fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה

פיג'ו בעקבות ה-MP3

פיג'ו בעקבות ה-MP3

אופיר דואק

צילום: יצרן

בשנת 2006 הציגה פיאג'ו את ה-MP3 התלת גלגלי שנראה בתחילה כיציאה תמוהה. מי צריך גלגל שלישי בקטנוע אם הוא לא רזרבי? אך עד מהרה התברר שהקונספט של פיאג'ו לא היה תלוש כלל וכלל. הרעיון הכללי הוא לקחת את השימושיות של הקטנוע המוכר ועל ידי הוספת גלגל נוסף מלפנים להעניק לו יציבות ויכולת עמידה עצמאית מבלי להוריד רגליים ברמזור. צמד הגלגלים בחזית חובר על ידי מתלה מהפכני המאפשר גם הטיה בפניות והרי לכם נישה חדשה שמביעה את בשורת הקטנוענות גם עבור מי שחשש לעלות לכביש על שני גלגלים ורצה "גלגל עזר".
ה-MP3 זכה להצלחה גדולה והפך להיות המשפחה הכוללת מספר נפחים וגרסאות תיור מאובזרות כשבין היתר נוסף אח תאום של ג'ילרה (פוקו) ובשנה האחרונה גם סדרה קומפקטית וזולה הנקראתיורבאן. עם מכירות של למעלה מ-20 אלף יחידות בשנה , רובן ללקוחות שלא חשבו קודם על אופציה דו"גית, ההימור של פיאג'ו התברר כהברקה. ההצלחה לא נעלמה מעיניי יצרניות אחרות אך ניסיון להציב תשובה ל-MP3 נתקלה בבעיה לא פשוטה. פיאג'ו השכילו להגן בפטנט את המתלה הקדמי המתוחכם של ה-MP3 כך שמי שירצה להתחרות שידגור על שולחנות השרטוט בשביל לתכנן מתלה חלופי.

בפיג'ו החליטו ששווה להם להתאמץ שכן ה-MP3 זוכה להצלחה גדול בצרפת והחלו לעבוד על פרויקט המטרופוליס שגרסת טרום יצור שלו נחשפה בתערוכת מילאנו. המטרופוליס מעוצב בקשר ברור למשפחות הקטנועים הגדולות של פיג'ו כאשר השוני הוא כמובן בחזית בעלת צמד הגלגלים. פרטים מרובים לא נידבו בפיג'ו על המתלה הקדמי שפיתחו עבור המטרופוליס אך אפשר לספר שהוא מתבסס על צמד זרועות גמישות המקשרות בין ציר ההיגוי לחלק העליון של הגלגלים. צמד זרועות נוסף, במבנה המזכיר עצמות עצה במתלי מכוניות, ממוקם בתחתית ומחובר למוט היורד מציר ההיגוי כך שמתקבל מבנה דמוי מקבילית המאפשר יכולת הטיה בפניות.

המנוע במטרופוליס הוא בנפח 400 סמ"ק ומספק 35 כ"ס ו-3.9 קג"מ המספיקים למהירות מרבית של 150 קמ"ש. מערכת הבלימה כוללת צמד דיסקים בקוטר 200 מ"מ מלפנים ודיסק 240 מ"מ מאחור עם מערכת בלימה משולבת ומופעלים באמצעות רגלית.על מדרס הרגליים. לפחות בגרסת האב טיפס כולל המטרופוליס גימיקים כמו תאורת LED מלפנים ומאחור, חיווי על לחץ אוויר בצמיגים, משקף מתכוונן, ושקע 12V.
בפיג'ו מצהירים שהמטרופוליס יגיע לייצור באמצע שנת 2012 וסביר להניח שלא יסתפקו רק בגרסת 400 סמ"ק ויתווספו מנועים נוספים להיצע.  כשזה יקרה יש סיכוי לא רע שנראה את המטרופוליס בארץ לאחר שה-MP3 זוכה להצלחה גם כאן בייחוד בקרב כוחות ההצלה

גלריה

3 תגובות ל פיג'ו בעקבות ה-MP3

  1. יהייה לו קשה בתחרות עם פיאג'ו.
    במיוחד להוכיח אמינות….

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל