fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
HJC
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן

ועידת הרכב השנתית – לא שכחתם משהו?

ועידת הרכב השנתית – לא שכחתם משהו?

אופיר דואק

צילום: יח"צ

היום, יום ב', נערכה ועידת הרכב השנתית בפעם השלישית במספר. הועידה שמאורגנת על ידי קבוצת מוטו תקשורת נועדה לקיים דיון בין גורמים שונים בענף הרכב המיוצגים על ידי יבואנים, חברות ליסנג/השכרה, מנהלי ציי רכב, אנשי משרד התחבורה ועוד. הועידה היא פרי רעיון מבורך וצריך לפרגן  על עצם קיומו של אירוע כזה  והחשיפה התקשורתית שלה הוא זוכה.

הכנס כלל מספר פאנלים בהשתתפות מומחים שונים מהענף שעסקו בניתוחי מגמות בשוק הרכב בישראל השנה החולפת, התפתחויות בשוק המשומשות וגם על הצפוי בעתיד. הפתיחה כללה סקירה של השנה החולפת שרק המחישה את המצב העגום בו נמצא השוק הדו-גלגלי. בעוד ענף הרכב זינק לרמת שיא של יותר מ-220 אלף מכוניות שנמכרו במהלך השנה גודלו של השוק הדו-גלגלי נותר דומה. למעשה כמות  הדו"גים שעלו לכבישים בישראל בשנה החולפת שווה לכ-7% בלבד ממספר המכוניות שעלו לכבישים.

הפאנל הראשון עסק בהשפעות הליסינג על שוק הרכב בישראל והונחה על ידי דני קושמרו. כידוע, הליסינג מחזיק בנתח משמעותי המהווה כ-70% ממכירות הרכב בישראל. בשנים האחרונות חדרה תופעת הליסינג גם לשוק הדו-גלגלי, בעיקר דרך תוכניות מימון שאותן מציעות היבואניות. אמנם אין נתונים על היקף הליסינג בקרב השוק הדו-גלגלי אך ברור שההיקף הוא נמוך בהרבה מאשר אצל המכוניות. ניתן להניח שרוב הכלים שנמכרים בליסינג בשוק הדו-גלגלי הם קטנועים לא רק בגלל מבנה השוק אלא גם מכיוון שרוכשי האופנועים עושים זאת ממניעים פרסונליים ואישיים. עם זאת, עד מעט מידי חברות מציעות בכלל לעובדיהן את האופציה של ליסינג דו-גלגלי, מה גם שבתרבות המוטורית הישראלית לא סביר שעובד ההייטק יעדיף להתנהל על אופנוע שעלותו זולה משמעותית על פני איזו מאזדה 3.

הפאנל השני והמעניין עסק בסוגי הנעה תחליפים שהולכים ותופסים פופולאריות. כידוע שיקולי זיהום אוויר וצריכת דלק מביאים לחיפוש אחרי סוגי הנעה תחליפים וידידותיים יותר לסביבה. בפאנל השתתפו מספר מומחים, יותר או פחות, שכל אחד מהם מיצג שיטת הנעה אלטרנטיבית בקרב מכוניות כמו המכונית החשמלית של בטטר פלייס, הנעה בגז טבעי, מכוניות היברידיות ועוד. כל פתרונות ההנעה האלו מיועדות על מנת לחסוך דלק וזיהום אוויר אבל היי, רגע, לא שכחתם משהו?
יש פתרון חוסך זיהום, דלק וגם עומס בכבישים (שבעקיפין חוסך עוד דלק וזיהום אוויר) שזמין כבר כאן ועכשיו. קוראים לזה רכב דו-גלגלי. בעוד בפאנל דנו על ההשפעות ועל גובה ההטבות והתמריצים מהמדינה הלובי הדו-גלגלי בכנסת נאבק כדי להכיר בציבור הרוכבים ולעודד מעבר לרכב דו-גלגלי. לצערנו מקום האופנועים נפקד מועידת הרכב וחבל. מדובר באירוע  מושקע וחשוב שבודאי יש לו השפעה ולמרות שהוא מוגדר כ"ועידת הרכב" המונח רכב כולל גם כלים על שני גלגלים. מצד אחד אין לנו מה להלין שכן, כאמור, שוק הדו"ג בארץ הוא זניח בהשוואה לשוק המכוניות אבל דווקא מהקבוצה שמוציאה תחתה את מגזין האופנועים העברי הראשון אפשר לצפות שיתנו ביטוי הולם יותר, ולו מינימלי, לענף הזה שצריך וחייב לקבל חיזוקים.

שיהיה ברור, אירוע מסוג זה חשוב שיתקיים כשמנסים לפתח תרבות מוטורית דווקא הארץ בה הליסינג הפך להיות שם נרדף לתרבות. עצם הדיאלוג והדיון הוא שמקבע תודעה. אבל בשביל להזניק את השוק הדו-גלגלי קדימה צריך להביא אותו לתודעה כפתרון נורמטיבי ומקובל כפי שהוא בעולם. התאגדות ומאחרת אופנוענים ולובי בכנסת הם התחלה טובה אבל צריך ליצר הד תקשורתי. ועידת דו"ג שנתית? מותר לחלום. אפשר להתחיל במתן במה דו"גית כבר הועידה הבאה מה שיכול להיות צעד קטן וחיובי לענף כולו.

 

גלריה

36 תגובות ל ועידת הרכב השנתית – לא שכחתם משהו?

  1. שייך לבעלה של מישהי שעובדת במוטו חחחחחחחח

  2. אם המניעים של יזם הוועדה הזו (הבעלים של מוטו) היו אותנטיים, ענף הדו-גלגלי היה מקבל שם את הנפח המתאים באמת.

  3. התקופה היחידה שמוטו היה קיים…זה היה בתקופת טל שביט. היום מוטו זה פאסה….

  4. בכלל עצם זה שהייתם והעלתם איזו כתבה על האורע זה יפה…..לא סופרים אותנו בשוםפ מקום.. כי אנחנו מספר קטן של כלים ומשתמשים על הכביש. ומה מוטו לא נסגר כבר..?

  5. הוא יותר חלש מהשניה ההיא בערוץ 2. כשהיא מתחילה עם הפוזות והזזת הראש…אני כבר רדום…. והוא לא המגיש הכי חד בקלמר.

  6. תתחדשו. תשבו בפקקים מדי בוקר, תשמעו את הדיסק בסבבה בסראונד. כעבור שעה תגיעו לעבודה, במשך חצי שעה תחפשו חנייה, תחצו את הצומת המרומזר בחילוף הרמזור הרביעי, תעצרו לקנות סיגריות ותקבלו דו"ח. בהצלחה. כל אחד ואיכות החיים שהוא בוחר לעצמו. אני בסבבה- לא חסר לי כלום- בגשם שוטף- אני עם טי-שירט מתחת למעיל, אני בנירוונה של שלושים הקמ"ש. אמנם חלק ומסוכן. הגעתי לכתובת, אחכה לכם שעה בסבלנות.

  7. יש עתיד לחשמלי בעולם. ובישראל יהיה שינוי- רק כשלאחד מהטייקונים שמוכר בנזין וסולר- ייפול האסימון או יחזור בתשובה. ויבין שזו לא ירייה ברגל של עצמו. אלא אפשרות להגדלת רווחיו.

  8. עם כל הכבוד לאגסי ולפלואנס. ולמימון הענקי שהוא קיבל מהמדינה: כל עוד הוא ימכור מצבר בעשיריה. לא יהיו הרבה לקוחות לנקודות הטעינה. קידמה ושמירה על רמת זיהום-האוויר. כמובן. השאלה באיזה מחיר.

  9. ניתן לשכור רכב חשמלי קטן לרחובות פריז. ובעשרה יורו לכל היום.

  10. הורדתם שווי שימוש מהמשכורת. פרגנו לעצמכם דו-גלגלי. הורדתם עוד אלפיים בחודש מהוצאות משק הבית.

  11. "מוטו תקשורת גאה להפיק זו השנה השלישית"….תהיו בריאים.

  12. פרדי מרקורי ז"ל- סולן להקת קווין שר: הגיב:

    שבעה אחוז = שבע השנים הטובות.

  13. עוד כמה שנים הישראלים יבינו שאמנם אנחנו לא ברומא. אך לפיכך האקלים אצלנו יותר נוח רוב השנה. ולא יקרה כלום אם בעשרת ימי הגשם הבודדים: ייקחו מונית. ולמכולת ייקפצו ויחזרו עם השקיות ברבע דקה. גם לקופ"ח,לבנק,לדואר,לאסוף את הילד מהחטיבה. כל חישוב הזמנים מבחינת ההגעה למקומות- יתומצת לדקות במקום שעות.

  14. +3000 ביטוח+ אלף ש"ח טיפולים בשנה. אתם מסודרים. כמו מיכל של מאזדה,גטס או פונטו בחודשיים.

  15. כחודש לאחר נפילת הבורסה העולמית בפעם הבאה, חס וחלילה, שבעה האחוז יעלו לעשרה ול23 כמו באנגליה. שוואייה שוואייה.

  16. אני מקווה מאד שהלובי בכנסת יצליח בסופו של דבר להשיג את המטרות שלו. הענף תלוי בכך.

  17. שיתאחדו כל היבואנים של הדו-גלגלי ויחברו למועדוני האופנועים להקים כל צעקה. זה שהביטוח ירד זה לא מספיק. צריך להמשיך למחות וליצור הד תקשורתי

  18. ועידת דו"ג שנתית? כל הענף הזה זה 4 וחצי אנשים שמסוכסכים אחד עם השני. כל עוד לא יעשו איחוד כוחות מפנים הענף ימשיך להיות שולי

  19. זה לא קשור אם היה יצוג בועידה או לא. המפתח לגידול במחכירות זה להוריד את המחירים הפסיכים שיש כאן בארץ. קטנוע 125 מצ'וקמק מטאיוון לא צריך לעלות 17 אלף וגם לא 13 אלף ש"ח. אופנוע בינוני לא צריך לעלות 70 אלף ש"ח כי במחיר הזה אנשים קונים סיאט איביזה חדשה. תורידו מחירים תעלו מכירות פשוט מאד

  20. נמאס לי מהמחירים של הביטוח, נמאס לי מהעלויות האסטרונומיות של הטיפולים, נמאס לי מהנהגים הדבילים שלא רואים כאן אף אחד ממטר ומנסים להתנקש בך כל יום נמאס לי ממשטרת התנועה שתוקעת דוחו"ת בגלל שעוקפים את הפקק על השול בקיצור מאס לי שהרוכבים הפכו להיות הציבור הנדפק ביותר בישראל.
    הציעו לי ליסינג מהעבודה ולקחת. אני מבזבז עוד 2 ביות בפקקים אבל לפחות לא מרגיש שמנסים לדפוק אותי מכל כיוון. ואני אומר את זה בצער רכב

  21. למה אני צריך לשלם עוד 5,000 ש"ח ביטוח חובה למרות שאני משלם כבר ביטוח חובה על האוטו שלי? אני הכרי לא יכול לנסוע באוטו ולרכב בו זמנית. אז אם אני צריך לבחור בין חוג לילד לבין אופנוע לפאן בסוף השבוע אני נאלץ לבחור בחוג לילד

  22. אכלו את הראש, הקינוחים היו טעימים. מה למדנו ? עוד אירוע מכירות.

  23. הוא סיפר על כמה זמן נמכר אוטו ממוצע בשוק ? מישהו מנחש ? ומאזדה 3 לא משהו מיוחד ..

  24. מזמן לא סופרים אותם, אבל אירוע שהם "השקיעו" אתמול באמת יפה.. חוץ מקאסטום אחד זהו ?

  25. היו לו כמה בדיחות טובות.. עוד בדיחה: לך לפוליטקה כמו חבר שלך מר לפיד שחושב שהוא הולך להציל את המדינה.

  26. צודק. חוץ מלוגו שלהם לא הוזכר ונטיל של קטנוע = חבל.

  27. דוגרי – הפעם יצאתם קטנים. אני קורא באתר זה עוד מימיו הראשונים (מודה, מאז עזב אותנו טל"ש ז"ל כבר פחות).
    הייתי בועידה מתוקף עיסוקי בתחום הרכב (הארבעה גלגלי). הועידה היא יוזמה של מגזין "הגה", שהוא חלק מקבוצת המגזינים של "מוטו תקשורת". למרות סמיכות השם – הקבוצה מחזיקה הרבה מגזינים ובינהם גם מגזין מוטו. אין זה אומר שכל עיסוקה הוא דו"ג.
    בועידה גם לא דובר על משאיות, אוטובוסים, טרקטורים, טרקטורונים, קורקינטים, אופניים – המשותף לכולם, ניחשתם נכון – הוא השתייכותם לקבוצת "רכב". כן דובר על רכבות, בעקבות שאלה לשר התחבורה (לא כחלק מסדר היום בועידה).

    כרוכב ותיק בעצמי אהיה הראשון לתמוך במיזם דומה שיוקדש כולו לדו"ג. אולי תרימו את הכפפה? אשמח לתרום מקשרי ונסיוני. אבל מכאן ועד לקפוץ על הזדמנות להתנגח במגזין מוטו (אודה – אינני מתומכיו האדוקים, אם כי הוא במגמת שיפור בעיני, לפחות באתר) הדרך ארוכה. כל המאמר הזה בעיני קטנוני ומיותר, ובעיקר מחרחר מלחמה. אינני בטוח שאבי אתר זה ז"ל היה תומך בדרך זו. נסו לכבד את זכרו.

  28. המאמר לא משתלח באירוע הוא מציין שהאירוע חושב אבל בד בבד מדגיש שלא הייתה התיחסות לרכב דו-גלגלי. וכי רכב-דו גלגלי הוא לא חלק מהתחבורה בארץ? גם אם המגזין שמאחורי האירוע הוא "הגה" לו ולמוטו יש אתו מו"ל ואותו עורך אפילו אז למה לא להתייחס לענף הדו"ג?
    זו בדיוק הבעיה שלא סופרים את הרוכבים ואת הדו"גים אפילו בקרב מי שמוציאים את המגזין היחיד בארץ בתחום.

  29. מה שכן: השתחררו טונות של אמוציות אנטי המצב הכללי והכלכלי בישראל. וכותרת המאמר מביעה בדיוק את הנקודה הזו. "לא שכחתם משהו?" היא לא קריאת ריב ואינו הקנטה, אלא תאור המציאות העגומה בישראל. והקוראים- איש איש לפי תחושתו- פרקו עול ברשימת התגובות הארוכה ויוצאת הדופן כלפי כל המעצורים ומגמות שוק הרכב שאנחנו הרוכבים סובלים מהם. מוטו עם טל ז"ל, הם לא האתרים של ימינו. ודווקא טל לוחם שלום וצדק- היה מאפשר לדעתי כתבה זו. ולבטח היה מדגיש את אפקט החידלון בו הוא נלחם תמיד. דבר נוסף: ולא מתוך לכלוך!…נסה לדבר בטלפון עם נח או קינן. ותנסה לדבר עם אריק רוזנבלום מנהל אתר דו"גרי. ואז תבין מהו יחס וכבוד לקוראים. ושהשורה התחתונה היא לעולם לעולם: כסף. יבואן שמוכר לרש"פ מאה אוטובוסים מרצדס או וולוו בשנה, או קטרפילר לקבלני עפר. ממש מדגדג לו את הבוהן- ששעת עבודה של השופל שהוא מכר- עולה כמו קטנוע חדש- קצת פרופורציות… ואם אתה קורא במגזין מוטו הכתוב, הרשה לי להפנות אותך לעמוד: 58-61 במגזין ינואר ו…..

  30. למען האמת רציתי בהתחלה לצאת עליך במהירות של 300 …..אבל החלטתי לא להיות גס. אז רק לך תשכב על הבטן. גם אני עוקב כמוך כאן באתר לא הרבה, אבל נכנס מידי פעם. אני ממש גם לא מגיב כמעט אף פעם לכתבות שעולת כאן באתר, אבל כאן לא יכולתי להתאפק. מה אתה רוצה מהחברה האלו….מה אתה מערבב את טל שביט ז"ל. הם לא טל שביט, אבל הם כן החברה שדואגים שהשם טל שביט לא ילך לאיבוד. אז אנא ממך תתקדם ותן להם להמשיך את הדרך שהם בחרו להוביל את האתר. אני רואה כאן בדוגרי רק דברים טובים שהם עושים (תכנס קצת ותקרא גם את הדברים הטובים). ואני רוצה גם להודיע לך, שכשברגע שאוכל גם ארשם אצלם לקורס רכיבה זהירה שהם מעבירים . ותודה שקראת עד הסוף. חברה, הרוב הקובע איתכם. תצליחו.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל