fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
HJC
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

רכיבה ראשונה: קטנוע NIU MQi-GT חשמלי

רכיבה ראשונה: קטנוע NIU MQi-GT חשמלי

כתב: דניאל וקנין | בחנו: אדם בלנגה, אריק רוזנבלום, עמית משיח, דניאל וקנין | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: במחירו ואיכותו הוא כנראה אחד הקטנועים החשמליים העירוניים המשתלמים בישראל, למרות המהירות המוגבלת

אחד הדברים שמייחדים את הקטנועים של ניו הוא העיצוב שלהם, נגיעות של רטרו עם קווים ישרים ופינות עגולות, פוטנציאל אייקוניות גבוה ובעיקר – יפה, צעיר, מסוגנן ומציע מגוון צבעים רחב משהורגלנו בכלים כאלו. כשמתעמקים קצת יותר, אפשר גם לשאול מה התחדש פה לעומת הניו הקודם שכבר בחנו, ה-NQi, ובכן – לא מעט, ובאופן די מעניין הרוב לחיוב, אבל נדמה שעם החבילה העירונית הטובה יותר שה-M מציע, היצרן הסיני הקשיב לרצון הלקוחות – במיוחד כשמסתכלים על תג המחיר, ועל כך עוד נדבר.

אם כן, הדגם של NIU שכבר נמכר בישראל וגם נבחן על ידינו אי שם בגיליון 390, ה-NQi-GT חולק קווי עיצוב דומים לזה החדש ובעל השם המאוד דומה, MQi-GT. הניו החדש מצויד בפנסי LED חדשים ודי מגניבים, ניכר שגם כאן השקיעו מחשבה והקשבה ללקוחות. המושב היה נעים לכל הבוחנים, על אף שהיה חסר קצת ריפוד, אבל יחסית לגודל הקטנוע המושב ארוך דיו גם בשביל מורכב.

לוח השעונים הגדול פרוס על כל רוחבו של הכידון – הוא בעל תצוגה ברורה במרכזו לנתוני הנסיעה, הטעינה ועוד. הוא מגיע עם אפליקציה ייעודית שמציגה לכם כל נתון שתחפצו בו בערך ואפשרויות שאין ברוב האופנועים כיום; אפשרות לנעילת הכלי מרחוק, התראות של תזוזה של הכלי בזמן החניה נגד גניבות ומיקום הכלי. היסטורית הרכיבה נכנסת ישר לאפליקציה וכוללת מרחקים, מהירות ועוד, כשאת הכל ניתן לפלח לפי ממוצע או נתונים יומיים וכו'. בנוסף, ניתן לערוך דיאגנוסטיקות תקינות הכלי והסוללה שכוללת לא רק את אחוזי הסוללה הנוכחיים או התראה בסיום טעינה – אלא גם ציון תקינות כללי. ולמען האמת, היריעה קצרה מלהכיל את כל האפשרויות.

אם נמשיך בגזרת הטכנולוגיה – הקטנוע מגיע עם מפתח קרבה, שאותו יש להכניס לסוויץ' לצורך נעילה של הכידון או פתיחה של המושב. טווח הנסיעה עומד על 70 קילומטרים ובאופן מוזר הטווח המוצהר נמוך ממה שמדדנו במערכת במהלך המבחן, כ-80 ק"מ, צריכה של בערך אחוז עד אחוז וחצי לקילומטר. טעינה מלאה תיקח כארבע שעות וחצי.

בניו הקודם שבחנו הסוללות היו ממוקמות בנפרד כשאחת הייתה מתחת למושב והשנייה מתחת למדרך הרגליים. סידור שכזה יכול להיראות מעט תמוה אם כי לא נורא במיוחד, אך ב-MQI החדש הסידור השתנה ושתי הסוללות ממוקמות מתחת למושב. סידור כזה הוא נוח יותר לשליפת הסוללות אך יש לו כמה נגררות פחות טובות – מתחת למושב לא תמצאו הרבה מקום מעבר לניירת אולי, שכן הסוללות תופסות את רוב המקום, מה שמוביל אותנו להבדל גדול ומשמעותי נוסף.

נגזרת נוספת של צורת האחסון החדשה היא חלוקת המשקל. הכנסת שתי הסוללות אל מתחת למושב גורמת לחלוקת משקל פחות שווה בקטנוע, לפרונט קליל ועם תחושה מעט פחות יציבה. מזל שהמהירות המרבית נותרה על 70 לפי היצרן, למרות שראינו את המספרים מגיעים גם ל-75 קמ"ש. ובמהירות כזו ובייעוד העירוני של הקטנוע, מה שהרגשנו או לא הרגשנו מחלוקת המשקל של הקטנוע הופך לעניין הרבה יותר קטן משהיה יכול להיות בכלי גדול ומהיר יותר. את הקטנוע ניתן להטעין ישירות מהשקע שמתחת למושב למי שנוח לו – לדוגמה אם יש לכם בית פרטי – או לקחת איתכם את הסוללות ובעזרת מטען ייעודי לטעון את שתיהן בו זמנית.

הגלגלים בקוטר 14″, מידה מצוינת לתנועה העירונית – אולי לא כמו 16″ – אבל נוחה מספיק מבלי להגדיל את מימדי הקטנוע או לבטל לחלוטין את שטח האחסון. ללא ספק, אחת מנקודות החוזק של ה-MQi נמצאת במערכת הבלימה המעולה (!!), אמנם אין מערכת ABS, אבל הבלמים היו בעלי נשיכה עוצמתית ודיוק שחיפו על המחסור במערכת הבטיחות החשובה, בהתחשב במה שציפינו לקבל לעומת המציאות – מדהים!

מדרך הרגליים השטוח – שבקטנועים בלי יומרות ספורטיביות זהו דבר מבורך – יחד עם וו תלייה יעזור להביא את הקניות מהסופר הקרוב לביתכם, כי מתחת למושב יש מקום לקניות בקיוסק, אולי. כמו המקום מתחת למושב, גם מרווח הרגליים לא כל כך נדיב, הוא הרגיש לנו מעט קטן ממדים – המקום לרגליים, הכידון הנמוך והשטוח והמראות היו מעט צפופים לכל הבוחנים במימדים ממוצעים ומעלה, אך לא מדובר באתגר גדול מדי. הדעות היו חלוקות מאוד בעיקר בנושא המראות כשהצד הגבוה של המערכת לא הסתדר איתן בעוד הצד הנמוך לא ראה בהן בעיה.

הספק המנוע עומד על 3100W, הסוללות במתח של 48V והזרם 31Ah. אם עוד לא התרגלתם לנתונים החשמליים, כדאי שתציצו בכתבות מחשמלות קודמות שלנו, לשם השוואה. העולם מתקדם לשם ולא רחוק היום שיחידות מידה כמו כוחות סוס, סיבובים (מנוע) לדקה, נפח מיכל דלק וכו' יהיו נחלת העבר.
מה זה אומר בתכלס? החלק אולי הכיפי ביותר של מנוע חשמלי – התאוצה מעמידה -מעט מאכזב. בכל 'מרוץ דראג' שערכנו מול קטנוע בעל מנוע בעירה פנימית הפסיד החשמלול הקטן, הוא לא חזק או מהיר כמו מנוע 125 סמ"ק, אבל לא חלש כמו 50… המהירות הסופית המוגבלת נראית לנו פחות כבעיה מאחר ומדובר בכלי אורבני לחלוטין בלי אף יומרה אחרת. הוא יהיה מצוין להשתחלות בפקקים כשאלו יחזרו לגדולתם, ויוכל לנסוע 75 קמ"ש בקטעים מהירים יותר, איילון לדוגמה. פשרה סבירה לגמרי. אתם יודעים מה? אולי פשרה היא לא המילה הנכונה. אלא חבילה לא יומרנית, כזאת שתספק תמורה טובה עבור התשלום, וזאת הנקודה המעניינת והחזקה ביותר – המחיר.

לא מעט קטנועים חשמליים הגיעו לארצנו בשנה האחרונה, ויצרו מעין קטגוריה קטנה של כלים סינים עם עיצוב חדשני וקצת טכנולוגיה חדשה לדור הסמארטפונים וגם – צלילי איתות מעט מעצבנים (שכאן ניתנים לשינוי) שנועדו לרוכב אבל גם מתריעים בפני הולכי רגל שמגיע כלי שקט, גם חוסר במקום מתחת למושב וסוג-של חובה להתקין ארגז מאחור. כולם היו טובים – מי יותר ומי פחות – אבל לכולם היה תג מחיר גבוה יותר משל קטנועי הבעירה הפנימית המוכחים והטובים שבחלק גדול מהמקרים מציעים יותר מהמקבילים החשמליים, שאין מה לעשות – עם כל הכבוד לחיסכון, לשקט, לתדמית הירוקה והאוויר הנקי – אבל הכריחו את הרוכב להתפרש על משהו וגם לשלם על זה יותר כסף.

ה-MQi לא משנה את התמונה לחלוטין, הוא בסך הכל הופך את הגלולה למתוקה יותר, אם הלקוח מוכן לוותר על מהירות, להתפשר על 'זמן התדלוק', להסתדר עם טווח, לתכנן את יציאה מהעיר ולמעשה לוותר על היתרונות של קטנוע בעל מנוע בעירה פנימית בשביל היתרונות של קטנוע חשמלי, בשביל המוצר המצוין שהתצורה הזאת מציעה, החיסכון בדלק ובטיפולים האוויר הנקי – ה-MQi לא מקשה עליו עם תג מחיר גבוה, הוא מתסכל על מחיר של 13,000 ₪ מלמטה, משהו שמעט מאוד קטנועים חשמליים עשו לפניו, או כמו שמרי פופינס אמר – הסוד הוא לשתות את התרופה עם קצת סוכר, כשתרופות מרירות כפית סוכר תמתיק אותן, והכל נהיה מופלא…

אין סיבה לקנות קטנוע חשמלי קטן לצרכים ספורטיביים או לריגוש והנה, הקטנוע הנבחן כאן הוא לא השפיץ של הקטגוריה הזאת, אבל ה-MQi GT ללא ספק נותן את התמורה הטובה ביותר למחיר. לא תשאירו אבק (או עשן) לאף אחד ברמזור, אבל כן תשתחלו איתו בקלות בעיר העמוסה בדרך לעבודה, כן תצאו בשקט ובקלות וגם תגיעו מהר מאוד ליעד. והסוכר: תוציאו עליו מעט מאוד כסף – מחירו עומד על 12,900 ₪, עלות ההנעה בחשמל זולה משמעותית מבנזין, אין שמן או פילטרים להחליף בטיפולים והביטוח במדרגה הזולה ביותר. מעניין כמה מרי פופינס משלמת על המטריה.

    מעוניינים ברכיבת מבחן?
    logo moto

    עוד באותו הנושא:
    למבחן דרכים וסרטון ניו חשמלי NIU NQi-GT

    כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

    תעודת זהות

     

    NIU MQi-GT

     

    מחיר: 13,990 ₪

     

    דרגת רישיון: A2

     

    אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ, כולל מנוע וסוללות

     

    נתונים טכניים

     

    מנוע: בוש 3,000W

     

    סוללות: 31Ah 48V נשלפות

     

    משקל סוללה: 11 ק"ג

     

    בלמים: מקדימה דיסק יחיד בקוטר 220 מ"מ, קליפר שלוש בוכנות. מאחור דיסק בקוטר 180 מ"מ. בלימה משולבת (CBS)

     

    מידות צמיגים: ק' 90/90-14, א' 110/80-14

     

    בסיס גלגלים: 1,389 מ"מ

     

    מידות כלליות: אורך 1,949 מ"מ, רוחב 700 מ"מ, גובה 1,171 מ"מ

     

    מרווח גחון: 180 מ"מ

     

    גובה מושב: 816 מ"מ

     

    משקל: 115 ק"ג

     

    8 תגובות ל רכיבה ראשונה: קטנוע NIU MQi-GT חשמלי

    1. ראית אחד כזה, צבוע באדום, חונה בטיילת חוף הים(מלון דן).
      נראה יפה, תכנון מהודק, רגליות אמצע וצד, הגלגלים היחסית גדולים, תכנון המתלה האחורי, והסוללות הנשלפות, ניראה כלי איכותי מאוד.
      13,000ש"ח זה מחיר שמתחיל להיות הגיוני בתחרות מול אופניים חשמליים משודרגים. זה כולל שתי סוללות ומטען?
      מצד שני 1.במוגבלות של הקילומטרים, 2.הצורך בהטענה ארוכה, 3.והוויתר על ההנאה לטובת פונקציונאליות,
      בהתחשב בשלושת ההערות האלה, לאופניים החשמליים הגנריים יש עדיין תג מחיר שמנצח בנוק-האוט(2500-4000ש"ח, תלוי במפרט).
      לגבי מקום אחסון, זה מעולם לא היה שיקול, לוקחים תיק גב, או ארגז…תשאלו את השליחים של WOLT

    2. כלי חשמלי מאבד מכל הערך שלו אחרי שנתיים . דבר שלא קיים במנוע בעירה פנימית. שוטטו ביד 2 תראו מצב המחירים. תעשו תחקיר ופרסמו

    3. האחריות לא מכסה – שימו לב – חלודה!
      קטנוע סיני, כן….
      ויתרתי.

    4. ידידי שוק יד שנייה בישראל מחזיר את שוק המחירים הלא נורמאליים לרף הנורמאלי גם במנועי הבנזין.
      קניתי השבוע אופנוע שמור פצצה, שלדה, מנוע, צמיגים, הכול…, צריך טיפול גדול אז הורידו לי חזק במחיר.
      מחירון 14000, קניתי ב 9000 ש"ח. אם יש לך ידיים טובות ואתה מתקן לבד,
      חלקים באינטרנט ביבוא אישי זה בקושי 1500 ש"ח, ויש לך אופנוע פצצה חדש ומדונדש.
      אבל גם ככה זה מחיר פצצה, כמה עולה במוסך "יישור-קו"? 3000 ש"ח, לא צריך להיכנס למוסך יבואן,
      לא חייבים לעשות הכול, ואז עדיין 2000 מתחת למחירון.
      למביני עניין יש ביד 2 עסקאות מצוינות, לא רק בחשמלי בכלל.

      • לפי גלריית התמונות הקטנוע נראה על פניו כקטנוע מדהים עם הרבה יתרונות, כגון:
        עיצוב צעיר ושובה לב, פנסי לד, צג ענק ידידותי למשתמש וקריא, פיצרים טכנולוגיים יחודיים,
        2 סוללות + שליפה לטעינה ביתית, ועוד.
        לצידן גם חסרונות:
        אי יכולת לאכסן קסדה מתחת למושב.
        מהירות מוגבלת לכ70 קמש (שעלולה אולי להגביל את הרוכב בנסיעה מהירה ורציפה בכביש מהיר כשאין פקקים ושאר כלי הרכב בנתיב נוסעים סביב 90 קמש),
        נסועה של כ70 קמ בין טעינה מלאה לטעינה (טוב למי שלא נוסע למרחק רב מידי יום לעבודתו), ועוד.
        כנראה שבחיים אין יתרונות בלי חסרונות(:

        לסיכום,
        לפי כתבה זה נראה קטנוע חדשני ומהפכני במידה.
        כנראה שיהא טוב לשימושים עירוניים פשוטים.
        כל רוכש ושיקולו וכל משתמש בקטנוע
        והצרכים שלו.

    5. יש לי אופנוע חשמלי של בליץ הוא 3 שנים על הכביש בגדול אני מאוד מבסוט מהכלי אבל בגלל שאני גר בירושלים עם המון עליות הוא מחזיק רק 30 קמ להטענה חיסרון גדול אבל בגדול לא מפריע לי כי אני לא נוסע רחוק מידי

    6. אני גם מירושלים וה זאפ פולס שלי לוקח את העליות מצוין. אני הולך לעשות עכשיו טרייד על הדגם החדש שלהם t7 . בקיצור לחשמלי חזק כמו ה זאפ אין שום בעיה בירושלים .

    7. הקורקינט מגיע עם שתי בטריות
      כל אחת 70 קמ ככה שאין בעיית טווח

    תגובות

    עופר אבניר מגדל ימין
    הונדה מגדל שמאל