fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן

פיאג'ו אקסאבו 250 – דו"ח ארוך טווח רביעי

פיאג'ו אקסאבו 250 – דו"ח ארוך טווח רביעי

גיל פריאנטה

צילום: גיל פריאנטה

עונת הגשמים המבורכת שעברה עלינו לטובה אמנם העלתה את מפלס הכינרת אך לא הייתה אידיאלית לרכיבה. כבר מזמן לא היה חורף כזה שבו נאלצתי לוותר על רכיבה כדי להישאר יבש. האביב שהגיע הביא איתו כמה ימי שרב לא סלחניים אבל בין לבין גם שפע ימים נעימים עם מזג אוויר שתפור לרכיבה ולטיולים. זה היה הזמן לנצל את מזג האוויר ולצבור קילומטרים על גבי האקסאבו ובמיוחד לבדוק אותו ברכיבה מאומצת בפקקים בתוך העיר ומחוצה לה.

כבר בשעה 8 בבוקר מרגישים את החום שהולך ומתקרב, האוויר כבד, האף יבש והמושב של האקסאבו מתחיל להעלות אדי חום. יציאה לכביש הראשי של רעננה וכבר מצאתי את עצמי עומד בפקק ארוך ומתיש בכניסה לכביש 4 "פאק" איך אנשים עוברים את זה כל יום, זה באמת התעללות. המעבר בין המכונית בתוך העיר עם האקס אבו היה נוח הודות לזווית צידוד טובה. החיסרון היחיד ביכולת צליחת הפקקים המרשימה של האקסאבו היה במעברים צמודים, שם גובה המראות שהן באותו גובה של מראות של המכוניות. צריך לקחת זאת בחשבון בעת השתחלויות מהירות בין המכוניות בכדי לא להוריד מראה מזדמנת. זה אחד הדברים שכמעט עם כל קטנוע נעבור את זה, אם לא בגובה המראות אז בגובה הידיות.

לאחר כמעט 10 דקות בפקק מעצבן, עם כמה נהגים שחוצים מסלולים מימין לשמאל ממש כמו בגרנד פרי כדי להרוויח עוד כמה מטרים, הגעתי לכיוון היציאה לכביש המהיר. באותו הזמן המאוורר נכנס לפעולה ושעון החום עומד בקו אחד מעל החצי, דבר שנראה סטנדרטי לחלוטין. כדאי להסביר עבור מי שלא ממש בקיא בעניינים טכניים, שבכל קטנוע ואופנוע כל עוד מד החום לא נמצא בחלק העליון שלו והמאוורר עובד אין כל בעיה. אין מה לעשות שכן בחום הישראלי מאווררי המנוע עובדים תמיד שעות נוספות.

הצמיגים בתחילת הרכיבה הרגישו חלקים והרגשתי כמה החלקות זנב קלות אך לאחר כמה דקות של התחממות ההרגשה נעלמה. בכביש המהיר אפשר היה לנשום לרווחה מכל הפיח של האוטובוסים ורכבי הדיזל המזהמים. כבר ציינו בעבר שיחידת הכוח של האקסאבו נעימה מאוד ברכיבה בכביש המהיר ושעון הסל"ד מטפס מהר מאוד יחסית לקטנוע. מנועו של האקסאבו חזק ותוסס ומלבד רעידות בסרק והצלצולים הבוקעים ממנו שהוא קר זוהי יחידת כוח משובחת מאוד. המנוע שומר על כוח גם בסל"ד גבוה וניתן לעקוף איתו בבטחה גם שהוא כבר בקצה הסל"ד. רק צריך להתרגל לניתוק ההצתה שהוא קצת חריף מידי אבל בכל מקרה יש לאקסאבו מספיק כוח ואין צורך להביא אותו עד לקצה אלא אם ממש מתחשק לכם להמר על רישיון הנהיגה שלכם במהירויות בלתי חוקיות בעליל.

הפקק בכביש המהיר "נעים" יותר מהפקק בעיר. אפשר לנצל את השוליים והמעבר בין המכוניות רחב יותר ולפעמים התנועה זורמת דבר שמקל מאוד את המעבר בין המכוניות. החום כבר משפיע על הכל, צמיגים, תגובות מנוע, רעשי רקע והזעת יתר בקסדה. הכל מתחיל להיות לחוץ יותר והחום משנה את האווירה. הנהגים התקועים עצבניים יותר ואנחנו נדרשים להיות ערניים יותר וזריזים בתגובות. ברכיבה חזרה את מוצא את נהגי המכוניות חוזרים על אותו פרק שעברו בבוקר בתוספת שמש יוקדת ואתה עובר בניהם, להם אומנם יש מזגן אבל קרני השמש חודרות הכל.

לאחר יום עמוס של כמה עשרות רבות של קילומטרים ברכיבות גם בפקקי עיר וגם בכביש המהיר הרגשתי את העייפות מהחום. אחד היתרונות של קטנוע בקיץ לעומת אופנוע(גם באקסאבו כמובן) הוא שחום המנוע לא מגיע לרגלים ולמה שבניהם  דבר חיוני מאוד.
במהלך אותו יום ארוך המתלים התגלו כטובים ומאוזנים. לא פעם מצאתי את עצמי נכנס לבור מפתיע בשולים ולא מצאתי את האקסאבו יוצא משליטה. המתלים האחוריים מכויילים מעט קשה יותר מהמקובל בקטנועי מנהלים רכים אך הם גם סופגים טוב יותר. המתלים הקשים פחות נפוצים בחוג הקטנועים וזה משהו שמאוד אהבתי אצל האקסאבו וגם מי שמגיע מרכיבה על אופנועים או קטנועים גדולים כמו טימקס יעריך את ההדיקות הספורטיבית. כמו כן ניתן לכוון את עומס הקפיץ בבולמים האחוריים אך הדבר לא ממש נחוץ, אולי רק ברכיבה הצמד, שכן בכיולם הבסיסי המתלים מרגישים מצוין.

לפני החזרה נשלחתי שוב לבצע קניות לגוזלים וכאן כבר ציינו את יכולת האכסון המצוינת של האקסאבו. בכל פעם אני מופתע מחדש כיצד חצי עגלת סופר נבלעת התא המטען שלו. האקסאבו צלח את יום התיזוזים בהצלחה. חום היום והפקקים השפיעו גם על מחוג הדלק עם צריכה של 23.5 ק"מ לליטר לעומת כ-27-28 ק"מ לליטר בדרך כלל אך עדין מדובר בתוצאה טובה.
עם כ-4,000 ק"מ על מד האוץ אין מה לבוא בטענות לאקסאבו. הקטנוע מרגיש מהודק כמו ביום בו התגלגל מהמכולה בנמל ולא נתקלתי בשום ריג'קטים או תקלות.

תעודת זהות

פיאג'ו X אבו 250ie
מחיר: 25,170 ש"ח
אחריות: שנתיים או 24 אלף ק"מ
שנת דגם: 2012
דרגת רשיון: A1

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר יחיד, 244 סמ"ק, 4 שסתומים גל זיזים עילי, קירור מים, הזרקת דלק
הספק: 21 כ"ס ב-8,500 סל"ד
מומנט: 2 קג"מ ב-6,000 סל"ד
מתלים:

קדמי – מזלג טלסקופי 35 מ"מ, מהלך 95 מ"מ
אחורי – בולם כפול עם כיוון עומס קפיץ, מהלך 90 מ"מ

בלמים:
קדמי – דיסק 260 מ"מ
אחורי – דיסק 240 מ"מ

צמיגים:
קדמי – 120/70-14
אחורי – 130/70-13

בסיס גלגלים: 1,490 מ"מ
גובה מושב: 790 מ"מ
מיכל דלק: 12 ליטר
משקל: 171 ק"ג

גלריה

23 תגובות ל פיאג'ו אקסאבו 250 – דו"ח ארוך טווח רביעי

  1. במיוחד עם הארגז שמוסיפים לו בגובה הקסדה. מעניין יהיה לקרוא מבחן איך זה משפיע על התנהגות הקטנוע.

  2. הקטנוע שנותן לך להרגיש על אופנוע. גם מרווח הטיה התנהגות כביש מעולה פשוט החליף לי את האופנוע.

  3. ולא שאני חושב כך כי אני מכיר באופן אישי את תומר לשר שרוכב על כזה הוא לא מפסיק להלל את הקטנוע כל הזמן. ולכן אני מאמין לכתבה.

  4. למה יש גיבנת לבחור שרוכב על הקטנוע או שהוא פשוט לובש מעיל שגדול עליו בכמה מידות? אולי תבצעו איזה מבחן השוואתי מול קטנוע שנמכר גם ברמה טובה ותנו לנו להחלית מה יותר טוב.

  5. מה איכפת לך למה לרוכב יש גיבנת ולך תלמד לכתוב בלי שגיעות כתיב. תשתחרר כבר מהמקלדת ולך תיהנה ברכיבה טובה באוויר הנקי. ולסיכום. כתבה קצרה מפרגנת וטובה.

  6. גם בקיץ שחם לך מידי אתה לא עולה על הקטנוע ונוסע במזגן הנעים בפחית? ממש ילדה, כמה גשם היה מי שישמע.

  7. זה הקטנוע הטוב שהיה לי. שימושי, מהיר, ניתן לדחוס ים של דברים גם מתחת לכיסא וגם בתא המטען האחורי. ממליץ למי שאוהב להנות מהרכיבה ולא רק להגיע מA לB.

  8. קטנוע עם טמפרמנט איטלקי. עדין בכניסה לסיבוב ופורץ קדימה עם הרבה כוח עד למהירויות גבוהות. גיבור איטלקי אמיתי.

  9. שמחתי על המילה של היבואן, נכנסתי למוסךך שלהם עם פחד וחשש שיקרעו אותי. קיבלתי הסברים, יחס ויצאתי בכלל לא בנזק. קנו אותי בשירות. קטנוע מגניב ושירות מצוין.

  10. מזג אוויר וכו' – איזה כוסית.. זה לא המדור של דוגמית החודש. מעיל טוב כפפות וסע חופשי אולי 4 ימים לקחתי מונית, כל השאר נסעתי בחורף כמו תותח.

  11. יותר מXMAX יותר מהכל. עולה על קטנועי 300 גם. המחיר שלו והתחזוקה, השימושיות של התאי אחסון – הכל מסתדר. לא מתלהב מהעיצוב בחלק האחורי. בקטנה, התרגלתי גם לזה.

  12. אני נהנה ממנו כבר שנה שלישית ובלי הפתעות למיניהם במוסך. ממליץ מאוד

  13. הכלי עבר 3000 קמ וכבר מהתחלה יש רעש לוואי מהוריאטור במוסך נאמר שיש להחליף סנדלי סחיבה …
    מישהו נתקל בדבר דומה? האבחנה הגיונית?

  14. קראתי את 4 החלקים של המבחן. כתבה ממש מעניינת ונשמע שהבוחן באמת נהנה מהכלי בצורה יוצאת דופן. חוץ מהעניין של גובה המראות והצפיפות בין הרוכב והמורכב [לטוב ולרע] נשמע אחלה כלי ואני בכיוון לנסות אותו

  15. אתם טוענים שהפיאג'ו אקסאבו הוא הכי טוב, ובפול גז טוענים שג'וי מקס הוא הטוב ביותר. למי להאמין?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל