fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
MV קוביה
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן

הונדה CBF1000F – החמקן

הונדה CBF1000F – החמקן

דורון וקנין

צילום: תומר לשר

לאחר חמש שנות פיתוח ובחודש דצמבר 2006 המריא לטיסתו הראשונה מטוס הקרב המתקדם והוורסטילי בעולם ה-F35 Lightning II , מטוס זה שהינו מטוס חמקן בעל יכולות רב משימתיות כגון תקיפה,יירוט וסיור וכמובן יכולתו להיות "בלתי נראה" הפכו אותו למטוס הקרב הטוב בעולם. גם ישראל הקטנה שלנו תזכה להתהדר בשנת 2017 (אם לא נאבד את עצמנו לדעת כבר קודם) בתשעה עשר מטוסים כאלו שיותאמו לצרכי חיל האוויר הישראלי.

אופנוע רב משימתי
כשישבו מהנדסי הונדה לתכנן את הCBF אפילו הם לא ידעו שהם בעצם מתכננים את המקביל הדו גלגלי למטוס הקרב ה F-35. המהנדסים היפנים בהונדה פיתחו אופנוע רב ביצועים במראה חצי ערום (עם פרינג עליון) שלו יכולות טורינג, ספורט, ואף יכולת התפתלות "קטנועית" בתנאי תנועה עירונית, איטית וצפופה. רק חבל שבמהלך תכנון ופיתוח האופנוע נכנסו לחדר מספר אנשי שיווק תקציב וכלכלנים שהתערבו למהנדסים ולמעצבים בעבודתם והצליחו לקלקל מעט את פאר היצירה (חכו בסבלנות אני עוד מעט חוזר לכסח אותם). ה- CBF הגיח לשוק האירופאי החל מחודש מרס 2006 ובשנת 2010 עבר מתיחת פנים קלה ששיוותה לו מראה ויכולות מעט יותר ספורטיביות. בליבו של האופנוע נוכל למצוא מנוע ארבעה צילינדרים בשורה מקורר מים ובעל נפח של 998 סמ"ק המפיק הספק של 106 כוחות סוס ב 9,000 סל"ד. מנוע ה CBF מבוסס על מנוע דגם הספורט וספינת הדגל של הונדה ה- CBR1000RR שהספקו מותן לטובת שפע מומנט זמין כיאה לאופנוע רב משימתי ובניגוד למנועי הספורט ששם מירב הכוח וחוזק השרירים ממתין לנו רק בסל"ד גבוה. במחלקת נוחות נוכל למצוא מגן רוח מתכוונן וכיוון גובה למושב. לוח השעונים מציג אינפורמציה בצורה ברורה וקריאה הן בתנאי יום והן בלילה. 

הגיע הזמן לכסח," "צוות פיתוח ושיווק בואו לשיחה". יצרתם אופנוע מופלא, שדרגתם אותו ויצרתם מכונה יותר ספורטיבית, שאפו ענק וכל הכבוד. עכשיו תסבירו לי ותנסו לשכנע אותי בכמה עלות האופנוע הייתה עולה אם הייתם מוסיפים  צג חיווי הילוכים? מד טמפרטורה חיצוני? (אני מזכיר לכם שיצרתם אופנוע טורינג שמיועד לאירופה) והמראות? כמה קשה היה להרכיב מראות משולבות אור LED? והפנסים אוי הפנסים (אוי דוידוביץ דוידוביץ ,עיין ערך מאיר איינשטיין) התקנתם זוג פנסים דמוי עיניים של סיני ועוד אחד עם… "עצירות קשה וכרונית". עשיתם שימוש בנורות H7 בכל פנס מה שמביא למצב מכוער של פנס כבוי/פנס דולק ברכיבה. לאור הניסיון שצברתי בזכותכם לאחר שבחנתי לא מעט אופנועים מדהימים מתוצרתכם אני אגלה לכם סוד קטן, אפילו אני יודע שבמחסן החלקים שלכם יש מדף שלם עמוס בנורות H4 שיפתרו את הבעיה האסטטית וישפרו את נראות האופנוע ובעיקר יקנו לרוכב עליו טווח תאורה רחב וחזק יותר מבלי לעשות שימוש באור גבוה. אז בואו נסכם ונעריך יחד שתוספות אלו ייקרו את מחיר האופנוע בעוד 100 עד 200 דולר בהגזמה. אתם מהנהנים שם במבוכה מה? אז אלחש לכם ורק לכם בשקט שאני כצרכן הייתי משלם אותם בשמחה למען תוספות חשובות והכרחיות שכאלה. על מנת לסכם את שלב הטרוניות שלי הרשו לי להתפרע עם עוד אחת קטנה אבל יקרה להחריד. למה לכל הרוחות הורדתם את סט המזוודות שהגיע כחלק אינטגראלי בדגמים שעד שנת 2010? ובבקשה אל תנסו להפיל את הנושא על היבואנים המקומיים מאחר שגם בהונדה גרמניה, ספרד, איטליה ואפילו יפן סט המזוודות הפך לתוספת לפי הזמנה, תוספת יקרה מאוד.

נושא נוסף שצד את עיניי עוד בטרם הובלת האופנוע מחוץ לסוכנות היה מיקום רגלית המורכב ביחס למיקום דוד המפלט. על פניו זיהיתי בעיתיות מסוימת אך הרחקתי את המחשבה באחת כי למען האמת והגילוי הנאות מי אני ביחס למהנדסי הונדה. המחשבה שבה והטרידה אותי בערב בבייתי מה שגרם לי שוב ולרדת לחניית האופנוע להשיל ממנו את הכיסוי ולהביט שוב ברגלית הסוררת, המסקנה לאחר מספר דקות של ניסויי ותהייה על יבש הייתה "יש כאן בעיה תכנונית". ההוכחה הנחרצת למסקנתי הגיעה כעבור 12 שעות עת "ששכרתי" מורכבת לרכיבה קצרה ושבסופה מבט קצר על פניה המבועתות ואימות הנושא שהבהיר לי חד משמעית "כשל תכנוני" מצד מהנדסי הונדה!  כפי שניתן לראות בתמונות המצורפות מיקום רגלית המורכב וקירבתו למדרך עקב הנעל של הרוכב יאלצו את המורכב להסיט את רגלו לאחור כך שעקב נעלו תהיה בדיוק מעל דוד המפלט שאינו מחופה בציפוי אלומיניום קר. בסיטואציה שכזו ועל מנת שלא לגעת במפלט יאלץ המורכב להשאיר את עקב נעלו באוויר ובתנוחה לא טבעית שמהר מאוד תגרום לו לעייפות ואז יאלץ להניח את רגלו על גבי דוד המפלט למפגש לוהט ולא מומלץ. לעניות דעתי קריאה לתיקון ("ריקול") מצד היצרן לשם חיפוי הדוד במעטפת אלומיניום או החלפת כל המפלט באחר שמחופה בשכבת אלומיניום לכל אורכו יפתרו את הבעיה.

תדרוך יציאה
בבוקר המבחן התייצבתי בסוכנות הונדה השלום וקיבלתי לידיי אופנוע חדש מהניילונים עם 0 קילומטרים מה שאומר שלהשתולל ולבחון את יכולות הכלי על הקצה לא אוכל, מאחר והאופנוע מתחיל את חייו וההרצה שלו אצלי ולאור העובדה שבחיים צריך לשמור ולכבד את רכושם של אחרים לא פחות מרכושינו אנו. בשלב הראשון יצאתי לרכיבה מתונה שכל מטרתה הייתה להכין את האופנוע ליום המחרת לרכיבה המתוכננת בנס הרים. לאלו מכם שלא יודעים, אופנוע חדש שעולה לראשונה על הכביש מגיע עם צמיגים "שמנוניים" שנובעים מציפוי מגן שיצרן הצמיגים "מרפד" אותם בתהליך הייצור, זאת על מנת למנוע מהגומי התחמצנות והתייבשות בטרם יורכב אחר כבוד על גבי האופנוע. גם רפידות בלם שעדיין לא יושבות פיקס על הדיסק באופנוע חדש לגמרי.

על פי הוראות יצרני האופנועים חלה חובה להימנע בתחילה מבלימות חדות וחזקות על מנת שלא לפגוע ברפידה וככלל, אני ממליץ לעבור כמה עשרות קילומטרים טובים ברכיבה מתונה עד כדי זהירה על מנת "לגלח" את הצמיגים משכבת המגן ולהביא אותם לאחיזה אופטימאלית על מלוא רוחבם. יתרה מכך, רפידות הבלם חייבות לעבור חיכוך ראשוני על מנת שיגיעו למצב בו הן באות במגע ונושכות את הדיסקים בצורה מושלמת. לאור היותו של ה-CBF חדש מהניילונים חילקתי את המבחן לשניים, היום הראשון הוקדש לרכיבת "פקקי איילון" ולרכיבת תיור רגועה ויום המחרת הוקדש לפיתולי כביש נס הרים אך עדיין בהגבלת הוראות היצרן להרצה נכונה לכלי חדש.

עכבר העיר
בישיבה הראשונה על ה-CBF מתרחשת תחושה מוכרת של "היי כבר נפגשנו פעם" והכול נורא טבעי, ברור, ובייתי. כמי שמתנשא לגובה של 185 ס"מ חשתי נוחות ונינוחות רבה מגובה המושב שמסופק לצרכן במצב אמצע מתוך שלושה מצבים שהמושב ניתן לכוונון. תנוחת הישיבה הזקופה ומוטת הזרועות שהיו במצב אופטימאלי עבורי בעת שאחזתי בכידון הזכירו לי משחק בייתי עם הווארדרו שלי שנשאר לעשות שבת בסוכנות הונדה. מראות הכלי סיפקו שדה ראייה אחורי רחב ובטיחותי. מבט בלוח השעונים מגלה לנו צג דיגיטלי איכותי בצד ימין המספק לנו מידע על כמות הדלק, מספר הקילומטרים הכללי שעבר האופנוע ומיידע על מספר הקילומטרים שעברו מאז האיפוס האחרון (TRIP A/TRIP B). צג נוסף בצד שמאל שמספק מידע על השעה ומהירות הנסיעה וביניהם ובגודל של גלגל של אוטובוס שעון סל"ד אנלוגי ומעל שורת נוריות מיידע כגון מצב הילוך N, נוריות אזהרה, נוריות איתות, נורת אזהרה כללית, נורת מד לחץ שמן וכו'.

אין כמו יום שישי בצהריים על מנת לנסות לבחון ולהתרשם מיכולת גמישות וידידותו של אופנוע מאשר כביש איילון דרום בואכה כביש מס 1. על מנת שלא לחפור לכם בראש ולא להלאות אתכם בפרטים מיותרים ולא רלוונטיים אסכם בפשטות: ה-CBF1000F הוא אחלה "קטנוע" בכל פקק ועומס תנועה יהא אשר יהא. מרכז כובד נמוך ויכולת היגוי נפלאה גורמים לאופנוע להתנהג כמו קטנוע 250 קליל וחמוד. גמישות המנוע שנתגלתה החלה לחלחל בי ואולי לגרום לי להבין מדוע המהנדסים מיפן ויתרו על צג חיווי הילוכים. זה ממש לא משנה באיזה הילוך אתם, 1,000 הסמ"ק הללו המתחבאים לכם בין הרגליים וגמישות המנוע שלא הייתה מביישת ילדה בת 10 בנבחרת רמת גן להתעמלות קרקע יגרמו לכלי לבצע כל פעולה שתבקשו ממנו, וזה ממש לא משנה באיזה הילוך אתם מצויים בו. בסופה של הנסיעה הציג מד המרחק טווח רכיבה של 120 קילומטרים שהניחו את דעתי והטמיעו בי את התחושה כי האופנוע מוכן לנסיעה האמיתית ביום המחרת בכביש נס הרים.

עכבר הכפר
אם ביום הקודם רכבתי "ברגוע" על מנת להכין את הצמיגים והרפידות, היום השני נפתח לצערי בלחץ נוראי ופוטנציאל איחור למפגש שנקבע. חבריי למערכת מאיר יוגב שקיבל משימה מקבילה לבחון את "הבייבי פייר בלייד" ה- CBR500R והצלם המוכשר שלנו תומר לשר קבעו להיפגש בשעה 08:00 בתחנת הדלק בשער הגיא ובדו"גרי שעה היא שעה. האמת שהקצתי בזמן כמתוכנן אבל התמרחויות הבוקר שלי של עוד קפה ועוד סיגריה "ורגע בוא נבדוק שוב לחץ אויר בצמיגים" ועוד שאר עיכובים שלא נעים להעלותם על הכתב גרמו לי לשלב להילוך ראשון על מנת לרכוב לשער הגיא רק בשעה 07:45.

עד היום אני לא מבין איך הצליח ה- CBF לגרום לשעון לעצור מלכת אבל הגעתי מרמת גן לשער הגיא חמש דקות אחרי השעה שמונה (לחברים במתנ"א זה לא באמת היה ככה אבל אני חייב בשביל הכתבה והאגו שלי להציג מצג שווא שרכבתי מהר). בהגעתי למקום המפגש זרקתי מבט חטוף במתכנסי התחנה וכמובן שלא היה בהם לא מאיר ולא תומר. כשהחלו שני המאחרים לטפטף את בואם לתחנת שער הגיא  הזכירה לי הסיטואציה את יום הגיוס לצה"ל בבקו"ם ובו אלו שהגיעו מלשכת הגיוס אוטובוס אחד לפניך וכבר הספיקו לקבל מדים מכנים אותך "בשר טרי". בדיוק באותו "וותק בלתי מוסבר" הקנטתי את תומר על האיחור והוא מייד אחריי את מאיר בהגעתו לתחנה. כל האיחורים ושאר השטויות נשכחו בשנייה בא התחלנו לרכוב ולטפס לכיוון נס הרים.

ה-CBF סיפק לי חווית רכיבה של כוח, היגוי, וגמישות שהפכו את הרכיבה לחוויה מעצימה. פתאום נשכחו כל הטרוניות שהזכרתי בתחילת הכתבה ובמהרה שכחתי מחבריי לרכיבה והייתי כולי טוטאלי כמקשה אחת עם הכלי. מאחר שכישורי הרכיבה שלי וניסיוני אינו רב ומפואר כמו שני חבריי למסע הציג הכלי יכולת סלחנות ותיקון מהירים ובטוחים. גם לאחר רכיבה מהירה ומהנה של שעתיים בכביש נס הרים מבחינתי תם המבחן  אך שלעצמי לא שבעתי מהכלי והמשכתי לבדי לכיוון ירושלים לסיבוב דאווין בעיר. לאחר מכן ירדתי לכיוון תל אביב כשאני מנצל כל פנייה ועקומה בכביש ירושלים תל אביב על מנת להתענג עוד קצת על האתלטיות של האופנוע. בתום שני ימי המבחן הציג מד המרחק מספר של 567 קילומטרים שבאמת ובתמים אין לי מושג כיצד הגעתי למספר הזה, אבל מסתבר שזו גדולתו של הכלי, להשכיח ממך את משך ומרחק הרכיבה ולהותיר בך את ההנאה, והחוויה, העיקולים והנופים שעברת בהם.

השורה התחתונה
לא אחת פונים אלי חלק מהקוראים ושואלים אותי מדוע אינך נכנס למפרטים טכניים בכתבות שלך? אני משיב לכולם באותו מטבע לשון ואני טוען שמאחר והמספרים והסיפורים לא מעניינים אותי ולא ישפיעו עלי בשיקולי רכישה אין שום סיבה בעיניי להעלותם. קג"מ, סל"ד, מומנט, ושאר מרעין בישין לא נכנסים אצלי לסיפור, אותי מעניינת החוויה נטו. אני תמיד אעדיף לחוות דעה אישית ולהתרשם מהכלי בעצמי ולא להתהדר בכלי עם מספרים יפים ותעודת בגרות של מצטיינת השכבה. לאלו מכם שהפרטים המדוברים חשובים מצורפת לעיונכם טבלת נתונים בצד ימין.

עכשיו הגיע שלב הכרעת הדין. לא רבים הם האופנועים שמותירים בך עומס רב של חוויות ועוצמות ריגוש כפי שהותיר בי ה-CBF. אכן מדובר באופנוע רב משימתי לכל מטרה של סידורים בעיר הפקוקה, רכיבה בעלת גוון ספורטיבי וכמובן, רכיבה ארוכה עם בת הזוג לטיול שבת איי שם בצפון או דרום ארצנו הקטנטונת. ה-CBF זכה בצדק רב להקבלה שערכתי לו מול מטוס הקרב  F35 Lightning II  ועל מנת לחדד את הקביעה: בא לכם רגוע ותיור? תרכיבו ארגז ומזוודות צד, תגביהו את משקף הכלי, תעמיסו מורכבת ויש לכם אחלה טיול. מעדיפים רכיבה ספורטיבית? תנמיכו את המשקף, ותאפסנו בבית את כל שזיוודתם (כולל המורכבת) לרכיבת הטורינג וצאו לחוויית רכיבה ספורטיבית זורמת ולא מאיימת. וכל זה באריזה לא מוחצנת שתחלוף מתחת לרדאר. עבור לא מעט רוכבים סולידיים המחפשים כלי רבגוני ה-CBF1000F יהיה פרטנר אידיאלי.

הערה: מיד בתום המבחן הובאה מסקנתי בנושא מיקום רגלית המורכב לידיעת "מאיר חברה למכוניות" יבואנית אופנועי הונדה. לדבריהם תועבר שאילתה בנושא לחברת הונדה העולמית. עד למועד פרסום הכתבה טרם נתקבלה תשובה ותגובה מצד הונדה ולכשתגיע נעדכן ונפרסם את תגובתם כאן.                                                                                                                                                             

לתגובות:  doron.doogri@gmail.com

תעודת זהות

הונדה CBF1000F
מחיר:  99,900 ש"ח
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2013
דרגת רשיון: A

נתונים טכניים

מנוע: 4 צילינדרים רוחבי, 998 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים
הספק: 106 כ"ס ב-9,000 סל"ד
מומנט: 9.8 קג"מ ב-6,500 סל"ד
קדחXמהלך: 75X56.5 מ"מ
יחס דחיסה: 11.2:1
הזנת דלק: הזרקה, גופי מצערת 36 מ"מ
הילוכים: 6
מתלים:
קדמי – מזלג טלסקופי 41 מ"מ, מהלך 120 מ"מ
אחורי – מונושוק, בולם גז, מהלך 120 מ"מ

בלמים:
קדמי – דיסקים 296 מ"מ, 3 בוכנות לקליפר, ABS
אחורי – דיסק 240 מ"מ, קליפר בוכנה אחת, ABS משולב

צמיגים:
קדמי – 120/70-17
אחורי – 160/60-17

בסיס גלגלים: 1,495 מ"מ
גובה מושב: 780-810 מ"מ
מרווח גחון: 135 מ"מ
מיכל דלק: 20 ליטר
משקל: 245 ק"ג (רטוב)




















    1,000 הסמ"ק הללו המתחבאים לכם בין הרגליים וגמישות מנוע שלא הייתה מביישת ילדה בת 10 מנבחרת רמת השרון להתעמלות קרקע יגרמו לכלי לבצע כל פעולה שתבקשו ממנו.
                                   

33 תגובות ל הונדה CBF1000F – החמקן

  1. כתבה מעניינת , כייף לקרוא .
    אני מבין שזו תחילתו של סיפור אהבה חדש?
    כמי שרוכב הרבה, חשובה לי גם אינפורמציה של עלויות ותצרוכת דלק , מעבר להצהרת היצרן.
    עלה והצלח

    דודו

  2. כתבה מרתקת שהעלתה בי מחשבות להחליף את הסוס הותיק שלי.
    האם בחנתם את האופנוע שוב בתום ההרצה? האם התוצאות היו משביעות רצון?

  3. פגשתי אותך בדרום תל אביב ואני זוכר שהפלגת בתשבוחות על הcbf.
    אני חייב לציין שיצאה לך כתבה מרתקת והצלחת להעביר לי את נתוני הכלי בכתיבתך המשובבת.
    אני מודה שדרך הכתבה אתה גורם לי לי להיות עוד השבוע בהונדה ולהתנסות בעצמי בחמקן הזה

  4. לחבר'ה בדוגרי.
    כרוכבת שבאמת סיפורי היצרנים על נתונים לא מדברים אליה אהבתי את המבחן ואת החוויה שהעברתם.

  5. תפסיק כבר להיות נודניק וחופר ולרדת לכל פרט ופרט. אתה עוד תמצא את עצמך נטול אופנועים למבחנים כי היבואנים יפחדו ממה שתגלה.
    🙂
    בהצלחה חבר יקר.

  6. מה הקשר בין מטוס לאופנוע זקנים הזה?
    אתם משווים מטוס קרב לעגלה הזאת? תשוו מטוס מול גיקסר או R1

  7. איזה תמונות מדהימות ואיזה אופנוע מדהים.
    אלוהים שבשמיים זרוק לי 100,000 שח ויהיה לי גם חמקן שחור משלי

  8. הבייבי פיירבלייד הוא ה-CBR600RR. ה-CBR500R הוא הגרסה ללא ממהרים

  9. לא השתכנעתי שהאופנוע כזה מהמם ובמיוחד לא השתכנעתי שהתגובות לא מכורות
    מריח מוטה מא עד תו

  10. אני נוסע היום על קרוזר גדול, קצת הרגשתי מהיר מידי לקצב שלי בנסיעת מבחן, אבל אולי זה הדבר הבא

  11. איך התמונת שעונים סטטית והמחט על 7 אלף טור?

  12. לא שמת דגש על הרבה פרמטים חשובים כמו: מנוע, התנהגות, גימור, צריכת דלק, טיפולים… רק התיחחסת להתרשמות הכללית שלך מהכלי ועל כל הפרמטים שרשמתי התיחסת במילה או שתיים אם בכלל… זה לא מבחן

  13. אם זה ממש חשוב התחדשתי לפני חודשיים בבייבי נינג'ה.
    על מה אתה?

  14. מה בדיוק חסר לך בכתבה?
    על המנוע הם מדברים, על רמת הגימור הם מספרים, אפילו גילו פאק בתכנון (רגלית המורכב) ושיתפו אותנו.
    ותגיד אחי………. באופנוע עם 0 ק"מ שנמצא בהרצה בודקים צריכת דלק? כי אם כן אני כבר לא מבין כלום.
    תרכב בזהירות אחי ולמקומות טובים.

  15. יצרני הצמיגים מורים ליסוע בזהירות ב100 ק"מ ראשונים, אבל לא בגלל ציפוי. יש סיבות טובות אחרות. מיששתי כל צמיג חדש באופנוע שלי בשנים האחרונות ולא הרגשתי שום ציפוי. אגדה לא?

  16. יש חזרתה איזה כייף לקרא את הרשמים שלך
    פעם הבא שאתה מגיע לירושלים תתקשר כוס מים עלי

  17. VFR חדש או כזה שבחנת פה? אני מבין שהוא רב משימתי. ככה אני מרגיש שהVFR גם כן, נסיעה מנהלתית / ספורטיבית / טורינג עם או בלי מטען. תוכל להתייחס?

  18. להפתעתי גובה המושב בחמקן הזה נמוך (נמוך) מגובהו ב: CB 795/828

  19. אדוונצ'ר / סופר טנרה / ג'י.אס ואחיו בעלי הכנף.

  20. כהמשך טבעי לסדרת מבחני הסוסים הבלגים המפורטת.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל