fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
MV קוביה
voge מוטו24 באנר

רכיבה ראשונה: רויאל אנפילד קונטיננטל GT ואינטרספטור 650

רכיבה ראשונה: רויאל אנפילד קונטיננטל GT ואינטרספטור 650

כתב: אסף לביא | בחנו: מיקי כהן, כפיר וקנין, אסף לביא | צילום: אריק רוזנבלום

הרבה שנים עברו מאז יצרה רויאל אנפילד רובים ותותחים, מעל 100 שנה ליתר דיוק, מאז ואחרי הרבה תהפוכות ביניהן פשיטת רגל והמשך ייצור אופנועי המותג בהודו במקום באנגליה, התקבע מעמדו של המותג בעזרת דגם אחד, הבולט, האופנוע בעל משך הייצור הארוך ביותר (בין 1931 ל-2020, שנת הייצור האחרונה), שלרוב הישראלים מוכר מהטיול אחרי צבא, לרוב מלווה במשפט קצר שמתאר את משך הטיול, האזור והחוסר ברישיון נהיגה ומשפט קצת יותר ארוך עם חוויה מטורללת שיכולה לקרות רק בהודו.

אבל למרות הצלחת הבולט 500 בהודו וקבלה יחסית טובה שלו בשווקי אירופה, אנפילד רוצה יותר, היא רוצה להפוך להיות יצרן מיינסטרים ובשביל זה – לפחות לפי ראיית החברה – צריך להשאיר את העבר בעבר, וכך בצל שינוי תקנות הזיהום בהודו, בוחרת רויאל אנפילד לזנוח את הבולט 500 ולצעוד קדימה, בעזרת צמד תותחים כבדים בנפח 650 סמ"ק.

את המסע שלנו אנחנו לא מתחילים בניו דלהי או פושקר, הפעם הוא מתחיל דווקא בנתניה, בסוכנות הראשית של היבואן ג.ב.ר, אותו אחד שבעבר ייבא לישראל את אופנועי הארלי וכיום נהנה מהשקט שנלווה למכירת הכלים ההודים הנעימים. בין הררי בולטים משומשים עומדים צמד ה-650 שלנו, במבט ראשון לא נראים יותר מדי הבדלים בין שני הדגמים, כמעט אותן מידות, עיצוב דומה, וכמובן אותו המנוע. כשאנחנו מוציאים את האופנועים החוצה ומתיישבים עליהם נגלה ההבדל המהותי שהופך את הצמד לשני דגמים שונים – תנוחת הרכיבה – האינטרספטור שומר על המסורת האנפילדית של רכיבה זקופה ועם רגליים ב-90°, בעוד הקונטיננטל GT צולל אל שנות ה-60', לדגם המקורי ומפנק בכידון קליפונים נמוך, מושב יחיד ורגליות גבוהות, כיאה לקפה רייסר.

מנוע ה-650 המקבילי הוא יצור חדש לחלוטין, לא מוגדל, לא משודרג – חדש. שני הצילינדרים מקוררים ע"י אוויר ושמן (עם מצנן שמן די גדול מקדימה), מוזנים בדלק ע"י מערכת הזרקה של בוש ומפיקים – אחרי העברת הכוח מתנועה אורכית, למעגלית ומשם עד לגלגל האחורי – כ-47 כ"ס ב-7,250 סל"ד ו-5.3 קג"מ ב-5,250 סל"ד, ברויאל אנפילד מבטיחים ש-80% מהמומנט זמינים כבר ב-2,500 סל"ד. אל המנוע הזה משודכת תיבה עם 6 הילוכים וסליפר קלאץ' עם מנגנון אסיסט. צמד המפלטים הגדולים מפיקים צליל מצוין וקלאסי, אם כי מעט שקט.

השלדה היא עליית מדרגה משמעותית ממה שאנחנו מכירים מהבולט, לא עוד שלדה שזזה בחוסר נוחות למראה פניה או כתוצאה מבלימה חזקה, כאן המנוע משמש גורם נושא עומס וכל השלדה שנבנתה סביבו מייצרת מקשה אחת נהדרת, עם זווית היגוי חדה ובסיס גלגלים קצר, זה לא אופנוע ספורט, אבל זה הרבה יותר קרוב לאחד כזה מאשר לכל מה שהכרנו מרויאל אנפילד עד היום. לחבילה הזאת מחמיאים בולמים מצויינים אם כי לא מתכווננים מעבר לעומס קפיץ מאחור.

מערכת הבלימה של BYBRE (כלומר – By Brembo) מורכבת מדיסק אחד מקדימה בקוטר 320 מ"מ עם קליפר כפול בוכנות. מאחור עוד דיסק יחיד בקוטר 240 מ"מ עם קפילר בעל בוכנה אחת, עליהם מופקדת מערכת ABS של בוש. למרות מחירו של האופנוע, עשויים צינורות הבלם מתכת שזורה. כל שאר הדברים באופנוע די סטנדרטיים ומשקלו ללא דלק עומד על 198 ק"ג.

המתחרים העיקריים שלהם עוד לא הגיעו לארץ, אנחנו כמובן מדברים על סדרת הבונווילים של טריומף. הבונוויל בעל נפח גדול יותר, הספק גבוה יותר ואיכות חומרים טובה יותר, אבל גם מחירו (בחו"ל) כפול מזה של הרויאל אנפילד. בכל שאר הדברים הרויאל מזכיר את הטריומף, החל מהצליל, דרך העיצוב וכלה בתחושה שברכיבה, הכל משדר בריטי וקלאסי. איכות החומרים של ה-650 – כמו כל דבר אחר בו – הרבה יותר טובה ממה שהורגלנו מהיצרן; המפסקים, הצביעה והבניה, המושב, לוח השעונים והתאורה, הכל מגיע בגימור טוב ועשוי מחומרים איכותיים. הצמיגים איתם מגיע האופנוע הם מתוצרת פירלי ולטענת אנפילד הותאמו במיוחד לאופנוע.

יציאה לדרך מלווה לרוב בבדיקה של מערכות, לפעמים גם הסבר על הכיוונון, אבל באופנוע הזה אין כפתור מיותר אחד – לא בקרת אחיזה, לא מצבי רכיבה, לא מסך TFT ולא אף פינוק שהתרגלנו אליו מאופנועים מודרניים, מעין חזרה למקורות, אופנוע פשוט כמו פעם וזה באופן מצחיק – קנה אותנו.

כבר בשילוב לראשון ושחרור ידית המצמד אנחנו מופתעים לגלות איכויות שאנחנו מוצאים בדרך כלל באופנועים יפניים, הכל קל ומדוייק, בלי קרקושים ובלי המחוייבות לתהליך שהייתה נדרשת בבולט, אם תמשכו את ההילוכים ותעבירו אותם מהר וחזק – במקום תיבה לא מתפקדת תמצאו קצב התקדמות נאה ומנוע שמרגיש טוב על הגז, כמו גם בנסיעה רגועה, "על גלי המומנט" כמו שאומרים. המנוע הזה הוא פנינה של ממש, מעבר לזה שהוא פריט עיצובי יפה, הוא חלק, כמעט ללא ויברציות, וחזק מספיק בשביל להביא את האופנוע הזה ל-160 קמ"ש בקלות או לשייט במהירות נמוכה וסל"ד כמעט אפסי מבלי להשמיע תלונה אחת, פשוט התאהבנו בו – למרות ההספק הצנוע, בזכות האופי.

החבילה שעוטפת את האופנוע משתנה בין שני הדגמים, נתחיל עם האינטרספטור:
תנוחת הרכיבה של האינטרספטור נוחה מאוד. הכידון הגבוה, בשילוב בולמים רכים ותנוחת רכיבה זקופה, מחמיאים לאופנוע ברכיבה עירונית ובין-עירונית רגועה. ההיגוי שלו קל ונוח לתמרון בין המכוניות, בזכות מושב רחב ומרופד בנדיבות לא הגב ולא הישבן התלוננו ברכיבה ארוכה ויכול להיות שהיינו בוחרים לחצות איתו את הארץ בטיול רגוע ונעים, אולי עם מורכבת מאחור וקצת ציוד, מרגע שעלינו על האינטרספטור הבנו כיצד הפך ללהיט מכירות בארה"ב, תבחרו יעד, שימו את האופנוע בהילוך שישי ובסל"ד כמעט-סרק ותהנו מהדרך. כשהגברנו קצב והעמסנו מעט על האופנוע, הוא התחיל לנוע בחוסר נוחות ולהתנדנד בפניות, זה לא המקום הנכון בשבילו.

אמרנו שלמנוע הזה יש שני צדדים, האחד חובב נסיעה רגועה על גלי המומנט והשני דווקא חובב סל"ד לא קטן, זאת כמובן בהתאם ליעודו, כן? אז עכשיו תורו של הקונטיננטל GT:
כיהא לקפה רייסר ששואב השראה ישירות מהמקור משנות ה-60', מצוייד ה-GT בקליפ-אונים נמוכים (עם אפשרות להנמיך אותם עוד יותר), מושב יחיד (טוב, כיסוי למושב, עם מושב מורכב קטן מתחת), ורגליות גבוהות משוכות אחורה, תנוחת הרכיבה של ה-GT ספורטיבית יותר, ובהתאם גם המתלים מעט קשיחים יותר, ואנחנו לא נגזים אם נאמר שזה יוצר אופנוע אחר לגמרי מהאינטרספטור, הוא מדויק יותר ויציב בתוך הפניה, שומר על קו ומרגיש נטוע, המנוע לא מתרגש מהמאמץ ומטפס יפה בסל"ד, מושך את האופנוע מפניה לפניה עם צליל שלרגע מעביר את התודעה שלנו לרחובות לונדון – למרוץ בין בית קפה אחד לשני. מערכת הבלימה אמנם חדה ובעלת רגש, אבל עוצמת הבלימה לא גבוהה מספיק בשביל לשמור על החגיגה הזאת לאורך זמן.

רויאל אנפילד קפצו לתוך המים העמוקים עם הצמד הזה, במיוחד בצל הפסקת הייצור של הבסט-סלר שלהם שממנו יוצרו כמעט מיליון יחידות בשנה, יש להם בארגז התחמושת כמובן גם את ההימליאן ובהודו ימשך שיווק דגמי ה-350, אבל עם זאת, זה חתיכת מהלך, כזה שמגיע לאחר מינוי מנכ"ל צעיר בן פחות מ-30 להוביל את החברה קדימה. עוד לא ניתן להכתיר את המהלך כמוצלח, לזה יידרשו כמה שנים, אבל אחרי שרכבנו על ה-650'ים אנחנו יכולים לומר שיש פה "חתיכת יציאה", בראש ובראשונה אופנועים כייפים עם תחושה של פעם אבל איכות מודרנית, לפחות ממה שאנחנו התרשמנו, לשניהם אופי שונה, האחד יותר רגוע ונינוח, בעוד השני קפה רייסר מרגש יותר. ההשקעה של רויאל אנפילד בכלים ניכרת בהכל, אפילו סכמות הצביעה הרבות מקבלות שמות לא שגרתיים ומלאי מחשבה, ה-GT שקיבלנו הגיע בצביעת DR.Mayhem אבל זמין גם ב-Mister Clean, Ice Queen ועוד. האינטרספטור (שהמשקף שלו נשבר לנו לפני הצילומים) הגיע בצביעת Orange Crush וזמין גם ב-Baker Express, Glitter And Dust ו-Ravishing Red. עוד לפני יציאתם דאגו באנפילד ליצור קטלוג איבזור עשיר כדי לתת ללקוחות אפשרות להתאים את האופנוע לטעמם האישי וכל ההשקעה הזאת מורגשת, ניכר שאלו אופנועים שעשו באהבה. מחירם בישראל מעט יותר יקר משציפינו, עם 48,000 ₪ לאינטרספטור ועוד 1,000 ₪ לקונטיננטל GT זה מחיר שגבוה מאופנועי 650 אחרים, אבל נכון לרגע זה אין להם מתחרים, סוזוקי SV650 או קוואסאקי ורסיס 650 לא יכולים לספק את מה שהם מספקים, וגם לא אופנועי רטרו קטני נפח. דגמי ה-650 של רויאל אנפילד אמנם פשוטים ובתחשיב קר הם יפסידו לכל 650 יפני, אבל הם מספקים חוויה אחרת, והם ממש לא מוצר נחות.

מחירון מעודכן (מ-2021): 45,295 ₪ | רוצה לראות מה מחיר האופנוע שלך עכשיו? כנס למחירון מוטו

תעודת זהות

 

Royal Enfield Continental GT 650

 

Royal Enfield Interceptor 650

 

מחיר: 49,000 ₪ (אינטרספטור: 48,000 ₪)

 

מחירון מעודכן (החל מ-2021): 45,295 ₪

 

דרגת רישיון: A1

 

 

נתונים טכניים

 

מנוע: שני צילינדרים מקבילים, שני שסתומים לצילינדר, גל זיזים עליון יחיד, מקורר אוויר/שמן, מוזרק דלק

 

נפח: 650 סמ"ק

 

הספק: 47.6 כ"ס ב-7,250 סל"ד

 

מומנט: 5.3 קג"מ ב-5,250 סל"ד

 

מתלים: מזלג בקוטר 41 מ"מ על מהלך של 110 מ"מ, מאחור זוג בולמים עם מהלך של 88 מ"מ

 

בלמים: מקדימה דיסק יחיד בקוטר 320 מ"מ, מאחור דיסק בקוטר 240 מ"מ, מערכת ABS לא ניתנת לניתוק

 

מידות צמיגים: ק' 100/90-18, א' 130/70-18

 

גובה מושב: 793 מ"מ (אינטרספטור: 804 מ"מ)

 

בסיס גלגלים: 1,398 מ"מ (אינטרספטור: 1,400 מ"מ)

 

מרווח גחון: 174 מ"מ

 

מידות כלליות: אורך 2,122 מ"מ, גובה 1,024 מ"מ, 744 מ"מ (אינטרספטור: אורך 2,122 מ"מ, גובה 1,165 מ"מ, 789 מ"מ)

 

נפח מיכל דלק: 12.5 ליטר (אינטרספטור: 13.7 ליטר)

 

משקל ללא דלק: 198 ק"ג (אינטרספטור: 202 ק"ג)

 

10 תגובות ל רכיבה ראשונה: רויאל אנפילד קונטיננטל GT ואינטרספטור 650

  1. נסעתי נסיעת מבחן על האינטרספטור. אופנוע מאוד נוח ולדעתי אחד אופנועי הרטרו היפים והמשובחים. למרות זאת קניתי
    בסופו של דבר 650 יפני. התמחור של האופנוע בארץ לא נכון ולא תואם את מיצובו בחו"ל. במקום להיות זול מן הדגמים היפניים הוא יקר מהם. חבל!

  2. האופנוע יפה, אך לדגם ה"פשוט" אסור לעבור את רף ה-39,999 ש"ח. אחרת מה עשינו בזה?

  3. מחיר מוגזם למוצר
    מעדיף Z900 בלי למצמץ
    35K לא שקל יותר

  4. אינטרספטור 650 מצליח מאד במכירות בחו"ל עקב התמחור התחרותי, המחיר שם פשוט זול כדאי ומשתלם.
    פה בארץ לעומת זאת מתומחר הרבה הרבה מעבר למה שאמור היה להיות מחיר אטרקטיבי והגון.
    היה צריך להימכר ב-40000 ש"ח .
    במקום זאת מתומחר כאן ב-48000 ללא כל הצדקה למה שמקבלים וחבל.
    ב-48 יש חלופות יפניות הרבה יותר טובות וכדאיות לרכישה כמו סוזוקי 650 .

    • אחלה כלים. לא יצליחו לחדור לשוק במחיר הזה. לא יעזור היינו ונשאר הפייראיים של העולם.

  5. 6,200 דולר בארה"ב או אנגליה לעומת 14,000 דולר בישראל (20 אלף שח לעומת 45 אלף שח לערך) – פשוט חבל מה שהולך פה בארץ

  6. מחכה לקנות, אבל לא במחיר הזה. 6000 דולר בארהב.
    30.000 שח , זה המחיר שהיה צריך להמכר כאן ואז היה נמכר יפה.

  7. אין מה לעשות החברה שמיבאת את הכלים כנראה לא רוצה להוריד מחיר כדי לא לפגע במכירות של היפנים וחבל מקווה שיקבלו נו נו נו מאנפילד
    מצחיקים אותי אותי בממשלה שאומרים שרוצים לייצר תחרות שוק הם כל כך שקופים ושיקרים פוגעים בכולנו לא נורא לא צריך לקנות והם לא באמת רוצים למכר

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל