מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
ימאהה מציגה קטנוע בסיסי חדש
אופיר דואק
צילום: יצרן
כידוע, קטנועים גדולי גלגלים הם להיט באירופה וקטנועים כמו סדרת הבוורלי של פיאג'ו וההונדה SH מככבים בטבלאות המכירות ביבשת הישנה. גם לימאהה יש נציגות בקטגוריה בדמות משפחת ה- X City אך כעת חושפים בימאהה את ה-Xenter ומהשם ניתן כבר לקבל מושג לגבי היעוד. הקטנוע החדש אמור להיות גרסת כניסה בסיסית וזולה לעולם גדולי הגלגלים. עם זאת האקס-אנטר אולי בסיסי אבל בהחלט לא מיושן.
העיצוב נעים ורענן ומציג את החזית המוכרת של האקס-סיטי אך האקס-אנטר נבדל מהאח הגדול ברצפה שטוחה ובבסיס גלגלים קטן יותר ב-7 ס"מ ואורך כללי קטן יותר ב-18 ס"מ. הממדים הקומפקטיים גובים מחיר בדמות נפח מטען קטן נמוך תחת המושב הנובע גם ממבנה הבולם המרכזי ומגלגל ה-16' בניגוד ל-15' שבסיטי.
האקס-אנטר מוצע עם שני מנועים מוזרקים בנפח 125 ו-150 סמ"ק עם 12.5 ו-15.5 כ"ס בהתאמה. מערכת הבלימה מציעה דיסק בודד מלפנים ותוף מיושן מאחור אך ישנה מערכת בלימה משולבת בדומה להונדה ויז'ן. החבילה של האקס-אנטר כוללת גם לוח מחוונים דיגיטלי לחלוטין ותאורת LED מאחור. שיווקו של האקס-אנטר באירופה יחל בראשית 2012 אך המחירים טרם פורסמו.
ימאהה Xenter -מפרט טכני
Xenter 125 | Xenter 150 | |
מנוע | סינגל, 125 סמ"ק, 4 שסתומים, גל זיזים עילי, קירור מים, הזרקת דלק | סינגל, 155 סמ"ק, 4 שסתומים, גל זיזים עילי, קירור מים, הזרקת דלק |
הספק | 12.5 כ"ס ב-7,500 סל"ד | 15.5 כ"ס ב-7,500 סל"ד |
מומנט | 1.2 קג"מ ב-7,250 סל"ד | 1.5 קג"מ ב-7,500 סל"ד |
קדחXמהלך | 58.7X52 מ"מ | 58.7X58 מ"מ |
יחס דחיסה | 11.0:1 | 11.0:1 |
מתלים | קדמי: מזלג טלסקופי, מהלך 100 מ"מ אחורי: בולם יחיד, מהלך 92 מ"מ |
קדמי: מזלג טלסקופי, מהלך 100 מ"מ אחורי: בולם יחיד, מהלך 92 מ"מ |
בלמים |
קדמי: דיסק 267 מ"מ |
קדמי: דיסק 267 מ"מ אחורי: תוף 150 מ"מ מערכת בלימה משולבת |
צמיגים | קדמי: 100/80-16 אחורי: 120/80-16 |
קדמי:100/80-16 אחורי: 120/80-16 |
בסיס גלגלים | 1,385 מ"מ | 1,385 מ"מ |
גובה מושב | 785 מ"מ | 785 מ"מ |
מיכל דלק | 8 ליטרים | 8 ליטרים |
משקל | 142 ק"ג (רטוב) | 142 ק"ג (רטוב) |
איפה נדחוף את הקסדה?
אבל לפחות יש מקום לשים שישיית מים מינרלים