fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

הונדה CRF250L יוצא לדרך

הונדה CRF250L יוצא לדרך

אופיר דואק

צילום: יצרן

בתערוכת טוקיו שנערכה בדצמבר האחרון חשפה הונדה אופנוע דו"ש חדש בנפח 250 סמ"ק ושמו CRF250L. למרות שם המשפחה CRF, המקשר אותו למשפחת המוטוקרוסרים של הונדה, ה-250L הוא אופנוע דו-שימושי בעל יעוד סולידי. בניגוד לאופנוע אותו הוא מחליף, ה-CRF230L ואביו הרוחני ה-XR250 המיתולוגי בעלי המנוע מקורר האוויר, ה-250L עושה שימוש במנוע מודרני מקורר מים ומוזרק שנלקח מה-CBR250.
כעת שמפרסמת הונדה את המפרט הטכני המלא של ה-CRF250L לקראת השיווק בעולם שיחל באמצע חודש מאי. כמנוע כאמור, זהה למנעו של ה-CBR250 אך מספק ב-250L 23 כ"ס ב-8,500 סל"ד ו-2.2 קג"מ ב-7,000 סל"ד, 3 כ"ס ו-0.2 קג"מ פחות מאשר ב-CBR. מיתון תפוקת המנוע נועד להתאים לשימוש הסולידי יותר כאופנוע דו"ש ובהונדה טוענים שבתחומי הביניים דווקא יש שיפור בזמינות הכוח אך לא מפרסמים גרף של עקומת מומנט לאשש זאת. עם זאת בהונדה נוקבים בנתון צריכת דלק מרשים של 44.3 ק"מ לליטר ברכיבת כביש במהירות של 60 קמ"ש.

גם שאר המכלולים מודרניים ולא בהכרח מצביעים על היותו של ה-CRF250L אופנוע תקציב. מלפנים ישנו מזלג הפוך של שוואה בקוטר 43 מ"מ, דיסקי בלימה פרפריים מלפנים ומאחור ולוח מחוונים הוא כל דיגיטלי. החישוקים של ה-250L הם בגודל "אמיתי" הווה אומר קוטר'21 מלפנים ו-'18 מאחור. מיכל הדלק צנוע למדי ונפחו הוא 7.7 ליטר בלבד אך בהתחשב בתצרוכת הדלק המובטח הטווח המרבי אמור להיות מספק. המשקל הרטוב אגב עומד על 143 ק"ג, לא צנוע בעליל ומקביל למשקלם של דו"שים בנפח כפול ויותר. אחת הסיבות למשקל הגבוה הוא השימוש בשלדה בעלת צינורות פלדה ולא אלומיניום, משיקולי מחיר כמובן.

ה-CRF2500L אמור להיות אופנוע דו"ש בעל יעוד גלובלי שעתיד להיות משווק בארה"ב ובאירופה ויצורו יתבצע במפעל הונדה בתאילנד. גם לישראל צפוי להגיע ה-CRF250L וזה יקרה ככל הנראה בחודשי הקיץ  אז יתחרה בדו"שים קטנים כדוגמת הקאוואסאקי KLX250 והימאהה WR250R. גם המחיר אמור להיות בטווח המחירים של צמד המתחרים כלומר, בסביבות ה-40 אלף ש"ח כמחירו של הקאוואסאקי.

הונדה CRF250L – מפרט טכני

מנוע צילינדר יחיד, 249 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים, הזרקת דלק
הספק 23 כ"ס ב-8,500 סל"ד
מומנט 2.2 קג"מ ב-7,000 סל"ד
קדחXמהלך 55X76 מ"מ
יחס דחיסה 10.7:1
מתלים קדמי – מזלג הפוך 43 מ"מ, מהלך 250 מ"מ
אחורי – מונושוק, מהלך 240 מ"מ
בלמים קדמי – דיסק פרפרי
אחורי דיסק פרפרי
בסיס גלגלים 1,445 מ"מ
גובה מושב 875 מ"מ
מיכל דלק 7.7 ליטר
משקל 143 ק"ג (רטוב)

15 תגובות ל הונדה CRF250L יוצא לדרך

  1. השוואה ישירה של האופנוע הנ"ל לXR250L שנמכר בארץ בשנות ה90 של המאה הקודמת (ושורשיו נעוצים אי שם בשנות השמונים) לא ממש מחמיאה לדגם החדש.
    לXR היו כ27 כ"ס מהלך מתלה 259 מ"מ מלפנים ומאחור צריכת דלק ממוצעת 27 ק"מ לליטר (מניסיון אישי במהירות ממוצעת גבוהה בהרבה מ60 קמ"ש) ומשקל רטוב של כ130 ק"ג (אני מקווה שאני לא טועה אך זה מה שאני זוכר מממבחן השוואתי שנערך לו במוטו בזמנו מול DR350 ושקלו את שני האופנועים במשקל המיועת לשקילת בקר)
    הנתונים שלו מזכירים יותר את הDR250 משנות ה80.
    לי זה נראה קצת מוזר
    מצד שני ההתלהבות בה התקבל הCBR250 מלמדת שיש ביקוש גם לכלים כאלה אז מה אני יודע בכלל.

  2. ואם כן אז מה צריך אותם. עדיף את הונדה המקורי ולא חיקויים!!!

  3. הרבה חברה עוברים לאופנועי שטח לא גדולים בנפח.

  4. כל יבואן מביא עוד ועוד דגמים וכמעט כולם אותו הדבר. ובסוף מתפלאים למה אין מכירות וכל היבואנים יורדים באחוזי המכירה השנתיים.

  5. תמשיכו עם הקו של ה250 ותחזירו את הפורסייט

  6. משקל לא הגיוני ,לנפח שוקל יותר מdrz ,במחיר מופקע למיכלוליו .

  7. שוק הדו גלגלי בקיץ יהיה חם מתמיד – כלים מרשימים ביותר

  8. אני תמיד מחזיק כזה בצד לשמור על הכושר. אצלי ביום יום אופנועי ספורט ובסופ"ש קפיצות וסטיילינג.

  9. לא משנה לי איזה נפח או איזה צבע, העיקר בוץ בוץ אבק אבק

  10. אני מתה על השטח, בשביל זה יש לי גיפ ו125 של יאממה, אולי זה יהיה הזמן לשדרג. תודה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל