fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
HJC
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

הונדה CBR300R – הטוב נהיה יותר טוב

הונדה CBR300R – הטוב נהיה יותר טוב

צילום: אריק רוזנבלום

ערך: גיא בן ברק. כתב: רן ציוני, בחנו רן ציוני, סטפן אבנדיצ'י

שורה תחתונה/דוגרי: אופנוע כניסה לעולם הכביש הספורטיבי עם המראה של הדבר האמיתי בשילוב יעילות שימושית בחיי היום יום, תחושות ספורטיביות אך ללא קצוות מסוכנים

כדברי החכמים, "אם זה עובד תעשה יותר מאותו דבר…" ההצלחה של ההונדה CBR250R בשלוש השנים האחרונות עודדה את הכנף האדומה להביא יותר מאותו הדבר. היצרן הגדול בעולם הבין שהנוסחא של אופנוע תקציבי, חסכוני לקניה ולאחזקה ושימושי בחיי היום יום – עם מראה של אופנוע ספורט גדול (ולא פחות חשוב השם עם שלושת האותיות המיתולוגיות סיביאר…), תופסת אצל הצעירים והמתחילים; אם אפשר לשמר את נוסחת העיצוב הצעיר והספורטיבי, הביצועים הנאים – עם הסלחנות והמחיר ההגיוני, ורק לתת יותר ממנה הרי זה משובח… 
וכך ל-2014 משחררת הונדה את ה-CBR300R  המגיע בימים אלה לישראל, למי שמכיר את ה-CBR250R חשוב להדגיש כי הונדה כמו הונדה לא מסתפקת בשינוי מינורי רק כדי להצדיק את השם אלא יצרה עם ה-300 אופנוע חדש לחלוטין. המנוע גדל ב-37 סמ"ק בנפחו לא עם הגדלת קוטר זניחה כפי שמקובל במקרים רבים – אלא בזכות הגדלת מהלך הבוכנה מה שכרוך בעיצוב מנוע חדש לגמרי כולל חלק תחתון וגל ארכובה, אבל התמורה היא שיפור של ממש בכוח בסל"ד נמוך ובינוני השימושיים ביותר ומקל על היציאה מהמקום והתנועה בעיר, בעוד המשקל נותר 162 קילו יבש כפי שהיה עם הרבע ליטר. ההספק עלה בכ-20% ועומד ב-300 על קרוב ל-30 כ"ס, גם השילדה חדשה ובסיס הגלגלים ב-300 ארוך יותר לטובת יותר יציבות ובטיחות.

פגישה שכזו
הגעתי לסוכנות מאיר הונדה, פגשתי את הבייבי שכבר לא נראה כזה בייבי כאשר קיבל צמד פנסים מקדימה אשר מזכירים יותר את אחיו הגדולים, עם הטריקולור הוא בכלל בולט לעין. אין ספק שמבחינת המראה ההונדה עומד גאה מול מתחריו עם עיצוב מעודכן ופיירינג מנופח, לרוכב המתחיל שמחפש אופנוע עם מראה ותנוחה ספורטיבית הוא בהחלט נראה מדהים. ממדיו של ה-300 נוחים ומתאימים לרוכבים מתחילים כאשר גובה המושב עומד על 787 מ"מ בלבד דבר שעוזר לביטחון ומקל על השליטה.
כשהתנעתי אותו עלה גרגור ומרגישים שהמנוע נהיה יותר באסי ובשרני, השאלה האמתית האם הוא באמת ירגיש שונה על האספלט מדגם ה-250 היוצא. מרגע שמתחילים את הנסיעה מבינים שכן, זה מתחיל בתנוחת הרכיבה הקצת יותר ספורטיבית עם קצת יותר רכינה קדימה ממשיך במנוע יותר חזק ושמיש ומגיע לשאלות ברמזור האם זה ה-500 החדש. זה עולה לווילי? כל ילד שאל אותי כאשר הסתכל על האופנוע… ובכן, אכן מדובר במנוע חזק יותר אבל "פאוור ווילי" לא תראו כאן, אם מאוד תתאמצו, בעזרת דאבל קלאצ' בראשון והעברת הילוכים בזווית גבוהה או עמידה על הרגליות האחוריות תצליחו להרים קצת ווילי אבל זו ממש לא המטרה. 
מנוע הסינגל נראה מאוד מתאים בנפחים הקטנים האלו, כלומר שני צילינדרים זה לא צו השעה, מאוד נוח ביציאה מהרמזור והתניידות בעיר, הכח זמין והאופנוע מאיץ בצורה טובה כבר מקו 5,500 סל"ד, מתחת ל-3,000 סל"ד כבר תקבלו מחאות של גלגלי שיניים והילוכים וצריך להוריד הילוך. מחוץ לעיר לא תרגישו שאתם על אופנוע איטי, שיוט מכובד ב-120 קמ"ש וישנן  רזרבות לעקיפה די בקלות, קחו בחשבון שבמהירות הזו כבר מתחילים להרגיש מעט ויברציות. המהירות הסופית מגיעה קצת מעל ה-160 קמש"ים, מ-0-100 קמ"ש תצליחו להאיץ סביב ה-5.5 שניות וזה בהחלט מרשים למנוע סינגל בנפח 286 סמ"ק! צריכת הדלק יכולה להגיע גם ל-30 ק"מ לליטר אם לא קורעים אותו יותר מדי. הגיר בעל 6 הילוכים מחולק נכון והמעבר בין ההילוכים מרגיש חלק יותר מאשר בדגם ה-250 ומתופעל בקלות בעזרת מצמד כבל רך כשל 125.

התנהגות/בלמים/מתלים
החיבור לכלי נוח ומידי, בכביש המפותל הוא מרגיש יציב אך יחד עם זאת משנה כיוון בקלות. האופנוע מקנה ביטחון ועושה את החיים קלים לרוכב המתחיל שרוצה לטעום מטעם אופנועי הכביש הספורטיביים. בעיר זווית צידוד הכידון מדהימה, יותר רחב מזה יש רק באופניים! השתחלות בין מכוניות בעיר מתבצעת ביתר קלות ללא צורך ברוורסים תודות לזווית רחבת הידיים. התנוחה לא מעמיסה יותר מדי משקל על הידיים עם רכיבה די זקופה בעלת רכינה קלה קדימה. 
מבחינת בלמים, מדובר באותם הברקסים כמו בדגם הקודם, אמנם בעלי עוצמה מספקת אבל התחושה קצת ספוגית ומעורפלת. תוספת מבורכת בדגם החדש היא מערכת ABS, המערכת מתפקדת מעולה.
מתלים, מקדימה תמצאו מזלג קונבנציונלי ולא הפוך וטוב שכך מאחר והפוך שוקל הרבה יותר ובכלים קטנים כאלה זה משמעותי, קוטר של 37 מ"מ ומהלך של 130 מ"מ ומאחורה בולם יחיד בעל מהלך של 107 מ"מ משודך למערכת לינקים. המתלים הם לא הצד החזק, כאשר האחורי נוקשה ובועט בישבן בכל באמפ או בור בכביש. בעוד הקדמי רך כחמאה ונטרק בקלות בפגיעה בבורות הביוב ובנסיעה בכבישים משובשים וגם בבלימות חזקות בכניסה לעיקולים בכבישים המפותלים.

אבזור
תא האחסון מתחת למושב האחורי צנוע כיאה לאופנוע מן הסוג הזה אך מספק מספיק מקום לאפוד זוהר, תיק הכלים (אותו מקבלים עם האופנוע), רישיונות ואולי מנעול דיסק אם תצליחו לדחוס אותו שם.
המראות יושבות על הפיירינג של האופנוע, הן מאוד יציבות, חזקות ולא ירעדו גם בסל"ד גבוה אך גם לא מספקות הרבה שדה ראיה ונאלצתי הרבה פעמים להזיז את המרפק בכדי לראות מה קורה מאחור. לוח השעונים יפה, מפורט, קריא וברור עם מד סל"ד דיגיטלי ומד מהירות אנלוגי. נורת חיווי לכל צד של איתות, אור גבוה, ABS, תקלת מנוע וכמובן ניוטרל. המסך הדיגיטלי מציג בנוסף גם שעון, מד דלק, מד טמפרטורה ושני מודדי מרחק משתנים.
מכיוון שמדובר באופנוע תקציבי האופנוע מגיע נעול בצמיגים בסיסיים המתאימים לרוכב המתחיל והממוצע אבל יגבילו את הרוכב המהיר שמבקש להשכיב את האופנוע בכבישים מפותלים.
לסיכום, תמורה טובה מבחינת רכיבים ואיכות ל-42,900 שקל, שילוב של עיצוב ספורטיבי וביצועים טובים עם סלחנות ושימושיות החיוניים לרוכבים העושים את המטרים הראשונים בכביש ורואים את עתידם ברכיבת אספלט ספורטיבית. 

תעודת זהות

הונדה CBR300R 
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
דרגת זיהום אויר – 4
מחיר 2014 : 42,900
לפי מחירון 01/14
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ.
דרגת רישיון: A1

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר יחיד, 286 סמ"ק
הספק: 30 כ"ס ב-8,500 סל"ד
מומנט: 2.7 קג"מ ב-7,250 סל"ד
גיר רגיל 6 הילוכים
קירור: נוזל
מתלה קדמי: מזלג טלסקופי, 37 מ"מ קוטר, מהלך מתלה 130 מ"מ 
מתלה אחורי: זרוע דו צדדית, בולם יחיד, מהלך מתלה 107 מ"מ
צמיג קדמי: 110/70 R17
צמיג אחורי: 140/70 R17

מדידות

בסיס גלגלים: 1,380 מ"מ
גובה מושב: 785 מ"מ
מרווח גחון: 145 מ"מ
משקל רטוב: 164 ק"ג
מכל דלק: 13 ליטר
צריכת דלק יצרן: 30.2 (ובמציאות מגיע אם לא לוחצים אותו חזק)

תחזוקה וטיפולים 
טיפול 1,000 ק"מ: 598 שקל
טיפול 12,000 ק"מ: 991 שקל
טיפול 24,000 ק"מ: 1,252 שקל
טיפול 36,000 ק"מ: 1,174 שקל
טיפול 48,000 ק"מ: 1,504 שקל

25 תגובות ל הונדה CBR300R – הטוב נהיה יותר טוב

  1. יש מספיק בנות שרוכבות על דו גלגלי וגם רוכבות טוב.
    איפה הן?
    כתבה טובה וסרטון מלא אנדרנלין. עם בנות היה יותר חזק.

  2. הבאתם בוחן חדש ולא עדכנתם?
    בכל אופן המבחנים שלו (יצא לי לראות רק עוד אחד חוץ מזה), מעולים!
    אחלה אקשן!

  3. מחירי טיפולים לא שפויים לאופנוע עם נפח מנוע של שקית שוקו.

  4. חלומות רטובים יש לכם, או סטופר מקולקל.

  5. רוכב צעיר ומוכשר שבניגוד לאחרים לא רוכב המון שנים, התחיל באופנועי כביש ועכשיו נותן בראש גם במוטוקרוס וגם בסופרמוטו!
    חפש אותו בפייסבוק, תמיד מעלה דברים מגניבים.
    כל הכבוד לכם דוגרי שאתם מטפחים אותו, אחלה של כתבה וסרטון!

  6. יש וידאו שמור במערכת, את מוזמנת לקפה 😉

  7. אחלה פירוט ואחלה צילומים!
    מעניין איך הוא יתמודד מול הסינגל של קטמ

  8. נראה שהוא יוצא יותר טוב מהמקום מהנינג'ה בגלל המשקל הנמוך ומנוע הסינגל, משדרג את ה125 שלי!

  9. מה בדיוק ספורטיבי באופנוע הזה. סתם אופנוע 300 עם פלסטיקים וביטוח של אופנוע גדול. נראה כמה יקנו.

  10. ראיתי שיש גם גרסת naked לcbr300 האם היא תימכר אצלנו?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל