fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

משפט שביט – סיכום היום החמישי

משפט שביט – סיכום היום החמישי

עמרי גוטמן

צילום: רונן טופלברג

אתמול התחדשו הדיונים במשפט נגד הנהג הפוגע בטל שביט ז"ל והיום התקיים דיון נוסף בתיק בבית המשפט. כמו קודמיו גם יום דיונים זה, החמישי במספר, זה התאפיין בטונים גבוהים ובוויכוחים רבים בין הצדדים, דבר שמנע פעמים רבות דיון יעיל. הדיון המשיך בנקודה שבה נעצר אתמול בעדות בוחן התנועה בני פרידמן. בפתח עדותו היום הסביר בוחן התנועה כיצד ניסה לאמוד את מהירות האופנוע עובר לאירוע, בין השאר תוך התייעצות עם הקצינים הממונים עליו ועם קצין הבוחנים הראשי של משטרת ישראל, אולם ללא תוצאות חד-משמעיות.

המשך הדיון התאפיין בעיקר בנושאים טכניים ופרוצדוראליים בעבודת הבוחן וזמן רב נדרש לסניגור לשאול שאלות רבות הנוגעות לעניינים טכניים למדי, כגון אופן רישום מזכרים, זהות כותב כל מזכר וכו'.
סוגיית דגם האופנוע המעורב בתאונה שהתעוררה ביום הדיונים הראשון חזרה גם היום. בהתאם לרשום ברישיון הרכב הבוחן התייחס בעבודתו ל-zx10R שהוא מקור המידע האמין עליו ביותר למרות שבפועל טל רכב על Z100SX. רק במהלך הדיון מסר כי כעת הוא יודע שישנו הבדל בין הדגמים אולם המידע לא היה ברשותו קודם לכן. גם האופנוע שעימו נערך הניסוי היה מדגם zx10R וראוי לציין כי רוכב האופנוע בשחזור המשטרתי היה עובד חברת מטרו, נתון תמוה למדי, שכן מטרו היא יבואנית הכלי.

מדידת מקדם החיכוך בכביש הראתה תוצאה ממוצעת של 0.7 (נתון משוערך). מקדם החיכוך לא נבדק על ידי מכשיר ווריקום בביקורו הראשון בזירה, שכן הבוחן היה בדרכו מתאונה אחרת, ולא עלה בידו להביאו למקום. למיטב זכרונו נעשתה בדיקה מאוחרת יותר בנושא זה.
הבוחן מסר כי בדיקה מדויקת לא הייתה אפשרית בשל מצב כלי הרכב ולמיטב זכרונו זוהי הסיבה שבסופו של דבר התקבל ערך ממוצע מכמה בדיקות ולא תוצאה מדויקת.
רדיוס העקומה לא נבדק והוגשה חוות דעת של מהנדסת תנועה של מחוז תל אביב בה צוין כי הרדיוס הינו 220 מטרים וכי לא נמצא קשר, ישיר או עקיף, בין התשתיות בזירת האירוע  ובין תוצאת התאונה.מכיוון שרדיוס הפניה לא תאם את המלצות התכנון יצאה המלצה להגביל את המהירות לשבעים קמ"ש. בשולי הדברים נעיר כי המלצות תכנוניות של מע"צ הן מדיניות ציבורית, ולא הנחיות מחייבות.
בנוסף נערכו ניסויי שדה ראייה ונקבע כי ממראות הרכב הפרטי יש שדה ראיה לאחור של 143 מטרים במראה המרכזית ומעט פחות במראה השמאלית, כ-127.7  מטרים. גם כאן יש לציין כי מדובר בתוצאה משולבת של מספר ניסויים שנערכו. עוד צוין כי רובם ככולם של השברים היו מונחים על אי התנועה המצויר על הכביש ומהם למד הבוחן על כיווני הנסיעה של כלי הרכב המעורבים, כמו גם על מיקומם.

לסיום היום עלו בדיון  מאפיינים השונים של הניסויים שנערכו על ידי המשטרה, גם הם נשאו אופי טכני מעיקרם, ונסובו בעיקר על אופן הצבת כלי הרכב, אופן מדידת המרחקים, זהות הנוכחים בכל אחד מהם וכיו"ב. עדותו של בוחן התנועה לא הסתיימה היום ותמשיך בדיון הבא. שני מועדי דיונים נוספים בתיק נקבעו כשהראשון בהם יהיה לקראת סוף חודש פברואר.

לסיכום יום הדיונים השלישי במשפט
לסיכום שני ימי הדיונים הראשונים במשפט

 

9 תגובות ל משפט שביט – סיכום היום החמישי

  1. אם הסנגור מנג'ס ויורד לפרטי פרטי פרטי פרטים- הוא נאחז בקרש ציפה.

  2. כי טל לא הגיח מאחוריו, אלא בניצב לנהג שכבר היה בניצב לאי-התנועה.

  3. עצוב, כואב ומייסר לשמוע על רגעיו האחרונים של טל. יחד עם זאת, חובה להמשיך ולעקוב ולוודא שהמסקנות יוסקו בכדי לנסות ולמנוע מקרים כאלה בעתיד.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל