fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה

ליין אופנועי AJP החדש בהשקה מקומית

ליין אופנועי AJP החדש בהשקה מקומית

כתב: דניאל וקנין | צלם: אריק רוזנבלום

חברת AJP מפורטוגל מייצרת אופנועי שטח משנת 1987, חזון החברה הוא לייצר אופנועי שטח שונים מיצרניות אופנועי אנדורו מקצועי מסורתיות ולהתמקד בכלים שונים, כאלו בעלי קהל יעד רחב שכולל מתחילים, נמוכים, חובבים וכאלו שלא מחפשים כלים שגרתיים. החברה משווקת בישראל ע"י HM מוטורס, שהחלה דרכה ביבוא אופנועי הונדה-מונטסה (HM מוטו) לארץ ב-2010, כשב-2012 הם מוסיפים למגוון את AJP עם ה-PR3 ו-PR4 שנוחלים הצלחה יחסית, שנה לאחר מכן הם נכנסים גם לתחום האנדורו המקצועי עם שרקו. ב-2015 יבוא מותג HM מוטו נפסק וליין המוצרים של AJP מצומצם ומסתכם רק ב-PR5. כעת החליטה היבואנית לשוב ולייבא את הדגמים הפשוטים של החברה הפורטוגלית ומחזירה את ה-PR4 וה-PR3 בנפחי 125 ו-240 סמ"ק.

צמד דגמים על שני נפחיהם משווקים ככרטיס כניסה לעולם האנדורו ומציעים מגוון פתרונות שלא קיימים אצל המותגים הגדולים. דגם ה-PR3 מגיע בנפחי 125 ו-240 סמ"ק ובעל מידות קטנות, גלגלים במידות 19″ מקדימה ו-17″ מאחור, כתוצאה מהם המושב בגובה ידידותי של 840 מ"מ מהקרקע, יחד עם משקל נמוך שעומד על 104 ק"ג ו-108 ק"ג ל-125 ו-240 סמ"ק בהתאמה, דגם ה-240 מגיע בגרסת אנדורו פרו. ה-PR3 מצויד במנוע סינגל מקורר אוויר עם קרבורטור וחמישה הילוכים, בשני נפחים שונים (125 סמ"ק ו-233 סמ"ק) עם הספק של 12.5 ו-20 כ"ס בהתאמה. מקדימה מזלג הפוך בקוטר 38 מ"מ עם מהלך של 240 מ"מ ומאחור בולם מתוצרת Olle בדגם ה-125, ZF ב-240 עם מהלך של 280 מ"מ, כולם מתכווננים באופן מלא. השלדה עשויה שילוב של כרומולי ואלומיניום כשחלקה המרכזי מאלומיניום. מיכל הדלק ממוקם בזנב לחלוקת משקל עדיפה ויצירת מושב ארוך. ה-PR4 משתדרג במידות הצמיגים לאלו שם אופנוע שטח סטנדרטי עם 21″ מקדימה ו-18″ מאחור, כשגובה המושב עולה ל-920 מ"מ ומהלך המתלים צומח ל-260 מ"מ מקדימה ו-300 מ"מ מאחור עם בולם ZF. משקלו של ה-PR4 עומד על 112 ק"ג ו-115 ק"ג בהתאם לנפח המנוע. כל הדגמים מגיעים לישראל כשהם מצויידים במערכת פליטה משופרת וקלה יותר.

תחילת הרכיבה עלינו על ה-PR3 שמיועד בעיקר לרוכבים נמוכים שאופנוע בגודל מלא יאיים עליהם, שני בוחני מוטו שהגיעו להשקה בעלי הפרש גובה דומה לזה של ה-PR3 וה-PR4, כשעל ה-PR3 ניכרת תחושת הביטחון שהוא מעניק לרוכב נמוך ומבלי לגרום לרוכב גובה לחוסר נוחות, בקדנציה הראשונה שלו הצליח במיוחד אצל רוכבות, כשהגובה הממוצע לגברים בישראל עומד על 177 ס"מ ולנשים 162 ס"מ, ניתן להבין למה. למרות שכולם משווקים רק ברישוי צהוב, רכיבה קצרה על ה-PR3 גרמה לנו לראות אותו גם כאופנועי לימוד מצוין לילדים, מנוע לא מאיים, משקל נמוך ועלות רכישה ואחזקה זולה גם כן. למרות שהאופנועים מוגדרים כדו"שים לא היינו רוצים לרכב איתם יותר מדי על הכביש או ברחובות העיר, מדובר בסופו של יום במכונה קרובה יותר לאנדורו, אם כי לא תחרותי, כשהמתלים ברמה גבוהה משל דו"שים ומייצרים הרבה ביטחון וחווית רכיבה נעימה.

הדגם השני שהושק באירוע שנערך במצפה מודיעין, הוא ה-PR4 שמגיע בנפחים זהים – 125 ו-240 סמ"ק. גם ה-PR4 לא מגיע במידות מאיימות מדי אך כאן כבר מדובר באופנוע בגודל מלא שמיועד לאנשים גדולים יותר, הרגשנו איתו יותר "בבית", התחושה מוכרת יותר אם כי יש הבדלים – המושב מעט רך ולא קשיח כמו באופנועי אנדורו רגילים, המנועים מקוררי האוויר של ה-PR3 ו-PR4 בשני הנפחים לא מגיבים בכוח ועצבים שיכולים לסכן רוכבים מתחילים, ניכר שבחברה הפורטוגלית (פורטוגזית?) עשו עבודה טובה ובנו אופנועים פשוטים, כיפיים, קלילים ועם מכלולים טובים. בלי הרבה ציפיות מאופנוע עם קהל יעד שכזה, הופתענו מהאיכות, המתלים שספגו ועבדו מצוין גם כשלקחנו את שלל האופנועים לכאורה מעבר לשימוש המיועד וקפצנו איתם לגובה או ירדנו "דרופים" במהירות גבוהה.
בעצירת התרעננות, הסכמנו שלדגם ה-125 אפשר לקרוא 'בית ספר לאנדורו', התגובות הלא מפתיעות מהמצערת, הגודל, המכלולים הטובים – כל אלה יוצרים חבילה נהדרת לרוכב המתחיל.

אנחנו חושבים שלא רק מתחילים יכולים ליהנות מדגם ה-240 PR4, מתחילים קצת יותר אמיצים, או כאלה שאוהבים אנדורו אבל לא מחפשים את ה"הארד" אנדורו, אלה שלא בא להם להסתבך עם מושב ממש גבוה, עוצמה כצריך לרסן במקומות בלי אחיזה, אופנוע שירים את הקדמי כשיש אחיזה או בקיצור – רוכבים מתונים יותר. בנפח הגדול המנוע מגיב ביותר "עצבנות", אם כי אסור לשכוח שגם כאן לא מדובר באופנוע אנדורו מקצועי כשל החברות הגדולות אלא משהו רגוע יותר עם כ-20 כ"ס ואופי לא מתפרץ.

גם מחירי האופנועים משאירים אותם על הצד השפוי של המפה, כשה-PR3 בנפח 125 סמ"ק יעלה 20,993‬ ₪, ו-29,220 ₪ ל-240 סמ"ק, ה-PR4 בנפח 125 סמ"ק יעלה 23,993 ₪ ו-31,220 ₪ ל-240 סמ"ק על הכביש, תג המחיר הזול ממשיך גם במחירי התחזוקה, כשהחלקים והטיפולים זולים יותר מהממוצע בשוק. משמעות נוספת לפשטות של ה-PRים היא פחות מכלולים שיכולים להתקלקל, מנוע מקורר אוויר, עם קרבורטור בלי מערכות מיוחדות ואלקטרוניקה מרובה, בלי יותר מדי שיכול להיהרס בנפילה כשהמכלול היחיד שאולי יהיה יקר יותר משל דו"ש מקביל יהיה הבולמים. מרווח הטיפולים גדול יותר משל אופנוע אנדורו מקצועי אך קצר משל אופנועים רגילים ועומד על 2,000 ק"מ.

4 הדגמים החדשים מצטרפים ל-PR5 250 וה-PR7 650 ראלי, צמד דגמים מתקדם יותר, במכלוליו והספקו אליו יוכלו רוכבי המותג להתקדם, בקרוב יצטרפו אליהם גם דגמי ה-SPR המקצועיים, בנפחי 250, 310 ו-510 סמ"ק שיגיעו בהמשך השנה, גם בגרסאות סופרמוטו. עוד דבר שיקרה בעתיד הקרוב הוא כניסת הדגמים החדשים של ריאחו, היצרן הספרדי שקנה את ליין דגמי גאס גאס הישנים, שיאגף מהפינה הדו-פעימתית. נראה שעם AJP לצד שרקו ומה שעתיד להגיע מריאחו יש ל-HM מוטורס הרבה מה להציע בשטח.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובה אחת ל ליין אופנועי AJP החדש בהשקה מקומית

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל