fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
voge מוטו24 באנר

דיון בועדת החינוך: "מה עשתה המדינה?"

דיון בועדת החינוך: "מה עשתה המדינה?"

טל שביט

קטנועו של אבי כהן ז"ל לאחר התאונה הקטלנית. האם לרשויות באמת אכפת?

כותב שורות אלה נכח אתמול, יחד עם נסים בנימין, בדיון מיוחד שקיימה ועדת החינוך של הכנסת בראשות ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) בנושא תאונות דרכים וספציפית בנושא חינוך תעבורתי. הדיון נערך בין היתר כמחווה והוקרה לאבי כהן ז"ל, ואלמנתו דורית היתה אורחת כבוד. עוד נכח סלבה ליין, שאימו סופיה ז"ל נהרגה מפגיעת נער שרכב על קטנוע ללא רשיון בטיילת בנהריה באוקטובר האחרון. בין היתר השתתפו בדיון נציגי משרד החינוך, משטרת ישראל, "אור ירוק", מנכ"ל איגוד שחקני הכדורגל אריה אלטר, נציגת מועצת התלמידים הארצית, וכמובן חלק מחברי ועדת החינוך וביניהם חברי הכנסת נסים זאב (ש"ס), מסעוד גנאים (רע"מ-תע"ל) ורונית תירוש (קדימה) שהיתה בעבר מנכ"לית משרד החינוך. בין הנושאים שעלו על הפרק: החזרת התקציב לחינוך תעבורתי בתיכון, שימוש במעמדם של שחקני כדורגל בקרב בני נוער לקידום נושא בטיחות בדרכים, ועוד. נציג משטרת ישראל דיבר – כמה מפתיע – על אכיפה…
הפתעה נעימה היתה לגלות כי הדיון,שהונחה בסבלנות ובשקט ראוי לציון על ידי יו"ר הועדה, כיבד את המעמד ולא נוצל למתקפה חסרת-טעם על רכב דו-גלגלי, למעט פניה נרגשת ובלתי-מתלהמת של נסים זאב שגילה כי רכב בעברו רבות על אופנוע. נציג "אור ירוק" הפגין שוב עד כמה העמותה הזו פועלת בואקום שכלי, כאשר זרק "להעלות את גיל המינימום לרכב דו-גלגלי מ-16 ל-21" והושתק מיד, בין היתר על ידי נסים בנימין שהזכיר לו שאין שום ראיה למעורבות יתר של הגילאים הללו בתאונות רכב דו-גלגלי.
הח"מ היה האחרון שדיבר, ולפניכם תקציר הדברים שנאמרו.

"ישבתי בועדות ובדיונים כמו זה פעמים רבות בעבר, ולכן קשה לי להיות אופטימי ולחשוב שדיון זה יוביל לתוצאות מעשיות. הממשלה וגם הכנסת פועלות בענין תאונות דרכים בהתאם לברומטר התקשורת ודעת הקהל. עם כל ההשתתפות בצער המשפחה והכבוד לאלמנתו של אבי כהן שנמצאת אתנו, העובדה שדיון זה מתקיים עכשיו, בגלל הסיבה שהוא מתקיים, אומרת דרשני. הנה, רק אתמול אישרה ועדת השרים לעניני חקיקה תקנה שתוציא קסדות חצי מחוץ לחוק. מדוע היה צורך לחכות למקרה טרגי כדי שזה יקרה?
"העובדה היא שלרשויות בישראל לא באמת אכפת מתאונות דרכים. נציג משטרת ישראל נפנף כאן ב-1.2 מיליון דו"חות שנרשמו בשנה שעברה – כמה מהם היו על עבירת מהירות, שגורמת לחלק זעיר מהתאונות? אין שום התמקדות באכיפת העבירות שמהוות גורמי תאונה עיקריים. אם נצמצם את הדיון רק לתחום בו אני עוסק, הדו-גלגלי, הממשלה והכנסת לא עשו דבר למען בטיחות המשתמשים ברכב דו-גלגלי עד ההחלטה החפוזה של ועדת השרים מאתמול. אין שום השקעה בתשתיות ידידותיות לדו-גלגלי. גדרות מגן שלא תוכננו כיאות הורגות – ממש הורגות – רוכבים רבים, והשימוש בצבע מחליק במעברי חציה הוא שערוריה מתמשכת.
"בין היתר אני עוסק בפרוייקט הדרכת רכיבה לקהילה, בהתנדבות. אנחנו עוזרים לרוכבים בעלי אופנועים ללמוד רכיבה נכונה ולהיות בטוחים יותר בכבישים. זהו פרוייקט חינוכי. ראינו בכך צורך כי אין כל עידוד של פעילות כזו מצד הממסד. לא כל רוכב יכול להרשות לעצמו לשלם מאות שקלים עבור קורס רכיבה מתקדמת או בטיחותית. אילו קורסים כאלו – לא של רכיבה ספורטיבית אלא של רכיבה בטיחותית – היו מקנים למשל הנחה בביטוח החובה, זה היה מעודד את הציבור לעבור הדרכות שכאלו ומסמן את הרוכבים החיוביים, אלו שמודעים לסיכונים ולצורך להתמודד עימם.
"חברים, רכב דו-גלגלי לא יעלם. השימוש בו רק ילך ויגבר, כי כמות המכוניות על ה כבישים הולכת וגדלה, ומחירי הדלק עולים. אז במקום לדבר על כך שהוא מסוכן, צריך לדאוג לציבור המשתמשים בו ולפעול כדי להגביר את הבטיחות.
"העובדה היא שציבור הרוכבים מודע לסיכונים הרבה יותר מהרשויות, ומעונין לשפר את בטיחותו הרבה יותר משהממשלה מעונינת בכך. אפשר לראות היום שימוש הרבה יותר נרחב מבעבר בציוד מגן – אבל למה ציוד מגן כזה, שמציל חיים, מחויב במיסוי כה גבוה? המעיל הזה שאיתו הגעתי לכאן (כאן הצגתי בפני הנוכחים את מעיל הרכיבה הממוגן והמסיבי שלי) עולה לצרכן כ-2,000 ש"ח. אם באמת אכפת למדינה מבטיחות הרוכבים, מדוע לא נכיר בו כציוד בטיחותי ונפחית את המיסוי עליו? מדוע אי אפשר, למשל, לבטל לגמרי את המע"מ על קסדות מגן, ובכך נעודד את ציבור הרוכבים לרכוש קסדות איכותיות ומגנות יותר?"

*
עד כאן הדברים שנאמרו אתמול. בסיכום הדיון מטעם יו"ר הועדה, התבקשנו על ידו להגיש לו רשימת פרטי ציוד שאנו מציעים לפטור ממס/מכס או להקלה במיסוי. אישית איני מאמין כי ניתן יהיה להביא את משרד האוצר לויתורים בענין זה, אך בוודאי לא יזיק לנסות.


הממשלה וגם הכנסת פועלות בענין תאונות דרכים בהתאם לברומטר התקשורת ודעת הקהל…

…העובדה היא שלרשויות בישראל לא באמת אכפת מתאונות דרכים…

…אין שום השקעה בתשתיות ידידותיות לדו-גלגלי. גדרות מגן שלא תוכננו כיאות הורגות – ממש הורגות – רוכבים רבים, והשימוש בצבע מחליק במעברי חציה הוא שערוריה מתמשכת

גלריה

16 תגובות ל דיון בועדת החינוך: "מה עשתה המדינה?"

  1. זה רק עניין של זמן שהשפיות תחלחל אל המחוקקים, ולכן אסור להרפות מיצירת מנוף ציבורי ולחץ בלתי פוסק על המחוקקים בכל סוגיה שיכולה להועיל לרוכבים: מיסוי ציוד בטיחות, נתיבי נסיעה, אכיפה רלוונטית (לא מהירות

  2. אני לא רוצה להישמע פסימי, אבל, הדבר היחידי שמעניין נבחרי ציבור הוא מושבם ונוחת המושב, לא יותר, מספיק לראות כיצד מתייחסים לכלל הציבור כדי להבין שרוכבים, אשר באמת מצליחים להפיחת גודש בכבישים, זיהום אווי

  3. מעמ שמעם זה בקטנה.
    אנחנו צריכים להתאגד ולהגיש תביעה יצוגית נגד המדינה על שימוש בצבע הלבן והמחליק שרק לי גרם בצעירותי למספר החלקות.

    מישהו מרים את הכפפה?

  4. טל – מזל שיש אותך
    זו התחלה והלוואי ויהיה המשך

  5. כל הכבוד טל וניסים אני מאמין שכל ציבור הרוכבים מכירים את פועלכם.

  6. תודה אישית ממני על שאתם עושים את מה שכולנו כציבור היינו צריכים לעשות:פעילות למען עצמנו.
    אני בטוח שרבים כמותי מעריכים את פעילותכם – רק רציתי שתדעו..

  7. לצערי
    ואין כאן שום קשר לפסימיות.
    אנו רואים כל יום,כל היום
    זילות בחיי אדם מצד המשטרהממשלה.
    אנו רואים שאין אכיפה מסודרת של חוקים -למעט החוקים שנוח
    למשטרה לאכוף.
    הציוד שמגן עלינו יקר
    הביטוח..יקר

  8. על המאמץ וההשקעה בהבאת הדברים
    בכך בעצם גרמת להם להוציא את הראש מהחול…
    קשה להאמין שבאמת יזוז משהו עכשיו
    אבל אתה יודע טיפה ועוד טיפה בנו את ראש הניקרה…

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל