fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
לרט
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר

הונדה VT1300CX פיורי – כחול עמוק

הונדה VT1300CX פיורי – כחול עמוק

תומר לשר

צילום: אופיר דואק, תומר לשר

לכל רוכב ספורטיבי מובהק ישנו חדר חשוך. באותו חדר, תרצו או לא, מסתתר אופנוע שרחוק אלף שנות אור מהמציאות שאותו רוכב אי פעם חשב להניח את ישבנו על אוכפו. אני לא הסתפקתי בדירת 2 חדרים ומצאתי את עצמי עם השנים מדליק את האור בחדר ועוד חדר ולמען האמת, אני אוהב את זה. בחדר של האופנוע הספורטיבי פשוט התקנתי דימר, האור שם לעולם לא יכבה. רצה הגורל (ואופיר דואק) וסוף כל סוף יש לי מבחן דרכים לאחד האופנועים הקרובים לצ'ופר אמיתי, שאפשר לקנות ישירות מהסוכנות. מדובר ב-VT1300CX פיורי של הונדה. מכיוון שנציגות הארלי בישראל לא קיימת כרגע הפיורי הוא האופציה היחידה שלכם לרכב על צ'ופר חדש מהניילונים אלא אם בחרתם לבנות אחד כזה באופן עצמאי לבד או דרך אומנות אחזקת האופנוע. יצא לי להציץ לא מעט על הפיורי בעת הגעתי לסוכנות הונדה בדרך השלום כאשר אני לוקח אופנועים אחרים לנסיעות מבחן. אין ספק שעמוק בפנים ידעתי שזהו אחד החדרים שהאור בו הולך להידלק בקרוב ולא סתם אור, נורת הלוגן 200 וואט. 

ג'ינס שחור,יש  מגפי עור שחורים,יש חולצה שחורה שקטנה עליי בכמה מידות,יש, זיפים בני 6 ימים,יש קעקועים, תודה לאל, יש. אפשר להגיד שאני מוכן לקחת את הפיורי לנסיעת מבחן ולהדליק את המתג באותו חדר חשוך.
בשונה מהקונספט הרגיל של מבחני הדרכים, את הפיורי לדעתי צריך להגיש טיפה שונה. הסיבה פשוטה: לא מדובר פה באופנוע  שמתחרה על מקומו מול אופנוע אחר אלא מתחרה על ליבו של רוכב אחד וגם כי כאמור, אין לו מתחרים ישירים אצלנו.

לא על היופי לבדו
אם במבחני דרכים הייתי יכול לקבל אמת מידה על יופיו של כל אופנוע לפי תשומת הלב שהוא מקבל ברמזורים או סתם בעצירות רנדומאליות הפיורי היה שובר את כולם ולוקח את הכתר. האופנוע הזה פשוט מעוצב בצורה קלאסית ומלאת אופי באותה נשימה. פנס קדמי קטן ונוצץ, מזלג שלוח קדימה בזווית של 32 מעלות ומחזיק גלגל עם חישוק קדמי בקוטר 21 אינטש, שלדת צינורות רזה וצמיג אחורי בעל מידה נדיבה של 200/50-18. מיכל הדלק רחוק מלהיות קונבנציונלי ומעוצב בדיוק באותו סגנון שתמצאו בסדנאות בהן בונים אופנועים לפי הזמנה בחו"ל והצבע הכחול הנוצץ של אופנוע המבחן מבליט אותו מחד אבל גם מצליח להצניע את מידותיו מאידך. לוח השעונים מינימליסטי וכולל מד מהירות אנלוגי פשוט ויפה, מד האוץ דיגיטאלי עם אינפורמציה בסיסית ו-2 מצבים למצב "TRIP".

קצת הרגיש לי מוזר שלא מעט מחלקי האופנוע שכביכול הבריקו כמתכת היו בעצם פלסטיק. מצד אחד זה קצת הורס את החוויה כי אתה כן מצפה מאופנוע שנראה כל כך טוב שיהיה בנוי נטו מחלקי פלדה מאסיביים לברק שצופו, הוברקו ולוטשו, אבל כזכור מדובר בקאסטום יפני. יש לשימוש בפלסטיק יתרונות הצד הפרקטי כמובן, אין פחחות במידה ו…לא עלינו ובחום של יולי אוגוסט לא תקבלו כוויות מאזורים חמים על יתר המידה ששהו בשמש יותר מחצי שעה. מצד שני השימוש בפלסטיק לא ממש חוסך במשקל כי הפיורי חוצה את קו ה-300 ק"ג. עוד משהו קטן שהפריע אלו הכבלים השלוחים מהכידון אל איזור הקרביים, לא יכלו להצמידם לכידון ? או יותר מזה להשחילם כמקובל בכידון ? חבל.  אפרופו הכידון, הוא רחב ממוקם בצורה מגניבה ורחבה שגורם לך להרגיש ראש כנופיה מקועקע עם גיליון הרשעות מכובד וזקן סטייל "האלק הוגן" וכל זה בדיוק עד שאתה רואה את ההשתקפות שלך ושל האופנוע בחלון ראווה מזדמן וכמו בלון שפגש סיכה, הכול מתנפץ.

מתגלגלים
מתיישבים על האופנוע. המושב ממוקם נמוך, הרגליים שלוחות קדימה בפיסוק עדין בסגנון שתואם את תנוחת הכידון ויחדיו הם משלימים את חווית הרכיבה שהפיורי בא לספק. בסך הכל הישיבה על הפיורי נוחה יחסית לקטגוריה המיוחסת אבל למרות המושב המזמין אל תחשבו על טיולים ארוכי טווח. למורכב החיים פחות פשוטים והוא יאבק להישאר על מקומו עקב זווית שלילית את המושב. אם כבר אז עדיף שאת מושב המורכב הצנום תאכלס יפייפיה צנומה שתחבוק אתכם חזק.

המנוע בפיורי בעל נפח של 1312 סמ"ק, נשמע הרבה אבל ההספק הוא רק 57 כ"ס המשגים ב-4,250 סל"ד נמוכים. קצת מוזר לחשוב על נפח שכזה בעל הספק כה נמוך, בפועל זה גם מרגיש נמוך. אבל משומה זה לא משהו שמעניין ברכיבה שעל אופנוע שכזה כי מה שחשוב הוא מומנט וכזה ישנו בשפע. יותר מזה, מהנדסי הונדה תכננו בכוונה שני הילוכים ראשונים מאוד ארוכים שבקלות מביאים את הפיורי למהירות של 90 קמ"ש מעל ומעבר למה שתצרטכו בהתניידות עירונית ופרברית. כל שאר ההילוכים לשיוט בכביש המהיר אבל ברור שהפיורי לא נועד למהירויות גבוהות. המנוע נעים ורחוק מלהיות עם ויברציות למרות צמד הבוכנות הענקיות ומרגיש ממש מתאים לאופי הפיורי. הצליל שבוקע מצמד המפלטים מלווה בבאס עדין ומגרה שדורש פמפום חוזר ונשנה בעת שהיה ברמזורים, יש משהו בקטע הזה חייב לציין במיוחד עם וי-טויינים שכאלו. תיבת ההילוכים של הפיורי חלקה, נעימה ומדויקת  (הונדה,לא?) וחלוקת יחסי העברה מותאמת היטב לאופי האופנוע. העברה סופית מתבצעתעל ידי גל הינע. בשילוב לראשון תצטרכו לתת מעט יותר גז ממה שאתם חושבים, לא פעם ולא פעמיים קרה במהלך המבחן שמנת הגז שנתתי לא הייתה מספיקה וכתוצאה מכך כבה האופנוע ברמזור.

הפתיעה אותי מאוד לטובה התנהגות הפיורי בעת רכיבה מהירה בין עירונית. למרות הגלגלים בעלי המידות לא קונבנציונליות האופנוע יודע לזוז יחסית יפה מצד לצד בין מכוניות ולא מרגיש כה מזועזע מפקודות היגוי מעט חריפות. בעת הרכבת רוכב נוסף אופי זה נעלם כלא היה. המתלים הופכים להיות רכים על יתר המידה דבר המכביד על רכיבה זהה. מרווח ההטיה באופנוע הזוי ולא הגיוני, אפילו בשביל אופנוע מסוגו. ירידה לזוויות…סליחה, הטיית האופנוע לזוויות מאוד "רגילות" ומפגש בין האספלט לגשש קרוב בצורה מציקה. אני אישית הייתי מוריד את הגששים כדי להרוויח עוד מספר ס"מ של הטיה. רכיבה אורבאנית בשעות העומס לא הכי מומלצת, מעבר והשתחלויות בין מכוניות כמעט ולא אפשרית. תשאירו את הפיורי לסופ"ש ולכבישים הבין עירוניים.

הבלמים בפיורי עושים עבודתם בצורה המתאימה לאופי הכלי ואילו לחיצה מהירה ופזיזה על הבלם הקדמי יכולה לנעול את הגלגל הקדמי זאת כתוצאה ממזלג ששלוח קדימה ואופי העברת המשקל בעת בלימה המתבצע בצורה שונה מהמקובל באופנועים אחרים. רצוי לתת דגש על העמסת משקל על הפרונט לפני שלופתים בחוזקה את הידית הבלם. האחורי מספק היטב את הסחורה זאת בזכות משקל שמונח בעיקר מאחור ורוחב צמיג נדיב במיוחד. נוחות הנסיעה סבירה למדי בהתחשב בתנוחת הרכיבה החריגה אלא שגם במקרה זה עומס נוסף על הבולם האחורי כתוצאה מהוספת רוכב מקצר משמעותית את המהלך האפקטיבי והעידר השיכוך גורם להעברת זעזורים חריפים אל הגב. מומלץ לכן להאיט ככל האפשר לפני מפגש עם מהמורות בולטות כדי להקל על הספיגה ועל חוליות הגב התחתון.

סדר בחדר
הפיורי הוא לא אופנוע שיתאים לכל אחד. אם רוב האופנועים פונים אל הרגש בנוסף ליכולותיהם התואמות את הקבוצה להם הם משתייכים במקרה של אופנועים כמו הפיורי הפניה היא לרגש בלבד.  הפיורי גובה את המחיר בסעיף הנוחות אך כמתבקש ממוצאו היפני הוא נעים לתפעול ומצליח אפילו להיות יעיל ברוב היבטי הרכיבה. מי שיתאהב בו בזכות העיצוב יסלח לו על מגרעותיו שהן כורח יוצא של הקטגוריה לה הוא משתייך ועשוי לגלות שיחסית ההקרבה לא כל כך גדולה. מחירו של הפיורי לא זול, כ-140 אלף ש"ח, אבל לייחודיות אין מחיר ואם תתחברו לצד הרגשי שלכם גם אתם תוכלו להתאהב.

הכל יחסי/אופיר דואק

יופי מעוור עיני חכמים. כמה פעמים קרה לכם שהתעלמתם מחסרונות של מוצר רק בגלל עיצוב יוצא דופן? כמה מאיתנו היו מוכנים לקבל את בר רפאלי בשמחה גם אם היא לא יודעת לבשל, אין לה תעודת בגרות והיא נוחרת בשנתה.
באופנועי קאסטום הכל נע סביב המראה והייחודיות שכן חוץ מזה הם נחותים בכל פרמטר אפילו מאופנועים בסיסיים של אמצע הדרך. זה לא מפריע לאנשים להתפעל מהמראה שלהם ובארה"ב הם עדין מחזיקים בחלק הארי של המכירות. הדבר נכון על אחת כמה וכמה כשמדובר באופנועי צ'ופר שלוקחים את עניין המראה והאופי צעד אחד קדימה. בעולם ישנן אינספור סדנאות המתמחות בבניית האופנועי צ'ופר לפי כל דרישה וחשק כשהשמיים ועומק הכיס הם הגבול.

רוב אופנועי הצ'ופר נבנים על בסיס אופנועי קאסטום קיימים או חלקים המוזמנים מקטלוגים של חברות וסדנאות של יעודן הוא  בניית אופנועים כאלו. צ'ופרים סדרתיים? מלבד דגמים ספורים של הארלי שיוצאים מידי פעם אין דבר כזה.
בהונדה זיהו את סצינת הצ'ופרים הגואה בזכות תוכניות טלווזיה כמו OCC והוציאה ב-2009 את הפיורי על בסיס סדרת ה-VTX המוכרת שלה. למעשה עשתה הונדה בתת הנישה של הצ'ופרים את מה שהיפנים עשו להארלי לפני 30 שנה.

הונדה אפשרה ליאפים מעונבים לקנות צ'ופר בסוכנות ישר מהמוכן, בלי להתעסק בקטלוגים, בלי לבלות שעות בבניה ושיפוץ במוסכים וללכלך את הידיים. תפעול גס? ויברציות? את זה תשאירו למלאכי הגהינום חובבי ההארלי. כיאה ליפניים כאן מדובר באופנוע מתורבת, מוזרק, עם קירור מים רחמנא לצלן (על שהמצנן מוסווה היטב בין צינורות השלדה). תוסיפו לכך את העובדה שחלקים רבים בפיורי כמו בקאסטומים יפניים עשויים פלסטיק ותקבלו לכאורה מוצר מהונדס וחסר נשמה שרק מנסה להיראות כמו הדבר האמיתי.

ובכן, זה לא ממש מדויק מכיוון שכפי שנאמר לא כל מי שחושק בצ'ופר יש ידע או חשק להתעסק עם הבניה שלו וגם כי אנחנו בדור האינסטנט שמעדיף דברים ישר מן המוכן. ולמרות שהפיורי הוא אופנוע סדרתי עדין שם העיצוב והסטיילינג מוקמו בראש סדר העדיפויות בתכנונו ובארה"ב תוכלו להשיג אותו במגוון צביעות ולהתאים אותו אישית לטעמכם עם מגוון אביזרים. כבונוס ישנו גם שקט נפשי בדמות מנוע ותיק ומוכח שאמנם לא יורק להבות אבל חוסך התעסקות מיותרת. ויש גם את עניין המחיר כשברוב המקרים מחירו של הפיורי גם זול יותר מאשר לבנות צ'ופר בהזמנה אישית.
את הטענה על חוסר יחודיות אפשר לקבל אולי כשמדובר בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. בישראל בה אופנועים גדולי נפח הם חיה מוגנת ואופנועי קאסטום הם זן נדיר הפיורי ייחודי בכל מובן ומעיד על אופי רוכבו. זה לא עניין של מה בכך.

תעודת זהות

הונדה VT1300CX פיורי
מחיר: 138,900 ש"ח
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A

נתונים טכניים

מנוע: שני צילינדרים בתצורת V של 52 מעלות, 1,312 סמ"ק, גל זיזים עילי, קירור מים
הספק: 57 כ"ס ב-4,250 סל"ד
מומנט: 10.9 קג"מ ב-2,250 סל"ד
קדחXמהלך: 104.3X89.5 מ"מ
יחס דחיסה: 9.2:1
הזנת דלק: הזרקת דלק, גופי מצערת 38 מ"מ
תמסורת: 5 הילוכים, גל הינע
מתלים:
קדמי – מזלג טלסקופי 45 מ"מ, מהלך 130 מ"מ
אחורי –  בולם יחיד, מהלך 95 מ"מ
בלמים:
קדמי – דיסק 336 מ"מ, קליפר שתי בוכנות
אחורי – דיסק 296 מ"מ, קליפר שתי בוכנות
צמיגים:
קדמי – 90/90-21
אחורי – 200/50-18
בסיס גלגלים: 1,805 מ"מ
גובה מושב: 126 מ"מ
מיכל דלק: 12.8 ליטר
משקל: 303 ק"ג

18 תגובות ל הונדה VT1300CX פיורי – כחול עמוק

  1. אין ויכוח בכלל שלא הייתי קונה הרלי . אלא רק יפני מהסידרה הזו ואו דומה של המתחרים.

  2. נראה כאילו אין לאופנוע רדיאטור בכלל. אחלה תמונות.

  3. הונדה אפשרה ליאפים מעונבים לקנות צ'ופר בסוכנות ישר מהמוכן, בלי להתעסק בקטלוגים, זה בדיוק כל הסיפור. בשביל מה צריך להרכיב לשנות לסבול את הוויברציות של ההרלי. יש כאן מוכן ללא כל סיפורים יפה יותר וגם לא מתקלקל. אחלה סיקור. ניהנתי.

  4. אבל אני לא מחליף את ההרלי כולל התקלות וכולל כל הבעיות שיש. מה ההנאה בלרכב בלי לחשוש ואו לתקן בדרך קצת דברים. ואם האופנוע לא ירעד.. איך נדע שאנחנו בכלל על אופנוע. אבל האופנוע באמת יפה. תתחילו לכתוב קצל על הרלי גם על משומשים. מוכן לתת את ההרלי שלי למבחן. כל הכבוד.

  5. נתחיל מזה שכל חלקי הניקל הם מפלסטיק. כיסויי ראשים מפלסטיק מצופה וכנ"ל כל הגיר . בקיצור הכל בכאילו… אח"כ קיבלנו גם שעון מהירות שנגנב עוד מיימי הלמברטות ספק וספה. הסווינג ארם האחורית ניראת שילוב של סאן יאנג עם כסא גלגלים חשמלי. בקיצור- הספיקו לי התמונות בכדי לא להתחיל לקרוא את הכתבה בכלל!

  6. אין שום סיבה לקנות את האופנועים האלה. הכל רק פוזה

  7. אופנוע שמעוצב יפה אבל לא פרקטי, לא מהיר, לא משכיב, לא נוח ובקושי אפשר להרכיב עליו.
    בכסף שלו אפשר לקנות שני אופנועים לכביש ולטיולים

  8. רק בארה"ב שם הכבישים ישירים וחלקים. כאן בארץ עם כל הבורות בכביש הגב ישבר אבל סביר להניח שאיזה אידיוט בפחית יאסוף אותך לפני שתספיק לתמרן ולברוח עם הבהמה הזו. בקיצור אופנוע לשים בסלון 🙂

  9. בלי רעידות, בלי נזילות שמן, בלי צילינדר אחורי שמתעוות בגלל קירור אוויר מחורבן, יותר אמין.
    נשמה של הארלי? רק אם יש לך נשמה של מוסכניק

  10. אבל הייתם צריכים לשים עליו דוגמנית חטובה ולא דוגמן

  11. אם נכנס איזה יאפי עדין נפש עם האופנוע הזה לבר של הארליז (ולא חסר פה כאלה) – יקבל בירה או לא?

    לדעתי לא.. היאפי יפחד להכנס לבר

    A bike for pretenders..

    אם כבר בהארלי עסקינן – הרוכבים פה לא משתמשים בקסדות (במדינות רבות) ובאלה שאין להם ברירה (כמו ניו-ג'רזי) בחיים, אבל בחיים לא תראו אותם עם קסדה יאפית כמו שרואים בתמונות כאן..
    רק על הקסדה הם לא יקבלו בירה
    🙂

  12. אם יש מישהו שאני מרשה לו לרכב ללא חליפה או מעיל- זה אתה. אהבתי את שכתבת.

  13. חבל שבקושי קונים אותם אחלה כלי השקעה מעולה זה אופנוע לנינים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל