fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
סטפן

ב.מ.וו C600 ספורט – ילד רע מבית טוב

ב.מ.וו C600 ספורט – ילד רע מבית טוב

תומר לשר

צילום: תומר לשר

באיחור מה גם ב.מ.וו נכנסה אל נישת קטנועי העל שהולכת וצוברת תאוצה בעולם. המטרה המוצהרת הייתה להרחיב את היקף המכירות של ב.מ.וו ולהפוך את המותג לנגיש יותר עבור לקוחות שלא מעוניינים באופנוע ו/או להעביר הילוכים עם הרגל. שוק הקטנועים הגדולים מתחלק לשני חלקים, אלו בעלי אופי ספורטיבי כדוגמת הימאהה טימקס 530, הונדה אינטגרה או הג'ילרה GP800 ואלו בעלי האופי התיורי כדוגמת ההונדה סילברווינג והסוזוקי בורגמן 650.

בתערוכת מילאנו הציגה  ב.מ.וו צמד דגמים: C600 ספורט ו-C650GT. למרות השם השונה עושים שניהם שימוש ביחידת כוח משותפת בנפח 647 סמ"ק. מדובר ביחידת כוח חדשה בעלת שני צילינדרים מקבילים כאשר בלוק המנוע מוטה קדימה בזווית של 70 מעלות ופיני הטלטלים של גל הארכובה הם בזווית של 270 מעלות. כל צילינדר מצויד ב-4 שסתומים המונעים על ידי צמד גלי זיזים כשסתומי היניקה בקוטר 31.5 מ"מ מוטים בזווית של 12 מעלות ביחס לראש המנוע ושסתומי הפליטה בקוטר 27.1 מ"מ מוטים בזווית של 14 מעלות. המנוע מוזן על ידי הזרקת דלק אלקטרונית עם גופי מצערת בקוטר 38 מ"מ ועל חלקות פעולת המנוע אחראים צמד גלי איזון. בסך הכל מספק המנוע החדש בשתי הגרסאות 60 כ"ס ב-7,500 סל"ד ו-6.7 קג"מ ב-6,000 סל"ד. ב.מ.וו החליטו ליצור סטנדרט גבוה בתחום השלדה, המשותפת לשני הדגמים, וכך הם מציעים לראשונה מזלג קדמי הפוך מלפנים וזרוע חד צידית עם בולם אופקי מאחור. גם הבלמים והצמיגים משותפים לשני הדגמים.

אז מה בכל זאת שונה? ה-C600 ספורט מעוצב באופן דינמי יותר ותחת המושב יש מקום לקסדה אחת. אם נדרש מקום עבור קסדה נוספת או חפצים גדולים יותר ניתן להרחיב את תא המטען כלפי מטה באמצעות פתח בתחתית תא המטען. ה-C650GT לעומת זאת מיועד יותר למשימות תיור לכן הוא מצויד במשקף גדול יותר, פלסטיקת חזית שונה, מיגון רוח טוב יותר כמו גם יותר תאי אכסון. יחידת הזנב שונה גם היא ונועדה להעניק נפח אכסון גדול יותר מגרסת הספורט והוא עומד על 60 ליטרים. גם תנוחת ישיבה שונה ב-GT ונינוחה יותר בין היתר הודות למושב שונה ודשן בעל משענת גב שממוקמת ב-30 מ"מ נמוך יותר. המורכב נהנה מידיעות אחיזה משופרות והמפלט שונה מבגרסת הספורט ובעל מיגון חום גדול יותר. ההבדל מתבטא גם בסעיף המשקל כשה-GT שוקל 261 ק"ג רטובים, 12 ק"ג יותר מגרסת הספורט.

לשני הקטנועים לוח מחוונים עם תצוגה דיגיטלית מקיפה כוללת גם מחשב דרך והתאורה הקדמית מבוססת על נורות LED. הספורטיבי בעל משקף קדמי המתכוונן ידנית ל-3 מצבים קבועים כשל-GT משקף בעל כיוון חשמלי. רשימת האבזור האופציונאלי כוללת חימום לידיות, חימום למושב, אופציה למערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים, זיווד מקורי נוסף, מערכת ניווט ועוד. שני הקטנועים הגיעו ארצה השנה ובחנו אותם במקביל. לאחר שבשבוע שעבר חווינו את דעתנו על ה-C650GT מגיע תור האח האתלטי, ה-C600 ספורט.

השורה התחתונה

מורגש היטב כי ה-C600 ספורט הוא עוד כלי איכותי שגרמנים יקים ישבו ותכננו עד השעות הקטנות של הלילה. המנוע מרגיש חזק ובועט, התמסורת עושה עבודה מעולה כמעט בכל מהירות, גם בהתנהלות עירונית עמוסה וההתנהגות טובה ומהנה. ב- C600 הטכנולוגיה שופעת כמיטב מסורת ב.מ.וו ושלל אטרקציות אלקטרוניות מוצעות לכל המרבה במחיר. איכות החומרים ב-C600 ספורט טובה אך עם זאת, הייתי מצפה מיצרן כמו ב.מ.וו ללא פחות משלמות. בסגמנט של קטנועי העל הספורטיביים מקבל ציון טוב מאוד אך, לא מצוין. מחיר ה BMW כמעט זהה לזה של היריב העיקרי שלו, הימאהה טימקס 530, כך שנוצר כאן דו-קרב מעניין באחת הקטגוריות החמות בשוק הדו-גלגלי. עבור לא מעט אנשים המעוניינים בקטנוע על ספורטיבי ונרתעים מהתדמית של הטימקס ה-C600 ספורט הוא הפתרון האידאלי. 


מנוע, תמסורת, ביצועים
המנוע ב-C600 חזק מאד (60 כ"ס, 6.7 קג"מ) ובפועל זה גם מרגיש כך. המנוע אמנם מיוצר על ידי קימקו אבל זה מנוע ב.מ.וו אמיתי לחלוטין. בשילוב עם תמסורת שעובדת באופן מצוין ה-C600 יודע לזנק מהמקום בהחלטיות ולטפס בלינאריות לכיוון מהירות סופית כאילו היה מוגדש על ידי טורבו. הדבר היחידי שמקלקל קצת את החגיגה הוא תפקוד מערכת בקרת המומנט. מדובר במערכת המתפקדת כמעין מהערכת בקרת משיכה בסיסית ומתבססת על חיישני מערכת ה-ABS. ברגע שהחיישנים מזהים הפרשים במהירויות בין הגלגלים דואגת המערכת להפחית את כוח המנוע כדי למנוע החלקה. לא משנה כמה חזק תפתחו את המצערת ברמזור, ברגע שהגלגל האחורי יאבד אחיזה כתוצאה מפתיחה אגרסיבית תכנס המערכת לפעולה ותהרוס את החגיגה. כמובן, בקרה זו הכרחית לכאלו שאינם מחפשים "זריקות ישבן" במחשבת תחילה ותפקידה לשמור על החיים. 

בעיר, תמסורת הקטנוע מרגישה מעולה מעבר למצופה, חלקה מאוד ותורמת היטב לתמרונים קשים המחייבים, תמסורת סלחנית וחלקה. השילוב בין התמסורת המעולה וההזרקה המדויקת מניבים קטנוע שיודע לשנות קצב בעיר ומחוץ לה בצורה מאוד נעימה וחלקה וכמעט ללא תחושת OFF/ON. 

מתלים, התנהגות, בלמים
ב.מ.וו בחרו לצייד את צמד קטנועי העל שלהם בשלדת אלומיניום ומתלים ברמה גבוהה שלא מוכרת כמעט בעולם הקטנועים. מלפנים ישנו מזלג הפוך המורכב בצורה הזהה לאופנוע רגיל (משולש עליון/תחתון) ומאחור תמצאו בולם המורכב בצורה אופקית וזרוע אחורית חד צידית. אקזוטיקה ממש. בנסיעה הקטנוע מרגיש מאוד יציב ונטוע על הכביש, בין היתר בזכות בסיס הגלגלים של 1,591 מ"מ ארוך משמעותית מזה של הימאהה טימקס וההונדה אינטגרה. הצד השני של המטבע של בסיס הגלגלים הארוך הוא בכך שה-C600 מרגיש פחות זריז משניהם. שינוי כוון במהירות גבוהה דורשת מעט מאמץ ורצוי לא לרחם כלל על הכידון בפקודות ההגוי חריפה. ה-C600  לא יתרגש גם אם תתנפלו עליו בבת אחת ותדרשו במיידי לחצות שלושה הנתיבים. בעיר ה-C600 מתגלה כקטנוע קליל ונעים להתנהלות טיפוסית, גם בעומסי תנועה של שעות הצהריים. זווית צידוד ההגוי לצד התמסורת המצוינת פשוט מעניקים חווית רכיבה כייפית ונעימה.

מערכת הבלימה של ה-C600 ספורט זהה לזו של ה-C650GT ומורכבת מצמד דיסקים מלפנים ודיסק בודד מאור, כולם בקוטר 270 מ"מ, כאשר הקליפרים הם בעלי שתי בוכנות מלפנים אך גם מאחור (יוצא דופן בקטנועים). מערכת ABS היא תקנית ולא ניתנת לניתוק. ה-GT  הבלמים מתפקדים היטב וכיוון שהספורט קל ממנו בכ-20 ק"כ ציפינו ליכולת בלימה טובה עוד יותר. הבלמים תפקדו היטב בהתאם למשקל ואופי הקטנוע, אבל הייתה תחושה שצריך לסחוט מעט חזק את ידיות הבלם כדי ליצר בלימה ראויה. מערכת ה ABS בשונה מגרסת ה 650 נכנסת לפעולה מלפנים מעט מוקדם יותר. 



עיצוב, נוחות, שימושיות
ה C600 נראה טוב. הוא קרבי וקווי העיצוב שלו חדים ומשדרים ready to fight. המפלט קטן וספורטיבי בעל סיומת קרבון מתוצרת חברת אקרפוביץ' מפיק סאונד בהחלט מיוחד ונעים לאוזן.  אני אישית אהבתי את העיצוב של ה-C600 שיתבלט לטובה בין עדר הטימקסים. מבחינת שימושיות ה-C600 מציע מגוון גאדג'טים מעניינים כשהבולט בהם הוא תא המטען הניתן להרחבה, אותו ניתן להגדיל ולאכלס עוד קסדה שלמה בעת הצורך. בנוסף לכך, כאשר מגדילים את תא המטען (דבר הניתן בעצירה בלבד) מופעל מדומם מנוע היכול למנוע גניבה. תנוחת הישיבה על הקטנוע מזכירה במעט את הטימקס. הכידון נמוך ומושב הקטנוע בנוי בצורה כזו שהיה לי קשה למצוא את מקומי עליו ולהבין איפה הישבן אמור בעצם להתמקם. איפשהו אחיו, ה-GT, הרגיש מעט יותר נוח ונכון.

תאי האחסון הקדמיים סבירים בגודלם אבל הדבר שיותר הפתיע זה איכות החומרים הלא מבריקה שמהם הם עשויים, דבר שלא מתאים כלל וכלל למותג ברמה של ב.מ.וו. עוד דבר שמעט אכזב הוא איכות ההרכבה של רגליות המורכב. נראה שב.מ.וו הרכיבו רגליות שמצאו מעודפים במחסן החלפים רק בשביל לסתום את הפינה הזו שנקראת "רגליות מורכב". גם איכות מפתח ובית ההתנעה של הקטנוע ממש לא משקפים את התדמית של המותג הגרמני. נכון, זה רק "מפתח", אבל האיכות לא מתאימה לכלי ברמה ובמחיר הזה

ל-C600 ספורט לוח מחוונים דומה לזה של ה-C650GT וניתן למצוא בוא מידע רב החל מטמפרטורה חיצונית, מהירות ממוצעת, TRIP A+B, תאריך, שעה, לחץ שמן, צריכת דלק ממוצעת ל100 ק"מ, צריכה ממוצעת כללית של דלק, ובגרסת ה HIGHLINE ניתן לראות בלוח השעונים לחץ אויר בצמיגים בזמן אמת. בשונה מגרסת ה-GT ב-C600 כיוון משקף הרוח מתבצע ידנית על ידי שני ברגי "פרפר" ובעצם ניתן לכוון את משקף הרוח ל-3 דרגות שונות. יש לציין שהמשקף לא רק עולה ויורד אלא משנה זווית המשקף משתנה גם היא. חימום המושב בגרסת ההיי-ליין מתבצע באופן פרטני לרוכב ולמורכב. עוד רעיון נחמד שהתגלה כלא תמיד הכי פרקטי הוא הג'ק צד שמפעיל באופן אוטומטי את בלם החניה בעת עצירה. הסיבה לכך היא בהתחממות הבלמים לאחר רכיבה ספורטיבית מאומצת. בנוסף להניף את הכלי על ג'ק אמצע זו משימה לא קלה אך כמובן אפשרית עם "מעט" מאמץ. 

מחיר אחריות, אחזקה
עם תג מחיר של כ-78 אלף ש"ח בגרסתו הרגילה (9,000 ש"ח נוספים נדרשים עבור גרסת ההיליין המאובזרת) ה-C600 ספורט יקר בכ-1,000 ש"ח מהטימקס 530. התמחור הזה הופך את הבחירה בין השניים לקשה במיוחד ונשענת על עניין של טעם נטו. עם זאת, ראוי לציין שמבחינת עלויות טיפולים בב.מ.וו זולות משמעותית מאלו של הטימקס. מרווח הטיפולים בב.מ.וו הוא אחת ל-10 אלף ק"מ. מתחרים אחרים בקטגוריה הם האפריליה SRV850 היקר בכ-2,000 ש"ח וההונדה אינטגרה הזול ב-8,000 ש"ח. 

תעודת זהות

ב.מ.וו C600 ספורט
מחיר: 77,600 ש"ח
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2013
דרגת רשיון: A

נתונים טכניים

מנוע: שני צילינדרים רוחבי, 647 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, גל זיזים עילי כפול, קירור מים
הספק: 60 כ"ס ב-7,500 סל"ד
מומנט: 6.7 קג"מ ב-6,000 סל"ד
קדחXמהלך: 66X79 מ"מ
יחס דחיסה: 11.6:1
הזנת דלק: הזרקה, גופי מצערת 38 מ"מ
תמסורת/הינע סופי: ואריאטור/שרשרת סגורה טבולה בשמן
מתלים: 
קדמי – מזלג הפוך 43 מ"מ, מהלך 115 מ"מ
אחורי – זרוע חד צידית, בולם אופקי, כיוון עומס קפיץ, מהלך 115 מ"מ

בלמים:
קדמי – דיסק כפול 270 מ"מ, קליפר 2 בוכנות, ABS

אחורי –  דיסק 270 מ"מ, קליפר 2 בוכנות, ABS

צמיגים:
קדמי – 120/70-15
אחורי – 160/60-15

בסיס גלגלים: 1,591 מ"מ
גובה מושב: 810 מ"מ

מיכל דלק: 16 ליטר
משקל: 249 ק"ג (רטוב)
מהירות מרבית: 175 קמ"ש
0-100: 7.1 שניות

מדידות

צריכת דלק במבחן: 16.4 ק"מ לליטר
טווח רכיבה: 262 ק"מ

18 תגובות ל ב.מ.וו C600 ספורט – ילד רע מבית טוב

  1. אבל העדר הישראלי ימשיך לעמוד בתור של סוכנות מטרו כי איכות חדשנות וירידה לפרטים אינה בראש סדר העדיפויות אלא פוזה ותדמית

  2. יש כל כך הרבה כלים. והכלים הינם כלים מעולים. לדעתי היום ניתן לבחור רק ע"י המראה החיצוני ומחירי הטיפולים.

  3. מה יש כבר בקטנוע שהמחיר שלו צריך להיות כזה גבוה? העלות של המתכת היא לא יותר מ2500 ש"ח. וזה בדוק.

  4. לא הכל נמדד במתכת. יש את התיכנון והיצור הראשוני שנכנס בעלות הכללי של הכלי ולפי זה קובעים את המחיר.

  5. ברור . אבל עדיין המחיר הוא מחיר אסטרונומי. אנחנו פריירים שקונים וזהו.

  6. אתה רוכש רוכב שנתיים בממוצע . עושה כ30 אלף קילומטר ומוכר. אז שילך לעזעאל הכלי. מה שחשוב הוא שלא יתקלקל ומחירי הטיפולים.

  7. צריך לחכות ולראות איך יהיה מבחינת אמינות וסחירות. כרגע מיש מנסה למכור ומכיר אחד כזה, אינו מתקרב אפילו למחירון בניגוד ל-TMAX

  8. נהפוכו, bmw זה הרבה יותר פוזה ותדמית מימאהה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל