fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

שובו של הצ'יף

שובו של הצ'יף

אופיר דואק

צילום: יצרן

יש מעט מאד מותגי אופנועים ששמם מעורר יראת כבוד גם עשרות שנים אחרי שהופסק ייצורם. אינדיאן הוא מותג כזה למרות שימי השיא שלו היו לפני מלחמת העולם השנייה והייצור הופסק סופית  בשנת 1953. מאז עברה אינדיאן לא מעט תהפוכות. בשנות ה-60' חזרה החברה לייצר מספר שנים עד ששוב גוועה ולקראת המילניום החדש הועלתה באוב על ידי יזמים שרכשו את הזכויות על השם אך לא הצליחו לייצב את החברה. באפריל השנה רכשה פולריס את הבעלות על אינדיאן וחובבי המותג קיוו שסוף סוף מצא המותג האלמותי בית יציב ובעל גב כלכלי איתן, יש להם סיבה טובה. פולריס היא קונצרן ענק שמוכר מאות אלפי כלי פנאי (טרקטורנים, UTV, אופנועי שלג ועוד…) בצפון אמריקה ומחוצה לה שגם מחזיק במותג האופנועים ויקטורי שזוכה להצלחה נאה, אם כי רחוקה מזו של הארלי דייוידסון.
קצת תמוה שבפולריס בפולריס בחרו לרכוש את אינדיאן כשבאמתחתם יש את ויקטורי שמייצרת ליין גדול של קרוזרים אבל יש לכך סיבה טובה. המותג אינדיאן הוא כל כך חזק שיהיה הרבה יותר קל עבור פולריס לבסס אותו כתשובה לענק ממילווקי לעומת ויקטורי שהינו מותג צעיר ונטול מורשת של ממש. מה זה אומר לגבי עתידה של ויקטורי? ימים יגידו.

התוכניות העתידיות של פולריס עבור אינדיאן עדין לא ידועות אבל בינתיים חוזרים באינדיאן להפעיל את קו היצור וחושפים את קו הדגמים ל-2012. קו הדגמים מתבסס על הצ'יף ששורשיו עוד בתחילתו של הגלגול המודרני של אינדיאן שהחל בשנת 1999. הדור העדכני של הצ'יף יצא בשנת 2008 ובשנת 2009 זכה למנוע עדכני בנפח 1,702 סמ"ק (105 אינץ' מעוקב).
הצ'יף 2012 יוצע בשלושה דגמים כשהבסיסי בהם הוא הצ'יף קלאסיק שמחירו מתחיל ב-26,500 דולר. הצ'יף כאמור נשאר עם המנוע מוגדל הנפח משנת 2009 שכולל שני שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי, הזרקת דלק וקירור אוויר. התמסורת כולל שישה הילוכים והנעה סופית באמצעות רצועה. נפח מיכל הדלק עומד על 20.8 ליטר ומידות הצמיגים הן 130/90 מלפנים ו-150/80 מאחור עם חישוקי 16'.

שני הדגמים הנוספים לצ'יף קלאסיק לא שונים ממנו מכאנית אלא בעיקר בעיצוב. הדגם הראשון בהיצע הוא הצ'יף וינטג' שמציע מראה הנאמן לדגמי האינדיאן הקלאסיים משנת 1948. גרסת הוינטג' כוללת מושב יחיד מעור חום עם מסגרת ניקל,ותיקי עור מקוריים תואמים בעיצוב הרצועות והניטים הקלאסי, משקף קדמי גבוה, צמד פנסים נוסף מצידי הפנס הראשי, כנף קדמית המכסה את הקליפרים, מגן מנוע מניקל, צמיגים בעלי פס לבן ואפשרות לצביעה דו גוונית. מחיר גרסת הוינטג' מתחיל ב-36 אלף דולר.
הגרסה השלישית שמופיעה לראשונה היא גרסת ה-Dark Horse שכפי שניתן להבין נושאת על דגלה את המראה האפל.בגרסה זו צבוע האופנוע בשחור מט ברוב חלקי הגוף כמו גם הפנס הקדמי, המראות, המאותתים והחישוקים. בנוסף ישנם בכיסויי מפלט ומזלג תואמים ולוגו של אינדיאן על מיכל הדלק. מחיר גרסת הסוס האפל עומד על 28 אלף דולר.

גלריה

7 תגובות ל שובו של הצ'יף

  1. על מה הכתבה? על הצ'יפ? על חידוש הייצור? על המעבר לפולריס? הכל כבר 'אולד ניוז', מה גם שהייצור של הצ'יף לא הופסק, כך שלא היה צורך לחדש אותו…

  2. רשום בכותרת משנה "מציגה את דגמי 2012 של הצ'יף"

  3. הבנתי בהחלט. הבעיה שאת דגמי 2012 חשפו כבר לפני למעלה מחודשיים, וגם אז דובר עהיה על המשך ייצור הצ'יפ – עדיין ללא שינוי. לדעתי הכתב קצת התבלבל או קיבל ידיעה מאיזה אתר באיחור רב…

  4. אני זוכר שבפולגז הזכירו שאינדיאן חוזרת לייצר אחרי שפולריס קנו אותם אבל לא היה שום דבר על דגמים חדשים. אולי זה אולד ניוז בארה"ב למי שעוקב אחרי אתרים של קרוזרים אבל בעברית לא היה לזה שום אזכור.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל