעל אורך חיים של לפחות 10,000 התנעות. 

 


גם שסתום כוח חדש פותח – פשוט, אמין ויעיל יותר אשר מייצר העברת כוח פרוגרסיבית יותר. השסתום נשלט חשמלית ע"י מחשב ההצתה לטובת עבודה מדוייקת יותר מבעבר. כרגע מערכת זו יחודית לשרקו.

האופנוע מגיע עם מתג בחירת מצבי ניהול מנוע על הכידון, כאשר במצב המיועד לתחרויות הוא מפיק 26.66 כ"ס, ובמצב פאן 33.41 כ"ס.
כמו כן נעשו שינויים נוספים רבים בתכנון כמו: עיגונים חדשים של המנוע לשלדה, כך שתחת עומס לא יעוותו את המנוע, שסתום עלים וסעפת יניקה חדשה, קלה יותר ויעילה יותר, תוספת של כ"ס נוסף בסל"ד נמוך, מערכת חשמל חדשה וחזקה יותר, רינגים משופרים לטובת ביצועים ואמינות טובים יותר, אטם סעפת משופר לטובת אמינות, שיפורים במשאבת המים לטובת אמינות וחסכון במשקל, שיפורים בגל הארכובה וגלגל התנופה לשם הקטנת חיכוך וחיסכון המשקל, שתורם גם לתגובת מנוע מהירה יותר.

השלדה מבוססת על זו המוצלחת של דגמי ה-250 וה-300, אך קצרה ב-15 מ"מ, וזוית היגוי זריזה ב-0.9 מעלות.

בנוסף, חולק ה-125 עוד רכיבים רבים עם שאר דגמי שרקו כמו: גלגלים, זרוע אחורית, פלסטיקה, ברקסים, כידון, תיבת אויר, מושב ועוד.

אחרי התמקדות ארוכה ב-125, נעבור לסקירה של שאר הדגמים

בבולם הזעזועים האחורי שופרו הכיוונים לשיפור עבודת המתלה האחורי – עבודה טובה יותר בקצה המהלך.
מכסה הרדיאטור מוקם בצורה נגישה יותר והוא נוח יותר לשימוש.
המושב עשוי מחומר שמספק אחיזה טובה יותר כשרטוב, ופחות רגיש לקרינת UV.
חלקי הפלסטיק מחומר חדש וגמיש יותר מהישן ב20%.
מחשב האופנוע עמיד למים לחלוטין. 
הפנס הקדמי תוכנן מחדש כדי שיהיה עמיד יותר למכות ורעידות, ואפילו נועלי הצמיג תוכננו מחדש להרכבה נוחה יותר ואחיזה יותר טובה בצמיג.

גיר – מוח ברירת ההילוכים תוכנן מחדש להיות מדויק וחלק יותר. הקפיצים עמידים ואמינים יותר.

בדגמי 2 פעימות יש מערכת סטרטר חדשה – אמינה יותר וממוקמת מתחת למנוע. שופרו גם הקלאץ', משאבת המים ואטם הראש.

בדגמי 4 פעימות 300/250 יש סעפת פליטה חדשה, עמידה יותר, ועם יותר כח בסל"ד נמוך. המשתיק עמיד, חזק וקל יותר, ונותן למנוע תוספת כוח. שינויים גם במפות ההזרקה לטובת תוספת כוח ותגובה מדוייקת יותר. מחברי צינורות הקירור שונו למחברי אלומיניום לטובת אמינות. בוכנה וטלטל חדשים לטובת אמינות וביצועים. 

 


בדגמי 4 פעימות 450 יש אגזוז חדש, קל ועמיד יותר המספק יותר כוח. מערכת שימון יעילה יותר, אשר מקלה על המנוע להסתובב בסל"ד נמוך . שיפור חומרי הקלאץ' לעמידות ומניעת החלקה. מותחן שרשרת טיימינג משופר שנלקח מדגמי הראלי. שיפור מובילי שסתומים ותושבות שסתומים. שיפורים בראש המנוע לטובת אמינות.


כמו כן, צריך להזכיר את דגמי הטריאל של שרקו. החברה היא ממובילות התחום בעולם, אך בישראל הקטנה שלנו הקטגוריה כמעט ואינה קיימת. 
לא נשכח גם את דגם הראלי שייצג את שרקו בדקאר ובמירוצי ראלי נוספים, ונראה כמו פסל סביבתי מדהים- יצירת אומנות עשוייה פלדה, אלומיניום והמון קארבון. 
עד כאן מסיבת העיתונאים. מכאן לארוחת ערב מצויינת ומינגלינג עם שאר הכתבים ואנשי החברה, ביניהם מנהלים ומהנדסים אשר שמחו לדבר על כל נושא.
 
למחרת הגיע יום שטח. מיועד לצילומים ורכיבות התרשמות.

קיבלנו את מיקום אתר הרכיבה, 40 ד' נסיעה באזור הררי מיוער ואנחנו שם. 

הגענו למסלול מרוצי אספלט מרשים מאד. על משטח אספלט גדול עמדו על סטנדים שורות של אופנועים חדשים מכל הדגמים, מחכים רק לנו.

יצאנו לשטח עם צלם תותח כדי לצלם תמונות אקשן. הצלם מדהים, ולדעתי גם בישיבה סטטית על האופנוע הוא יכול להוציא תמונת אקשן. הגענו לנקודות מתוכננות מראש, וכל רוכב צולם בכמה שוטים בכל נקודה. הכל מאד ממוקד ומדוייק – גם הרוכבים שממושמעים כמו דוגמניות בצילומי אופנה. 


בין הכתבים היו גם כמה רוכבי על בתחום האנדורו והפריסטייל, והיה פשוט תענוג לצפות בהם רוקדים עם האופנועים.

 

לאחר הצילומים כמובן הפסקת צהריים, ארוחה משובחת על מרפסת התצפית של המסלול, כשברקע נוסעות מכוניות מירוץ ומתנגן קונצרט של מנועי מירוץ.

מכיוון שאני אחרי פציעה ולא הייתי בטוח כמה אשרוד, התחלתי את הרכיבה על כוכב ההשקה, ה-125 דו"פ. 

יצאנו ליער בו המארגנים סימנו מבעוד מועד מסלול ארוך ומאתגר. 4 קילומטרים צפופים שכוללים פניות חדות, עליות וירידות תלולות, תוך כדי שינויי כיוון בקרקע שכבר נחרצה בחלקה. קצת באמפים נמוכים וקטע מיוחד המורכב מישורות ופניות הדוקות. פחות או יותר כל מה שצריך כדי להתרשם מאופנוע אנדורו. 

ה-125 הוא אופנוע בגודל סטנדרטי לחלוטין – מיד אתה מרגיש עליו בבית. הארגונומיה מצוינת, והכל בדיוק במקום שאתה מצפה שיהיה. המנוע מגיב מצוין, מושך גם מסל"ד סרק… חלש אבל מושך, לא נחנק ולא משתנק בקלות.
כאשר הסל"ד עולה הדברים הופכים מעניינים יותר, ויש מספיק כוח לכל פעולה שהרוכב ירצה לבצע. בעליות תלולות ומפותלות צריך לשמור את המנוע בסל"ד גבוה – הרבה פעמים בעזרת חצי קלאץ'. הוא מצידו רך ומלא רגש, משתלב בהדרגתיות ומאפשר החלקה מבוקרת כדי למנוע צניחת סל"ד.

בולמי הזעזועים בכיוון הסטנדרטי מצויינים ושומרים את הגלגלים על הקרקע. בטוח שכיוון אישי יותר ישפר את המצב אבל גם כך ה-Set-up המקורי מצויין. הפרונט קליל וההגוי זריז מאד. הבלמים חזקים מאד ורגישים, ולקח לי מעט זמן להתרגל אליהם.

סה"כ, השרקו 125 דו"פ עושה רושם של אופנוע מצויין ותחרותי. נראה שלא חסכו כאן לא בתכנון, לא בייצור ולא ברכישת בולמים ובלמים מהטובים שיש. הלכו איתו לקצה במטרה ליצור אופנוע מצויין ולכבוש נתח שוק גדול ככל האפשר.

מגיע לשרקו שנסיר את הכובע בפניהם – יצא להם כלי משובח שמתאים לכל רמת רכיבה כמעט.

בהמשך רכבתי על שאר הכלים – כולם שומרים על אותה רמת ביצוע כמו ה-125. 

הארגונומיה והגימור מצויינים. הכל עובד בהרמניה, ונוצרת חבילה טובה ומאוזנת.


כאמור קודם, קשה לשים את האצבע על נקודה מסויימת של שיפור משמעותי, אלא יותר שיפורים קטנים בכל תחום בכל אופנועים בצורה מתמדת לאורך השנים ע"מ להגיע ליצירה מושלמת.


קשה לי לשים את האצבע על דגם שעדיף על האחרים, והבחירה תלויה בעיקר באופי הרוכב והרכיבה.

ה- 250/300 2T היו קלילים ומהירים בשטח בו רכבנו, וה-250/300 4T היו יותר נעימים וידידותיים. עם זאת, ה-450 היה אלים מדי בתנאי השטח בו רכבנו ודרש הרבה מאמץ וריכוז.


 

לדעתי, האופנוע שעושה הכל בצורה אופטימלית, ושיאפשר מקסימום הנאה במגוון שטחים ורמות רכיבה הוא ה-300 4T. כולבויניק אמיתי שעושה הכל טוב. 


חשוב להוסיף שהחברה, בצורה גאונית לטעמי דואגת שתהיה התאמה מקסימלית בין חלקי האופנועים – מרבית החלקים שאינם מנוע מתאימים לכלל הדגמים, מה שמאפשר לייצרן להחזיק מחסן חלקים קטן ויעיל, מקטין הוצאות ליבואן בשאיפה לגלגל חסכון זה ללקוחות.

 

שמחתי לפגוש יצרן צעיר ודינמי, שעושה רושם כי אינו סבוך בבירוקרטיה ומשקיע המון בפיתוח. יצרן אשר בשנים ספורות הצליח להעמיד אופנועי אנדורו מהשורה הראשונה. 

תודה, היה תענוג!
 


הכתב היה אורח של חברת שרקו העולמית. 


תודות 
ה.מ. מוטורס
אופנועית על חליפת השטח של ANSWER
 
 

11 תגובות ל השקה עולמית: דגמי שרקו 2018

  1. אנשים הם עדר ולא מבינים כלום ורצים כי כולם קונים אופנועים בצבע כזה או אחר.

  2. יש הרבה מותגים בישראל שיכולים להצליח יותר, אבל לא מתרוממים בגלל החזירות של היבואן… וואלה שיהיה אופנוע נחמד שיהיה מוצלח שיהיה הכל… כל עוד בטא ו SWM מוכרים במחירי רצפה – מי יבוא לאולם תצוגה של שרקו? מטרו כיום מוכרים לך דופי"ם חיות גזעיות של בטא 250 ו-300 ב 44 אלף שקל, ב 12 תשלומים בלי ריבית… נו תגידו לי אתם מה אני אשלם על שרקו 15-20 אלף שקל יותר?

  3. בתור בעלים של 300 4t תקופה ארוכה אחרי מספר אופנועים בכמעט כל הצבעים שהיו ברשותי, אני יכול להעיד שהאופנוע מעולה והתחברתי אליו בצורה מדהימה , אחרי 160 ש"מ לא נתקלתי בשום בעיות אמינות .ממליץ לפחות ללכת לרכיבת מבחן למי שלא מקובע על מותג מסויים.
    *אין לי קשר ליבואן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל