fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
MV קוביה
סטפן

מוטו בוחן | פאנטיק קבלרו 500 – אביר וסוס לבן

מוטו בוחן | פאנטיק קבלרו 500 – אביר וסוס לבן

בחנו: אריק רוזנבלום, אחינועם הראל, אדם בלנגה, כפיר וקנין, רוני לדו, אסף לביא | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: סקרמבלר איטלקי בנפח 500 סמ"ק. לוק מטריף וסטייל בכמויות. הדרך הכי מגניבה להגיע לקפה עם חברים בשישי בעיר. נותן עבודה גם בשבילי עפר.

"Caballero" – אביר או ג'נטלמן בספרדית (ויקיפדיה).

לא תמצאו רוכב ותיק שאין לו איזה סיפור או שניים לספר על עלילותיו של המותג האיטלקי פאנטיק מוטור בגלגולו הקודם בישראל – במקרה של הקבלרו, זה היה בשנות ה-80'. חלק מתרפקים על ההסטוריה, חלק זוכרים פחות לטובה. כל זה מאחורינו, כי עכשיו עומד מולנו אחד האופנועים הכי מגניבים שהגיעו ויגיעו לישראל השנה. פאנטיק קבלרו 500 – סקרמבלר אמיתי, מעוצב וסקסי עם הסטוריה מכובדת.

על המראה האיטלקי-סקסי של הקבלרו אי אפשר להתווכח. סקרמבלרים הם אופנועים שכל רוכב היה רוצה אצלו בחנייה. אולי לא תוציא אותו לסיבוב כל יום, אבל אתה יודע שיגיע הרגע שתהיה חייב בדיוק כזה, ולא שום דבר אחר. הפאנטיק נראה כמו אוסף רכיבים שחוברו בטוב טעם באופן מושלם: צמיגי דו"ש קרביים עם חישוקי שפיצים שחורים מאלומניום, כידון רחב עם צג יפה ומעוצב במרכזו (אם כי חסר באינפורמציה – מחוון הילוכים למשל), אגזוז חתוך ומפוצל, מושב סקרמבלרי וזנב קצר המעוצבים בטוב טעם. שילוב צבעים אדום – צהוב – שחור – לבן מחמיא על גוף האופנוע, פנס LED עגול קדמי, לוחיות מרוצים Old School בצדדים ומזלג קדמי הפוך, מוזהב, בקוטר 41 מ"מ עם משולשים ורגליות מכורסמי CNC יפים ומרשימים – מייצרים אפקט של ריור מידי ותחושה שאין פה אף חלק מיותר. כל מי שיקח את הקבלרו לסיבוב חייב להתאזר בהרבה סבלנות, כי מבול השאלות וקריאות ההשתאות מכל מי שיעמוד אתכם ברמזור – לא בהכרח חובבי אופנועים, הוא בלתי נמנע. כבר הזכרנו כמה שהפאנטיק הזה יפה?

עיצוב פשוט, אבל מושקע – האגזוזים, המושב וכל חלק מעוצבים בקפידה.

לחיצה קלה על הסטרטר ומנוע הסינגל שלמרות שם האופנוע מגיע דווקא בנפח 450 סמ"ק, מתעורר לחיים – מפמפם קלילות דרך זוג מפלטי ה-Arrow המעוצבים. 40 כ"ס שמפיק הסינגל הזה ב-7,500 סל"ד ומומנט של 4.3 קג"מ ב-6,000 סל"ד, הם די והותר לרכיבה עירונית ממוצעת. בכביש המהיר הוא קצת איטי מדי וחי בטורים גבוהים, אך כח המנוע הוא ממש לא הסיבה העיקרית בגינה עדיף להישאר עם הקבלרו הזה בעיר ובסביבותיה – הקבלרו הוא אופנוע מעוצב ומגניב, עם ערימות של סטייל המתאים הרבה יותר לרכיבה במטרופולין תל אביב, מאשר אופנוע לדפוק איתו מרחקים בבין עירוני. המושב נוח ומפנק, אולם, תנוחת הרכיבה הרכונה טיפה קדימה מצריכה זמן הסתגלות וגב חזק, זה, בשילוב החוסר במיגון רוח, מקשים מאוד על הרכיבה בכביש בין עירוני מהיר. בעיר הוא זריז ומהנה כמו כל דו"ש. המתלים מעט רכים מדי לטעמנו אך למרות זאת האופנוע עדיין לא מתרגש מאספלט שבור, מעליות וירידות ממדרכות ובזכות זווית צידוד מצוינת ומבנה צר, הוא מאפשר לרוכבו להתקדם בזריזות בתנועה עמוסה.

רכיבה על הפאנטיק תתאים לכל רוכב – בין אם מתחיל או מתקדם: הוא שומר על גזרה צרה עם משקל יבש חינני ולא מאיים של 150 ק"ג, מאפשר להגיע בקלות אל הקרקע עם שתי רגליים בטוחות הודות למושב בגובה 820 מ"מ, ובזכות מנוע עם הספק של 40 כ"ס, הוא מתאים לרישיון A1 – חווית הסקרמבלר האולטימטיבית, גם לרוכבים צעירים. יותר מידי מערכות בטיחות לא תמצאו כאן – אבל כן מערכת ABS שיודעת להתערב בדיוק כשצריך, וניתנת לניתוק לטובת רכיבות בשטח. חוץ מזה מצוייד הקבלרו בדיסק בלימה יחיד בקוטר 320 מ"מ מקדימה ו-230 מ"מ מאחור, המספקים כוח בלימה מצוין.

בעיר ועל השביל מרגיש בבית, על הכביש המהיר פחות.

אחרי שסיימנו את פרק הכביש, צמיגי הפירלי סקורפיון ראלי STR פשוט התחננו שניתן להם לטעום קצת שבילים לפני שחוזרים הביתה. סיבוב קצר באזור בן שמן והופ – נורית הדלק, שבנוסף למד בלוח השעונים, מהווה התראה על מצב הדלק במיכל, מהבהבת שזה מגיע אל סופו. למי שעדיין לא התוודע לסט המצוין של פירלי שהגיע ארצה לא מזמן, נספר כי מדובר בצמיג דו"ש קרבי עם סיווג V – המתאים למהירויות גבוהות בכביש. לאחר שרכבנו עם הסט הזה על מספר אופנועים, אנחנו יכולים להגיד שמדובר באחד הסטים המשובחים לרכיבות משולבות עם אחיזה טובה בשטח וגם בכביש.

חזרנו לשטח עם מיכל דלק מלא ומצב רוח בשמיים. כמה כיף לתת בגז עם הפאנטיק הזה בשבילי קק"ל בהם התברכה ארצנו. הרוכב יושב נמוך – קרוב אל הקרקע וזה הופך את חווית הרכיבה בשבילים על הפאנטיק ללא רק סקסית, אלא גם ממש מאגניבה. כל זאת בתנאי שאתם לא בדרך לפגישה כשחורף בחוץ – הזנב האחורי המקוצץ מאפשר לכל הלכלוך שנורה מהצמיג האחורי למצוא את דרכו למעיל ולקסדה.

לרכיבה מהנה גם כשהכביש נגמר, באמת שלא צריך יותר מהקבלרו.

מנוע חזק שכייפי בכל מקום.

במהלך המבחן מערכת ההזרקה לא עבדה לנו חלק – האופנוע הרבה לכבות בסל"ד נמוך.  קשה להפיק מכך מסקנות, מכיוון שהאופנוע עליו רכבנו סיים זה עתה מסע ארוך מעבר לים, ומנועו רק החל את חייו. תפעול הכפתורים, לא עשה לנו חיים קלים גם הוא – קשה לתפעל את הצופר, כמו גם את האיתות ואת האור הגבוה, ונדרש זמן רב להתרגל.

אחרי שבוע רכיבה, אנחנו שמחים לבשר כי נראה שמקור הבעיות טמון כנראה במעט הקילומטרים שגמע האופנוע. האופנוע נכנס למקצה כיוונים אצל סטפן, כולל כיוון זווית הכידון והכפתורים. המנוע עובד יציב יותר וכבר לא כבה סתם כך. נראה שבסה"כ הכל היה לקבלרו 500 קצת קשה להתעורר.

הקבלרו 500 של פאנטיק מכניס המון צבע וגיוון לשוק האופנועים המקומי – לאט לאט אנחנו מקבלים יותר ויותר דגמים המקרבים את ההיצע לזה שנהנים ממנו הרוכבים בחו"ל וזה כבר דבר מבורך. מבחינת התאמה לביצה המקומית, נראה שיש לו גם מה לתרום – לא מעט רוכבים עירוניים שמבלים את זמנם במטרופולין גדול וצפוף, מחפשים אופנוע שיבליט אותם על פני השאר שרוכבים על מה שיש לכולם. אם חשקה נפשכם בכלי שינקר עיניים בזמן שאתם לוגמים אספרסו מהביל באחד מרחובות העיר הלבנה, הרי שהקבלרו מתאים בדיוק להגדרה הזו. אם בנוסף לקפה המפונפן אתם גם אוהבים לצאת לטבע מידי פעם בפעם – כדי לנשום אוויר צח – גם על הצורך הזה יכול הקבלרו לענות. ומעצם היותו אופנוע המתאים לרישוי A1, פותח הפאנטיק קבלרו 500 לעצמו קהל יעד חשוב נוסף.

משיכה בריאה של המצערת תניף את הגלגל הקדמי בקלות.

הקבלרו נכנס לקטגוריה מגוונת בה נמצאים לא מעט מתחרים טובים ומכובדים שלא מתכוונים לעשות לו חיים קלים – הסקרמבלר SIXTY2 של דוקאטי שעולה 56,389 ש"ח, הבנלי לאונצ'ינו 500 שעולה 42,985 ש"ח, ההוסקוורנה 401 סוורטפילן שעולה 40,493 ש"ח וברף המחיר העליון נמצא הסקרמבלר 800 של דוקאטי שמתחיל ממחיר של 70,389 ש"ח. במחיר של 47,900 ש"ח, הקבלרו הוא בהחלט אופציה שכדאי לשקול.

תעודת זהות

 

Fantic Motor Caballero 500 Scrambler

 

מחיר: 47,900 ש"ח

 

דרגת רישיון: A1

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: צילינדר יחיד, מקורר נוזל, מוזרק דלק.

 

נפח: 449 סמ"ק.

 

הספק: 40 כ"ס ב-7,500 סל"ד.

 

מומנט: 4.3 קג"מ ב-6,000 סל"ד.

 

מתלים: מקדימה מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ, עם מהלך של 150 מ"מ, מאחור בולם יחיד עם לינק, מהלך של 150 מ"מ.

 

בלמים: מקדימה דיסק יחיד, צף, בקוטר 320 מ"מ. דיסק בקוטר 230 מ"מ מאחור. מערכת ABS ניתנת לניתוק

 

מידות צמיגים: ק' 110/80-19, א' 140/80-19.

 

גובה מושב: 820 מ"מ.

 

בסיס גלגלים: 1,425 מ"מ.

 

משקל יבש: 150 ק"ג.

 

נפח מיכל דלק: 12 ליטר.

 

10 תגובות ל מוטו בוחן | פאנטיק קבלרו 500 – אביר וסוס לבן

  1. נראה אחלה יש לי געגועים לפנטיק.בשנות השמונים היה לי פנטיק ריידר 250CC שתי פעימות.כאשר לכולם היה רק את האח הקטן 50 CC

  2. נו..לא מפתיע פנטיק מוטור אגדה שלא נגמרת .
    חלום שהיה ונשאר.
    האמת אני קצת משוחד ????
    החזון האמיתי לשטוף את ארצינו בפנטיקים דור חדש

  3. סוזוקי שלום. קחו בקשה את הדוקטור DR650 ועשו ממנו DR650SCR שיראה ב-ד-י-ו-ק ככה. תודה.

  4. באפריל/מאי אמורה החברה להתחיל בשווק דגם ה rally
    אופנוע על אותו הבסיס עם עיצוב כמעט זהה אך אם מהלך בולם יותר גבוה, מגן גחון וצמיגי שטח. מעניין…..

  5. חבל שאין מבחן התרשמות מצולם בוידאו.
    יכל להוסיף המון….כבר צילמתם אותו בוידאו למה לא להמשיך למבחן
    מצולם ומקיף.
    תודה.
    שי.

  6. קניתי את הפנטיק סקרמבלר 500 פשוט אופנוע מעולה קליל וזריז אבל המנוע חרא כמו מכסחת דשא גם אחרי בדיקות וטיפול אצל היבואן בקצרה
    מי שחושב לרכוש כדאי לבדוק אצל רוכשים נוספים את שביעות הרצון או אכזבתם מהאופנוע,משום מה בבדיקה כמעט אף יבואן אינו מוכן לעשות טרייד ואם כן במחיר עלוב פחות מחצית ערכו החדש ומיותר לציין שנרכש במאי 2019 ועדיין באחריות

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל