fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
HJC

מבחן דרכים: הונדה X-ADV 750

מבחן דרכים: הונדה X-ADV 750

כתב: רוני לדו, מדריך רכיבה מתקדמת | בחנו: רון לב, אריק רוזנבלום, רוני לדו | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: ה-X-ADV היה כלי מצוין, החדש טוב עוד יותר.

בראשית ברא סויצ'ירו את ה-Integra. ב-2012 השיקה הונדה גדלנוע עם גלגלי 17 אינץ' ,שלדה של אופנוע, ושוס גדול – תיבת הילוכים כפולת מצמדים (ה-DCT הופיעה לראשונה ב-VFR1200F בשנת 2009). למרות הבאזז סביבו היה קשה לקהל הישראלי לבלוע את הגלולה, אם זה המחסור בתאי אחסון ואם אופי העברת הילוכים שונה שעשה קצת 'בוינג' בין העברות הילוכים. האינטגרה לא ממש תפס במחוזותינו וכאילו התעלמו מהעובדות: הכלי גמיש וחזק, דינמי ומהנה לרכיבה, ואולי הכי חשוב בסגמנט, אמין מאוד וזול לאחזקה בצורה יוצאת דופן בהשוואה לדומים. עם מנוע בנפח 670 סמ"ק ותיבת הילוכים מדהימה, בה הונדה הצליחו לעשות מה שיצרניות רכב רבות וענקיות אחרות כשלו – אמינות מופלגת.

ואז מגיע השיגעון…

ב-2017 הונדה עושים תרגיל, טובלים את האינטגרה במיץ אדוונצ'ר נחשק ומשיקים את ה-X-ADV. קטנוע זוויתי וקרבי עם סממני שטח מובהקים – והעולם, פעור פה, פותח את הלב וגם את הארנק. הבאזז הפעם עושה גלים גם בשוק הישראלי. ה-X-ADV הזכיר לחלק את ה-X8RX הדו-פעימתי הנפלא, והשאר חוו תרגיל עיצובי מופלא. עם גרסה של אותו מנוע בנפח של 745 סמ"ק וגלגלי "בלון" עם פרופיל שטח, שפיצים, טיובלס, הסופר-סקוטר-שטח החדש משך מבטים מכל פינה.

ה-X-ADV מהנה לרכיבה, אולי כדאי לפתוח כך. מבחן לקטנוע שיש לו שלדה ומתלים של אופנוע, שימושיות זו לא הצעקה הגדולה שלו אבל יש לו הרבה אחרות. הכלי מעוצב כמו רובוטריק זוויתי, גדול, גבוה וזקוף למראה שכולם נמשכים אליו. קטנוע המבחן הגיע בצבע אדום תשוקה אטרקטיבי. המפתח נשאר בכיס (מערכת Keyless) ולחיצת כפתור קלה מתחת לכידון מעירה מסך TFT בגודל 5 אינץ', צבעוני וברור, עם המון מידע ואפשרויות, כולל קישורית בלוטוס לחיבור הנייד וגם אפשרות לשליטה קולית בחיבור של ערכת שמע.

מניח את עצמי על כיסא נוח מאוד שמאפשר הגעה קלה לרצפה (קלה יותר למי שהתברך ברגליים ארוכות), ידיים נפרשות על כידון מאוד רחב (940 מ"מ!) ואצבעות למנופי בלימה מתכווננים. בקלות נכנס לתפריטי מצבי נסיעה וקובע לי מצב שבא לי להתחיל איתו – מצב 'Custom' . זה יהיה הפריסט שארכב בו רוב הזמן, אחד מתוך 5 (מצב Rain, מצב Standard, מצב Sport ו-Gravel) שארבעה מהם קבועים מראש ונגישים לשינוי. חמישה משתנים ניתנים לכיול במחשב הקטנוע בכל אחד מהמצבים: מיפוי המנוע ותגובתו, רמת התערבות בקרת אחיזה, רמת בלימת מנוע (תזמון הורדת הילוכים וסגירת המצערת החשמלית), מצבי התערבות למערכת ה-ABS וכיוון התנהגות תיבת ה-DCT.

גלגלי חישורים נטולי-פנימית בגדלים 17 אינץ' מקדימה ו-15 אינץ' מאחור, לבושים צמיגי ברידג'סטון דו-שימושיים, ממשיכים את המראה הקרבי, נותנים מענה נפלא ביצירת אחיזה טובה מאוד על אספלט ומרגישים טוב גם בשטח קל. הבולמים רכים וסופגים, מאוד נעימים ברכיבת כביש, אולם בשטח מתקשים לספוג שינויים גדולים מרובים וקרובים. פעמיים אף מצאנו עצמנו מגיעים לסוף מהלך המתלה ונזכרים שמדובר בקטנוע מנהלים ששוקל יותר מ-200 ק"ג. תוספת אופציונלית ומאוד ראויה לקטנוע מגיעה בצורת רגליות רוכב מרכזיות, שגורמות ל-X-ADV להידמות עוד יותר לאופנוע והרוכב יוכל להשיג שליטה טובה יותר – סופר רלוונטי לרוכב שמתכנן לפזול מעבר לכביש, אבל לא רק.

הנעת הכלי מניבה צליל מצוין, שובב ומלא באסים. מנוע ה-745 סמ"ק הותאם לאירו5, ולהבדיל מרוב המנועים שעברו את ההסבה לתקינה הקשוחה, הונדה הצליחו להוריד משקל מיחידת ההנעה (1.4 ק"ג) ולהעלות את ההספק (כ-4 כוח סוס תוספת). החלק הבא ביחידת ההנעה, הגיר, עבר גם הוא שדרוג גדול וזה מורגש מיד בהשוואה בין הדגם החדש לישן. העברות הילוכים מהירות, חלקות ושקטות יותר. יחסי ההעברה שונו, וכעת שלושת ההילוכים הנמוכים (1,2,3) קוצרו, ובשילוב התוספת בהספק, התוצאה היא זריזות ברורה ומפנקת בשובבות. שלושת ההילוכים הגבוהים (4,5,6) הוארכו לטובת שיוט בסל"ד נמוך יותר וצריכת דלק חסכונית – רוב הזמן נעים ונוח, אך רוכב שנוהג לתקוף עליות במהירויות לא שפויות עלול לשים לב לקשיים כשירצה לעבור 165 קמ"ש בעליות משמעותיות. אבל בינינו, אם זאת הסוגיה, צריך לשוחח על כלי אחר לחלוטין או התייעצות עם אנשי מקצוע.

התנהגות הכביש של ה-X-ADV נפלאה. הזינוק נעים וחזק מקודמו והטיפוס במהירות מופלא. אם בגלל רוחב הכידון שגדל ב-30 מ"מ מזה שהחליף או אם מרכיב קסום אחר של הונדה, בשינוי למצב הטייה – ה-X-ADV משמעותית יותר זריז וזה לא בא על חשבון יציבות! הכלי יציב ושומר כיוון בכל מהירות. המון שטח ומרווח לרגליים נותנים חופש תנועה לגוף עם יכולת לקבע את תנוחת הרכיבה.

קצת שטח

הקטנודווצ'ר הזה יודע להתלכלך מעולה. היה תענוג להוציא אותו מהסביבה העירונית ולרכב איתו ביער שנשקף מהמחלפים. שבילים כבושים? קטן עליו, סחרור גלגלים וסחיפות חלק אחורי – כיף מובטח. רק לשחרר את מצב בקרת האחיזה ולהכניסו למצב גיר ידני והכל ביד הרוכב. שני כפתורים על הכידון הימני הופכים לרגלית ההילוכים ומאפשרים להתעלל בתיבה הזאת עם דיוק ומהירות מרשימים. עת נכנסתי לסינגלים צפופים יותר, ה-X-ADV עדיין היה מאוד מהנה אבל צריך לזכור שאנחנו על קטנוע, אמנם עם מרווח גחון נדיב יחסית (165 מ"מ), אך לא כמו של אופנוע שטח אמיתי וגם מהלך המתלים (150 מ"מ) קצר ביחס לכלי המושחז. מחסור ברגליות רוכב מרכזיות באופנוע המבחן סירסו מעט את מה שיכול היה להתפתח עוד והחלקת המגפיים על מדרך רטוב ומלא בבוץ לא אפשרה ליצור חיבור טוב. אחרי שהורדתי את המשקף למצבו הנמוך ביותר מבין 5 מצבים, היה אפשר לזוז יותר על הקטנוע, ומצאתי עצמי עולה ויורד מסלעות מדורגות ומקפצץ פה ושם. החיוך בקסדה היה גדול ומרוח בבוץ.

עולם האדוונצ'רים גדוש בכלים שלא בדיוק מתאימים למשימה ועדיין נמכרים כמו לחמניות – לא הרגיש לי סטייה לבלות עם קטנוע של 236 ק"ג בשטח.

שינויים רבים נעשו בדגם החדש של ה-X-ADV, בלם החניה ('אמברקס') פינה מקומו לתא אחסון קטן שלטעם רבים היה חסר בעבר, ועלה אל הכידון למקום נגיש יותר, ליד המצערת. תא האחסון שמתחת למושב גדל בליטר ומכיל קסדה שלמה בקלות יתרה מקודמו, למרות שלא מדובר בתא אחסון ענק כמו של הסילברווינג או של הפורצה 350. שקע הטעינה בתא האחסון שונה מ-12 וולט לשקע usb מודרני יותר ותאורת לד מציפה את התא. העיצוב חד ועתידני יותר, המשקף עולה גבוה יותר, לוח המחוונים יפה יותר וכל פינה שודרגה.

הונדה כהרגלה, שידרגה דגם מוצלח והפכה אותו מוצלח יותר, מהנה יותר לרכיבה ומעודן יותר לשימוש. אין ספק שלקוח לשוק הסופר-סקוטרים – ששופע היצע היום יותר מתמיד – חייב לדגום את הפלא שהוא ה-X-ADV החדש, יש סיכוי שריקוד מזדמן יהפוך לידידות מפזזת ומאושרת.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תעודת זהות

 

Honda X-ADV 750

 

מחיר: 81,223 ₪

 

דרגת רישיון: A/A1

 

נתונים טכניים

 

מנוע: טווין מקבילי, גל-זיזים עילי יחיד, 4 שסתומים לצילינדר, מקורר נוזל

 

נפח: 745 סמ"ק

 

הספק: 58 כ"ס ב-6,750 סל"ד

 

מומנט: 7 קג"מ ב-4,750 סל"ד

 

מתלים: מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ, מהלך של 120 מ"מ. מאחור זרוע אלומיניום עם בולם יחיד, מערכת לינקים ומהלך של 120 מ"מ

 

בלמים: זוג דיסקים בקוטר 296 מ"מ, קליפר רדיאלי עם 4 בוכנות. מאחור דיסק בקוטר 240 מ"מ, קליפר עם בוכנה אחת. מערכת ABS ניתנת לכיבוי

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-17, א' 160/60-15

 

בסיס גלגלים: 1,590 מ"מ

 

גובה מושב: 820 מ"מ

 

משקל רטוב: 236 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 13.2 ליטר

 

8 תגובות ל מבחן דרכים: הונדה X-ADV 750

  1. מדריך רכיבה מתקדמת ורושם אמברקס ??????? מה זה בדיוק אמברקס?

  2. התכוון הנדברקס, אל תהיו כבדים מדי
    על אף שההגהה חשובה 😀

  3. כמו שכתבנו – בלם חניה. ההערה של אמברקס הייתה כבדיחה על העיוות הישראלי.

  4. מאנגלית. המילה היא שיבוש של המונח האנגלי Hand-brake ועברה מספר שינויים. המילה hand שונתה ל־אַנְדְ בנוסח הגרמני (Handbremse) ואחר כך ל־אָמְ. המילה brake שובשה ל־בְּרֶקְ, כשחלק מההוגים מוסיפים סמ"ך בסוף המילה וחלק נמנעים מכך.

  5. תאור מדוייק של הכלי. רק לשים לב למשקל (234 ק"ג) בעיקר כשלא מגיעים ממש לרצפה עם כל כף הרגל, זה לא נעים כאשר הכלי מוכיח לך בחנייה שהוא יכול לנצח אותך בתחרות הורדת ידיים, ופחות נעים עם הרגל שלך מתחתיו בסוף התחרות. מסכנה מתבקשת: בכל פעולה כאשר הכלי עומד לקראת חנייה או ירידה ממנו חובה להוריד את הרגלית לפני כל פעולה אחרת!!!
    דבר נוסף, אם אתה מגיע לחנות אבנוע והכלי שלך לא מניע, יש להתרחק כ-30 מטר על מנת להניע. מערכת נגד שרפות בתוך החנות משדרת בתדר אשר מונע מהכלי שלך להניע…מניסיון אישי.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל