fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
HJC
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

מוטו פרימיירה | קימקו AK550 ברכיבה ראשונה

מוטו פרימיירה | קימקו AK550 ברכיבה ראשונה

רביב כהן

צילום: נועם עופרן

כשהעורך פנה אלי ושאל אם אני רוצה להשתתף בהשקה של קטנוע ספורטיבי גדול, לא ממש ידעתי איך לתקוף את הנושא, שילוב המילים "קטנוע" ו-"ספורטיבי" תמיד נשמע לי כמו איזה דיסוננס, שתי מילים שמתארות עולמות שונים לחלוטין , עד הרגע שרכבתי על ה-AK550.

אז איך בוחנים קטנוע ספורטיבי? לפי אילו מדדים ניתן לתהות על קנקנו של זה? הרי הוא לא באמת אופנוע, ולא ממש קטנוע, איך מפצחים את הדבר הזה?

קבוצת עופר-אבניר דאגה להשקה גדולה ומושקעת, עם שמונה (!) קטנועי מבחן חדשים, אין ספק שמישהו בהנהלה מאמין בקימקו AK550 הזה, ובצדק.

במהלך ההשקה רכבנו על הקטנועים לאורך יום שלם, מאות קילומטרים בתנאי דרך שונים, דבר שאפשר מספיק זמן כדי לבחון את ה-AK550 גם כקטנוע וגם כ-"אופנוע", אם ניתן לקרוא לו כך.

התרשמות ראשונית כקטנוע

פגשתי את הקטנוע לראשונה בבוקר ההשקה, נוצץ וחדש.

סיבוב מהיר סביב הקטנוע מגלה מושב רחב אך מעט נוקשה, הן לרוכב והן למורכב, עם אפשרות לכוון את מיקום משענת גב הרוכב לנוחות מקסימלית.

גובה המושב נוח ומאפשר גם לרוכב נמוך יחסית להגיע עם הרגליים לקרקע, ומספיק רחב וארוך כדי לאפשר לרוכב גבוה לשלוח את רגליו קדימה בזמן רכיבה, מבלי להרגיש צפוף מדי.

יש שיגידו שעיצוב הפנסים הקדמיים לקוח הישר מאחד הסרטים של ארנולד שוורצנגר, ושקימקו שחררו את "הטורף" כנגד המתחרה, לדעתי העיצוב נחמד והתאורה בהחלט מספקת גם בכבישים חשוכים.

פנסי לד לבנים ומשקף רוח גבוה ומתכוונן, תחום בין זוג מראות המאפשרות שדה ראיה מעולה, כיאה לקטנוע המהונדס סביב הרוכב.

זוג תאים בגודל סביר בקדמת הקטנוע, מספיקים כדי לאחסן את הטלפון הסלולרי, ארנק ועוד כמה דברים בסיסיים, אך לא מספיק גדולים כדי לאחסן בקבוק מים בנפח חצי ליטר, סגורים על ידי דלתות פלסטיק עם צירים שמרגישים זולים מדי, כאלה שכנראה יתפרקו אחרי שימוש לא רב.

מקום האחסון מתחת למושב מרווח מאוד, עם אפשרות לסגור את המושב על קסדה שלמה ועוד כמה דברים.

לוח השעונים מרשים ביותר ומורכב משלוש תצוגות עיקריות –

הימנית, מציגה את המהירות, מד הדלק, מד חום המנוע ונורות חיווי ובקרה שונות.

השמאלית, עם הרבה אפשרויות כיוון, מציגה את מהירות סיבוב המנוע, כמה מדי אוץ שונים הסופרים מנקודות זמן שונות (לדוגמא, מהחלפת שמן, או רצועה) מד לחץ צמיגים הניתן לשינוי על ידי לחיצה על כמה כפתורים, צריכת דלק וכיוב.

ובמרכז, תצוגה דיגיטלית שקימקו קראו לה noodoe, הניתנת לכיוון על ידי אפליקציה סלולרית עם אינסוף אפשרויות, החל מניווט, הצגת הודעות בעצירה, מזג אויר, תמונה או כל דבר אחר שהרוכב חפץ בו, הטעמת טכנולוגיה חדשנית שטרם נראתה בתחום הקטנועים.

במקום סוויץ' ומפתח קונבנציונלי, קימקו הטמיעו מערכת keyless שמאפשרת הפעלת מערכות הקטנוע על ידי קרבה של הרוכב (ושלט קטן).

בורר מצבים יאפשר מעבר בין כידון נעול, "סוויץ' פתוח", פתיחת מכסה מיכל הדלק, פתיחת המושב ועוד כמה דברים שהופכים את בורר המצבים הזה למסורבל ומייגע לעיתים, מסובך יתר על המידה.

ידית בלם היד בצידו השמאלי של הכידון התבררה כנוחה ואפקטיבית מאוד, בין אם חניית הקטנוע במדרון או סתם בעמידה ברמזור, בלם היד מפעיל את הבלם האחורי ומונע מהקטנוע להידרדר, נורית חווי ברורה תופיע על הצג הימני כשהידית משוכה.

מחממי ידיות עם שלושה מצבים, מופעלים בלחיצת כפתור ועם חיווי על כל אחד מהמצבים בלוח השעונים, מצרך חשוב בימי החורף הקרים.

 

לחיצה על כפתור המתנע מעוררת לחיים מנוע בנפח 550.4 סמ"ק, בתצורת Crossplane (קרי 90 מעלות בזוית הקראנק בין הבוכנות), עם שמונה שסתומים וזוג קאמשאפטים עיליים, מושתק על ידי מערכת פליטה ששומרת על אופיו היחודי של צליל המנוע מבלי להיות מחריש אוזניים. הכוח עובר דרך מערכת קלאץ' רב-דיסקי, צנטריפוגלי ורטוב אל מערכת ווריאטור ורצועת הינע. 

המנוע מייצר ויברציות כמעט ולא מורגשות אל ידיות הכידון והמושב, לא משהו שהפריע גם אחרי כמה שעות של רכיבה.

מערכת ניהול המנוע מציעה שתי אפשרויות – "כוח מלא" בה תגובת המצערת ומומנט המנוע מנוצלים למקסימום, ואפשרות "מצב גשם" בה תגובת המצערת אינה חדה ופתאומית, וכוח המנוע מוגבל לכ-80 אחוז מיכולתו המלאה, מאפשרת לרוכב שליטה טובה יותר על המצערת גם על כביש רטוב.

בתוך העיר הקטנוע מרגיש זריז, מעט גדול, אך מצליח להשתחל היטב בין מכוניות, עם זוית צידוד מעולה ותנוחת ישיבה שמאפשרת גמישות יחסית.

כוח המנוע מנוצל היטב בכל בכל פתיחת מצערת ברמזור, כיף אמיתי.

בירידה לכביש המהיר הקטנוע מאיץ למהירויות לא חוקיות בהינד עפעף, בהן שומר על יכולת היגוי טובה וזריזה.

מיגון הרוח, במצבו המקורי, אינו מספיק לרוכב גבוה (188) ומצאתי את עצמי מתכופף באופן קבוע מאחורי המשקף כדי למנוע מהרוח להכות בקסדה, וגם אז הרוח הכתה בפלג הגוף העליון מצידי המשקף, בהחלט נקודה שקימקו יצטרכו לתת עליה את הדעת.

פתיחת מצערת תאיץ את הקטנוע למהירויות מעל 165 קמ"ש, אך מיגון הרוח הלוקה בחסר הופך את החוויה למפוקפקת מעט.

בכביש המפותל – זה כבר לא קטנוע.

לאורך כל הרכיבה הייתי צריך להזכיר לעצמי שזה לא אופנוע, ואי אפשר לבחון את הכלי לפי אותן אמות מידה שבוחנים אופנוע, אבל הגדלנוע הזה התנהג בצורה כל כך טובה בכבישים המפותלים, שההשוואה לאופנוע ספורט תיור מודרני פשוט בלתי נמנעת.

קיבלנו את הקטנוע עם צמיגים חדשים, עדין עם שכבת סיליקון חלקלקה עליהם, אחרי כמה עשרות קילומטרים וכמה פניות, המצלרים 15" התחממו וסיפקו המון אחיזה, הן בפתיחת מצערת והן בבלימה חזקה מאוד.

הבלמים של ה-AK550 מעולים! עם זוג קאליפרים של ברמבו שנושכים זוג דיסקים צפים בקוטר 270 מ"מ, הבלמים מספקים עוצמת בלימה מרשימה מאוד תוך כדי שמירה על רגש ומשוב לרוכב.

בלימה חזקה מאוד לא הצליחה לערער את יציבות הקטנוע, שבתמורה מחזיר תחושת בטחון גם כשה-ABS נכנס לפעולה.

בפקודת היגוי, כל 226 הקילוגרמים של ה-AK550 אינם מורגשים, והוא מגיב בצורה מהירה, חדה וצפויה, ללא הפתעות וללא עיכובים. הודות לחלוקת משקל כמעט מושלמת בין הגלגל הקדמי לאחורי של 51\49 ובסיס גלגלים של 1580 מ"מ.

כל זה יושב בתוך שלדת אלומיניום ספורטיבית קשיחה, המתלה הקדמי, 41 מ"מ הפוך ובולם אחורי אופקי, מרגישים כאילו כוונו במיוחד לרוכב במשקל 90 קילוגרם, וסיפקו עקיבה טובה בפקודות היגוי, הטיות חריפות ודרכים משובשות, מאפיינים שלקוחים הישר מעולם האופנועים הגדולים ויושמו בצורה מעולה על הגדלנוע הזה.

המתלים מספקים שיכוך טוב מאוד גם בדרכים משובשות, ונוטעים ברוכב תחושת בטחון שמאפשרת לו לבלום חזק מאוד בכניסה לפניה ולפתוח מצערת ביציאה.

נקודת שלילית אחת שהורגשה בכל שילוב המכלולים האלו – חוסר משוב מהפרונט בהטיה, אך כנראה נובעת מלחץ אויר מעט גבוה בגלגל הקדמי. עוד התאכזבנו שהמתלים חסרי כל אפשרות כיוון שהיא, אפילו לא עומס קפיץ.

למרות רוחבו, ה-AK550 מספק מרווח הטיה גדול שבשילוב עם שאר המכלולים הופך להיות כלי שכיף לרכוב עליו בצורה נמרצת, גם אחרי כשעה וחצי של רכיבה הלוך וחזור על כמה פניות במעלה הגלבוע, רציתי להמשיך ולרכוב, הוא עד כדי כך כייפי בכבישים המפותלים.

וכשהקצב ירד, וה-"קטנוע" שב-AK550 לקח שליטה, הרכיבה במורד הגלבוע היתה מהנה ונינוחה, ללא מאמץ, כמו לשבת על כורסה מפנקת בזמן שהנוף היערי חולף לו בצידי הדרך, צמרות העצים עוברות מעל ויש זמן להביט על הפרחים שבצידי הדרך… למי שאוהב את הדברים האלה.

אז מה היה לנו שם?

מה קיבלנו מהדיסוננס הזה שנקרא "קטנוע ספורטיבי"?

קימקו הצליחו לפתח קטנוע\גדלנוע\מקסינוע שמצליח לספק את הסחורה בכל ההיבטים, רבות נכתב ונאמר על ההשוואה בינו לבין הטי-מקס של ימאהה, אבל לדעתי אין צורך בכך, ה-AK550 הוא כלי נהדר בפני עצמו.

מחד גיסא – כלי רכב מעשי ושימושי כקטנוע, כזה שניתן להתנייד איתו בקלות בתנועה עירונית פקוקה, בין עירונית זורמת ואפילו כבישי אגרה מהירים במיוחד, עם מקום קל לתיקונים בסיסיים כמו דלתות תאי האחסון ובעיית מיגון הרוח לרוכבים גבוהים.

ומאידך גיסא – כלי רכב שמציג ביצועים לא רעים בכלל כשמבקשים ממנו, מספק המון הנאה בכבישים המפותלים ומשרה ביטחון ברכיבה נמרצת בזכות מכלולי קצה ושלדה טובה.

במחיר של 59,990 ש"ח "על הכביש", הגדלנוע הזה נראה כמו אחד הקלפים הכי חזקים שעופר-אבניר שלפו מהכובע בתקופה האחרונה.

תעודת זהות

Kymco AK550

מחיר על הכביש: 59,900 ש"ח.

אחריות: שנתיים, או 24,000 ק"מ.

דרגת רישיון: A, ניתן לקבל גם מוגבל ל-A1

נתונים טכניים

 

מנוע: 4 פעימות, טווין מקבילי, גל-זיזים עליון כפול, 8 שסתומים, מקורר נוזל.

 

נפח: 550.4 סמ"ק.

 

הזנת דלק: מערכת הזרקת דלק אלקטרונית.

 

הספק מקסימלי: 53.4 כ"ס.

 

מומנט מקסימלי: 5.6 קג"מ.

 

תמסורת: וריאטור עם מצמד רב-דיסקי רטוב צנטרפוגלי, הינע סופי רצועה.

 

שילדה: אלומיניום.

 

מתלים: קדמי הפוך בקוטר 41 מ"מ, אחורי בולם יחיד אופקי.

 

בלם קדמי: דיסק צף כפול בקוטר 270 מ"מ, קאליפר ברמבו מונובלוק ראדיאלי.

 

בלם אחורי: דיסק יחיד בקוטר 260 מ"מ, קאליפר ברמבו משולב בלם יד.

 

איבזור נוסף: ABS מתוצרת בוש, 2 מצבי רכיבה, התנעה Keyless, חימום ידיות, מערכת מדיה "noodoe". 

 

מדידות

 

מידות כלליות:
אורך 2,165 מ"מ, רוחב 795 מ"מ, גובה 1,400 מ"מ

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-15 א' 160/60-15

 

בסיס גלגלים: 1,580 מ"מ

 

גובה מושב: 785 מ"מ

 

משקל: 226 ק"ג

 

15 תגובות ל מוטו פרימיירה | קימקו AK550 ברכיבה ראשונה

  1. נראה קטנוע נחמד, אי אפשר לדעת אם באמת נוא ינגוס ממכירות ה טימקס, אם כי אמרו זאת על כמה קטנועים אחרים שהפעם זה הולך לקרות, ולמזלו או חוזקו של הטימקס, דבר לא קרה.
    בהקשר של הבוחן הנחמד, כנראה שאדון בוחן חי על מסלול מירוצים, היות שעל כביש ציבורי יש צורך להניח 2 אצבעות קבוע על ידית הבלם.

  2. רכבתי, חזק ואף מהנה לא אהבתי את הסאונד שלו בהשוואה לטימקס, פתיחות יפות ולא יותר, מתנהג יפה אבל לא בר השוואה לטימקס. לענין עיצוב, לטעמי קצת מצועצע, איכות הרכבה טובה – אבל לא יותר מזה, מגן מפלט פלסטיקי שברירי וכך גם תא הכפפות.
    לסיכום, משהו היה חסר לי בו, קשה להסביר תחושות. וכשהתישבתי שוב על טימקס הרגשתי משהו אחר – לא מוותר עליו.

  3. עופר אבניר והשיטות המלוכלכות שלהם פחח…
    במבחן הרכיבה לא השתתפו 8 אופנועים, אבל בטוח חולקו 8 מעטפות כסף, כדי שתכתבו את השטות הזאת על 8 אופנועי מבחן. הגנבים לא יעמידו למבחן 8 אופנועים רק כדי למכור אותם אחר כך בהפסד ניכר כמשומשים. אז למה לשקר ולהפוך את הקוראים למטומטמים? לא יפה!!!! בדוגרי מופיע אותו מבחן עם שינויים קלים בטקסט ובתמונות, בדומה למבחן שפורסם בפולגז. אותו צלם, לא אותו רוכב. יצאתם עם אופנוע מבחן אחד, וצילמתם כמה תמונות על כל סט, עם רוכבים שונים. יאל'ה איזה תעלול מעפן של רמאים בדם.

    מבחן ארוך ומיותר, תגידו Tmax של קימקו, ב- 60 אלף ש"ח. יהנו כי הקרטל הנרדף מרגיש לחוץ וצריך להשמיע רעשים של תחרות חופשיית? אחרת אולי הממונה על ההגבלים העסקיים יוכל לו את הראש. גנבים נשארים גנבים, התחרות רק בכאילו, שני הכלים מתומחרים במחיר קרטלי גבוה, וואלה, יופי של תחרות! יה בלופרים.

    • אתה רחוק שנות אור מהמציאות ידידי.
      בהשקה אכן השתתפו שמונה ! קטנועי מבחן, נסה לבחון את התמונות קצת יותר לעומק ותראה את ההבדלים בצבע הקטנועים.
      בכל מקרה, שמונה קטנועים בדבוקה אחת, צלם אחד שצילם כל אחד מהקטנועים והרוכבים באותו מקטע של הכביש.
      אלו שמונה קטנועים שעשו בדיוק את אותו קילומטרז' (אולי זה שאני רכבתי עליו עשה קצת יותר כי באמת לא רציתי לעצור).
      תיאוריות קונספירציה? לא כל עוד אני על הכידון.

    • אופנוען? אתה? עם הביקורת הזאת לא אתפלא שאתה ילד מאחורי מקלדת, תתבייש. תראה בתמונות כמות של אופנועים, חי בסרט. תתעורר

  4. בוחן יקר,לגבי פרונט מעורפל האם ניסית להפחית לחצ אויר ולאשש הענין?
    האם הפחתת לחצ לא תורמת לשחיקה מוגברת של הצמיג?
    האין ההגוי הופך למעט כבד יותר?
    תודה

    • לצערי לא היה לנו זמן "לכוון" את הקטנוע ולשחק עם לחצי האויר כדי לאשש את הנושא, אבל התחושה בפניה היתה של לחץ אויר מעט גבוה.
      אתה צודק כשאתה אומר שהפחתת לחץ תתרום לשחיקה מוגברת של הצמיג, אבל במקרה הזה יכול להיות שהורדת הלחץ בכמה PSI היתה משפרת את התחושה מבלי לפגוע בבלאי הצמיג.
      היגוי ירגיש כבד יותר כשהלחץ יהיה נמוך משמעותית, הרעיון הוא למצוא את האיזון, את הנקודה הנכונה בין היגויתחושהאחיזה ובלאי…

  5. מעניינות אותי עלויות הטיפולים והתדירות…. יש לי הרגשה ששם עופר אבניר יעקצו ובגדול.

    • אחזקת גדלנוע בישראל עולה ביוקר. בכלל להחזיק אופנוע בישראל המקורטלת זה סיפור לעשירון העליון בלבד!

    • ציטוט מתוך העלון שעופר-אבניר הפיצו:
      "עלות האחזקה של ה-AK550 היא הנמוכה ביותר מבין קטנועי הספורט טורינג. עלות הטיפולים השוטפים לכלי מסתכמת ב-2037 שח בממוצע לכל 10000 קמ, עלות מצטברת לכל הטיפולים עד 40000 קמ תעמוד על 8150 שח "

    • הלקוחות המפגרים של מטרו מוטור, אלה עם הז@@@ הקטן, בחיים לא יוותרו על האגו, אההה, סליחה, על הלוגו. הם ישלמו על טימקס גם 100,000ש"ח. אין כאן תחרות, הימאה טימקס זה דגם שנמכר בישראל ללקוחות שרוטים, ובכמויות לא גדולות. עכשיו יהיו שמונה לקוחות קמצנים, ומטומטמים שיקנו קימקו וזהו, לכן עופר אבניר גם לא הביאו יותר מכך. מטומטמים כי גם 60,000 זה תמחור לשרוטים. זה סתם משחק בכאילו תחרות כדי שהממונה על ההגבלים העסקיים ירד לקרטל האופנועים מהזנב.

  6. רוכבי טימקס שילמתם 90 אלף על חדש וכואב לכם שיצא קטנוע לא פחות טוב ואפילו טוב יותר בהרבה מובנים ב-60 אלף , מניסיון אחלה קטנוע!

  7. קניתי לאחרונה שנת 2020
    כלי מעולה, מהיר, חזק ויציב והסאונד נשמע מדהים, ממש מגרגר ונותן תחושה של אופנוע

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל