fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
תמוז
לרט
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

ימאהה טריסיטי 300 בהשקה מקומית

ימאהה טריסיטי 300 בהשקה מקומית

אריק רוזנבלום

צילום: רונן טופלברג

שורה תחתונה: תלת איכותי עם נוחות נסיעה מרשימה ותג מחיר ממוצע לקטגוריה.

התלת-גלגלי המודרני הראשון הגיח לעולם ב-2006 עם חשיפתו של הפיאג'ו MP3, בשנים שהשם הזה היה גם של נגן המוזיקה הפופולרי ביותר, אחריו הגיע האח הגדול לבית ג'ילרה (פוקו 500) ומתחרים מפיג'ו (מטרופוליס 400) וקוואדרו. כעשור אחרי ימאהה מחליטה להיכנס לתחום מכיוון שונה, תלת קטן ממדים ונפח, בסיסי ועם תג מחיר נמוך – הטריסיטי 125, הראשון שהשתמש במערכת ה-LMW (ר"ת של Leaning Multi Wheel) של ימאהה, עליו יש לנו ק"מ רבים. אז מישהו בימאהה נותן אור ירוק לפרוייקט שאפתני אף יותר – ה-Niken – תלת על בסיס ה-MT-09, אופנוע עם מנוע טריפל בנפח 850 סמ"ק עם אותה מערכת LMW ושני גלגלי "15 מקדימה. אז לימאהה יש שני נציגים בתחום (למעשה שלושה עם הטריסיטי 155 מוגדל הנפח) אבל אף אחד מהם לא מתחרה באותו MP3.

ואז ב-2018 ימאהה חושפת בתערוכת מילאנו את האבטיפוס 3CT (יענו טרי-סי-טי) שמהווה בסיס לדגם הייצור הסדרתי שנחשף רשמית שנה לאחר מכן ומגיע לייצור השנה. בעוד כשבועיים יחל שיווקו של הטריסיטי 300 בעולם אך כבר עכשיו הוא מגיע לישראל להשקה מוקדמת ורכיבה ראשונה בעולם.

הטריסיטי 300 מבוסס על האיקס-מקס 300, הם חולקים מנוע ומכלולים היקפיים כשהשלדה, המתלה הקדמי ושאר החלקים חדשים. המתלה הקדמי הוא שילוב של זה המותקן בניקן וזה של הטריסטי 125, לכל גלגל מוצמד צמד בולמים כמו בניקן, אך אלו מחוברים לו בחלקו הפנימי, כמו בטריסיטי הקטן. המנגנון עובד בצורה זהה ומפריד בין יכולת ההיגוי, הטיית הגלגלים ושיכוך הזעזועים. אין ספק שהמבנה הזה כבד יותר מזוג בולמים סטנדרטיים שמחוברים דרך שני משולשים וצוואר היגוי לאופנוע. מה היתרון? תחושת ביטחון שאף דו-גלגלי לא יכול לספק ויכולת בלימה משודרגת הודות לשטח מגע גדול יותר. טווח צידוד הכידון עומד על 72° והמרחק בין שני הגלגלים מקדימה ("רוחב סרן") עומד על 470 מ"מ.

ימאהה השקיעו הרבה מחשבה בקטנוע ולא מדובר באיקס-מקס עם פרונט שונה אם כי בקטנוע חדש לגמרי וזה ניכר כבר בעיצובו, ששואב השראה מהטריסיטי 125, מהאיקס-מקס ומהטימקס – רבי המכר של ימאהה – ואפילו טיפה מהניקן. מבחינה טכנולוגית יש כאן הכל – בלימה משולבת, מערכת ABS, בקרת אחיזה, התנעה ללא מפתח, תאורת LED ועוד. שלא כמו בטריסיטי הקטן, כאן ניתן לנעול את הפרונט בעמידה כך שלא צריך להוריד רגל בעצירה או להניח את הקטנוע על ג'ק צד.

לא נלאה אתכם עם עוד נתונים טכניים והסברים מפורטים ונגיע לעיקר – הפרונט. שני הגלגלים מקדימה בקוטר "14 אינץ (כמו גם האחורי) וגדולים יותר מאלו של המתחרה, גם המרחק ביניהם גדול יותר מזה של המתחרה ובתחום הזה, של התחושה הנוחות והביטחון הוא טוב יותר. חלקו הקדמי של הטריסיטי 300 מזלזל בבוטות בכל מפגע אספלט, מסתכל על בורות ואקרשטיינים של כיכרות בבוז ופשוט מסוגל להעלים כל דבר שנקרה בדרכו. בתחום הספורטיבי הוא פחות טוב מהכלים האחרים שרכבנו עליהם ומרגיש כבד יותר ופחות מתקשר, אבל זה ממש לא המטרה של קטנוע תלת-גלגלי, מה המטרה? טוב, בישראל זה לא כל כך תופס, אבל הסיבה שיצרנים כל כך להוטים להיכנס לקטגוריה הזאת היא הקסם שנקרא תקנות הרישוי האירופאיות שמאפשרות לכל מחזיק רישיון נהיגה B (יענו רכב) לרכב על קטנוע תלת-גלגלי מסוג זה, עם שני גלגלים מקדימה, ברקס ברגל ויכולת הטייה.

המנוע מוכר לנו מהאיקס-מקס 300 שכל כך אהבנו במבחן ארוך הטווח שלו, הוא זריז ונמרץ, גמיש ולינארי עם פעולת וריאטור חלקה ושקטה ומסוגל לטפס למהירויות לא חוקיות, אם כי כאן תוספת המשקל מורגשת והוא עושה את אותו הדבר, רק פחות בקלות ומשאיר מקום לעקיפות. המנוע הזה מצטיין בעוד תחום, חיסכון בדלק, עם תצרוכת דלק נמוכה ובמיקום גבוה ביחס לקטגוריה, זאת בזכות טכנולגיית ה-Core Blue של ימאהה, היצרן מצהיר על 31 קמ"ל.

כבר בקילומטר הראשון של הרכיבה הטריסיטי נוסך ביטחון ובכניסה לרחוב הראשון כבר יכולנו להטות את הקטנוע בקלות עם ביטחון מלא, זה מדהים כמה הגלגל הנוסף פשוט שונה בתחושה, כאילו לוקחים את מדד תחושת הביטחון הרגיל שלנו ומוסיפים לו עוד 150% בחלקו העליון, והתלת הפשוט ביותר ניצב כבר במרכזו, לא התרגלנו לפלא הזה ולא נתרגל. לרוכבים מתחילים אולי יקח קצת יותר זמן אבל כשיעברו את מכסה הביוב הראשון או יגלו שעלו עם גלגל אחד על כיכר יבינו שאין להם ממה לחשוש, הקטנועים האלו מרגישים – סליחה על הביטוי – Idiot Proof, כמעט ואין טעות שלא תיסלח.

תנוחת הרכיבה נוחה ומזכירה את זאת של האיקס-מקס, אם כי כאן התחלקו בוחני המערכת לשני מחנות, לא קיצוניים כמו ירדנה ועופרה, אבל לא הסכמנו – אפשר למתוח רגליים קדימה ולעומת 90% מהכלים האלו בלם הרגל לא מפריע, הוא כמובן שם לצורך קבלת הטייטל הנכסף "מתאים לרישיון B" (ששוב, לא רלוונטי לישראל) והשליטה על הבלם האחורי לרוב מתבצעת מהכידון, למעט כשעמדנו ברמזור תלול עם הפרונט נעול, מיגון הרוח טוב ומורגש בעיקר ברכיבה בין-עירונית, הבולמים רכים ומייצרים רכיבה נעימה ונוחה, הכיסא ארוך עם ריפוד נדיב ורך, יש מרווח מספק בין הרוכב למורכב ואין הרגשת צפיפות, כמעט – וכאן בדיוק חילוקי הדעות – כולנו הסכמנו שרצפת הקטנוע טיפה גבוהה מדי, לחלקנו זה עבר אחרי כמה דקות רכיבה ולשאר לא.

מנגנון הנעילה של הגלגלים הקדמיים מופעל בעזרת בוהן שמאל ומצריך התרגלות קצרה, הוא נועל את הגלגלים הקדמיים גם כאשר הכידון מופנה לאחד הכיוונים וגם אם הקטנוע בהטיה, כשתגיעו לעצירה תשמעו צליל ברור וחזק ואיתו על לוח המחוונים יופיע סימן שהפעולה נעשתה. לחיצה נוספת או תחילת נסיעה והכלי ממשיך קדימה.

כמו כל קטנוע, הדבר החשוב ביותר זה מקום אחסון, וגם כאן הטריסיטי לא מאכזב עם שטח מתחת למושב שמאפשר לאחסן בתוכו יותר משתי קסדות מלאות בקלות, לצערנו בגלל מערכת המתלה הקדמי היה צריך לוותר על התאים הקדמיים והסתפקו רק בשקע מצת.

איכות ההרכבה והבניה גבוהה מאוד כמו שאהבנו את זאת של האיקס-מקס 300, מתג ההתנעה, הכפתורים והמראות מרגישים חזקים ועמידים. אם אנחנו צריכים לבחור שתי תכונות שקנו אותנו בטריסיטי הראשונה תהיה תחושת הביטחון המדהימה שמקנה המתלה הקדמי וצמד הגלגלים והשנייה תהיה הנוחות ושימושיות של הקטנוע, בזכות אותו מערך מתלים שמעלים כל פגם בכביש ובגלל שטח האחסון הגדול מתחת למושב. מחירו של הטיריסיטי 300 עומד על 41,985 ₪ שזה בערך מחירם של כל מתחריו, אלף לכאן ואלפיים לשם. הטעימה הקטנה שקיבלנו השאירה אותנו עם טעם של עוד ואנחנו מבינים למה מטרו משקיעה מאמצים רבים בשיווקו של הקטנוע, עד כדי כך שהצליחו להשיג לו הנחה מיוחדת בביטוח המקיף בגובה של כ-1,500 ₪, רואים את ההשקעה גם בכמות כלי המבחן שהעמידו לצורך ההשקה. בקרוב ניקח אותו למבחן מלא ומקיף.

    מעוניינים ברכיבת מבחן?
    logo moto

    כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

    תעודת זהות

     

    Yamaha Tricity 300

     

    מחיר: 41,985 ₪

     

    דרגת רישיון: A1

     

    אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

     

    נתונים טכניים

     

    מנוע: צילינדר יחיד, מקורר נוזל, מוזרק דלק

     

    נפח: 292 סמ"ק

     

    הספק: 27.6 כ"ס ב-7,250 סל"ד

     

    מומנט: 2.8 קג"מ ב-5,750 סל"ד

     

    מתלים: מקדימה זוג בולמים לכל גלגל, מהלך של 100 מ"מ. מאחור בולם יחיד, מהלך של 85 מ"מ עם אפשרות כיוונון מלא

     

    בלמים: דיסק בקוטר 267 מ"מ לכל גלגל

     

    מידות צמיגים: ק' 120/70-14, א' 140/70-14

     

    מידות כלליות: אורך 2,250 מ"מ, רוחב 815 מ"מ, גובה 1,470 מ"מ

     

    בסיס גלגלים: 1,595 מ"מ

     

    גובה מושב: 795 מ"מ

     

    מרווח גחון: 130

     

    משקל רטוב: 239 ק"ג

     

    נפח מיכל דלק: 13 ליטר

     

    2 תגובות ל ימאהה טריסיטי 300 בהשקה מקומית

    1. אחל'ה כתבה, ונראה אחל'ה כלי, שוב ימאהה מובילים בחדשנות.
      מנגנון הנעילה שלא מצריך הורדת רגל, יופי של דבר.
      ובמיוחד אהבתי את ההקבלה לירדנה ועופרה :).
      נ"ב – עד שיאפשרו לנהגי רישיון B לנהוג על כלי כזה פה בארץ הקודש… לא יקרה. לא בדור שלי. בטוח!

    2. ההבדל במחיר לעומת הקוודרו הוא לא אלף פה או לשם , אלה,13.5 אלף שח משמעותיים מאוד וגם ההבדל בביטוח זה רק 12 אחוז שזה 400 שח ולא 1500 שח.

    תגובות

    עופר אבניר מגדל ימין
    הונדה מגדל שמאל