fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אודי דגן 140 על 70
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

נחשף רשמית: דוקאטי 1199 פאניגאלי

נחשף רשמית: דוקאטי 1199 פאניגאלי

אופיר דואק

צילום: יצרן

תערוכת מילאנו 2011 יצאה לדרך בערב יום שני במסיבת עיתונאים חגיגית כאשר דוקאטי ניצלו את מקסימום החשיפה להשקת ה-1199 פאניגאלי. למי שעוקב אחרי ההתפתחויות ברשת ה-1199 לא ממש חדש. בתחילה חשפה דוקאטי את שמו, לאחר מכן נחשף המנוע הכל חדש המכונה 'סופרקוודרו' ובין לבין דלפו לרשת תמונות ריגול כמעט ללא הסוואה ונתונים טכניים.
אז אחרי הרבה טיזינג והיפ תקשורתי הוסר הלוט מעל היצירה החדשה של דוקאטי הנקראת על שם הרובע בעיר בולוניה בו ממוקם מפעל דוקאטי.
לאור הזרקורים, ובטח גם לאור היום, ה-1199 החדש נראה נהדר. בדוקאטי הפיקו את הלקח אחרי ה-999 השנוי במחלוקת (בלשון המעטה) ובחרו לעצב את הדור החדש בצורה אבולוציונית ל-1098/1098 כשהשורשים מה-916 האגדי מובחנים. ולמרות זאת יש מספר שינויים. מסכת החזית המחודדת מזכירה את זו של הדזמוסדיצ'י האקזוטי והרוכב (והמרוכבת) כבר לא יסבלו מתסמיני הישבן המבושל כי בדוקאטי ויתרו על המפלטים המתעקלים תחת הזנב עבור צמד מפלטים בתחתית האופנוע עם נחיר בכל צד. עניין של הורדת מרכז הכובד.

על מנוע ה'סופרקוודרו' כתבנו כבר בהרחבה כשנחשף ובכל זאת הינה תזכורת קלה עם כמה פרטים חדשים. המנוע החדש מצויד ביחס קיצוני במיוחד בין הקדח העומד על 112 מ"מ והמהלך העומד על 60.8 מ"מ. המנוע החדש מצויד בצמד מזרקים לכל צילינדר, שסתומי יניקה מטיטניום המונעים על ידי מנגנון דזמו משופר, מצערת אלקטרונית ושפע חלקי מגנזיום להפחתת משקל. התוצאה היא 195 כ"ס ב- 10,750 סל"ד ו-13.5 קג"מ מרביים ב-9,000 סל"ד כאשר 13 קג"מ זמינים מ-8,500 סל"ד ועד 10,500 סל"ד. בהשוואה ל-1198 הפורש השיפור במומנט הוא זניח, תוספת של 0.1 קג"מ המושגים ב-1,000 סל"ד גבוהים יותר, אך מבחינת ההספק מדובר בתוספת דרמטית של 25 כ"ס שגם הם מושגים ב-1,000 סל"ד גבוהים יותר. למרות תוספת הכוח מבטיחים בדוקאטי שיפור באמינות עם טיפול הנדרש אחת ל-24 אלף ק"מ. גם תיבת ההילוכים היא חדשה לחלוטין ובעלת מערכת קוויק שיפטר המאפשרת לרוכב להשאיר את המצערת פתוחה בזמן החלפת ההילוך.

מבחינת השלדה ה-1199 נושא מהפכה עבור דוקאטי כאשר במקום שלדת מסבך הצינורות המסורתית משתמש ה-1199 בשלדת מונוקוק מאלומיניום בדומה לאופנועי ה-.MotoGP כאן נותר לקוות שה-1199 יהיה יותר ידידותי לרוכב מאשר האופנועים של רוסי והיידן שלא ממש הרנינו בביצועיהם בעונת ה-MotoGP החולפת. מלפנים ציידה דוקאטי את ה-1199 במזלג הפוך של מרזוקי בקוטר 50 מ"מ עם כוונונים מלאים כאשר מאחור נשארו נאמנים לזרוע החד צידית המסורתית הארוכה ב-39 מ"מ מהזרוע האחורית של ה-1198 הודות להסטת המנוע לפנים. הזרוע האחורית מחוברת לבולם אופקי של זאקס הממוקם בצידו השמאלי של האופנוע. גרסת ה-S של ה-1199 שנחשפה לצד הדגם הרגיל מצוידת במזלג  NIX30בקוטר 43 מ"מ ובולם TTX36 של אוהלינס, שניהם עם כוונון חשמלי.
על הבלימה אחראים מלפנים צמד דיסקים חצי צפי בקוטר 330 מ"מ עם קליפרים רדיאליים של ברמבו בעלי 4 בוכנות. מאחור ישנו דיסק בודד בקוטר 245 מ"מ כאשר מערכת ABS מוצעת כאופציה ותוספת של 2.5 למשקל. ואם כבר נגענו במשקל, זה הדובדבן שבטבלת הנתונים והוא עומד על 164 ק"ג יבשים (או 188 ק"ג רטובים) בגרסה נטולת ה-ABS מה שמעמיד את יחס המשקל/הספק על נתון קיצוני של 1.19 כ"ס לכל ק"ג. חלוקת המשקל ללא רוכב עומדת על 52/48 לטובת החלק הקדמי כאשר ביחד עם הרוכב נוצרת חלוקת משקל זהה ביחס בין שני הצדדים.

המערכות האלקטרוניות של ה-1199 החדש כוללת את מערכת בקרת המשיכה של דוקאטי ((DTC עם 8 מצבים לבחירה אליה מצטרפת מערכת בלימת מנוע אלקטרונית (EBC) המנטרלת השפעות מומנט על הגלגל האחורי בפניות הדוקות ובתנאי אחיזה משתנים. שתי המערכות עובדות בתאום עם המצערת האלקטרונית ומערכת ה-ABS (באם קיימת) ב-3 מצבי רכיבה המוצעים לבחירת רוכב. מצב רייסינג המחדד את תגובת המצערת, מפחית את התערבות בקרת המשיכה למינימום ומעביר את מערכת ה-ABS לשלוט רק בגלגל הקדמי.
מצב הספורט הוא מצב הביניים שמתאים לרכיבה בכביש ציבורי ומאפשר תגובת מצערת חלקה יותר כאשר מערכת בקרת המשיכה מתערבת בהתאם למצב בו בוחר הרוכב מבין 8 התוכניות. המצב השלישי הוא מצב רטוב הכולל מפת הצתה המגבילה את המנוע ל-120 כ"ס ואת התערבות בקרת המשיכה למקסימום כמו גם את התערבות מערכת ה-EBC.  בגרסת ה-S מאפשרים שלושת המצבים למעבר אוטומטי לכיול מתלים המתאים למאפייני כל מצב רכיבה.
רשימת הגדג'טים של הפאניגאלי לא מסתיימת בך. שינה תאורת LED מלאה מלפנים ומאחור, לוח המחוונים החדש הוא כל דיגיטלי ונראה כאילו נלקח ישירות מאופנוע ה-MotoGP ומשלב בתוכו את מערכת ה-DDA+ של דוקאטי המאפשר מדידת זמני הקפה ואיסוף מידע טלמטרי על הרכיבה.

ה-1199 פאניגאלי אמור להגיע לאולמות התצוגה בתחילת השנה הבאה כאשר המחירים בארה"ב כבר פורסמו. מחיר ה-1199 הבסיסי יחל ב-18 אלף דולר, מחיר גרסת ה-S יעמוד על 23 אלף דולר ועבור צביעת הטריקולור יאלצו הלקוחות להוסיף עוד אלפיה.

דוקאטי 1199 פאניגלי – מפרט טכני

  1199 1199S
מנוע וי-טווין, 1199 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, מנגנון דזמו, קירור מים  וי-טווין, 1199 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, מנגנון דזמו, קירור מים
הספק 195 כ"ס ב-10,750 סל"ד 195 כ"ס ב-10,750 סל"ד
מומנט 13.5 קג"מ ב-9,000 סל"ד 13.5 קג"מ ב-9,000 סל"ד
קדחXמהלך  60.8X112 מ"מ 60.8X112 מ"מ
הזנת דלק הזרקת דלק, 2 מזרקים לצילינדר, גופי מצערת 67.5 מ"מ הזרקת דלק, 2 מזרקים לצילינדר, גופי מצערת 67.5 מ"מ
שלדה מונוקוק אלומיניום מונוקוק אלומיניום
מתלים קדמי: מזלג הפוך מרזוקי 50 מ"מ, כוונון מלא
אחורי: זרוע חד צידית, בולם זאקס אופקי, כוונון מלא
קדמי: מזלג הפוך אוהלינס NIX30, כוונון חשמלי
אחורי: זרוע חד צידית, בולם אוהלינס TTX36 אופקי, כוונון חשמלי
בלמים קדמי: דיסק כפול 330 מ"מ, קליפר מונובלוק רדיאלי 4 בוכנות
אחורי: דיסק 245 מ"מ, קליפר 2 בוכנות
קדמי: דיסק כפול 330 מ"מ, קליפר מונובלוק רדיאלי 4 בוכנות
אחורי: דיסק 245 מ"מ, קליפר 2 בוכנות
צמיגים קדמי: 120/70-17
אחורי:200/55-17
קדמי: 120/70-17
אחורי:200/55-17
בסיס גלגלים 1,437 מ"מ 1,437 מ"מ
מיכל דלק 17 ליטר 17 ליטר
משקל יבש 164 ק"ג (166.5 ק"ג עם ABS) 164 ק"ג (166.5 ק"ג עם ABS)

6 תגובות ל נחשף רשמית: דוקאטי 1199 פאניגאלי

  1. אבל בעיני תמיד ישאר זבל איטלקי.
    באופנועים, אני בוחר רק יפני ומעדיף יפניות…

  2. איזו יצירה מופלאה. ב.מ.וו היכונו לקבל בראש!

  3. ואולי אולי אולי אם יהיה לך מספיק סטייל, קלאס ורמת אינטליגנציה מספקת, תבין מה זה דוקאטי..
    עד אז, שב עם שאר הקופים היפניים ותתלהב מזה שכולכם ניראים אותו הדבר

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל