fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
לרט
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה

מבחן דרכים: אפריליה RS660 – סופר-טווין!

מבחן דרכים: אפריליה RS660 – סופר-טווין!

מתוך מגזין מוטו, גיליון 394, דצמבר 2020, לקריאה דיגיטלית לחצו כאן.

כתב: סר אלן קאת'קארט | צילום: Milagro

שורה תחתונה: אפריליה ממציאה את עצמה מחדש, עם אופנוע מצוין שיכול להחזיר אותה לחלק העליון של טבלת המכירות, להחיות את הקטגוריה הספורטיבית ולשמש בסיס נהדר לסדרת דגמים איכותית.

מאז שאפריליה הציגה את אופנוע הקונספט RS660 שלה בתערוכת EICMA במילאנו בנובמבר 2018, גרסת הייצור הסדרתי הסקסית של הסופר-טווין שרבים ציפו לה היה בראש רשימת המשאלות של אלפי לקוחות פוטנציאליים בכל רחבי העולם. בתערוכת מילאנו בשנה שעברה הוצגה כראוי גרסת הייצור של אופנוע החלומות הזה, כמעט ללא שינוי ממכונת הביצועים הנגישה והמעוצבת שהוצגה תחילה, ועם מפרט טכני ומראה – בשילוב המבנה הקומפקטי – המסמנים את ה-RS660 כיורש המודרני של האגדה המצלצלת, מכונת המסלול הדו-פעימתית עם אורות, ה-RS250, שבאופן עצוב נכחד בעקבות חקיקה בשנת 2004.

וכעת, רק שנתיים מאז אותה הצצה ראשונה לארץ המובטחת, אפריליה אמורה להתחיל בנובמבר במסירות של הדגם שמייצג כיוון חדש לאופנועי הכביש הספורטיביים. מחירו באיטליה €11,050 כולל מיסים, והוא זמין במגוון של שלוש סכמות צביעה, שאפריליה בחרה במיוחד, Apex Black (שמקורה ב-RSV250 של אלוף העולם בעונת 2002 מרקו מלנדרי, אחד מ-54 תארי האליפות של אפריליה, כמצוין במדבקה מאחורי הסוויץ' הראשי), Lava Red (בהשראת ה-RSV250 עליו התחרה רוכב ה-GP לוריס רג'יאני ב-1994) ו-Acid Gold – גוון צהוב אולטרה-ייחודי שהופך כל אופנוע שעטוף בו לבלתי ניתן לבלבול עם כלי אחר על הכביש. ה-RS660 עולה פחות ממחצית ממחירו של ה-RSV4 1100 שהוליד אותו, אבל במונחים של עולם אמיתי זה הופך אותו לנגיש יותר משמעותית, וניתן גם לטעון שללא פחות מלהיב לרכיבה, גם – ואולי במיוחד – לרוכבים מנוסים יותר, עבורם יש יותר ריגוש במיקסום מהירות היציאה מהפניה ואופטימיזציה של התנהגות האופנוע מאשר פשוט לפתוח את המצערת לרווחה ולהחזיק חזק.

שלוש אפשרויות צבע עם קשר חזק לעולם המרוצים.

עם זאת ה-RS660 מצטיין בכך שהוא מציע ליחסית מתחילים או למבוגרים החוזרים לרכיבה להרחיב את אופקיהם במונחי רכיבה על אופנוע שרחוק מלהיות מאיים, ופשוט מהנה לרכיבה. עם הספק של 100 כ"ס ב-10,500 סל"ד, משקל יבש של 169 ק"ג (או 183 ק"ג רטוב, עם 15 ליטר של דלק) ומומנט מירבי של 6.8 קג"מ ב-8,500 סל"ד, האפריליה RS660 מותח קו בחול בקטגוריית הטווינים בנפח הביניים שאף יצרן עוד לא השיג לפניו – טוב, מלבד נורטון שייצרו את ה-Superlight 650 עם 105 כ"ס במשקל של 158 ק"ג, שסיים שמיני במרוץ הבכורה שלו בקטגוריית ה-Lightweight ב-TT של האי מאן ב-2018, אך כרגע הוא נמצא בהשהייה בזמן שבעלת הבית ההודית החדשה TVS מנסה להבין מה לעשות עם החברה הבריטית פושטת הרגל שרכשה לאחרונה.

אבל האפריליה RS660 נמצא כאן ועכשיו והוא צעד משמעותי וגדול יותר מכל צעד שנעשה עד כה בקטגוריית הטווינים בנפחי 650-800 סמ"ק, שהופכת אף היא למשמעותית יותר ויותר וכוללת כעת שנים-עשר יצרנים שונים, ובקרוב הוא יגיע – אם כי לזמן קצר! – לאולמות התצוגה של אפריליה מסביב לעולם, בדרכם ללקוחות הלהוטים שמזמינים את האופנועים באתר היצרן. ההזדמנות להעביר יום שלם בהיכרות עם דגם טרום-הייצור בהשקת העיתונאים שנערכה בהרי הדולומיטים, צפונית למטה אפריליה בנואל מחוץ לוונציה, חשפה בפני אופנוע שכותב מחדש את התסריט ליצירת אופנוע כביש ספורטיבי, ומוכיח שלקלישאה הישנה ש'פחות יכול להיות יותר' עדיין יש תוקף כלשהו, ​​אחרי הכל.

ה-RS660 אוהב פניות רצופות ועיקולים הדוקים.

בעוד היכולת הדינמית וביצועי המנוע הם מאפיינים בולטים, מבחינה מסוימת המאפיין הבולט ביותר ב-RS660 נמצא בתנוחת הרכיבה האולטרה-רציונלית ובהנדסה הכללית. מכיוון שמדובר בטווין שחושב שהוא סינגל, הודות לבנייתו החכמה והקומפקטית, המסה הממורכזת ובסיס הגלגלים הקצר של 1,370 מ"מ, המתורגמים להתנהגות קלילה וזריזה, ובכל זאת מבלי לוותר על היציבות – לא בפניות מהירות ולא תחת הבלימה המצוינת שמספקת המערכת של ברמבו. עם זאת, כשיושבים על המושב של ה-RS660 בגובה 820 מ"מ, אין שום תחושה של צפיפות בשום צורה שהיא, או שהרוכב תלוי על המושב כמו על סופרספורט 600 מרובע או טריפל 675 קיצוני יותר, שעד עתה ייצגו את החוד של תחום אופנועי הספורט הבינוניים.

במקום זאת, ברכיבה על האפריליה מרגישים בתוך האופנוע ולא עליו, יתרה מכך, מעל המשולש העליון המעוצב מותקנים קליפ-אונים (עם משקולות איזון גדולות לצמצום הוויברציות) גבוהים מהחלק העליון של מזלג הקיאבה 41 מ"מ בעל הכוונון המלא, יחד עם המושב המרופד היטב שצר יותר במקום בו הוא פוגש את מיכל הדלק, לא רק שקל יותר לרוכבים נמוכים להוריד שתי רגליים בטוחות לקרקע בעצירה, גם אין יותר מדי משקל גוף שמונח על פרקי הידיים.

תנוחת הרכיבה יחסית קומפקטית, אך נוחה, עם מושב צר שמאפשר הורדת רגל בטוחה גם לרוכבים לא גבוהים.

לטווין של אפריליה תנוחה מאוזנת שגם מרווחת יחסית, הודות לרגליות נמוכות למדי, עם מעין מעצור בקצוות שמונע מהרגליים להחליק. עם זאת האופנוע לא נמוך ברמה שהופכת את מרווח הגחון לבעיה, ועם האחיזה המצוינת בגלגל היחסית צנום (5.50 אינץ') מאחור עליו מותקן צמיג פירלי Diablo Rosso Corsa II במידה 180/55-17, שתורם לתחושת הזריזות השופעת ב-RS660. זהו אופנוע שנרקח בחוכמה להתאים למגוון רחב של רוכבים – גברים ונשים – ממגוון גבהים וגדלים, שירגישו עליו בבית. זה דגם רב-תכליתי שבאמת יכול לשמש לרכיבה לעבודה במהלך השבוע, לפני יום מסלול בסוף השבוע או לרכיבה מאומצת על כבישים מפותלים בסוף השבוע.

למרות שעיצובו הכללי פחות קיצוני משל ה-RSV4, ממנו הוא נולד, האסתטיקה של ה-RS660 חולקת דמיון משפחתי בלתי מעורער עם הסופרבייק אלוף העולם של אפריליה – דמיון לא מפתיע, למען האמת, מכיוון ששניהם היו עבודתם של צוות עיצוב בראשותו של הפרוגטיסטה (*מעצב) האגדי מיגל גאלוצי, שמייחס את הקרדיט הכללי על המראה המדהים של ה-RS660 לפייטרו ארו, המעצב הוותיק והבכיר של אפריליה. פנסי ה-LED המשולשים של אפריליה משורטטים בחדות, עם תאורת היום (DRL) שעוטפת את שני הפנסים הראשיים ומייצרת צורת פנים ייחודית. המאותתים משולבים ב-DRL, מה שהופך את החזית לקומפקטית עוד יותר, אם כי לי, כמו גם למישהו בגובה של 1.80 מ' כמוני, היה מקום להיכנס מאחורי המשקף, שהוכיח את עצמו כיעיל להפליא בהגנה מפני הרוח. חבל שמתג האור הגבוה על הכידון השמאלי מעודד הפעלה שוגגת.

הצג מלא מידע, אך קריא, ונוח לשליטה מהכידון.

מערכת התאורה מצוידת גם במספר מאפיינים שהופכים את הרכיבה לבטוחה יותר, הודות לחיישן תאורת האור הגבוה המופעל אוטומטית עם רדת החשיכה, ואילו המאותתים שמבטלים את עצמם מהבהבים במקרה של מה שאפריליה מכנה 'בלימת חירום' – או ככל הנראה אם מנסים לחקות את היכולות של אליקס אספרגארו… לבסוף, פונקציית תאורת הפנייה כוללת שני פנסים נוספים המאירים לתוך הפנייה. מצדי האופנוע תמצאו פיירינג כפול שבולט – פשוטו כמשמעו! – ומתנהג כנספח אווירודינמי לשיפור היציבות ולהסטת זרימת האוויר החם מרגלי הרוכב.

אבל הקלף המנצח של הפלא מהקטגוריה הבינונית הוא ללא ספק המנוע המרהיב. לטווין המקבילי הכל-חדש הזה יש צליל מגרה מרגע שמניעים אותו, שנשמע יותר כמו גרסה מסוימת של נורטון קומנדו ישן ופחות כמו 'חיקוי' למקצב מנוע L-טווין של דוקאטי שמצופה מסדר הצתה של 270°. הוא מאיץ מעמידה בחלקות כמעט ללא שימוש בידית הקלילה של המצמד המופעל ע"י כבל, מתחיל למשוך חזק כבר ב-2,500 סל"ד ובאמת ממריא כשצג ה-TFT הנהדר בקוטר 7″ מגיע ל-4,500 סל"ד, המנוע המופלא הזה מרגיש בשרני מאוד, עם משיכה לינארית לחלוטין עד למגביל שנמצא אי שם באזור ה-5 ספרתי. כבר ב-4,000 סל"ד מקבלים 80% מהמומנט המירבי שהוא מציע, עם 90% שזמינים בקו ה-6,250 סל"ד. זה הופך את האפריליה לסלחן באופן קיצוני וקל לרכיבה מהירה, פשוט בגלישה על עקומת המומנט השטוחה והעברות מהירות בסביבות ה-8,000 סל"ד שם נמצא השיא של המנוע הזה. בכל מקרה תרצו לעשות זאת, מכיוון שמעל 6,000 סל"ד הוויברציות ברגליות גוברות וב-8,000 סל"ד הן כבר לא נעימות, כשגם המראות המצוינות מתחילות לרעוד מעט. שמירה על המומנט שבטווח הביניים עם הקוויקשיפטר הדו-כיווני הופכת את ה-RS660 לאופנוע קל ומהנה לרכיבה – באופן יוצא מן הכלל.

מנוע ה-660 המצוין הזה עומד להגיע לעוד מגוון דגמים, ביניהם הנייקד טואנו והאדוונצ'ר טוארג.

זה אופנוע שיהפוך רוכבים פחות מנוסים למקצוענים בזכות יכולותיו להעניק תחושת ביטחון גבוהה, והאופי הנגיש במיוחד של ביצועי המנוע שלו. המנוסים יותר בסופו של דבר ישאלו את עצמם האם הם באמת זקוקים להספק כפול מנפח מנוע כמעט כפול כדי ליהנות ברכיבה על כבישים ציבוריים. הדובדבן שבקצפת נמצא באלקטרוניקה, שבדרך כלל באפריליה נגישה במיוחד – הנה המילה הזו שוב – וגם שלמה מאוד, ואף פעם לא פולשנית. החבילה האלקטרונית כוללת חיישן מדידת אינרציה שש-צירי, וה-APRC של אפריליה שמורכבת מבקרת אחיזה עם שליטה בווילי ובלימת מנוע, ABS ובקרת שיוט. יש פה כלי עזר אמיתי לרוכב והמערכות מגשימה את ייעודה בסיוע לרכיבה מהירה מבלי להיות טורדנית או כפויה. מצב הרכיבה Commute (יוממות, נסיעה מנהלתית) מציע תגובות מצערת מתונות יותר ועידון במעבר מגז סגור לפתוח, הערכתי אותו במיוחד על הכבישים החלקלקים בהם נתקלתי בבוקר שאחרי גשם שוטף, שהשמש הסתיוות החלשה לא הצליחה לייבש בגבהים. אבל כשאלו התייבשו, מצב Dynamic הספורטיבי נכנס לפעולה, מה שמאפשר להתענג על התאוצה החדה ורול-אונים מספקים במיוחד בהילוך שלישי ורביעי. ישנו גם מצב Track המיועד לשימוש במסלול ועוד שני מצבים הניתנים לשינוי להעדפות הרוכב. תגובת המצערת של הטווין וניהול בלימת המנוע מאפשרים להוציא את הטוב ביותר מהמנוע בכל התנאים: הפתיחה עדינה ברטוב, זריזה ביבש, והיא תמיד מגיבה באופן מספק כשרוצים לרכב חזק יותר. 160 קמ"ש מגיעים כשהמנוע מסתובב ב-7,500 סל"ד, רק שני שליש מהדרך לקו האדום ב-11,500 סל"ד. זה הולך להיות אופנוע מושלם לימי מסלול, בידי רוכב מיומן הוא יאכל לארוחת צהריים סופרבייקים על מסלול מפותל – ויספק ערימות של הנאה וריגוש בזמן שהוא עושה את זה. טוב, לא לרוכב על הסופרבייק, כמובן.

אופנוע ימי מסלול נהדר, לא מאיים, גמיש ובעבודה נכונה יפתיע גם רוכבי סופרבייק

מכיוון שהוא כה מאוזן וגיאומטריית ההיגוי שלו כל כך מוצלחת, ההתנהגות האולטרה-סלחנית של ה-RS660 היא אינטואיטיבית לחלוטין, עם פידבק מצוין מהפירלי הקדמי הודות למזלג קיאבה רספונסיבי, עם אנודייז שגורם לו להיראות כמו אוהלינס יקר הרבה יותר, ובכל זאת היה יעיל באותה מידה לשיכוך הקפיצות והבורות הרבים בכבישי הדולומיטים, תוך שהוא מאפשר לנצל את התיאבון של האופנוע הקל לפניות מהירות אחרי שהכבישים התייבשו. כוונון המתלים המקורי היה מצוין, איזון אידיאלי בין אופנוע יעיל ויציב בתנאים מעורבים – שאמנם היו רטובים למדי, היה נוח גם ברחובות העיר עמוסי התנועה או כבישי הרים מוכי הכפור, שם איכות הנסיעה הייתה מספקת למדי בסטנדרטים של אופנועי ספורט. הוא גם קל לתמרון, עם רדיוס סיבוב הדוק במיוחד לאופנוע עם פיירינג מלא.

כמו רוב הדגמים הקודמים של אפריליה, צג ה-TFT הצבעוני מעוצב היטב וקריא במבט מהיר, עם דפי הנתונים השונים הזמינים בקלות – למרות שגלילה ביניהם נעשית בצורה הטובה ביותר בעמידה. לדף הבית יש כמות נתונים מספקת שגם לא עמוסה מדי, עם ספידומטר דיגיטלי גדול במרכז, מחוון הילוכים קריא בצד ימין, נתוני מד מרחק מתאפס (שניים) שנבחר בצד ימין למטה, ומד הסל"ד שעוטף את החלק העליון של הספידומטר, ואז חום המנוע ומד הדלק מעליו. ישנן שש נורות אזהרה בחלק התחתון של המסך, אך בסך הכל לא פחות מ-17, חלקן מחוץ למסך. אין סיכון לפספס משהו ברכיבה על האופנוע הזה!

גם כאופנוע כביש יום יומי ה-RS660 מפתיע ביכולותיו.

למרות המהירות שבה הוא הפך מוכן לייצור מאז אותה הצגה של דגם הקונספט לפני שנתיים, ה-RS660 נראה כמו מוצר מוגמר שקיבל תשומת לב בכל פינה, עם תוצאה שופעת איכות, למרות תג המחיר הנמוך. מלבד הבעיה במתג האור הגבוה – כל אופנוע בהשקה סבל לכאורה מתקלה קטנה אך מעצבנת זו – הבעיה היחידה עם האופנוע היא שלמרות שידית הבלם הקדמית מתכווננת, ידית המצמד המופעלת באמצעות כבל לא, והיא קצת רחוקה למי שידיו קטנות במידתן. אה – ומושב המורכב הזה נראה כמו כלי עינויים מימי הביניים! אבל זה הכל: בכנות, אני מאתגר אתכם ללכת לסוכנות אפריליה הקרובה לנסיעת מבחן – והחברה מבינה כי זמינות אופנועי המבחן היא נקודה מרכזית לחלוטין להצלחה המסחרית של ה-RS660 – באופנוע אשר בעצם ממציא קטגוריה חדשה לחלוטין, ועושה זאת בצורה מדהימה.

אפריליה RS660 בהחלט יענה על הציפיות הגבוהות מאוד של הלקוחות הפוטנציאליים שעורר המראה שלו, כיורש ראוי ל-RS250. הדגם החדש הזה לא יספק רק את הרוכבים המנוסים יותר, אלא בעיקר את אלה שסיימו זה עתה את לימודי רישיון A או A1, ורוצים להיכנס לעולם האופנועים הספורטיביים ה-"בוגרים". מאוזן ויעיל הן שתי המילים שמסכמות בצורה הטובה ביותר את האופנוע האיטלקי החדש והמשמעותי הזה, אשר אמור להוביל את התחום וללוות את כניסתו של דור חדש לגמרי של אופנועי ספורט בקטגוריה הבינונית. לאפריליה יש את הטואנו 660 עם 95 כ"ס הממתין תחת כנפיה ואמור להיות מושק בפברואר הבא, ואת האדוונצ'ר טוארג 660 שיגיע אחריו. כל זה מצביע על לא פחות מתחייה מחודשת של מותג אפריליה עם מגוון מרגש של דגמי ביניים מושכים שחסרו לנו למעשה בשנים האחרונות.

האופנוע הזה מחזיר את אפריליה לעסקים בגדול – תאמינו לי!

*עדכון 24.08.2021: נוסף למפרט הטכני המחיר וההספק בישראל.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תעודת זהות

 

Aprilia RS660 2021

 

מחיר: 82,900 ₪.

 

דרגת רישיון: A (בישראל זמין גם ב-A1)

 

נתונים טכניים

 

מנוע: טווין מקבילי, מקורר נוזל, גל-זיזים עליון כפול, 4 שסתומים לצילינדר, מוזרק דלק

 

נפח: 659 סמ"ק

 

הספק: 100 כ"ס ב-10,500 סל"ד (94 כ"ס בישראל)

 

מומנט: 6.8 קג"מ ב-8,500 סל"ד

 

מתלים: מזלג הפוך 41 מ"מ, תוצרת קיאבה, מהלך של 120 מ"מ, אפשרויות כיוון מלאות. מאחור בולם יחיד עם מהלך של 130 מ"מ, כיוון שיכוך כיווץ והחזרה

 

בלמים: זוג דיסקים בקוטר 320 מ"מ מקדימה, קליפר ברמבו רדיאלי עם 4 בוכנות. מאחור דיסק בקוטר 220 מ"מ. ABS להטייה

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-17, א' 180/55-17

 

מידות כלליות: אורך 1,995 מ"מ, רוחב 745 מ"מ, גובה 1,104 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,370 מ"מ

 

גובה מושב: 820 מ"מ

 

משקל רטוב: 183 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 15 ליטר

 

8 תגובות ל מבחן דרכים: אפריליה RS660 – סופר-טווין!

  1. אופנועים מצויינים ויפים שבישראל נכשלו מסחרית באופן מחפיר, בעיקר בגלל היבואן ,שמעדיף לדחוף את המוצרים היפנים שלו.

  2. למה אי אפשר להזיז את הקליפאונים? לא מזיז קליפאונים לא קונה!

    • צודק ב 1000% תנוחת האחיזה בידיים היא מרכיב חשוב ביותר ומשפיעה על הרכיבה לגמרי.
      אתה בטוח שאי אפשר לכוון אותם

  3. חבל שבחרו בטווין מקבילי במקום ב V , לא עושה חשק בכלל….

  4. אופנוע יפה וזהו.
    טווין מקבילי עם 100 כ"ס בלבד.
    משקל קליל כמו היפנים שזה טוב.
    לא בטוח שהוא נוסע יותר טוב מה CBR600FS 2002 שהיה לי או מה CB600RR שנה 2003 שבא אחריו

  5. סתם נתפס לי בעין – טוב יעשה הרוכב אם יקח קורס או שניים ברכיבה בסיסית. שימו לב לתנוחות הגוף שלו בפיתולים…

    • נראה לי שעם מעל 40 שנות רכיבה, הכוללות קריירת מרוצים ענפה, סר קאת'קארט יודע מספיק בשביל להעביר שיעור רכיבה או שניים בעצמו…

  6. לניב המגיב 22.12
    היה לי CBR600FS 2002 וזה בול מה שעלה לי לראש ,אתה כל כך צודק !!!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל