fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
סטפן
HJC
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

מבחן דרכים: בנלי אימפריאלה 400

מבחן דרכים: בנלי אימפריאלה 400

כתב: דניאל וקנין | בחנו: אריק רוזנבלום, עמית משיח, רון לב, דניאל וקנין | בוחן אורח: אריאל אינגר | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: התקף נוסטלגיה למבוגרים, בית ספר לאופנוענות נטולת יומרות ומלאת חופש למתחילים.

מתישהו באוקטובר, איפשהו בדרום תל אביב:

סיפור המבחן מתחיל כמה חודשים אחורה, כשישבתי עם כמה חברים, וביניהם מאיה (שם בדוי), שאותה לא הכרתי עד אותו יום. איכשהו (בחיים לא קרה) נושא השיחה התגלגל לדו-גלגלי.
מאיה, לא הצליחה להבין את תחום העניין המוזר ו'המסוכן' שאותו אני חולק עם לא מעט אנשים.
"זה לדאווין", "זה לבחורות", "זה לתשומת לב", אמרה בגיחוך מה. גיחכתי גם אני ועניתי שעל אף שכל האמור לעיל גם נכון בצורה מסוימת, שלל הסיבות שהיא מנתה הן כל כך שוליות.

טענתי שהיא לעולם לא תצליח להבין את התחושות שדו-גלגלי מביא לי ולשאר קהילת הרוכבים. מה זה להשכיב אופנוע בפנייה מהירה הרודפת ישורת, מה זה לדלג מעל סלע ולנחות בצורה מושלמת ולצלוח מקטעי שטח בעלי שמות אימתניים, מה זה להגיע לפסגת הר ולצפות במכונה שהביאה אותך לשם על רקע הנוף המתגמל – או אפילו את האושר הקטן שבעקיפת תור של אלפי מכוניות המאויישות על ידי נהג אחד בלבד בשעת עומס ואז לחנות ממש ליד הכניסה בלי להסתבך. מאיה סירבה להסכים והצעתי לה שתצטרף אליי למבחן. משם עבר פרק זמן ארוך שבו לא היה לי זמן ואז לה לא היה זמן, וגם הבנתי שאני צריך לבחור טוב טוב את האופנוע. אסור שיהיה משעמם ואסור שיהיה מפחיד, כי אני רוצה להעביר פה נקודה ולא לגרום לה להתקף לב, או חס וחלילה להוכיח שהיא צודקת.

בינתיים עברו בחניית המערכת כמה אופנועים שלא התאימו למשימה כמו נייקדים קיצוניים, קטנועים משמימים או קרוזרים בעלי מושב אחד.

סוף דצמבר, סוכנות בנלי, גם בדרום תל אביב:

אני בסוכנות בנלי, לא יצא לי אישית לבקר פה יותר מדי פעמים בעבר. אפשר לומר הרבה דברים על בנלי אבל בעיצוב הם מבינים, שלל הכלים שבסוכנות נראים טוב ולמען האמת, גם נשמעים מצוין.
האימפריאלה נחשף בפני ומעלה בי את האסוציאציה הצפויה, שלבטח תעלה לעוד הרבה רוכבים; אני ועוד כמה חברים, מחוז לדאק שבהודו וכמה רויאל אנפילדים. הנ"ל גרם לי להתרגשות קלה והצפה של זיכרונות מתוקים מאותה התקופה, ומצד שני גם סקרנות לגבי תוצאותיו של המותג האיטלקי קלאסי של תאגיד הענק ג'ילי.

אז אמרנו שעל הנייר, הקרוזרים הקטנים לא מרשימים, והנייר של האימפריאלה לא יגרום לכם ליפול מהרגליים, אבל החלק המעניין הוא לא זה שמגיע בדפוס וחכו לזה – אחרי שנסיים עם קצת נתונים:

הוא בעל מנוע סינגל בנפח 374 סמ"ק, 4 פעימות, 2 שסתומים וקרור אוויר כיאה לאופנוע רטרו שכזה. ההספק המירבי עומד על 21 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט של 3 קג"מ ב-4,500 סל"ד. אם הנתונים האלו נשמעים לכם נמוכים, אתם צודקים, אבל כאן טמון ההבדל בין האימפריאלה לבין, מנוע ביצועיסטי בתצורה דומה, לדוגמה: שני מנועים בעלי צילינדר אחד ונפח זהה, לאחד יש חצי מההספק של השני, כך לזה עם ה-42 כ"ס יש בוכנה בקוטר של 89 מ"מ ומהלך הבוכנה עומד על 60 מ"מ – כלומר, הבוכנה גדולה יותר מהמהלך, ובאימפריאלה המצב הפוך עם בוכנה בקוטר 72.7 מ"מ ומהלך של 90 מ"מ, כלומר הבוכנה קטנה מהמהלך שלה, זה מייצר מנוע שעולה לאט יותר בסל״ד לעומת המנוע הביצועיסטי אך בעל יותר מומנט זמין, גם ההבדלים שבין שני שסתומים באימפריאלה ל-4 במנועים אחרים מייצר מנוע שאוהב לעבוד וגם חי מצוין בסל"ד נמוך ובינוני אבל הרבה פחות בסל"ד גבוה. כך שה-21 כ"ס של אימפריאלה אולי נשמעים כמו נתון מאכזב, אבל הם בדיוק מה שניתן לצפות, ולמען האמת – גם מה שרוצים מאופנוע כזה.


המזלג הקדמי קונבנציונלי בקוטר 41 מ"מ ובעל מהלך של 110 מ"מ, מאחור מותקנים שני בולמים, כאן הכל סטנדרטי, הם רכים מאוד והמהלכים קצת קצרים – האמור לעיל אמנם לא נאמר כמחמאה, אבל איכשהו כל חסרונות האופנוע הזה נסלחים, במיוחד כשהלקוח הפוטנציאלי לא יחפש ביצועים קיצוניים אלא קריצה לעבר, ולכן מבחינתינו, הדברים האלו נסלחים.
גם בגזרת הבלמים האימפריאלה מציג חזית אחידה עם הבולמים ובוחר כצו האופנה במראה הפשוט עם דיסק בודד מקדימה, אך בקוטר 300 מ"מ, מאחור מותקן דיסק בקטור 240 מ"מ, לאימפריאלה גם מערכת ABS. אל תצפו פה לנשיכה עוצמתית או יכולות של אופנועים מודרניים, הבלמים לא מסוכנים חלילה ויצליחו לעצור את האופנוע מכל מהירות שהוא מסוגל לפתח, אבל התחושה תואמת את המראה הקלאסי והפשוט של האופנוע, מה גם שקיבלנו את אופנוע המבחן עם קצת יותר ממאה ק"מ על השעון ולכן הגיוני שעוצמת הבלימה תשתפר קצת עם הקילומטרים שיצבור.
הגלגלים עם השפיצים מגיעים בקוטר 19″ מלפנים ו-18″ מאחור, משקלו של האימפריאלה עומד על 205 ק"ג רטוב כשמיכל הדלק מכיל 12 ליטר. שלל הפרמטרים הללו יחד עם כידון רחב הביאו לתוצאה שהפתיעה בקלילות ובהשתחלות שלה בעיר, אך מצד שני הכניסה לפניות במהירות גבוהה יותר מהשתחלות בפקק השאירה רושם של פרונט מעט כבד – אבל שוב – האימפריאלה ממש לא הונדס לזה. האימפריאלה בעל תג מחיר של 37,986 ₪ ונמכר עם 5 שנות אחריות בתקופת ההשקה נמכר במחיר מבצע של 34,986 ₪.

בחזרה לדצמבר, סוכנות בנלי:

לאחר כמה תובנות שחלקתי עם עובדי הסוכנות על עיצוב ועל צליל מרשים באגזוז מקורי, בשעה טובה שוחרר המצמד. התוצאה פלטה מפי 'וואו' לא צפוי שלווה בחיוך. לא, המנוע לא עוצמתי, והדף שמספר על 21 סוסים שימשכו את הכרכרה השחורה כנראה צודק, אבל הנה מגיע העניין – ישנם מעט אופנועים שמקריאת נתונים אפשר להבין אותם, דפי הנתונים של רוב מהאופנועים לא מסוגלים להעביר תחושה. הקרוזרים והאופנועים הקלאסיים הבינוניים בכללם, והאימפריאלה 400 בפרט, הם לגמרי מאופנועים האלו.

דבר נוסף שאפשר להבחין בו בין רגע הוא עבודת המנוע בסל"ד נמוך. שם הכוח, שם הכיף ושם האופנוע אוהב לחיות, שחרור של המצמד ללא סיבוב של המצערת ידחוף את האופנוע יחסית מהר בסל"ד של טרקטור דיזל ובצליל מענג של אופנוע ישן. כמה מפתיעה התנהגות כזאת באופנוע בעל נפח קטן, כמה כיף, איזה רומנטי.

גם יחסי ההעברה בתיבת ההילוכים של האימפריאלה מדוייקים למשימה, עם 3 הילוכים ראשונים ארוכים מאוד כשבשלישי אפשר להגיע בלי להתאמץ ליותר מ-100 קמ"ש, ואז ישנו עוד הילוך, הרביעי, עם היחס העברה קצר יותר ששומר על הכוח יחסית ולבסוף החמישי, שמשמש לשיוט בסל"ד נמוך כל עוד אין צורך בכח לעקיפה או שינוי בזווית הכביש. אפשר לשייט על 120 ואפילו ב-130 קמ"ש, אם כי בתחושת ביטחון פחותה ובלי הרבה רזרבות. מהירות השיוט שתהיה נוחה גם לרוכב וגם למנוע נמצאת בין 110 ל-120 קמ"ש.

יש כאן יותר מקריצה לעבר, האימפריאלה באמת מרגיש כמו משהו שיוצר פעם וחודש כיום ולא כדגם שהונדס במאה הנוכחית, ואת זה אנחנו אומרים כמחמאה גדולה, גם הלוק הנכון, גם לוח המחוונים העגול והאנלוגי ברובו, גם פיזור הכוח שרובו מגיע כבר בסל"ד ההתחלתי, כל אלו יוצרים תוצאה מצוינת, אם במקרה יחליט מישהו לעלות על הכלי הזה ולנהוג בו כאילו היה נייקד מודני רגיל ומשעמם הוא ימצא את מגבלות האופנוע מהר מאוד, תמשכו את הגז עד העצר ותגיעו למנתק ההתצה מוקדם מאוד, תדחפו את האופנוע חזק לתוך הפנים והמתלים יכנעו ואז כשתנסו לבלום בעוצמה לתוך הפניה הבאה האימפריאלה כבר ירצה להגיש תלונה במשטרה על הפשע הזה, אם הוא יכל לדבר הוא היה אומר במקצב איטי וחיוך רחב "עזוב אותך שטויות אחי, סע רגוע. מה זה יעד? זה מה שחשוב בחיים? תרים את העיניים, פתח את המשקף ותפנה את השעות הקרובות – כי אנחנו לא יוצאים לרכיבה, אנחנו יוצאים למסע. תהנה מהדרך. סידרתי לך אחלה מושב, רחב ומרווח, מושלם לישבן שלך. עכשיו תתאפס על עצמך ותסגור טיפה את המצערת. הנה, אתה כבר מריח את זה? ככה מרגיש חופש". זה סוד שרק קרוזרים ואופנועים קלאסיים יודעים לספר, תורה שעברה במשך דורות וחלק מהאופנועים איבדו, חלקם רודפים אחרי יעד, חלקם אחרי ריגושים ואדרנלין. יש מעט מאוד אופנועים שעוד מכירים את התורה העתיקה הזאת.

בבנלי בחרו לשמור את תג המחיר נמוך, וזה בא על חשבון חלק מהאיבזור. המושב הרחב שהזכרנו, היה מעט קשיח מדי, במיוחד בזה של המורכב ויחד עם המתלים הרכים מדי קיבלנו הצצה לנוחות הנסיעה של אופנועים בריטים עתיקים כשהכביש הזכיר את איכות הדרך בימי המנדט. ידית המצערת ועוד כמה חלקי פלסטיק וגומי לא הרגישו מהרמה הגבוהה ביותר ודעות הבוחנים היו חלוקות לגבי המראות שרעדו בטווח סל"ד מסוים. אבל אנחנו נצטרך לחזור שוב לאותה הנקודה – כל האמור נסלח, גם בהתחשב במחיר וגם בקטגוריה. בנוסף, ידיות המורכב עליהן גם ניתן לקשור ציוד, פגים רחבים ונוחים ורגליות הילוכים וברקס מאסיביות ובעלות תחושה טובה היו נקודות זכות לאימפריאלה.

ערב אחרון עם האופנוע, צפון תל אביב:

מאיה יורדת מהבית, ואני רואה את מבטה המתפעל מידידינו השחור בעל שני הגלגלים. הסבר קצר על מה זה אומר להיות מורכבת, עשי ואל תעשי, ויצאנו לדרך. על תחילת הנסיעה הבנתי את הבחירה המושלמת בבנלי הצעיר בעל המראה הזקן, כדי להכיר לה את עולם האופנועים. לאחר כמה ציטוטים מ"זן ואומנות אחזקת האופנוע" הגיעו גם: כמה הערות על הדרך, על השקפת עולם אופנוענים, השקפה שמתבהרת על אופנועים כמו האימפריאלה, "מרגישה את הדרך?", "את המנוע והחלפות ההילוכים?", "מריחה את המאפייה?", "רואה את התור ברמזור? הוא לא בשבילנו". בדרך למחלף שיורד לאילון אני אומר לה לקבל את הפניה ולא להילחץ ולהפתעתי מקבל שיתוף פעולה מלא ופידבקים כה חיוביים עד שביקשתי ממנה לשחרר את הידיים הקפוצות על האופנוע. "הנה תראי, אפילו אני לא צריך אותן מרוב שהוא יציב". הניתוח בוצע בהצלחה, והחולה חזרה לביתה שמחה, טובת לב ומבינה אופנוענות.

הבנלי אימפריאלה 400 הוא אופנוע שמיועד לרוכב שלא מחפש ביצועים או דרך קלה ונוחה להתנייד, זה אופנוע עם ערמות של אופי, הוא גם נראה טוב מאוד, תג המחיר שלו זול והוא מאפשר לחוות את תחושת הרטרו או – אם הרוכב בגיל הנכון – תחושת נוסטלגיה, תחושה שנמצאת בסכנת הכחדה, עם סיום כהונתו של הבולט 500 הוותיק של אנפילד בחודש מרץ 2021, כזאת שמלווה מוצ'ילרים ישראלים בתת היבשת ההודית ומתחילה להעלם עם הנחיתה בנתב"ג. בנלי ראו את רויאל אנפילד, טריומף, קוואסאקי ועוד יצרנים שמוכרים את המוצר המוצלח הזה בווריאציות שונות ובגדלים שונים והחליטו שגם הם רוצים. וואלה, יצא להם אחלה.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תעודת זהות

 

Benelli Imperiale 400

 

מחיר: 37,986 ₪

 

דרגת רישיון: A1

 

אחריות: 5 שנים

 

נתונים טכניים

 

מנוע: צילינדר יחיד, 4 פעימות, מקורר אוויר, שני שסתומים

 

נפח: 374 סמ"ק

 

הספק: 21 כ"ס ב-5,500 סל"ד

 

מומנט: 3 קג"מ ב-4,500 סל"ד

 

מידות צמיגים: ק' 100/90-19, א' 130/80-18

 

מידות כלליות: אורך 2,170 מ"מ, רוחב 820 מ"מ, גובה 1,120 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,440 מ"מ

 

משקל רטוב: 197 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 12 ליטר

 

9 תגובות ל מבחן דרכים: בנלי אימפריאלה 400

  1. כתיבה מקסימה, הלוח שעונים החזיר אותי לימי הג׳אווה 350 שהייתה לי בגיל 22…

  2. כמו שאמר טל מה עם הCB350 לכאורה אותו הספק כנראה עתיר טכנולוגיה אותו תג מחיר נראה יותר יפה והאמינות של הונדה

    אבל כמו שאני מכיר את הונדה בארץ לא יביאו אותו כמו שלא מביאים את הCUB אז אני מסתפק ברבל שלי לעת עתה

    • כלי יפהפה. למחיר אסור לעבור את ה-29,900 ש"ח ואז עם 5 שנות אחריות, נסלח לו על כל דבר וגם נהנה ממנו

  3. המחיר של האופנוע ממש לא זול בהינתן שבשוק ההודי (גם שם ביבוא) מחירו 10,000 שקלים (דיוק 390 עולה שם 14000). יבואן יותר חזק היה יכול למכור ב25K. זה משקף הרבה יותר את הערך האמיתי של הכלי הזה.
    ** בקרוב הונדה HNESS יוצא בגרסת סקרמבלר עוד יותר מעניין

  4. אופנוע יפהפה. מסכים עם תגובות קודמות לגבי המחיר. מתומחר קצת גבוה מדי… יהיה להיט ביד 2.

  5. כלי מדהים לאנשים נוטפי סטייל. ראיתי שאנשים נוסעים איתו גם מרחקים מאוד ארוכים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל