fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
MV קוביה
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר

אושר בכנסת תיקון לחוק ההעמסה

אושר בכנסת תיקון לחוק ההעמסה

אופיר דואק

צילום: יח"צ

היום אחר הצהריים, יום רביעי, אישרה הכנסת בקריאה שניה ושלישית את חוק תיקון פקודת ביטוח רכב מנוע הידוע בכינויו "חוק ההעמסה". במסגרת התיקון הוחלט כי מרכיב ההעמסה יהיה דינאמי וינוע בין 5.5 ל-6.5 אחוזים, משמע, משרד האוצר יוכל לקבוע את אחוז מרכיב ההעמסה בהתאם לנתונים המשתנים ובהם מספר התביעות השנתי. בעבר אמנם היה שיעור ההעמסה המקסימלי גבוה יותר ועמד על 8%  אך בפועל הוא היה נמוך בהרבה מה שהוביל להתייקרות ביטוח החובה לרוכבי האופנועים. בשמונת החודשים האחרונים של שנת 2012 יעמוד גובה מרכיב ההעמסה לכל הפחות על 6.3% ובשנת 2013 על 6.2% לכל הפחות. החוק עבר באישורם של שישה חברי כנסת וללא מתנגדים.
בעקבות החוק המתוקן צפויה ההנחה בביטוח החובה, בהתאם לוותק הרוכב וההיסטוריה הביטוחית שלו, להגיע עד 40% בשילוב השתתפות עצמית. ללא מרכיב ההשתתפות העצמית תגיע ההנחה עד ל-14%.

את מהלך התיקון לחוק הוביל יו"ר ועדת הכלכלה וחבר הכנסת כרמל שאמה-הכהן מסיעת הליכוד שיחד עם חברת הכנסת פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) היו מיוזמי חוק ההעמסה המקורי. אותו חוק ההעמסה המקורי אושר כבר בחודש אוגוסט בשנה שעברה וההוזלה בתעריפי הביטוח הייתה אמורה לחול כבר בחודש ינואר החולף אלא שבפועל, אחוזי ההעמסה שנקבעו היו נמוכים מהצפוי וכך גם ההוזלה בביטוח שהייתה אמורה להגיע בעקבותיו. בעקבות כך החליט חבר הכנסת כרמל שאמה-הכהן להגיש תיקון לחוק, אותו תיקון שאושר היום. בתגובה לאישור החוק אמר שאמה כי: "אני מקווה כי הצעת החוק אכן תסייע לרוכבי האופנועים ותעודד את השימוש באופנוע, בעיקר לאור התועלת החברתית הטמונה בו מבחינת צמצום הגודש בכבישים וזיהום האוויר".

12 תגובות ל אושר בכנסת תיקון לחוק ההעמסה

  1. כרמל שאמה-הכהן ענק ולא משנה איפה הוא יהיה אני מאמין בו. כל הכבוד.

  2. כמה נרוויח מזה ? 200 ש"ח ? ולהחזיק אותו במקביל ולשלם על שניהם הון תועפות.. מדינה אוכלת יושביה.

  3. לוקחים מאיתנו הכל. סוחטים אותנו עד הסוף …ולא נותנים לנו מאום…לא מסלול …חוק מוטורי אחרי 63 שנה. שיזדיינו כולם .

  4. שנהגי המכוניות החולים בראש יקחו בחשבון שגם להם יעלה קצת כסף כשהם יפגעו באופנוע, כשהם מדברים בנייד ללא דיבורית, מתגלחים או קוראים עיתון או מתאפרות בנסיעה כמובן.

  5. ששלי יחימוביץ' מהמערך וכרמל שמאה מהליכוד, שמים לב אלינו- להזכירכם הם היחידים שסייעו לנו בימי ההפגנות על הרפורמה. וכל הכבוד לו שהוא התעקש על עוד שני אחוזים במקור.

  6. נהגי מכוניות יקרים. מעבר לנסיעה עירנית מצידכם. בעוד שנה שנתיים אתם עם דו-גלגלי כי לא יישאר לכם כסף לדלק. ואז גם אתם תברכו על החוק. נ.ב.- אני רוכב על קטנוע מוזרק שעושה 220 ק"מ ב29 ש"ח.

  7. זה פרצת דרך ללא ספק אבל אני לא מאמין שלנו הרוכבים זה יעשה שינוי משמעותי…אני מקווה שאני טועה!!!!!!!

  8. ובודאי לא מאמין שיורידו שקל כמו שלא יורידו את הדלק במדינה הזו אנחנו טובים בתור פרות מניבות. מה שצריך זה לא הפגנות, אלה להשבית את כל המדינה איש אינו רוכב , נוהג או הולך לעבודה.

  9. תודה לכרמל שאמה כוונותיו טובות אבל זו טיפה בים. צדק חוורתי יהיה רק ע"י הפיכה חברתית כמו במצרים.. והשלכת נערי האוצר לכלא ואיסור עליהם להיות בעלי רכב לכל חייהם

  10. עבדו עלינו בעיניים. שנה שעברה שילמתי דרך סוכן עודי דגן 2,693 ש"ח. ב 12 תשלומים שווים, בכרטיס אשראי, ללא הצמדה וריבית, כלומר בחיוב חודשי של 224.41 ש"ח. היום ניגשתי לקחת את התעריף ה"זול" מה"פול" בבית-התקסטיל ת"א. מחיר נקוב בפוליסה 2,438 ש"ח. אבל אין כל דרך לשלם אותה ב 12 תשלומים מבלי לשלם ריבית של 12%, כלומר התשלום בתוספת אותה ריבית הוא 2,730 ש"ח, שהם עליה של 37 ש"ח יותר מאשר בשנה שעברה. יובהר שאני בקטגורית המקסימות מבחינת הנחות: גיל, שנות רישיון, אפס תאונות או תביעות. פשוט סקנדל!!! כישלון של המאבק ב 100%. סליחה, אבל צריך להכיר באמת.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל