fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

נשיונל גיאוטראפיק – שירת הליוויתנים

נשיונל גיאוטראפיק – שירת הליוויתנים

דורון וקנין

צילום: Zoobri photo team

שירת הלווייתן היא אוסף של קולות דמויי שריקה שמייצרים לווייתנים לשם תקשורת ביניהם. המונח "שירה" נמצא בשימוש במיוחד כשהוא נועד לתאר תבנית צפויה וחוזרת על עצמה של צלילים ארוכים בתדר נמוך, שמשמיעים מינים מסוימים של לווייתנים (במיוחד לווייתן גדול סנפיר) בצורה המזכירה לחוקרי הלווייתנים שירה אנושית.
(מקור: ויקיפדיה)

באוקיאנוס האספלט הדו גלגלי חיות ושוחות משפחות ומיני סוגים של דגיגונים, דגים, כרישים ולוויתנים. בשבת האחרונה לקחו על עצמם חבורת "כרישים" לצאת וללוות מסע "לווייתנים" במימי אוקיאנוס "סדומרד". מטרת הכרישים הייתה ללמד את הלווייתנים את אורחות המקום, דרכי הישרדות, שליטה בגופם, חמיקה ממערבולות, שחייה חלקה למרות מימדי גופם הענקים ומעל לכל לאתר ולהיזהר "מציידים" שמגוון כלי הנשק שלהם משתכלל, מעצים והופך קטלני מיום ליום.
"איזה כיף", גיחכתי לעצמי כשהתארגנתי לקראת הנסיעה לסדום ערד, "ניסע בכיף, נרביץ כמה תמונות, נכתוב טור לאתר, ארוחה טובה בדרך חזרה, בשעה 14:00 כבר בבית, שנ"צ ואפשר לסכם את השבת כקסומה ואם יהיה קצת קר בדרך תמיד אפשר להתפנק וליהנות  עם חימום המושב והידיים שיש לבורגמן", נכון? קדחת!
שנים אני לא זוכר קור כמו השבת הזו, לא חימום מושב, לא חימום ידיים, לא מכנסי גאטקעס ולא פליז מתחת למעיל ניצחו את הקור ששרר בין צומת תל השומר לערד. לטובת דני רופ וחבריו, מצ"ב מפה סינופטית של הטמפרטורה ששררה בנקודות הציון בדרך (ע"פ מד הטמפרטורה של מהנדסי בורגמן): 06:00 צומת תל השומר – 11 מעלות, כביש 6 -10 מעלות, צומת תל שוקת – 8 מעלות, כביש ערד – 7 מעלות.    
תחנת הדלק בערד – אני לא יודע מה הייתה הטמפרטורה, אבל אני יודע בוודאות שכשהלכתי להשתין יצאו לי "מקרונים" ואני גם בטוח שראיתי להקת פינגווינים מקפצת על ההרים הסמוכים.

יום התירגול בסדומרד היה השלב המעשי שבא כהמשך לערב העיוני שנערך יומיים לפני כן וכלל הרצאות בנושאי בטיחות, רכיבה נכונה ותחזוקה נכונה מפי ניסים, סטפן ושאר להקתם. עכשיו בואו נעשה סדר, מאחר וסדר משמעת ובטיחות הינם הנושאים החשובים בעיניי צוות ההדרכה, אז הבוקר נפתח בשיחת פתיחה ותדריך לקראת הנסיעה עם דגשים לגבי רכיבה מדורגת ובטיחות ברכיבה. חיש קל עלינו על הכלים ויצאנו דרומה על כביש 4. מועדון בורגמן כמו מועדון בורגמן – התנהגות כביש ותרבות רכיבה למופת, טור מדורג ישר ורציף של מגוון לווייתנים בצבעים ובנפחים שונים, ללא עקיפות מיותרות ושמירה הדדית האחד על בטחונו של חברו. בנקודת המפגש בתחנת הדלק בערד קיבלנו שוב תזכורת מסטפן וניסים על הדגשים, קווים, פניות, תכנון, מבט ורכיבה רציפה וחלקה. התחלקנו לקבוצות קטנות וכל כריש אסף סביבו חמישה לווייתנים על מנת לחנוך ולהדריך אותם לקראת המסע.

לגמרי "במקרה" התמזל מזלי ומבין כל הכרישים שבאו להדריך אותנו שובצתי לקבוצה של "הכרישה דנה" (מאחר ואתר דו"גרי הוא אתר אמין שדוגל באמירת האמת וממילא העורך לא יאפשר לי לספר לכם מעשיות, אני מודה ומתוודה: ניצלתי קשרים, הכרויות עבר, עוררתי רחמים, שיחדתי, צעקתי, איימתי וכל זה בכדי להשתייך לקבוצה של דנה, קבוצה קטנה עם חמישה רוכבים. ושאף אחד לא יבוא אלי בתלונות, בפעם ראשונה בחיי (ושל לא מעט חברי מועדון הבורגמן) שאני דוהר על סדום ערד על גבי דו"ג ואם כבר לשחות עם כרישים אז עדיף כרישה צעירה שבטוח שאפילו בגילה הצעיר כבר יש לה רגשות אימהיים והיא תשמור עלי. הכרישה איגדה אותנו סביבה והסבירה בקצרה על סימני ידיים מוסכמים במהלך הרכיבה על מנת לאפשר תקשורת בינה לבין הרוכבים אחריה.
יצאנו לדרך ואימא אווזה, סליחה כרישה, מובילה אותנו באיטיות ובבטחה בירידות כשמדי פעם היא מסמנת עם ידה השמאלית ו"גוערת" בנו לחזור בדיוק לטור נסיעה מדויק אחריה. כעבור נסיעה של 10 דקות היא הרימה את ידה וסובבה אותה במעגלים באזור כתפה, האינסטינקט הראשוני היה להכריז על "נתקלנו, תזעיק מסק"ר (מסוק קרב)" אבל כל כוונתה הייתה שאזוז הצידה ואעבור להיות אחרון בטור על מנת שתוכל לחנוך ולבקר גם את הרוכב אחרי. כך ירדנו עד צומת זוהר שם קיבלנו משובים והערות לתיקון, הופ חזרה על הכלים והפעם את הדרך ההפוכה בעלייה חזרה לערד. הסיפור חזר על עצמו עוד פעמיים נוספות שבמהלכן השתפרנו, למדנו, יישמנו והכי חשוב התחלנו לחוות את המושג נסיעה מתוכננת, מושכלת, חלקה ורציפה.

שיחת סיכום שערכנו בתום שלושת הסבבים הייתה נעימה ונתנה דגשים על החומר הנלמד. "מה, כבר נגמר?" חשבתי לעצמי וכמובן שכבר שכחתי את כל ההתבכיינות שלי מהבוקר על הקור. בדרכי חזרה הביתה והפעם בטיסת מבנה של שני כלים, יישמתי לאורך כל הדרך את העקרונות והערכים שניטעו בי היום והתחלתי לחשוב מחוץ לקסדה, התחלתי לשאול את עצמי את שאלת האופנוענים "למה?" (למה הוא עצר, למה יש שם רכב ולמה… ולמה…) ובטרם הייתה לי תשובה לשאלה זו כבר הייתי מוכן לתרחיש "מה יקרה אם".

בתום היום המשכיל והמפכח רציתי לומר תודה מיוחדת לאתר דו"גרי על היוזמה הברוכה, לחברת 'עופר אבניר' על הסיוע הלוגיסטי וההירתמות הקבועה למיזמים שכאלה, לניסים ברדה, סטפן, תומר והמדריכים.
תודה מיוחדת לדנה שהוכיחה היום שגם כרישים כמוה ולווייתנים כמוני יכולים לשרוד ולעזור האחד לשני. לגבי זו תחילתה של ידידות נפלאה ואני "חושב" שכנראה נשתף פעולה שוב בעתיד הקרוב.

היום הזה גרם לי לגלות וללמוד דברים שכלל לא ידעתי שהם חסרים לי.
אני רוכב היום טוב יותר מאתמול ופחות טוב ממחר.

דורון וקנין מסכם את קורס הרכיבה של דו"גרי

עוד חוויות משתתפי קורס דו"גרי:
 
בלוג של הילה (מח' אוקטובר 2011)
חוויותיה של בת חן דיין (מח' ספטמבר 2011)
סיפורו של ינון (מח' יולי 2011)
מכתבה של לילית (מח' יולי 2011)

לגלריית התמונות מהדרכת הרכיבה – הכנסו

גלריה

17 תגובות ל נשיונל גיאוטראפיק – שירת הליוויתנים

  1. אחשלי
    אתה כותב מקסים מרגש ולעניין
    אתה נהנה מהכתיבה כי הסובב אותך והסביבה בה אתה כותב מפרגנת אוהבת מעניינת ומאתגרת
    המון אנשים טובים באמצע הדרך עושים את ההבדל והופכים את הרכיבה לחוויה , את החברתיות למושא להערצה ואת הרצון ללמד לחנך לעזור ולשמור לערך עליון
    אפשר רק לקנא בנו ובכולנו על היותנו חלק מהוויה מושכת .

  2. כיף לקרוא את זה מהצד השני, של המודרך.
    אני שמחה לדעת שיכולתי לתרום אפילו במעט ובהחלט מצפה לשיתוף פעולה בהמשך 🙂

  3. תמיד האמנתי בך אחותי, כל הכבוד! רוכבת למופת ובטוח שמדריכה מצוינת! מאמין בך ובהצלחה בהמשך! מאמין שזאת לא הפעם האחרונה ויבוא היום אני יבוא לצלם קצת את הכרישונים/לוויתנים הקטנטנים האלו 🙂

  4. אנחנו מהחברה שרוכבים קצת יותר מהר. וכל הכבוד לכם ולמארגנים.

  5. לא ארוכה, מעניינת תאורים מקסימים. כל הכבוד.

  6. תודה למועדון הבורגמנים. הייתם אחת הקבוצות, אם לא הא…..ניהננו להיות איתכם ולראות עד כמה אתם צמאים ללמוד, וכן גם להכיר תודה בסוף ההדרכה למדריכים במילים טובות. תמשיכו לתרגל וסעו בדרכים טובות. תודה גם לכם.

  7. עם כל הכבוד , ויש כבוד
    למה אתה לא מזמין אופנועים
    "זרים" ??? !!
    ובשתי מילים – אחלה של כתיבה וכתבה

  8. של הכתבה אבל זה ארוך מידיייייי התייאשתי באמצע…

  9. קבל ח"ח על הכתבה.
    כתובה בצורה כייפית ומעניינת .
    תודה לכול הצוות היה 10 !!!

  10. שפכת אותי מצחוק לפני מספר שנים הייתה פרסומת מזעזעת על ילד מוכה שאומר "רק על הקווים רק על הקווים שאבא לא יחזור מהמילואים"

    ע"מ לרכך את הרושם הרע אני אומר בחיוך :
    "רק על הקווים רק על הקווים שדנה הכרישה לא תחטוף עצבים"

  11. כתיבה מעניינת ,מרתקת ,הכותב בעל עוצמה ויכולת ריתוק,שיוצאת מגדר הרגיל.
    יישר כוח.

  12. דורון יתמזל מזלי והייתי אחד מהחמישה . לגבי הכרישה הייתה חמודה מה שהיה מפחיד זה האופנוע שלה . דנה היתה מובילה מקצועית והסבה לנו ביטחון בחזית ולא לשכוח שהיה עוד משגיח במאסף גבר גדול וחיכן יורי מפרפר שדאג לראות ולתקן . באופן אישי קורס הדרכה הוסיף . ביטחון וידע בנהיגה .תודה לכל הצוות .טל

  13. משרד הבריאות קובע שמתיקות יתר עלולה להזיק לשיניים .

  14. כאחד שהיה בחוויה הנהדרת הזו וגם למד ,למרות הגיל, אומר תודה לדנה ,ליורי ולכל הצוות שהארתם אותנו ולך דורון שהעלת אותנו לתודעה תודה גדולה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל