fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
לרט
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר

BMW S1000R, אם מורידים R מוסיפים?

BMW S1000R, אם מורידים R מוסיפים?

עדי שרון

צילום תמונה ראשית: נבות זקשבסקי

לעולם לא ישאל רוכב "בשביל מה צריך?".
כי רוכב, באשר הוא רוכב רציני, מבין מראש שלא צריך. פשוט.
כל רוכב יכול להסתפק ב-100 כ"ס, אמר חז"לנו, מייסד האתר טל שביט.
את המילה "צריך" יש להחליף ב-"רוצה".
רוכב רוצה יותר. יותר כוח. יותר יפה. יותר …
BMW Motorrad (חטיבת האופנועים של BMW) מוכרת את הסופר-ספורט הידוע S1000RR. מאז שהוצג ב-2008 השתתף כפול ה-R בכל סדרות המרוצים הנחשבות, כולל עונה מוצלחת בסופרבייק. ה-RR קטף כתרים ברוב מבחני הדרכים שנעשו מאז בעולם, ודי נחשב לסופר-ספורט המוביל בתחום.
חלק אולי לא מודעים, אבל BMW היו ממייסדי אופנת הנייקד עם האופנועים המופשטים מפירינג בסדרות( K4 צילינדרים) ו-R(מנועי בוקסר), כמו R1150R מ-2001 ועד ל-K1300R האימתני.
ב-2014 החליטו זקני BMW להפשיט את ה- S1000RR מפירינגו וחלק ממכלוליו וליצור את (תופים) ה-S1000R.

כך הצטרפה BMW לנישה בתוך קטגוריית הנייקד, הסופר-נייקד, בה חברים האפריליה טואנו (מלך הקטגוריה לפי עיתונאי חוץ), קאווסאקי Z1000, ק.ט.מ. סופר דיוק R1290 ודוקאטי מונסטר S1200 היפיוף.
ההצעה של ב.מ.וו לכרטיס הכניסה לחבורת העילית: מעל 140 כ"ס ומכלולי קצה ללא פירינג משמעותי.
האם הפשטה של הפירינגים והורדת ההספק ב-30 כ"ס (מ-190 ל-160), בתוספת כידון גבוה עושה את ה-S1000R לגרסת חנונים ?

שורה תחתונה
תשובה קצרה: לא !! הוא אכזרי.
תשובה ארוכה? תמשיכו לקרוא.

ה-S1000R אופנוע עצבני למקצוענים בלבד. 
BMW לקחו מנוע מטורף (הספק ועקומת מומנט), וחיברו אותו לשלדת אלומיניום כפולת קורות כך שהמנוע עצמו נושא בחלק מעומס השילדה. התוצאה: שילוב מצוין של מהירות ויציבות בכל זווית אפשרית.
נכון  העיצוב אולי שנוי במחלוקת. למרות שבכל מקום בו עצרנו- מרמזור ועד חניון- לא הפסיקה ההתקהלות סביבו, כאילו היה זה נפל קסאם בפלורנטין.

הכי חשוב בחד-R הוא שילוב המנוע, השלדה והמתלים. המתכון והשילוב המעולה שרקחו BMW מאפשר, בסוויפרים ארוכים בכביש הצפון (899), לשכב על צד ימין במהירויות גבוהות, ועדיין להרגיש מספיק בטוח כדי לבדוק את לוח המחוונים לדעת באיזו מהירות אני בדיוק (אני חושב ששילוב המספרים 9 , 1 ו-8 הופיע).

אולי כדאי שנסכם כך: אם הוא היה נולד לפני אחיו הגדול כפול ה-R, יש סיכוי שהיה לאופנוע הסופר ספורט הערום הטוב בעולם – ועוד במחיר סביר.

עיצוב
האם הבימר יפה כמו דוקאטי? לטעמנו לא.
האם הוא מרשים? לטעמנו מאוד.
האם יש כאן סתירה? אולי.

ב.מ.וו לקחו את הבסיס של האח הספורטיבי, השחירו את הזרוע האחורית המפוסלת והסירו את הפיירינג והמסכה הקדמית. ואז, כמו כל אמן בעל שיעור קומה, הלכו לנוח קצת במרתף הבירה הסמוך. נעו מעט אחורה, והחליטו להוסיף מגני צד לרדיאטורים (רדיאטור קעור ענק ואח קטן- מצנן שמן). משם שמידט התורן ראה לנכון למתוח את הפלסטיק אחורה כדי לכסות מעט מהמנוע. הנימוק הרשמי להסיט אוויר כמצוות מנהרת הרוח.

שלא כמו פלסטיקי מכסי הגוף (הלו, זה לא אמור להיות Naked ?), עיצוב המסכה לעילא ולעילא. בדיוק לפי הוראות הרופא (תרגום עילג מאנגלית). המסכה עם זוג פנסיה שתומי העין ממש עושים את האופי של האופנוע. פרצוף אכזר, מרושע, שקורץ לך עם הפנסים רגע לפני שישליך אותך מהאוכף. 

עיצוב הפנסים מזכיר את אותו חוליגן גרמני, מטר ותשעים גובהו, 130 קג' של שרירים רעים ספוגי תערובת נקניקיות פרנקפורטר ו-7 ליטר בירה, מעוטר בעין כחולה מהקטטה שהיתה לפני 5 דק' עם האיטלקי (ההודעה המצערת נמסרה למשפחת אוכל הספגטי), מחכה לסיבוב נוסף מול האוסטרי. ברררר…

כך נייקד אכזרי צריך להראות. 
זנב האופנוע לא פחות ממרהיב. מבלי להישמע שייך לביטאון אחר, מאחור הוא נראה נפלא. פשוט יפה. הפרופורציות הנכונות לעין נשמרות בחלק האחורי ומאפשרות לאופנוע להשלים את המראה האכזר. 

השורה התחתונה של הבימר היא ברחוב. על המדרכות והחניות השונות בו האכזר האדום/שחור עמד, ניכרה התגודדות רבתי ומצלמות רבות נשלפו, כמו גם ביטוי חיבה משובבי אוזן כגון "אחי אפשר להיצתלם עליו?" (השגיאה במקור). הבימר העירום ללא ספק מושך תשומת לב רבה (או כפי שהיה אומר ידידנו הקודם: "צומת-לב").

מנוע, הילוכים
אוי… אחחח… וואי וואי…. (השלימו ביטויים נוספים להתרוממות נפש).

כאן ב.מ.וו. יצרו קסם. קצת נתונים: כדי שנבין מהיכן הם באו ומול מה הם התחרו, האח הספורטיבי מפיק מ-4 צילינדרים בשורה, 193 כ"ס ומומנט של 11.2 קג"מ. באח הערום (נשוא מבחן דרכים זה) אותו מנוע "מוחלש" מפיק 160 כ"ס עגולים ומומנט של 11.2 קג"מ. כן, אותו המומנט.

במציאות מתרגמים הנתונים לתאוצות שעשויות לתלוש כל דבר שאינו אזוק לאופנוע, כגון שכל או שעון יד. החוויה קרובה למיסטית. אין הרבה רכבים (מרובי גלגלים או דו-גלגליים), שכסף יכול לקנות, המעניקים חווית תאוצה כל כך מרשימה. המהירות שבה צובר מנוע הבימר קמ"שים בתוספת העברות ההילוכים של הקוייק-שיפטר מספקות תאוצות עוצרות נשימה.

הנשימה פיזית נעתקת כשכוחות הג'י, בסוף קשת הסל"ד, ממש מאתגרים את הסרעפת שנדחקת אחורה, לעמוד השדרה. כל הצרמוניה נשלטת על ידי מצערת fly-by –wire רגיזה. כמה רגיזה? ברוח התקופה והמבצע נאמר שתפעול המצערת מתחלק ל-3 חלקים: שליש ראשון "שיגעון", שליש שני "אטרף", והשליש אחרון- "קריזה" (הערה – רוב המבחן היה במוד Dynamic, אולם גם במוד Road הובחנה החלוקה שלהלן). רק הקב"ה או מיומנות גבוהה יהיו בעזרת הרוכב לכשיגיע לשליש "הקריזה" האחרון.

אנקדוטה: אנחנו על כביש החוף. חבר על ק.ט.מ. 990 SMT. לא מבחן. טיול חברים. מנסה עם עצמי רול-און קלאסי בהילוך רביעי מ-110 קמ"ש. סוחט את המצערת עד סופה (לכיוון "קריזה"). הבימר מרים ראש לווילי אמיתי (לא דרעאק של 10 ס"מ), וכאשר הגלגל ה-R הבודד נגע שוב בקרקע (הקטמ נשאר הרחק מאחור) התברר שהתווספו כ-40 קמ"ש למהירות. מטורף. בקטגוריית סופר-ספורט לחלוטין.

חווית המנוע נשלטת על-ידי מחשב 4 מצבים ובקרת החלקה. בקיצור, תענוג לגיקים כמוני שאוהבים לשחק ולהתנסות בכל קומבינציית מצבים. לכל השאר, הבחירה הקבועה תהיה בין ROAD ה"מעודן" ל – Dynamic הפחות "מעודן".

ביומיום בהחלט אפשרי לרכב על ה-R הבודד, וזאת באם ילמד הרוכב להתמקד בשליש הראשון במצערת ("שיגעון") ולא להגיע יותר מידי לשליש האחרון ("קריזה")

לסיכום, ל-S1000R מנוע מטורף בשילוב משקל נמוך יחסית (207 ק"ג רטוב, כלומר כ-190 ק"ג יבש), נותנים חווית רכיבה מצוינת על סף המשוגעת. מה שבטוח, הרוכב יהיה מחויב להשתמש באוזניו… לעצירת החיוך.

במחלקת הסאונד מגיע שאפו גדול למהנדסי ב.מ.וו, שהצליחו ליצור סאונד ייחודי ל-4 צילינדרים בשורה שאינו נשמע כמו סקרימר יפני טיפוסי. הסאונד שמופק מושתק מעט, ובמידה ותחשקו לחזקו תוכלו לרכוש סליפ-און של אקרפוביץ או פול-סיסטם מהיבואן תמורת כמה אלפי זוזים.

שלדה, היגוי, בולמים
כדי להעביר את כמות הטרפת שהמנוע מספק, חייבים היו מהנדסי ב.מ.וו לייצר מכלולי קצה משכמם ומעלה.

ואכן שילדת האח הספורטיבי מכילה (מלשון הכלה) את הכוח באופן מושלם. לא הייתה פעם אחת שהורגש עיוות או נשמעה תלונה מכיוונה. בל נשכח שגם המנוע גם נושא בעומס עצמו, מה שמוסף לקשיחות המבנה כולו.

המתלים הקדמיים והאחוריים, בעלי כיוונים מלאים (pre-load, שיכוך כיווץ ושיכוך החזרה), מספקים את רוב טווח העבודה הרגיל. בשימוש רגיל, הסט-אפ איתו מגיע האופנוע מצוין ומספק (כל עוד לא מצפים לרכיבה רכה סטייל אופנוע תיור).

אם נאלצים לעלות על מסלול אמיתי (אלו המחפשים את משיח, נא להתקשר למערכת) ניתן לחייג פנימה ערכים פשוטים להקשחתם. לכיול המתלים הקדמיים נדרשת רק עזרת מפתח האופנוע (מתוחכמים הגרמנים), או תוספת של 7,000 ₪ שמקנים לרוכש המאושר את מערכת DDC החצי-אקטיבית, ששולטת אלקטרונית על המתלים.

נקודה קטנה שהעיבה על הרכיבה הייתה ההרגשה כאילו חסר משכך ההיגוי. (אהממ… אהמ…) מישהו משתעל פה? כן, כתוב שמשכך ההיגוי סטנדרטי באופנוע. 

אכן, גם ראינו גם ראינו את משכך ההיגוי (מתחת למסכה), אבל הוא פשוט לא תפקד. אפילו אם תעמדו ותנענעו את הכידון בחוזקה לא תקבלו התנגדות. על אחת כמה וכמה בהטיה חריפה (מגרדת סליידרים) בכביש הצפון תוך כדי ניסיון נואש של המתלים הקדמיים לספוג באמפ. הרעידות בכידון יכולות להיות מפחידות לפעמים. משכך ההיגוי אינו ברמה שהיינו מצפים מ-BMW.

מצד שני, מגיעה תודה למהנדסי ב.מ.וו על הכידון, על ההוכחה הניצחת בוויכוח שניצת חדשות לבקרים בבר-בהר שנושאו "האם עדיף קליפ-און או כידון מעל המשולש העליון לרכיבה מהירה בכביש?". התשובה הנחרצת של הח"מ, היא שכידון מעל המשולש עדיף. הכידון הרחב והגבוה ב-S1000R מאפשר שינוי כיוון מהירים ושאר סופרלטיבים.

מאידך, קוטר הסיבוב של החד-R האכזר, רחב כשל מוביל טנקים עמוס. מה חשבו החברים הגרמנים? הרי אופנוע נייקד אמור לשרת  גם בעיר. מדוע, אם כן, פניית U מצריכה תכנון מראש? על-כך נאמר, אופסס. 
כדי שנובן כהלכה, סט השלדה והמתלים של ה-S1000R הוא מהמשובחים שתוכלו למצוא. די שנאמר שלא לכל אופנועי הסופר ספורט יש את השילוב המצוין של שילדה חסונה שיכולה להחזיק עוד 40% כוח מנוע, עם יכולת ריסון והקניית ביטחון של המתלים לרוכב.

גם ביומיום רכיבה על ה-S1000R מתבצעת בצורה כמעט שפויה, אם לא לוקחים בחשבון יציאות בלתי נשלטות (מרצון) מרמזורים, או את חום המנוע שעולה רק מצד ימין (לח"מ לא ממש הפריע).

בלמים
מרגיש מעט לא הוגן. ברוב אופנועי הספורט האירופאים (ערומים או לבושים) יש מערכות של BREMBO. גם חלק היפנים הצטרפו לאופנה. כולם מהללים את BREMBO כל פעם מחדש. הררי מילים ומשפטים נשפכו על תהילת הבלמים שעוצרים את ה-S1000R בדיוק מושלם. ככל שיתאמן הרוכב ויכיר את אפיוני המערכת (כולל ה-Race ABS), יוכל הוא לבלום יותר מאוחר ויותר מדויק.

עוצמת הבלימה מצוינת, וחשוב מכך – מדויקת. הרגשת הביטחון והפידבק שהמערכת מעניקה לרוכב מאפשרת לו להגדיל את מעטפת הביצועים מבלי לגרוע ממעטפת הבטיחות (אין מה לעשות, "צוק איתן" גורם לרבים מאיתנו להישמע כמו גנרל בדימוס שדיבר עצמו לדעת בערוץ 10).

המערכת מצוידת בכל תופיני המירוצים שחשקה נפשו של אופנוען. צינורות פלדה שזורה, דיסקים 320 ממ' אמתניים שננשכים ע"י קליפרי 4 בוכנות מפוסלים. הכל מבוקר מחשב Race ABS הניתן לניטרול תוך כדי תנועה, כך שניתן להעלות את רגישות מערכת ה-ABS במוד RAIN לרגישות המתאימה לכביש רטוב.

אם אתם משוגעים ללא דיפלומה, או שקוראים לכם מייקל דאנלופ (ניצח את ה-TT באיי-מאן רכוב על S1000RR), תוכלו לבטל לחלוטין את ה-ABS וה- ACS (בקרת אחיזה) ולהעביר את המחשב למוד Dynamic-pro.

פניה למהנדסים/ מעצבים, או הפרק לקטנוניים
מה בכל זאת פחות אהבנו?

ניכר באופנוע הזה שלא הושקעה בו אותה תשומת-לב לגימור וירידה לפרטים כפי שהיינו מצפים מהמותג. בכל אופנוע אחר (מישהו אמר ספגטי?) כל פיסול, אם בפלסטיק אם במתכת, יושב במדויק על-פני החלק אליו הוא מחובר. מספר חלקי ה-S1000R אינם עומדים בסטנדרט המצופה, ראו לדוגמא את תמונת הגשר שמחזיק את הכידון (תמונה טובה מאלף מילים).

ניכר שמישהו בבאווריה מיהר להוציא את האופנוע לשוק. ראו למשל את מיקום הכבל הקלאץ' שעובר מעל המשולש העליון מתחת לגשר הכידון, חשוף לחלוטין לעיני הרוכב. למה לא להסתירו מתחת למשולש העליון? בנייקד הכבל בולט מאוד (ללמדך שיש לבצע שינויים בעיצוב בהפשטת אופנוע פיירינג והפיכתו לנייקד).

ידית הקלאץ' רחוקה וכמעט בלתי לחיצה גם לבעלי ידיים בינוניות. יתרה מזו, לא ניכרות בידית אופציות כוונון. צריך לרכב על האופנוע כדי להבין עד כמה זה לא נתפס ש-BMW מוסרים אופנועים כך (אפשר לרכוש סט ספורט חליפי מסדרת HP של BMW שאמור לשפר את הנושא).

דבר נבון עשו חכמי BMW-motorrad, והוא לשמור על תקציב לחוץ כדי להפיק אופנוע עם תג מחיר תחרותי לסגמנט הנייקד בכלל והסופר-נייקד בפרט.

אם-כך, ניתן לוותר על הקוויק-שיפטר (בלשון ב.מ.וו. – gearshift assist) שבמילא פחות נצרך באופנוע שתוכנן לשימוש יומיומי (ראה מושב נוח וכידון גבוה) ולהשקיע במיצב היגוי ברמה ראויה.

לסיכום
דבר טוב עובר על BMW-motorrad בשנים האחרונות. מחשבות ויצירות נפלאות מחוץ לקופסא, מעבר לרבי המכר הקלאסיים (GS וכו'). החל בקטנועים וכלה ב-nineT וכל מה שביניהם.
ה-S1000R הוא אופנוע שרוצים. מאוד. הוא לא אופנוע שצריך. אי-אפשר להישאר אדיש לחייתיות האכזרית של ה-S1000R. 

בתום שבוע, אחרי המבחן, מצאתי את מחשבותיי נודדות לשעות בהן בילינו יחדיו. זה אומר הרבה לזכותו של הבימר. חשבתי על עוצמת המנוע שניגנה לי שיר בכל סחיטה עדינה של המצערת. חשבתי על השילוב החזק של שלדה חובקת מנוע שמאפשר ל-S1000R להעביר את כל הכוח המשגע הזה לכביש, לא משנה באיזו זווית. הרהרתי ביציבות הכיוונית בפניות, ברמה שבעבר הייתה שייכת לטריטוריית אופנועי הסופר-ספורט בלבד. הרהרתי בנוחות (היחסית לקטגוריה, לא להתלהב, לח"מ יש ישבן מיומן) שמאפשרת לרוכב לחיות ביומיום עם הבימר (בקיזוז זווית הצידוד של משאית).

ה-S1000R הוא אופנוע שיעלה על פניו של כל רוכב שפוי ומיומן חיוך חושף שינים ענק בעת שרק יניף את רגלו מעל האוכף. (BMW צריכים לפרסם אזהרה שרק רוכבים מיומנים זכאים לעלות על סיפונו). אין ספק שאותו רוכב יעשה את כל שביכולתו להאריך את זמן השעשוע על ה-S1000R בדרך אל היעד. אהה… ועוד לא הזכרנו את המחיר התחרותי יחסית לקטגוריה.

 – תודה רבה ל‫עדי שרון, שי שיוביץ ולנבות זקשבסקי‬‎ בעזרה בצילומים
 – תודה גדולה למשה שחם מכלבוטקס על העזרה בצילומי הסטאנטס. (בוצע בתנאים סטריליים). 

תעודת זהות

ב.מ.וו S1000R
מחיר: 115,000 ש"ח

דרגת זיהום אויר:
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם: 2014
דרגת רשיון: A
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ. 

נתונים טכניים

מנוע:  999 סמ"ק, 4 צילינדרים לרוחב, DOHC, קירור נוזל
הספק: 160 כ"ס ב-11,000 סל"ד 
מומנט: 11.4 קג"מ ב-9,250 סל"ד 
גיר: תיבת 6 הילוכים עם מצמד
מתלים:  קדמי -מזלג הפוך בקוטר 46 מ"מ עם כיווני שיכוך כיווץ והחזרה, מהלך 120 מ"מ. אחורי- זרוע אלומיניום עם בולם יחיד, כיווני עומס קפיץ, שיכוך כיווץ ושיכוך החזרה, מהלך 120 מ"מ
בלמים: קדמי- צמד דיסקים 320 מ"מ, קאליפרים רדיאליים מונובלוק, אחורי: דיסק יחיד, 220 מ"מ, ABS מרוץ ניתן לכיבוי

מדידות

אורך: 205,7 ס"מ
רוחב: 84.5 ס"מ 
זווית מזלג: 24.6 מעלות 
בסיס גלגלים: 143.9 ס"מ 
גובה מושב: 81.4 ס"מ 
מפסע: 98.5 מ"מ
צמיג קדמי: 120/70 R17 
צמיג אחורי: 190/55 R17 
מיכל דלק: 17.5 ל'
משקל מלא: 207 ק"ג
צריכת דלק: 5.6 ליטר ל-100 ק"מ ב-120 קמ"ש.
17.8 ק"מ לליטר  ברכיבה מהירה וחלקה
סה"כ ממוצע מדוד: 16 ק"מ/ל.
ברכיבת מבחן מאומצת: 12 ק"מ/ל.
עלויות טיפולים: 
טיפול 1,000 ק"מ:   759 שקל 
טיפןל 10,000 ק"מ: 1,213 שקל 
טיפול 20,000 ק"מ: 1,213 שקל 
טיפול 30,000 ק"מ: 4,043 שקל 
טיפול 40,000 ק"מ: 1,213 שקל 
נכון העיצוב אולי שנוי במחלוקת. למרות שבכל מקום בו עצרנו, מרמזור ועד חניון, לא הפסיקה ההתקהלות סביבו כאילו היה זה נפל קאסם בפלורנטין.
                                                                                                                
הנשימה פיזית נעתקת כשכוחות הג'י, בסוף קשת הסל"ד, ממש מאתגרים את הסרעפת שנדחקת אחורה, לעמוד השדרה. כל הצרמוניה נשלטת על ידי מצערת fly-by –wire רגיזה. כמה רגיזה? ברוח התקופה והמבצע נאמר שתפעול המצערת מחולק ל-3 חלקים – שליש ראשון "שיגעון", שליש שני "אטרף", שליש אחרון… "קריזה" (הערה – רוב המבחן היה במוד Dynamic, אולם גם במוד Road הובחנה החלוקה שלהלן). רק הקב"ה או מיומנות גבוהה יהיו בעזרת הרוכב לכשיגיע לשליש "הקריזה" האחרון.
                                 
החוויה קרובה למיסטית. אין הרבה רכבים (מרובי גלגלים או דו-גלגליים), שכסף יכול לקנות, המעניקים חווית תאוצה כל כך מרשימה. המהירות שבה צובר מנוע הבימר מהירות בתוספת העברות ההילוכים של הקוייק-שיפטר מספקות תאוצות עוצרות נשימה
                                 
                                   
ה-S1000R הוא אופנוע שיעלה על פניו של כל רוכב שפוי ומיומן (BMW צריכים לפרסם אזהרה שרק רוכבים מיומנים זכאים לעלות על סיפונו), חיוך חושף שינים ענק בעת שרק יניף את רגלו מעל האוכף.
                                 

31 תגובות ל BMW S1000R, אם מורידים R מוסיפים?

  1. תחושת פחד, הוא משך אותי, נכנסתי לקטע שלא ממש הייתי מוכן לו, בהלה וחזרה למסגר. עכשיו זה לא עבורי, יותר מידי עצבן

  2. מרגישים את האטרף שבאופנוע

  3. גרמת לי להיזכר בחיוך של געגוע ליום המטורף בחברת ה-S1000R – מנוע מרטיט וידית קלאץ משתקת…
    עדי, כתוב נפלא!

  4. ממש כמו שנכתב – זה אופנוע שרוצים ………..
    כתבה מעולה + צילומים .
    רק דבר אחד – הכל יפה הכל מרשים וממש הייתי רוצה אחד כזה , אבל – משקף חברה משקף מאד חסר לי …..

  5. אומנם מקיפה אבל את מי מעניין כל הסיפורים האלו מסביב.

  6. רוצים BMW תיקנו רכב כזה. אבל בדו גלגלי רק יפני.

  7. Ami Malinoff-morpurgo בעקבות דיון על הכתבה: סיבובים הפוים בכביש הצפון דורון עם הזוית של הכביש בסיבוב ישרה או נוטה במקצת לכיון השני,או הזוית לא מספיק גדולה,לא נוצר כוח צנטריפוגלי ואז סיכוי ההחלקה בכביש עולה בטור,,,, יש המון סיבובים כאלה בארץ שתי דוגמאות 1)ביציאה מכביש6 צומת תות לכיון יקנעם 2)כביש משמר העמק עין השופט-גם שם נהגי אופנועים עושים תחרויות ויש תאונות-זה ירד מאז ששמו שם גדרות בטיחות ואז כול החלקה נגמרה רע. חלק מהכבישים הם כבישים חקלאים,שגם טרקטורים נושאי כלים כבדים נוסעים שם ואז יש הרבה פעמים נזילות של שמן על הכביש,או שאתה בסיבוב לא רואה את את הרכב איתי ויש התנגשות, בגלל זה כאדי לנסוע לפי החוק בכבישים חד מסלולים החוק אומר 80 קמ"ש. בארץ די הרבה כבישים לא בנוים למהירות גבוהה,לא נכנסתי לוויכוח,כן להרים אופנוע או לא על גלגל אחד. אבל לפי הבנתי כול כתב צריך לקחת את התשתית הרעועה של הכבישים בארץ לא החדשים בני 3-6 שנים אלה הישנים יותר ולהדגיש את נוסע הבטיחות ניסיון המלצות לנסיעה בטוחה על כבישים צרים,,גם עם אופנועים חזקים,אני בעד לכתוב על אופנועים והיכולות שלהם אבל מה לעשות שיש אופנועים שאתה לוחץ על הגז ואתה גומר את המדינה ,ואל תישכח שחלק מהרוכבים לא עוברים קורסים שונים וזווית היגוי משקל מבט ועוד המון פרמטרים שבשביליך זה רפלקס .בשבילם זה בכלל לא מוכר. -ובצפון למה אתה מתכון כביש הצפון ל899 יש שם עוד כבישים קצת יותר צפונה שמתחברים גם ל899 ובהם לנסוע מהר זה מסוכן תהנה מהרכיבה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל