fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מוטוטאץ דקר
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC
MV קוביה
סטפן

הונדה CRF250L – טירונות בשטח

הונדה CRF250L – טירונות בשטח

תומר לשר

צילום: תומר לשר

 בוחן שטח: גיל פרייאנטה

בשנות ה-80' וה-90' אופנועי דו"ש היו פופולארים במיוחד בעולם אך גם בארץ. משפחת ה-DR של סוזוקי, ה-XT של ימאהה, ה-KLR של קאוואסאקי וה-XR  של הונדה זכו להצלחה רבה בגלל ששילבו יכולת כביש סבירה עם יכולת שטח ראויה לצד עלויות אחזקה נמוכות ואמינות גבוהה. אבל הזמנים השתנו וקרנם של הדו"שים בנפחי ה-500-600 סמ"ק ירדה כיוון שהופיעו כלים בעלי אוריינטצית כביש ברורה עם תנוחת רכיבה גבוהה (פאנדו"ש או פאנדורו) שדחקו את את גלגלי הדו"שים הקלסיים. עבור מי שרצה להישאר בשטח הופיעו אופנועי שטח מקצועיים , קלים וחזקים יותר וכך למעט בארה"ב, באוסטרליה ובמדינות בעלות שטחים פתוחים הלכו הדו"שים ונעלמו. הדבר היה תקף גם לגבי הדו"שים הקטנים יותר בנפחי ה-250 סמ"ק אלא שאלו עושים בשנים האחרונות קאמבק קטן. המשבר הכלכלי והעליה בביקוש לאופנועים קטני נפח וזולים לאחזקה עוררו מחדש את הנישה הרדומה.
בדיוק לנישה הזו נכנס ה-CRF250L המודרני שהוא מעין יורש לאותו XR250 המיתולוגי והפופולארי. ה-CRF250L שהוצג השנה הגיע גם ארצה לא מכבר ומחזיר את היבואן המקומי אל תחום השטח ממנו נעדר זה זמן רב/

השורה התחתונה
ה-CRF250L של הונדה הוא דו"ש קטן מהסוג שקל מאד לאהוב. במבט ראשון נותן רושם כי נועד לשטח נטו. הקווים החדים והחזות משדרים "קח אותי לשטח,כביש זה לא בשבילי". בפועל ה-CRF מעניק יכולות עירוניות מעולות ולצד זאת יש לו יכולת לא רעה בהתמודדות עם שבילים מתונים. האופנוע מרגיש ידידותי ולא מאיים, איכות הגימור מעולה ותצרוכת הדלק מפתיעה לטובה. נוסף לכך יש ל-CRF250L מחיר אטרקטיבי ביחס למתחריו הישירים ולקטגורית אופנועי ה-250 בכלל. אין ספק שמדובר בכלי סופר וורסטילי המסוגל לעמוד כמעט כל משימה שתציבו עבורו כל עוד תזכרו לא לקחת אותו למקומות אליהם לא נועד מלכתחילה. בנוסף, מדובר בכלי מומלץ עבור רוכבים מתחילים שיוכלו ללמוד את יסודות הרכיבה הנכונה ולהפיק ממנו לא מעט הנאה.

מנוע, תמסורת, ביצועים
מנועו של ה-CRF250L נלקח מה-CBR250R המוכר והוא בעל קירור מים וגל זיזים עילי כפול. בדרך מה-CBR עבר המנוע התמתנות קלה כשהוא המפיק הספק של 23 כ"ס ו-2.3 קג"מ (3 כ"ס ו-0.2 קג"מ פחות)  מה שאומר שהוא חלש ב-7 כ"ס מהימאהה WR250R וחזק בכ"ס בודד מה-KLX250 של קוואסאקי. בסל"ד נמוך מנוע ה-CRF די חלש ואנמי כשרק לקראת אמצע טווח קשת הסל"ד מורגשת עליה קלה בתפוקת המנוע והאופנוע מתעורר מעט לחיים. למרות שאינו בריון המנוע מספיק גמיש בכדי לתת מענה בהשתחלויות בין מכוניות בתנועה צפופה זאת גם בעזרת המצמד מאוד רך ונעים לתפעול. גם מחוץ לעיר מנוע הCRF לא הפתיע אך המשיך להעניק תחושת ידידותיות. המהירות סופית עמדה על 137 קמ"ש כשהמנוע זועק לבורא עולם לגאול אותו מייסוריו אבל אין טעם להביא את האופנוע לכך ואפשר להסתפק במהירות שיוט הנעה סביב ה-110 קמ"ש שם האופנוע מרגיש נינוח.

מבחינת תצרוכת הדלק ה-CRF הקטן הוא אופנוע ידידותי גם לכיס כשלאחר שהאופנוע שהה אצלי 4 ימים ללא רחמים ורכיבת שטח אגרסיבית תצרוכת הדלק עמדה על 25 ק"מ לליטר, יותר טוב מלא מעט קטנועים בנפח זהה. אחת הסיבות לתצרוכת הדלק הטובה נמצאת ביחסי ההעברה הארוכים של תיבת ההילוכים. תפעול התיבה קל ונעים אך עם זאת נרשם חוסר בדיוק בעת רכיבה מנהלית , במיוחד במעבר בין הילוך 3 ל-4  אז הורגש כי ההילוך מסרב להיכנס בצורה חלקה.
מי שביקר במזרח יצא לו לשכור אופנועים בנפחים דומים של הונדה יכול להרגיש כי ההרגשה של המכלולים הללו דומה מאוד לאופנועים החצי אוטומטיים הנפוצים שם, לא מפתיע לאור העובדה כי האופנוע אכן מיוצר בתאילנד.

מתלים, בלמים, התנהגות
על השיכוך ב-CRF מופקד מזלג הפוך בקוטר מכובד של 43 מ"מ בעל מהלך של 250 מ"מ אך ללא כל אופציות כיוון. מאחור ישנו בולם PRO-LINK עם זרוע אלומיניום בעל מהלך של 240 מ"מ ואפשרות כיוון עומס קפיץ בלבד. בכביש ה-CRF פשוט כלי נהדר לצליחת התנועה העירונית והתמודדות עם מדרכות/פקקים/בורות כשכמעט כל אתגר שתציבו בפניו פשוט יראה כמשטח פשוט וחלק. גם שלחצתי את הכלי מבחינת היכולות הדינמיות שלו בעיר לא נראה כאילו התרגש מכך.

עד מהירויות של 110 קמ"ש המתלים יעשו עבודה טובה בשמירת הקו הנבחר גם אם פגשו מהמורה או שתיים תוך כדי הטיה. מעל המהירות שצוינה הפרונט מתחיל לקבל "הד שייקס" די עצבניים שלא מאפשרים רכיבה מתמדת במהירות של עד 130 קמ"ש אלא רק למטרת עקיפה ותו לא. גם הכנף הקדמית הגבוהה לא עוזרת לניתוב הרוחות והחישוק בקוטר של 21 אינץ'  תורם את חלקו לתופעה הזו כשאחרון חביב הוא צמיג בפרופיל 50/50 שיציבות במהירות גבוהה היא לא התכונה הכי טובה שלו.

הבלמים של ה-CRF מותאמים מצוין לאופי הכלי. מלפנים ישנו דיסק פרפרי בקוטר של 256 מ"מ ומאחור תמצאו גם כן דיסק פרפרי בקוטר של 220 מ"מ. הבלם הקדמי מספק עוצמה ורגש נהדרים עבור האתגרים שכלי וביצועיו יכולים להציב. הבלם האחורי מתאפיין בטווח עבודה רחב שמאפשר משחק עם עוצמות הבלימה עד לנעילה של הגלגל האחורי. הדבר היחידי לרעת מערכת הבלימה היא מחסור באפשרות כיוון ידית הבלם מלפנים כך שרוכבים/ות בעלי אצבעות קצרות יצטרכו להתאמץ מעט לעל מנת לבצע בלימה חזקה כראוי.

עיצוב, נוחות, שימושיות
במבט ראשון נראה כי ה-CRF250L הוא אופנוע אינדורו קרבי וקשוח. המושב הגבוה, שילדת אלומיניום המאסיבית, החישוקים בגודל המלא והקווים החדים מעניקים לאופנוע נוכחות בולטת כשרק המפלט מעט מסגיר בגודלו ובעיצובו כי אחרי הכול מדובר בכלי גם ליום ליום. בכללי, ה-CRF מרגיש מאוד איכותי במכלוליו. הפלסטיקים מרגישים קשיחים ואיכותיים אך המאותתים מעט פחות. לוח השעונים נראה מעולה במיוחד בלילה כשהתאורה בו מזכירה את זו שנמצאת בקרוסטורר וב-NC700 והופכת את קריאת הצג לקלה ונעימה, המידע בלוח השעונים מספק וכולל את כל מה שצריך לדעת. מתגי השליטה ממוקמים בצורה נוחה מלבד מתג הצפצפה שחמק מאצבעותיי בשעת הצורך ומיקומו לא הרגיש טבעי ונכון.

פיית מילוי הדלק מרגישה מעט זולה ו"תאילנדית" וכך גם כידון האופנוע המעט נמוך ומשוך לאחור. רצוי להחליף את הכידון לאחד שיתאים יותר לאופי הרכיבה הנדרש ובנוסף להוסיף מגן ידיים. מושב האופנוע מצליח לשלב נוחות ופרקטיות. הוא צר ומאפשר שינוי מיקום הגוף ברכיבה שטח ועם זאת נוח לרכיבה יום יומית. גובה המושב עומד על 875 מ"מ ואנוכי 1.80 כך שבמצב כוון הבולם האחורי שעמו הגיע האופנוע הרגליים הגיעו לקרקע ללא מאמץ מיוחד.

אם חשבתם להרכיב על ה-CRF תוודאו כי המורכב קטן, ממש קטן. הרגליות אומנם מוקמו בצורה פרקטית ויפה על שילדת הזנב אבל מורכב בגובה הסובב את 180 ס"מ ירגיש כי הוא בתנוחת עובר צפרדעית משהו, לא ממש נוחה וגורמת  להישען לאחור עם הרגשה כי אפשר ליפול ממש בקלות.  רגליות הרוכב ממקומות לא גבוה או נמוך מדי ומאופיינות בזיזים המיועדים להינעץ בסוליית הנעל אהובה עליכם. ברכיבת שטח מיכל צר יחסית ומאפשר חביקת ברכיים בעת עמידה. האופנוע מגיע עם מגן גחון פלסטיק שיעשה עבודה סבירה בספיגת אבנים קטנות אבל פגישה בסלע יכולה להיגמר בהזמנת גרר. אם אתם מתכוונים לרדת לשטח ברצינות מומלץ לשדרג לאחד שיכול לעשות מעבר לספיגת אבנים.

בשטח
למרות השם שזהה לזה של משפחת המוטוקרוסרים של הונדה ה-CRF250L הוא אופנוע דו-שימושי מתון. אין ספק שהונדה חסכו בעלויות בכדי שאופנוע זה יהיה זול ונגיש לכל כיס ובכך לא תמצאו אופציות כוון בבולמים למעט עומס קפיץ מאחור אבל עם זאת, מהלך המתלים הנדיב והכוון שאיתו הם באים מהמפעל עושה עבודה לא רעה בהתחשב במחירו של האופנוע ויעודו. ברכיבת שבילים מנהלתית/מהירה האופנוע לא מזדעזע או מראה סימני חוסר יציבות וניתן להפיק ממנו לא מעט הנאה. ברכיבה מהירה יותר ובעלת מכשולים טיפה יותר טכניים המתלים מתגלים כרכים ומדי ולא מספיק מרוסנים.

הCRF- דורש לשמור על טווח סל"ד גבוה על מנת ליצר תנועה מתמדת ועקבית, במיוחד בעליה של גבעות בשיפועים תלולים יחסית נדרשתי לבוא עם מצערת פתוחה. כאן כוח המנוע המוגבל והילוך שני אורך מאד עומדים לו לרועץ ומצריכים תכנון נתיב התקדמות מחושב. מידות החישוקים של ה-CRF250L הן כמקובל באופנועי שטח מן השורה (21' מלפנים ו-18' מאחור) מה שמאפשר בחירה רחבה של צמיגים עבור מי שמעוניין יותר בעבודת שטח אך בהתחשב ביכולות האופנוע הדבר מיותר וניתן בהחלט להסתפק בצמיגי 50/50 כדי לא לפגוע ביכולת הכביש.

מחיר, אחריות, אחזקה
עם מחיר של 36,400 ש"ח ה-CRF250L בלב קטגורית אופנועי ה-250 סמ"ק. כאופנוע דו-שימושי מתחרהו הישיר הוא הקאוואסאקי KLX250 המשווק כאן מספר שנים ויקר יותר ב-3,500 ש"ח. גם הימאהה WR250R יכול להיחשב כמתחרה על הנייר אך הוא בעל אוריינטציה קרבית יותר והוא גם יקר בכ-18 אלף ש"ח. דו"ש  נוסף שיכול הוות תחרות על אף מבנהו השונה הוא הלקוסטה של HM מוטו שמחירו הוא 43 אלף ש"ח. עיקר התחרות ל-CRF בקרב הרוכבים המתחילים ומוגבלי הרשיון תגיע דווקא מבית, שכן בדיוק לידו באולם התצוגה חונה ה-CBR250R הפופולארי שמראהו הקרבי וההעדפה המקומית לאופנועים בעלי מראה ספורטיבי למרות שהוא יקר במעט.
ה-CRF250L מגיע עם שתי שנות אחריות ללא הגבלת ק"מ ומרווח הטיפולים עומד על אחת ל-12 אלף ק"מ. עלות הטיפולים ל-24 אלף ק"מ עומדת על כ-2,750 ש"ח מה שהופך את עלויות האחזקה לזולות בכמעט 50% מקטנוע בנפח דומה.

הונדה CRF250L – עלויות טיפולים (כולל חלפים, עבודה ומע"מ)

טיפול 1,000 725 ש"ח
טיפול 12,000 865 ש"ח
טיפול 24,000 1,158 ש"ח
טיפול 36,000 1,302 ש"ח
טיפול 48,000 1,500 ש"ח

תעודת זהות

הונדה CRF250L
מחיר: 36,400 ש"ח
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A1

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר יחיד, 249 סמ"ק, 4 שסתומים , גל זיזים עילי כפול, קירור מים, הזרקת דלק
הספק: 23 כ"ס ב-8,500 סל"ד
מומנט: 2.2 קג"מ ב-7,000 סל"ד
קדחXמהלך: 55X76 מ"מ
יחס דחיסה: 10.7:1
מתלים:
קדמי – מזלג הפוך 43 מ"מ, מהלך 250 מ"מ

אחורי – מונושוק, זרוע אלומיניום, מהלך 240 מ"מ
בלמים:
קדמי – דיסק פרפרי 256 מ"מ, קליפר שתי בוכנות

אחורי – דיסק פרפרי 240 מ"מ, קליפר בוכנה אחת
צמיגים:
קדמי – 909/90-21

אחורי – 120/80-18
בסיס גלגלים: 1,445 מ"מ
גובה מושב: 875 מ"מ
מרווח גחון: 255 מ"מ
מיכל דלק: 7.7 ליטר
משקל: 144 ק"ג (רטוב)

מדידות

צריכת דלק (מבחן): 25 ק"מ לליטר
טווח רכיבה: 192 ק"מ

19 תגובות ל הונדה CRF250L – טירונות בשטח

  1. זול בטירוף לתחזוקה,חסכוני,נראה טוב ועושה הכל!!!

  2. האבא היפני והאמא האינדונזית נפגשו באמצע הדרך.

  3. מתלים מצוינים רכיבה כיפית פוטנצייל לשיפורים טווח טיפולים מצויין במחיר סביר!
    בהחלט שווה!

  4. מתלים מצוינים טווח טיפולים ארוך מחיר שווה לכל כיס חסכוני עם פוטנצייל לשיפורים!

  5. סוס עבודה שלא נשבר אפילו יותר מ DR350. אחחח איזה אופנועי היו פעם היום כולם עשויים מלפלסטיקקה

  6. 29 ק"מ מדודים לליטר בתוך העיר. 26 בכביש 6 במהירות 110

  7. רכשתי לפני שבוע מהחברה ומנפילה רכה על הצד בעמידה על חול רך האופנוע התפרק לגמרי . האוםנוע בלי שריטה בפרינג אבל הרדיאטור מפוצץ המאוור גם כן . לא יאמן והכי מטריד זה שאין מיגונים לאופנוע הזה כך שמי שרוצה אותו לשטח יכול או לשכוח מזה או לבקר במוסך אחרי כל נפילה.
    אני מוכר מי שמעוניין 0505324661

  8. בגדול האם ממולץ האופנע הזה מה הוא נותן בשטח ובכביש .

  9. רכשתי יד 2 שנת 2013 נהנה איתו מאוד בשטח וגם בכביש

  10. Crf250l כלי מעולה לשטח ולכל מטרה עליתי את הר שוקף ועוד המון מסלולי שטח קשים ללא כל נחיתות מול ktm ואחרים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל