fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

הונדה XL1000V וארדרו – מבחן ארוך טווח

הונדה XL1000V וארדרו – מבחן ארוך טווח

דורון וקנין

צילום: אריק רוזנבלום

בשונה ממבחני ארוך טווח של קולגות שלי, המנסים לגמוע כמה שיותר קילומטרים במהלך המבחן אותו הם עורכים במשך פרק הזמן הקצוב, בחרתי אני לבצע מבחן ארוך טווח אמיתי, על פי מדד של רוכב שהכלי מהווה עבורו כלי רכב עיקרי ביום יום ומשמש פעם בחודש לטיולים. "האחד שלי" כשמו כן הוא, אחד ומיוחד עבורי ועל מנת לעשותו כזה, לשמור, להגן ולהאריך את חייו בחרתי לצידו במספר אביזריי נוחות וקישוט שעל פי טעמי האישי. אביזרים לשיפור מראה הכלי, מערכות מיגון והרתעה ופריטים המאפשרים הובלת ציוד בצורה נוחה ובטוחה. בסקירה הראשונה בסדרה אתן את חוות דעתי על הציוד כמו גם את רשמי וחוויותי מחודשיים וחצי של רכיבה משותפת.

דקורציה ונוחות
שלושת פריטי קישוט ראשונים שהתקנתי בכלי היו חיפוי דמוי אלומיניום על מיכל הדלק ועל לוח השעונים שלטעמי שידרגו את מראה האופנוע. יחד איתם הותקנו שקע מצית מוגן מים להטענת טלפון נייד ומתקן GPS ומגן מנוע למקרה של נפילה/החלקה.(חס וחלילה, חמסה, חמסה, מלח שום בצל). בשלב זה אני עדיין במצוד אחר מספר פריטים שברצוני להוסיף לאופנוע אך במחירים שפויים ולא אתבייש לומר, הכנסתי את עצמי למצב "צייד מציאות". בין הפריטים שחשקה בהם נפשי נמנים סט פנסי ערפל, משקף רוח שיהיה גבוה מהמשקף המקורי שסופק לי עם האופנוע וג'ק אמצע (אני מפונק במשימת שימון שרשרת גלג"ש ומפנק בתהליך השטיפה וניקיון הכלי).

נשיאת מטען
לאחר סיור מקדים, ניסיון והיכרות עם ארגזי המטען משלל הדגמים המצויים בחנויות בחרתי ארגז מתוצרת חברת SHAD דגם SH-50 בעל קיבולת ענקית של 50 ליטר. הארגז זה נבחר בשל עיצובו, איכות החומרים, צבעו ורמת הגימור וגם בשל ידית נשיאה משולבת המאפשרת את נשיאת הארגז בצורה בטוחה ונוחה לאחר פירוקו מתושבת הבסיס. נקודות זכות נוספות בהחלטה להתקינו היו מספר אלמנטים אינטגראליים המצויים בו כגון משענת גב נוחה ומפנקת למורכב, תא מסמכים פנימי שמופרד בדלת קטנה משאר הכבודה המאוחסנת, וסט גומיות פנימיות להידוק ואחיזה מיטבית. גם כאן אני עדיין בוחן ותר אחר סט מזוודות צד בנפח של 40 ליטר כל אחת וסבל יעודי לוארדרו שיתווספו וישלימו באופן מלא את "מחלקת שינוע מטענים".

עיגון ומיגון
מאחר ומדינתנו לא שונה ממדינות אחרות וגם כאן קיימת אוכלוסייה קטנה ומסוימת של גנבים, חובבי אבקות לבנות וחורשי מזימות שלצורך הכתבה נכנה אותם בכינוי שזכו לו בכבוד "החארות". תחביבם של החארות הוא ללטוש עיניים לרכוש לא להם, אם לשם רווח כספי קל או סתם עקב כמיהה לא נשלטת ליהנות ולחמוד את רכושם של אחרים. על מנת להקשות ולו במעט על החארות צויד הכלי באזעקת ביפר, מנעול שרשרת בעובי 14 מ"מ (שעל פי משקלה אני מעריך שמדובר בעודפי ייצור של רפא"ל או בזחל של טנק המרכבה סימן 4) וכמובן מנעול תלייה לדיסק. אישית אני לא מאמין במנעולי הדיסק הנפוצים עקב גודלם וחוזקם, אך בעיקר בעקבות מספר מנעולי הדיסק שראיתי ושמעתי כי נתקעו וסרבו להיפתח דקה לפני הפגישה הכי חשובה. אני לא משלה את עצמי ולו לרגע שסט המיגון שהזכרתי ימנע מהחולירע את גניבת הכלי אך לפחות יעכב ויגרום לו להזיע מעט יותר.

קיימים עוד מספר מזיקים לכלי שאליהם אני יותר סלחן אך עדיין רוצה למנוע מהם לפגוע במחמדי וכוונתי היא לשמש, הגשם, הכלבים והחתולים. עבורם אבזרתי את האחד "בחניונית" ייעודית לאופנוע שמונעת מהרביעייה להשאיר את חותמם. מאחר ובאופיי אני תמיד מכסה את האופנוע ובכל הזדמנות החלטתי לנסות את החניונית מתוך הערכה שמוצר זה יגן באופן מלא על האופנוע מהתופעות שציינתי אך גם מתוך תובנה שזמן הכנסת האופנוע לחניונית וכיסויו קצר יעיל ונוח משימוש בכיסוי PVC רגיל ופשוט.

קוסמטיקה איפור וסיפור
מכירים את הרגע המיוחד בו מוסרים לידך מכונית חדשה וכל חלל הנוסעים מלא בריח נעים ומשכר של חדש? לעיתים מתווספים לחוויה גם רשרושי ניילון רעשנים בכל תנועה ותזוזה ברכב. אז זהו, שבאופנוע חדש יש גם ריח "מיוחד" אבל של מתכת מתלהטת שנשאר דבוק לאופנוע בכל רכיבה ולמשך כמה מאות קילומטרים (למען גילוי נאות אני אשמח לרכוב כל הזמן עם שובל הריח אבל מי יסכים להחליף לי את האופנוע לחדש על כמה מאות קילומטרים? הונדה, אבניר, מטרו, דלק מוטורס, מישהו אמר אני?). אם הגענו לפרק הקוסמטיקה והתכשירים לאופנוע זה המקום להתוודות כי פינה זו חשובה לא פחות בעיניי מאשר רכיבה נכונה לשמירת כלל מכלולי האופנוע לשם הקטנת הבלאי. כוונתי הינה שרכשתי מגוון רחב של תכשירים, ספריים, מגבות ניקוי והברקה והכול מען ליטוש ושמירת ברק האופנוע. עלות כל התכשירים הייתה לא מבוטלת אך האתגר הגדול יותר היה להביאם הביתה ולהחביאם בארון הייעודי מבלי שזוגתי תרים גבה ותצקצק בלשונה לרגל ההוצאה וההשקעה הבלתי מובנת והמיותרת בעיניה. ארון התכשירים זכה להתהדר בספריי לשימון השרשרת וגלגל השיניים, שמפו עם ווקס לשטיפת האופנוע, ספרי להסרת כתמי שמן מהג'נטים, ספריי סקאי למושב, ספריי סיליקון לחלקי הפלסטיקה השחורים, ספריי יעודי לניקוי והברקת המשקף והפנסים, ספריי יעודי להסרת כתמים מחלקי הפלסטיקה, משחת וקס להברקה ועל הדרך שלל ספוגים ומגבות לשטיפת הכלי הברקתו וייבושו.

והיה גם אופנוע
הפרק העיקרי והחשוב בחודש הראשון הוקדש לביצוע ההרצה המתבקשת שבמהלכה קיבלתי לפחות חמש גרסאות ואסכולות שונות שטענו והמליצו לי כיצד לבצע את ההרצה. על מנת שלא להעליב אף אחד, הקשבתי לכולם ולבסוף ביצעתי אותה על פי הבנתי ודעתי שחוזקה וקיבלה משנה תוקף על ידי חברי היקר ומאסטר האופנועים סטפן אבנדיצ'י. את סטפן פגשתי פעמיים נוספות במהלך חודש זה, הפעם הראשונה הייתה לשם כיוונים והתאמות של מנופי ורגליות התפעול על מנת להתאימם בצורה מיטבית למימדי גופי ותנוחת רכיבה הנכונה. הפעם השנייה הייתה לשם אימון ותרגול במגרש עם הכלי החדש על מנת לשפר מיומנות ויצירת חיבור טוב יותר לכלי. כמובן שאצל סטפן אין דבר כזה ללמוד משהו חדש מבלי שהוא מתעקש ועומד על כך שאאבד כמה הרגלים ישנים ושגויים שזיהה אצלי כגון תנוחת הישיבה, אחיזת הכלי, ותפעול ידיות והרגליות. למען האמת במהלך האימון זה היה קשה ומסויט וגם למחרת היום כשהכרחתי את עצמי לנהוג כעצותיו אך כעבור יום נוסף זה בהחלט הפך להרגל אוטומטי שבראייה לאחור אני לא מצליח להבין כיצד רכבתי שנים רבות כל כך בצורה אחרת ושגויה.

בתום ההרצה הוכנס האופנוע כלאחר כבוד למוסך היבואן לטיפול 1,000 שכלל החלפת שמן מנוע ומסנן, כיוונים וחיזוקים. להפתעתי וזה המקום לומר מילה טובה, במרכז השירות המרכזי של היבואן בדרך השלום החבר'ה עבדו לפי הספר הגרמני ולא על פי הספר היפני, משמע, בעת הבאת הכלי לטיפול ידיות הבלם והמצמד היו משוחררות קמעה על מנת לאפשר להם לסוב על הכידון ולא להישבר במקרה של נפילה(פעולה שביצעתי בעצמי מספר ימים בטרם הכנסת האופנוע לטיפול). בהשבת הכלי אלי כעבור מספר שעות היו הידיות מחוזקות חזרה ומעוגנות למקומן. ראשית העברתי ביקורת על עצמי שלא טרחתי לדרוש במפורש שלא לשנות את מיקום הידיות ובטח שלא לחזקם אך באותה נשימה שמחתי לגלות כי המכונאי שטיפל לי בכלי היה מספיק מקצועי ומיומן לבדוק ולחפש בתום הטיפול ברגים שלא היו מחוזקים על פי תקן מרכז השירות. מן הראוי לציין כי הטיפול הסתיים וקיבלתי הודעה על כך מהמוסך כשלוש שעות מוקדם מהמועד בו התחייבו לסיים את הטיפול. האופנוע הוחזר לי שטוף ונקי (יאללה על מי אתם עושים שם רושם הרי הבאתי לכם אותו יותר מבריק מחדש) ועלות הטיפול הסתכמה ב-751 ש"ח כולל מע"מ. כעת, לאחר שהאופנוע כמעט מזווד ומצויד כראוי וההרצה נגמרה הגיע הזמן לצאת לדרכים וליהנות מ,האחד שלי, בצורה הראויה ביותר.


הונדה וארדרו – מחירי טיפולים (כולל עבודה, חלפים ומע"מ)

טיפול 1,000 751 ש"ח
טיפול 6,000 246 ש"ח
טיפול 12,000 1,045 ש"ח
טיפול 18,000 1,371 ש"ח
טיפול 24,000 2,298 ש"ח
טיפול 30,000 369 ש"ח
טיפול 36,000 2,251 ש"ח

תעודת זהות

הונדה XL1000V ואראדרו
מחיר: 97,900 ש"ח
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון:   A

נתונים טכניים

מנוע: 2 צילינדרים בתצורת V של 90 מעלות, 996 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים, הזרקת דלק
הספק: 92.5 כ"ס ב-7,500 סל"ד
מומנט:  9.9 קג"מ ב-6,000 סל"ד
קדחXמהלך: 66X98 מ"מ
יחס דחיסה: 9.8:1
מתלים:
קדמי – מזלג טלסקופי 43 מ"מ, מהלך 155 מ"מ

אחורי – מונושוק, מהלך 145 מ"מ

בלמים:
קדמי – שני דיסקים 296 מ"מ, קליפר 3 בוכנות, ABS משולב

אחורי – דיסק 256 מ"מ, קליפר 3 בוכנות

צמיגים:
קדמי –  110/80-19

אחורי – 150/70-17

בסיס גלגלים: 1,560 מ"מ
גובה מושב: 838 מ"מ
מיכל דלק: 25 ליטר
משקל: 277 ק"ג (רטוב)

מדידות

תצרוכת דלק:

תצרוכת הדלק של הכלי במהלך ההרצה עמדה על 14.21 ק"מ לליטר ברכיבה משולבת עירוני/בין עירוני ועל 17.26 ק"מ לליטר בנסיעה בין עירונית.

34 תגובות ל הונדה XL1000V וארדרו – מבחן ארוך טווח

  1. בזיון, מה יש שם כבר? אין שום טכ׳ חדשנית נאדה.

  2. תן פרטים על הארגז אני דקה לפני החלפת ה adaloהזבל שמותקן לי על הכלי.
    מה המחיר ואיך אתה מתרשם עד כה?

  3. סגור לי את הפינה של מזודות הצד אני חייב לזווד את הטראנסאלפ שלי.

  4. אופנוע דו"ש צריך להיות מלוכלך מנסיעה בשטח מה זה האופנוע תצוגה הזה?

  5. הבן אדם חולה נפש ופריק של ניקיון וטיפוח.
    מתה עליך ותישאר כזה.

  6. תן בראש סע והסר דאגתך
    אפילו מטלית לחה אין לי במחסן.. כוסומו האופנוע רק סע בזהירות

  7. סבורני שאתה הרבה יותר מ״נהג מבחו״

  8. תיהנה מהאופנוע ואל תיהיה העבד שלו. תן לו להיות העבד שלך.
    כתבה ממצא וטובה.

  9. הרבה באופנוע החדש. אבל גם מה שקיים הוא מספיק. כרגע קצת יקר לתקציבי האישי. לא מרים ידיים.

  10. ובמיוחד לראות את ההתקדמות שלך בתחום הדו גלגלי "האישי".
    תמשיך לרכב וליהנות…ולהעביר לנו את התחושות.

  11. הייתי משקיע את אותה ההשקעה. חמרי ניקוי ודקורציה באים מהלב והם לא סתם בזבוז כסף.

  12. לא אנחנו…. כאן בישראל, אלא "אנחנו" ….. בכל העולם.

  13. קראתי את כל כתבותיך והמבחנים שביצעת לכלים השונים. מלכתחילה שיערתי שזו תהיה בחירתך, לדעתי זה סימן ש… בחרת בנכון ובמתאים לך. נסיעה/רכיבה טובה ובהצלחה. אשמח להמשיך לקרוא עוד.

  14. האם אפשרויות הכוונון הן בילט-אין בכל כלי סטנדרטי?

  15. מסודרות לעין, אתה שם דגש לפרטים הקטנים והחשוב שדעתך פה בגובה העינים. תהנה מהכלי המדהים שלך, חלום עבורי

  16. רוכב עם וארדרו על דשא? זה כמו…לא, זה כמו…עזוב כמו. מזל שלא לקחת את הטורר, איזה בושות! מפרק ידיות, מרכיב מגנים, למה? לרכב על דשא. אני חושב שכל הפרוייקט שלך היה ראוי להכתב מנקודת מבט של רוכב מתחיל, ואז כל הירידות שלי לא היו נכתבות. אם ניקיון אובססיבי וכיסויים עושים לך את זה, תעמיד אותו בסלון ועל תרכב עליו בכלל, הכי בטוח, אבל עם כיסוי, כי יש אבק אפילו בסלון. אם אתה מרכיב פנסי ערפל, תזמין אותם עם מגן פנסים, תמצא כזה במדורים של הגולד-ווינג. מה שטח מה? שונא לכלוך שכמוך. אני חושב שהיה טוב לך CBF. אבל באמת כותב יפה, אבל אצל הקולגה זה יותר טוב. גם להעתיק צריך לדעת.

  17. הנה קיבלת שוב במה.
    מבחינתי לאשר את התגובות שלך גובל בפעילות הומניטארית.
    תגובותיך מעוררות אצלי אמפטיה/רחמים/גיחוך אבל חונכתי לקבל את "האחר והשונה".
    אני מחבק בשתי ידיים את דעתך שהכתוב מיועד לרוכב המתחיל (בעיניי זו זכות גדולה לנסות לכוון ולהדריך רוכבים צעירים) אבל מפה ועד רמיזתך כי הכתוב מועתק מהקולגות כרחוק המזרח מן המערב.
    אם נסכם: סה"כ יצאתי בזול מרוכב מסוקס ועתיר נסיון שכמוך כי חבריי כבר "חטפו" ממך הרבה יותר.
    אין ספק שאתה דמות צבעונית בקרב גולשינו אבל אתה יודע? ………….לאורך זמן לצבע יש נטייה לדהות להתלכלך ולאבד מהיחוד שלו.
    שבוע טוב.

  18. דורון אתה גאון…. לענות ל״אני״ כמו שענית מראה על גדולתך, צריך לדעת לכבד את הקטן והמסכן שצץ ומנסה להראות שהוא קיים. בדר״כ אלו אנשים ללא חברים מלבד המחשב, שמח לראות שאתה מתייחס לכולם.

  19. נכון, עם הזמן לצבע יש נטייה לדהות ולהתלכלך 😉

  20. כהרגלך בקודש, תענוג לקרוא וטיפים תמיד טוב לשמוע.
    מישהו אמר פעם שההבדל ביננו לילדים זה המחיר של הצעצועים …
    והמלצה קטנה לאנשים קטנים כמו ״אני״ , לא שווים בבמה והתייחסות, רואים בתגובות שלו צורך להקניט בכל מחיר ובכל נושא, אנא הפעל סינון ותמשיך להאיר את עיננו.

  21. גם אני עוקב באתר אחר הכתבות של דורון ועקנין וגם לי הוא מספק נקודת קריאה שונה מאתרים אחרים.
    שמל לראות אתר שמדבר עם הקורא בגובה העיניים ללא פלצנות והמטרת שלל מידע טכני לא רלוונטי.
    לגבי "אני" לדעתי האתר פועל נכון שהוא מפרסם את תגובותיו מאחר וזכותו להביע את עצמו ומבלבד שלא ישתמש בניבולי פה והשמצות

  22. מישהו מוכן להסביר לאני או בכינויו "רק על עצמי לספר ידעתי" שהרכיבה בפארק הירקון היו רק לצורך צילומים ורקע לכתבה???
    חוץ מזה מי האדיוט שירד לשטח עם וראדרו. לרדת אפשר לצאת משם ……. פשוט לא!!!

  23. פנייה לדורון ולמערכת דו"גרי.
    אשמח לדעת היכן ניתן לרכוש את הארגז המותקן על הוראדרו ומה מחירו?
    האם קיים נפח גדול יותר או שזהו הנפח המקסימלי.

  24. מוסך מוטי ארנון ברמת השרון זול יותר בטיפולים(לא רק להונדה)והם נחשבים למוסך הטוב בארץ למביניי ענין.אני קיבלתי המלצות לפני שקניתי את הואראדארו שלי ואני מטפל אצלם

  25. דורון, מהיכן הזמנת חיפוי ללוח השעונים. אני גם שוקל לקנות אחד כזה אך איני יודע כיצד זה נקרא באנגלית.
    אפשר קישור?

  26. אני מתנצל על התגובה המאוחרת ובנוגע לשאלותיכם הארגז מיובא ע"י אופנועית וחיפוי לוח השעונים והמיכל הם מקוריים של הונדה.
    גם אני נסיתי למצוא באתרים את הפריטים אך לאור חוסר הצלחתי הזמנתי אותם ישירות מהיבואן
    מאיר חברה למכוניות

  27. התבלבלת דורון.הספר היפני הרבה יותר ייקה מהגרמנים.
    תבדוק מבחני אמינות ואיכות המוצר.
    היפנים תמיד נותנים בראש לגרמים.

  28. דורון שלום, שאפו על הכתיבה המצויינת ומזל טוב על הרכישה. עכשיו לשאלה: בעונת החורף הרטובה (וגם אחרי שטיפה הגונה), כיצד שומרים ומפנקים את חלקי המתכת השונים, הידיות, הרגליות, רגלית הצד וכו׳? יכול להיות שהתשובה היא פשוט wd40 או שמומלץ משהו אחר? תודה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל