fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

הונדה CB600F הורנט – על הדבש ועל העוקץ

הונדה CB600F הורנט – על הדבש ועל העוקץ

תומר לשר

צילום: תומר לשר

מהדורתו העדכנית של ההורנט הוצגה לקראת שנת 2011 והוא ממשיך להציע את אותו מתכון מוכר של מהעשור האחרון: מנוע CBR600 ממותן באריזה שרירית ומדליקה. ראשית דרכו של ההורנט בסוף שנות ה-90' כשאופנועי 600 סמ"ק כדוגמת הסוזוקי בנדיט 600 הפכו פופולאריים בעולם. הנוסחה הייתה פשוטה. קחו שלדת צינורות פלדה, השתילו בה מנוע 600 ספורטיבי ממותן לטובת הגמישות והפשיטו מפלסטיקה מיותרת. ההורנט הפך להיות רב מכר עולמי ולמרות שינויים שנעשו בו המשיך להיות אופנוע בסיסי למדי אך כזה שקולע לטעמם של רבים. אפשר להגיד שהונדה בהחלט הביאו "עקיצה" כשסיפקו ללקוחות בדיוק מה שהם רצו וקצרו את ההצלחה.

בשנת 2007 עבר ההורנט מהפכה. הדור החדש זכה למנועו של ה-CBR600RR, שלדת אלומיניום, מזלג הפוך ועיצוב מדליק ופחות שמרני ולמרות העלייה במחיר ההורנט המשיך לעשות חייל. כאמור, לקראת 2011 זכה ההורנט למתיחת פנים שכללה בעיקר שינויי עיצוב אבל גם קיבל אח בשם CBR600F שלמרות שמו הוא למעשה הורנט עטוי פרינג. אחרי שכבר בחנו בעבר את ה-CBR600F הגיע הזמן לחוות את דעתנו על המקור.

השורה התחתונה
ההורנט חמד של אופנוע. הוא קטן, ידידותי, נעים הליכות ויודע לתת פאן אמיתי כשלוחצים לו על הכפתור המתאים. הוא יתאים כמו כפפה לרוכב שרק עובר מדרגת רישיון A1 ורוצה לכבוש את עולם האופנועים הגדול בצורה שלווה. אופנוע כלבוייניק עם קריצה שובבה ומראה מגניב שיבצע בהצלחה כל משימה ויספק הנאה בהתאם. אלא שלהורנט, שמחירו כ-78 אלף ש"ח, ישנה בעיה של תמורה. מתחריו הישירים בקרב אופנועי העירום/סטריטפייטר, הקאוואסאקי Z750R, סוזוקי GSR והימאהה FZ8, גדולים משמעותית בנפח וכפועל יוצא מזה חזקים ממנו. זה היה עוד מתקבל על הדעת אלמלא גם זולים ממנו משמעותית בכאלפיים עד 9 אלף ש"ח. המלחמה בקטגוריה בהחלט קשה אך האם הכנף של הונדה מספקת סיבה מספיק מוצדקת לתוספת המחיר? לחסידי הונדה, אין לי ספק, לגבי השאר, לא ממש בטוח.

מנוע, תמסורת, הילוכים
מנוע ההורנט אמנם חלש מזה של ה-CBR600RR ממנו הוא לקוח אבל ממש לא מרגישים זאת. כבר סביב 6,000 סל"ד ישנה התעוררות מגניבה ובאזור ה-7,500 סל"ד אפשר להרגיש שהמנוע הזה חי נכון ויודע לתת צרחות מענגות אוזניים כיאה למנוע 4  צילינדרים בשורה. כוח המנוע מגיע בצורה חלקה וישנה משיכה יפה מהיציאה בסיבוב הישר אל הישורת.

שמירה על מצערת חלקה בסיבובים נעימה כמעט וכמו ב-CBR600RR, קל לווסת את מנת הדלק הרצויה מבלי לקבל תופעה של on/off ממערכת ההזרקה. בעיר המנוע אינו ממהר להתחמם ולא מבשל את רגלי הרוכב והתנהלות הרכיבה בתנועה עמוסה מאוד ידידותית.
גם תיבת ההילוכים לא נופלת מיכולת המנוע ומצדיקה את אותן כנפיים על מיכל הדלק. העברת ההילוכים חלקה, מדויקת ונעימה במילה יחסי העברה קצרים ונכונים לאופי הכלי כשהמצמד מרגיש נעים ולא דורש לחיצה  קשה.

התנהגות, מתלים, בלמים
כמו שנאמר ההורנט חמד של אופנוע. הרכיבה עירונית היא פשוט חוויה בזכות מימדיו הקטנים יחסית וכידון לא רחב במיוחד המאפשרים להשתחל בכל מקום  זאת למרות זווית הצידוד היגוי הקצת מוגבלת. מחוץ לעיר האופנוע מרגיש יציב, יושב היטב על הכביש והודות לכך שהכידון בהורנט כאמור אינו רחב במיוחד (דבר משפיע על "יעילות בזריזות ההיגוי"), ההיגוי  מדויק מאד ודבר זה מורגש היטב בכבישים מפותלים. המעבר בין נתיבים כמעט ובכל מהירות אינה מלווה ב"הד שייקס" ובחירת קו בהחלט מתבצעת בצורה הדרגתית ומבוקרת.
תנוחת הרכיבה זקופה יחסית ולא דורשת מאמץ כביר בתפעול האופנוע כשהחיבור לאופנוע בפלג הגוף התחתון מושלם. קימור מיכל הדלק עוזר לעגן בצורה אבסולוטית את הברכיים ובכך לשחרר את פלג הגוף העליון בצורה שלא מצריכה מחשבה. רגליות הרוכב לא נמוכות ואפילו מעט גבוהות מה שמאפיין אופי ספורטיבי ומוסיפה לתחושת החיבור מעולה לאופנוע.

על השיכוך בהורנט מופקד מלפנים מזלג הפוך בקוטר של 41 מ"מ ומהלך של 120 מ"מ הניתן לכוון של עומס קפיץ ושיכוך החזרה ומאחור בולם מונושוק עם 7 מצבי עומס קפיץ. בסך הכל המתלים עושים עבודתם בצורה טובה מאד ושומרים על יציבות בפניות הדוקות וארוכות כאחד. עם זאת, הטלסקופים מלפנים לא תמיד יקבלו בברכה בורות ומהמורות שהן מעבר לנורמאלי ויתנו הרגשה שהגיעו לסוף המהלך שלהם מוקדם מדיי שלא נדבר על בלימה חזקה ופגישת מהמורה שכזו בו זמנית. אילו היה בורג שיכוך כווץ סביר להניח שהיה ניתן לפתור זאת בקלות יתרה.
הונדה תמיד שמה את חשיבות הבטיחות לפני הכול ולכן גם ההורנט במערכת הבלימה המשולבת  (combined breaking system) כשאליה מצטרפת מערכת ABS שלזכותה יאמר שהיא יודעת להיכנס רק מתי שצריך, במיוחד כשמדובר מלפנים. הרגש והעוצמה המתקבלים מהבלם הקדמי מעולים, המון רגש לצד עוצמה שנוטעת את הצמיג באספלט בצורה החלטית.

עיצוב, נוחות, שימושיות
ההורנט שואב לא מעט מעיצובו של אחריו הגדול ה-CB1000R ושופע המון קרביות  ונוכחות.  הזנב חד, המסכה מאיימת וקימורי מיכל הדלק משדרים מלחמה. אישית מאוד אהבתי את העיצוב אם כי ישנן סכמות צביעה בהן קרביותו מובלטת הרבה יותר כמו הצביעה הצהובה ההולמת את שמו (צרעה). מושב ההורנט נוח ומתאים לנסיעות ארוכות ויודע לשדר אינפורמציה מהכביש. גם למורכב/ת החיים דיי נעימים מלבד זאת שאין ידיות אחיזה מאחור והשענות קדימה וחביקת מיכל הדלק הכרחית.

לוח השעונים מעט קטן ובאור יום מקשה את קריאת הצג. השתקפות השמש על לוח השעונים יוצרת מעין פס אור מעצבן שפשוט לא מאפשר קריאה סבירה של מד הסל"ד למרות שעם צג המהירות עוד ניתן להסתדר. מה שבלט בחסרונו עבורי היה צג מצב הילוכים כיוון שבהורנט יחסי העברה קצרים וההגעה להילוך 6 מהירה כך שמצאתי את עצמי מחפש את ההילוך השביעי. המתגים בכידון ממוקמים בצורה נעימה וקלה לתפעול ואיכות הגימור גבוהה כמתבקש מהונדה. מראות ההורנט קצת לוקות בחוסר אינפורמציה ומקשות על קריאת הכביש מאחור זאת בעיקר עקב הכידון הצר. מומלץ להחליף למראות שיצאו מעט יותר החוצה ויעזרו לקריאה קלה יותר של הכביש או שלחילופין תאלצו  לסובב את הראש. רכיבה ממושכת במהירויות של 150 צפונה תקשה על התמודדות עם הרוחות, אין ספק שמשקף תחליפי יעזור.

מחיר, אחריות, אחזקה
עם תג מחיר של 77,900 ש"ח ההורנט אינו אופנוע זול. מחירו אמנם נמוך בכ-10 אלף ש"ח מזה של הדוקאטי מונסטר אך בהשוואה למתחריו היפניים הוא היקר שבהם וגם סובל מנחיתות בנפח המנוע. ההורנט יקר בכ-2,000 ש"ח מהסוזוקי GSR  וב-8,000 ש"ח מהימאהה FZ8  והקאוואסאקי Z750R שנמכר כעת במבצע אך גם קודם לכן היה זול מההורנט.
כמקובל באופנועי הונדה מהדור האחרון, מרווח הטיפולים גבוה ועומד על אחת ל-12 אלף ק"מ. מחיר טיפול 12 אלף ק"מ נמוך יחסית ועומד על פחות מ-700 ש"ח אבל הטיפול שמגיע אחריו כבר יצריך כ-3,500 ש"ח גבוהים מאד מה שאומר שעלויות הטיפולים ל-24 אלף ק"מ עומדות על כ-4,800 ש"ח גבוהים למדי, כ-1,000 ש"ח יותר מעלויות הטיפולים של הונדה קרוסטורר לדוגמה. כנחמה קטנה ההורנט מגיע עם אחריות לשנתיים ללא הגבלת ק"מ.

הונדה CB600F הורנט – עלויות טיפולים (כולל מע"מ, חלפים ועבודה)

טיפול 1,000 ק"מ 674 ש"ח
טיפול 12,000 ק"מ 674 ש"ח
טיפול 24,000 ק"מ 3,466 ש"ח
טיפול 36,000 ק"מ 1,048 ש"ח
טיפול 48,000 ק"מ 3,466 ש"ח

תודה רבה למורן עציוני על העזרה בביצוע הצילומים

תעודת זהות

הונדה CB600F הורנט
מחיר: 77,900 ש"ח
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A

נתונים טכניים

מנוע: 4 צילינדרים רוחבי, 599 סמ"ק, 4 שסתומים לצילנדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים
הספק: 101 כ"ס ב-12,000 סל"ד
מומנט: 6.5 קג"מ ב-10,500 סל"ד
קדחXמהלך: 42.5X67 מ"מ
יחס דחיסה: 12:1
הזנת דלק: הזרקת דלק, גופי מצערת 36 מ"מ
מתלים:
קדמי – מזלג הפוך 41 מ"מ, מהלך 120 מ"מ
אחורי – מונושוק, 7 מצבי עומס קפיץ, מהלך 128 מ"מ
בלמים:
קדמי – דיסק כפול 296 מ"מ, קליפר 3 בוכנות, ABS
אחורי – דיסק 240 מ"מ, קליפר בוכנה אחת, ABS
מערכת בלימה משולבת
צמיגים:
קדמי – 120/70-17
אחורי – 180/55-17
בסיס גלגלים: 1,435 מ"מ
גובה מושב: 800 מ"מ
מיכל דלק: 19 ליטר
משקל: 200 ק"ג (רטוב)

מדידות

צריכת דלק במבחן: 16.5 ק"מ לליטר
טווח רכיבה: 313 ק"מ

16 תגובות ל הונדה CB600F הורנט – על הדבש ועל העוקץ

  1. נוהג בוראדרו, אין על הונדה.
    אהבתי את המבחן

  2. יפה לאללה, אני בדיוק מכרתי ויסטרום ובעניין של משהו כזה.

  3. היה לי הורנט שנת 2007 במשך 3 שנים מלאות וק"מ הזוי של 60000 ק"מ.
    למעט טיפולים שוטפים 3 צמיגים אחוריים ושניים קדמיים וסט גלגלש ב 45000 ק"מ לא הוחלף כלום באופנוע שנמכר 1000 מתחת למחירון.
    החליף אותו Z750 דנדש בגלל שלא היה לי את ההפרש להורנט חדש.
    את ההפרש שילמתי מהר מאד ומעניין שזה קרה חודשיים לאחר תום האחריות (סלילים שנשרפו+מצבר/ רדיאטור שהחל לדלוף).
    שלא לדבר על זה שהורדתי במכירה 3500 ש"ח למרות שהאופנוע היה פיקס !! כי השוק של הZ מוצף בדוגמאות זבל כמו שלי שנשחטו על ידי הבעלים

  4. נכון שה Z חזק מבחינת מנוע אבל מבחינת חלקות נסיעה הוא רחוק מההורנט ומבחינת התנהגות לי הרגיש ההורנט נעים ופחות תזיזיתי.
    הלוואי והיה לי את היכולת לרכוש חדש שוב כי אין ספק שזו היתה הבחירה הטבעית שלי.
    באותה נשימה הסוזוקי נראה ממש אבל ממש מפתה

  5. אחרי הפוגה של כמעט שנתיים מאופנועים. נהנתי.

  6. קצת וויל קצת השכבות לאופנוע קליל לרכיבה תנוחת ריכבה נעימה.

  7. מה דעתכם לבצע השוואה בין ההורנט לCBR1000 של הונדה. ולתת את ההבדלים בין האופנועים ובין הנפחים .שמי שרוצה לקנות כזה יוכל להחליט שאולי יעדיף לקחת את ה 1000.
    תודה.

  8. אולי אם היה נמכר ב-70 אל, ש"ח היה לו עוד סיכוי אבל היום ה-Z750R עם מתלים משודרגים עולה 70 אלף אז מה יש בכלל להתלבט? חבל כי ההורנט באמת אופנוע מגניב

  9. מה כבר מחליפים שם שכל כך יקר?
    גם ככה אין פרינג לפרק והכל נגיש אז כל עוד לא פותחים את המנוע אני לא מבין מה יש לשלם כל כך הרבה. פשוט שחיטה

  10. בכל פעם זה עושה לי את זה מחדש ואני עוצר ומצלם את מערכת הפליטה: אגזוז ארבע לאחד.

  11. הילוך שביעי:-) נראה לי שמערכת קרוז קונטרול זה ממש לא אתה. תיזהר ותצליח.

  12. קניתי כזה בסוף 2011 וכבר מתקרב ל-30,000 ק"מ. המבחן מדויק מאוד. הערות:
    ה-ABS מעולה ומציל.
    קניתי באיביי בזול מרחיקי מראות (זרועות מתכת קטנות שנותנות 6 ס"מ הצידה ו-3 למעלה) שסידרו את ה-אין ראות אחורה.
    המחיר לקנייה גבוה ( 83K לגרסת ה-ABS) אך בהונדה מוכנים לפרוס להרבה תשלומים ללא ריבית והאחרים לא, כך שריאלית הפער בקנייה קטן בהרבה.
    היצרן, מסיבות קמצנות כנראה, מצייד את האופנוע OEM בצמיגים מיושנים (ברידג'סטון BT012), שלפני עשור היו צמיגי ספורט-כביש טובים. הם באמת די טובים בכביש יבש, פחות ברטוב, ונגמרים יחסית מהר (האחורי מקבל מצח במהירות).
    תוספות ותיקונים למבחן:
    דוקא יש מעין ידיות למורכב – הן מוצנעות בצידי המושב וזה סביר למורכב (לא מניסיון אישי, הם אמרו לי…).
    יש אי-דיוק במצערת בנקודה הקרובה לסגירה (מורגש בגלישה איטית), חוץ מזה האופנוע מושלם.
    משקף חלופי – קל להגיד "להוסיף" אבל קשה למצוא כזה שבאמת יעשה הבדל, לא יערבל, ויהיה גם יפה.

  13. המחירי טיפולים שאתם מפרסמים כאן שונים לגמרי ממה שהונדה טוענת…

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל