fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
HJC
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מבחן דרכים: קוואסאקי Z900 דור 2 – זד טוב זה

מבחן דרכים: קוואסאקי Z900 דור 2 – זד טוב זה

כתב: רוני לדו, מדריך רכיבה מתקדמת | צילום: אריק רוזנבלום

מתוך מגזין מוטו, גיליון 395, ינואר 2021, לקריאה דיגיטלית כאן.

שורה תחתונה: מוצלח יותר מקודמו על אף היותו 'אופנוע תקציב' קלאסי, עדיין ירוק ומהנה

משפחה ענפה התפתחה עם השנים לדגמי ה-Z של קוואסאקי, מאז החלה השושלת ב-1972. ספורט-נייקד (נייקדים בעלי גינונים ספורטיביים ומנועים חזקים) זהו סגמנט השני בעולם רק לאופנועי האדוונצ'ר הכה פופולאריים. ואכן, הלקוחות מצביעים עם הרגליים והארנק – משפחת ה-Z נמכרת בעולם בכמויות גדולות והאירופאים לא שבעים ממנה ומשדרוגיה בחלוף הזמן.

דגם ה-Z המצליח ביותר בישראל הוא כמובן ה-Z900 לכבודו נתכנסנו הפעם. הוא מוצע גם בגרסה מוגבלת הספק או בהספק מלא עם אותו מנוע 4 צילינדרים בנפח קרוב-מספיק-לליטר, עם צליל ומראה קשוח ותג מחיר שנע קרוב ל-60,000 ₪ רוב הזמן – כל אלו, יחד עם ההצלחה של הדגם הקודם ה-Z800 – שהיה כבד וחלש יותר מה-900 – הפכו את ה-Z900 למכונה שנמכרת במספרים מכובדים, אפילו מאוד, בישראל.

ה-Z900 נמכר בישראל מאז 2017, תחילה יוצר בתאילנד ולאחר מכן כבר הגיע מיפן, שלוש שנים לאחר תחילת השיווק הוא מקבל את השדרוג המאסיבי הראשון ומחירו נותר כמעט כפי שהיה.

צפו בסרטון המבחן לקוואסאקי Z900:

אז מה קיבלנו?

ביום שמשי נאה רכבנו קבוצה קטנה לכיוון מסלול המרוצים פצאל, שם התקיים יום אימון לקבוצות סופרמוטו וסופרבייקס לסירוגין. כביש 505 עובר בחבל ארץ משגע. השומרון מגלה לנו המון סוויפרים ארוכים בארץ תנ"כית למראה, עם פנינת פצאל שמתגלה בסוף – בעמק הירדן. בקיץ, המקום – איך לומר – מעט חמים, אבל בחורף הישראלי זהו מפלט קסום. האג'נדה הייתה לתת כמה הקפות על המסלול ולהכיר את יכולותיו הדינמיות של ה-Z גם תחת עומסי מסלול, אבל תקנות קורונה הגבילו את מספר המשתתפים ולא צלח העניין – אז נשארנו עם רשמים של כביש ציבורי בלבד, לפחות בינתיים.

ה-Z נרתם למשימה והיה שותף נעים. עם תנוחת רכיבה מאוד נוחה ומרווחת, רגליות נמוכות שלא מייצרות כיפוף גדול בברכיים אבל גם לא נגררות על האספלט בכל סיבוב, כיסא נוח ורחב עם מספיק מקום לשינוי תנוחה וכידון רחב וזקוף יחסית לנייקד – אפשר לבלות על האוכף שעות רבות. זרימת האוויר על גבי ה-Z מאוד נעימה, קוואסאקי הגדילו ושמו משקפון קטן וחמוד שמחד משאיר את מראה הערום ומאידך מסדר את זרימת האוויר ומבטל חבטות לקסדה.

ה-Z900 הכל-חדש מסמן וי ברור בהמון קופסאות קטנות ליד שאלות גדולות. המנוע גדול לעומת דגמי ה-Z שהוא מחליף – ה-750 וה-800, אבל הוא גרסה מוגדלת שלהם ומנועו הוא בעצם גרסה מוקטנת של מנוע ה-Z1000 בנפח 948 סמ"ק, לא נפח בינוני בשום רמה ואם יותר לנו לומר, זה למעשה ליטר, לא פחות. המנוע בדגם 2020 נותר גמיש, זריז ומהנה, עם פחות רטטים מיותרים מבעבר, ההספק נותר "צנוע" עם 123 כ"ס. אם יש מקום ברור בו מנועי ליטר מרובעים מצטיינים – זה בייצור כמויות אדירות של מומנט, וה-Z900 לא יוצא דופן, עם מנוע שמאפשר לרכב מהר או לאט, בטירוף או ברוגע, פרטנר מצוין – במיוחד כשמסתכלים עליו שוב דרך עדשת המחיר. מלווה אותו בדואט גיר נפלא, קצר מהלך ומאוד מדויק בתפעול. יחסי העברה ראשון עד חמישי קוצרו ותחושת השובבות וזריזות התגובה מהנה. בין המנוע לגיר משדך מצמד רך וקל עד מאוד. ה-Z אומנם חמוש בסליפר קלאץ', אך באופנוע המבחן הוא לא ביצע את משימתו בצורה מושלמת כמו שלמדנו לאהוב באופנועי קצה אחרים, והורדת הילוכים נמרצת הביאה את הגלגל האחורי לקיפצוצים בסל"ד גבוה.

עוד בחידושי דגם 2020 – לוח מחוונים TFT צבעוני וברור, קריא בשמש ומלא במידע נוח וזמין. בנוסף (בתיאום יישומון יעודי) ניתן להתחבר דרכו אל האופנוע ולקבל מידע מהנייד על לוח המחוונים.

הבלמים עושים עבודה טובה וברורה. במבט ראשון, המערכת נראית פשוטה ואפילו ארכאית, אבל היא עובדת. לא נכתוב שהנשיכה פראית או שכוח העצירה הוא מהחזקים שחווינו, אבל בהחלט צפוי, חזק ויעיל. כיול ה-ABS מוקפד והתערבות המערכת הגיונית ויעילה אך ללא התחשבות ממוחשבת בהטיה כמו שלמדנו לצפות מרשת הביטחון של מערכות הבקרה המודרניות.

בקרת המשיכה KTRC, שאמונה על מניעת סבסוב הגלגל האחורי, גם לא עשתה עבודה טובה לטעמנו באופנוע המבחן והיא מכוילת מוזר – מתוך ארבעה מצבים, 3 ו-2 התערבו לנו בכל מקום בצורה שהייתה מוגזמת מעט, ומצב 1 נתן לנו מה שהרגיש כמו חופש מוחלט עם סבסוב בכל מקום שרק הרשה המנוע, כולל Burnout קטן, בשם המדע, כמובן. כל זמן המבחן ניסינו לעמוד על טיבה של המערכת ולא נפל האסימון. נזכרנו בגרסת הרטרו Z900RS וכמה אינטואיטיבית ונפלאה הייתה המערכת שם, לא כך חשנו הפעם, אבל בין השניים קיים הפרש מחירים גדול שאולי מסביר את הפער.

המתלים שודרגו בדגם החדש, וכעת מתכווננים בעומס קפיץ ושיכוך החזרה, בטלסקופים מקדימה וגם בבולם שמאחור. היינו שמחים לומר שיש בזה איזו בשורה, אבל לא כך. הבולמים עדיין מאוד פשוטים ויכולות ההידראוליקה נמוכות. במכות גדולות הבולם מקפיץ את הזנב ובקפלי קרקע קטנים ורצופים הכלי נכנס לנדנוד כללי. אבל צריך לשים את זה בפרספקטיבה נכונה, ה-Z900 הוא אופנוע תקציבי בכל רמ"ח מק"טיו, הוא לא מיועד לרכיבת קצה או לביצועים חסרי פשרות, מה גם שחלק ענק מקהל היעד שלו בכלל לא יבין על מה אנחנו מתלוננים, כי הוא פשוט עוד לא שם וה-Z900 הוא רק קלף הכניסה שלו לעולם ה"ריל-בייקס".

ה-Z מאוד זריז היגוי, קל לשנות איתו זווית הטייה בכל מהירות ובכל רגע, אך כמו ברוב המקרים, זה בא על חשבון היציבות הכיוונית. האופנוע משנה קו בתוך פנייה בקלות וידרוש מרוכבו לדעת בדיוק לאן יעדו ולשמור עליו. שקשוקי ראש היגוי מגיעים מאוד בקלות והנושא צריך לקבל מענה בהקפדה ותשומת לב הרוכב או פשוט במשכך היגוי.

בסופו של עניין נסכם בכך שה-Z900 החדש הוא כלי מתוק וחביב, עם המון אופי שובב לרוכב שהבשיל מעט מכלי חלש יותר. מנוע הארבע בשורה מיצר כוח נאה אך לא מפתיע או מבהיל. כוח לינארי שמתחזק אבל לא בועט ברוכב או מבהיל בשום רגע. שאלה שתעלה על ידי בעלים של הדגם הקודם, האם שווה לשדרג? התשובה כנראה כן, הרבה מרכיבים שונו וחודשו בדור ה-2, שלדה, גיר, לוח מחוונים, מנוע וגיר טובים יותר ועוד.

ה-Z מנצח בכמה תחומים ששובים את ליבם של הרבה רוכבים וביניהם העיצוב שמושך אליו המון והמחיר האטרקטיבי. בשורה טובה לירוקים בנשמה, אבל לא רק…

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תעודת זהות

 

Kawasaki Z900 2020

 

מחיר: 64,985 ₪

 

דרגת רישיון: A (קיים גם דגם A1)

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: 4 צילינדרים בשורה, 4 שסתומים לצילינדר, מקורר נוזל, מוזרק דלק

 

נפח: 948 סמ"ק

 

הספק: 123 כ"ס ב-9,500 סל"ד

 

מומנט: 10.1 קג"מ ב-7,700 סל"ד

 

מתלים: מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ, מהלך של 120 מ"מ. מאחור בולם יחיד אופקי עם מנגנון לינקים, מהלך של 140 מ"מ.

 

בלמים: מקדימה זוג דיסקים בקוטר 300 מ"מ, קליפר 4 בוכנות. מאחור דיסק בקוטר 250 מ"מ, קליפר עם בוכנה אחת. מערכת ABS

 

מידות כלליות: אורך 2,070 מ"מ, רוחב 825 מ"מ, גובה 1,080 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,455 מ"מ

 

מרווח גחון: 145 מ"מ

 

גובה מושב: 820 מ"מ

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-17, א' 180/55-17

 

נפח מיכל דלק: 17 ליטר

 

משקל רטוב: 212 ק"ג

 

6 תגובות ל מבחן דרכים: קוואסאקי Z900 דור 2 – זד טוב זה

  1. אחל'ה כתבה.
    והסרטון עם הקריינות סוף. כן ירבו.

  2. בקיצר
    אני שמח שיש לי את אחרוני הZ900 מהדור הראשון
    כלי מדהים ותכליתי ביותר
    אין צורך במיחשוב העודף הזה כאן

  3. אלו מחירי הטיפולים לכלי למי ששוקל

    1,000 ק"מ – 971 ש"ח
    12,000 ק"מ – 2,490 ש"ח
    24,000 ק"מ – 3,478 ש"ח
    סה"כ ל-24,000 ק"מ – 6,939 ש"ח

    • המחירים יקרים מאוד אצל מוסכי היבואן.
      החוק אומר שאפשר לטפל בכל מוסך מורשה משרד התחבורה והיבואן מחוייב לפי חוק לתת אחריות.

      • נראה אותך ממש אחריות במטרו אחרי שלא טיפלת אצלם,בדיחה עצובה.

  4. כל סדרת הזג מאז ומעולם היו טובים מאוד בהשכבות , ההשוואה שלו אל מול אופנועי סופרספורט לא נכונה ובגלל זה גם נתתם לו ציון סביר בקטעים טכניים.
    השוואה בין סופרספורט לנייקד זה כמו להשוות מטוס וצוללת , התכלית היא שונה ! אותו ליטר שדיברת עליו הוא סיוט שלא ברא השטן בתוך העיר כשהזד גם את התפקיד הזה יבצע בצורה מצויינת.
    הזד הוא נייקד איכותי , מהודק עם מכלולים שיחדיו נותנים חבילה מושחזת עם ביצועים טובים ואפילו טובים מאוד ! (ביחס לנייקדים כמובן)

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל