fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

הונדה CBR250R – אין מחיר לחופש

הונדה CBR250R – אין מחיר לחופש

גלעד בן-זקן

צילום: מיכאל ואנה אבלנצב

קטגוריית הרבע ליטר פונה אל ליבו של הרוכב הצעיר עם אופנועים מוגבלים ל-33 כ"ס ומתאימים לרישיון A1, להם יש כיום מבחר די צנוע. רוכבים אלו יחפשו מעבר לכלי הרכב היעיל גם אופנוע, עם כל הסקס-אפיל העוטף אותו ואותם ויתר מאפייני האופנוע המעניינים כמובן יותר מקטנוע. רוכבים אלה ימצאו שאין מבחר של אופנועי ספורט בקטגוריה שלהם. במבט לאחור נמצא שקטגוריה זו היא קטגוריה צנועה. ואם מכמתים את זה לאופנועי ספורט בנפח הזה, אז מקבלים צניעות גדולה עוד יותר. מדובר ברמה העולמית ממש, ולא רק בישראל. אצלנו מאז שנת 2006 ועד אמצע 2009 נמכר ה-GT250R של יוסאנג די בהצלחה ומאז 2008 הצטרף אליו ה-ZX250R ה"בייבי-נינג'ה" של קאוואסקי וטרף את הקלפים לשליטה מלאה בקטגוריה וללא תחרות למשך זמן רב. היוסאנג תומחר בשנתו האחרונה כאן ב-43,500 ₪ והקאווסאקי עדיין ממשיך להימכר תמורת 43,985 ₪ לפני הוצאות רישוי. מדובר במחירים ריאלים כמובן, אבל כשיצרן מהקו הראשון כמו הונדה פורס דף לבן שעליו הוא מתכנן את האופנוע החדש מאפס, מציג מוצר מוגמר ואיכותי תמורת 37,900 ₪ בלבד בישראל, זה קצת מנער את המערכת ומרים את הרף. הפנס של ה-VFR החדש בחזית, זו הצהרה למטרתו המקורית או שמה מקריות?

השורה התחתונה
ה- CBR250R החדש הינו אופנוע חדש לחלוטין שמתאים מבחינה קטגורית לרוכב צעיר המחזיק ברישיון A1. למרות שיתאים מאוד כאופנוע לכל דבר עבור כל רוכב בכל גיל המחפש תמורה גבוהה מאוד לכספו. האופנוע לא יקר בקניה, חסכוני בדלק וחסכוני בהוצאות התחזוקה הנלוות. התנהגותו בטוחה דיו לספק רכיבה הגונה, אך לא ספורטיבית של ממש. יתכן ושמו היה צריך להיות VFR על פני CBR.

מנוע וביצועים
בשונה משני האופנועים המקבילים שצוינו, ל-CBR החדש תוכנן מנוע 249.4 סמ"ק בעל צילינדר בודד ולא שניים. על מנת שנקבל תוצאה גבוהה באמינות, יושם לראשונה בעולם מנוע עבור אופנוע עם נדנד מסוג חדש שעליו מותקנת גלגלת, זו נמצאת בין גל הזיזים לבין השסתום ומתגלגלת יחד עם תנועת הסיבוב של גל הזיזים, במקום שיחליק ישירות על השסתום וישחק מכך. כמו כן, ניתן להחליף דסקיות (שימסים) בשסתומים ללא צורך פירוק גלי הזיזים לתחזוקה קלה, נוחה ומהירה. גלי הזיזים מונעים על-ידי שרשרת Hi-Vo שמשמעותה High Velocity – מהירות גבוהה. השרשרת מאוד שקטה בפעולתה כיוון שיש בה שינון סבוך ללא חופשים המאפשר מהירות גבוהה מאוד. לא נחסכו מאמצים להורדת משקל מרכיבי המנוע הפנימיים, כגון בוכנה וגל ארכובה קלים במיוחד. בנוסף, מהלך הבוכנה קצר
במיוחד (76 מ"מ) לנוכח קדח גדול (55 מ"מ), על מנת ליצור מנוע זריז בעל תגובה מהירה. האופנוע צויד במערכת ההזרקה הממוחשבת של הונדה PGM-FI ותגובת המצערת מהירה מאוד והמנוע שמח לצהול במעלה הסל"ד. גל איזון הוצמד כנגד תנועת גל הארכובה, על מנת להפחית רעידות. אופי המנוע זריז וגמיש, גם טעות בבחירת הילוך לא מרעידה אותו והוא מצליח להתמודד עם סל"ד נמוך, הוא מאיץ מהר מספיק עד לכ-100 קמ"ש, מעל לכך מתחיל להרגיש מחסור בכוח כיוון שהוא מצליח לייצר רק 26 כ"ס, מה שתורם לחסכוניות ולתחזוקה הזולה. 


נוחות והתנהגות
ישיבה על האופנוע מגלה תנוחת רכיבה נוחה וניטראלית מאוד. משולש האגן, כף-רגל, כף-היד אוחזים באופנוע עם מרכז זווית מושלמת של 90 מעלות שעוברת באגן הרוכב ונמתחת אל כף היד ואל ידיות הכידון. הנעה והמנוע ניעור לחיים בזריזות ובשקט יחסי. אופי מאוד נחמד ניתן למנוע עקב היותו "סינגל". תחילת תנועה יכולה להתבצע כבר על סל"ד סרק עם שחרור מבוקר של הקלאץ'. הקלאץ' מאוד חמאתי ונקודתי, נוח מאוד לשימוש. הוא שימושי כבר מסל"ד נמוך ונוח להשתחל בתנועה איטית. גם אם שכחנו הילוך אחד גבוה מידי לא מתגלה בעיה עם זה. זווית צידוד הכידון מפתיעה לטובה ביחס לאופנוע כביש וסה"כ התנועה העירונית עוברת בכיף. יציאה לכביש המהיר מגלה תאוצה מהירה עד ל-100 קמ"ש המתקבלים ב- 6,000 סל"ד. ה- CBR הקטן זריז מאוד ומשתף פעולה לפניות ושינויי כיוון מהירים. כיף מאוד לטייל עם האופנוע טיולים ארוכים והוא לא מעייף. אפילו בזוג הרכיבה סבירה ולנוכח מידות האופנוע זה די מפתיע. בכביש טכני האופנוע משתף פעולה כמכלול שלדה ומתלים. שלדת הצינורות חסונה והמתלים הבסיסיים מספקים תמורה מעולה וממש אין מילים רעות לומר עליהם. דווקא המנוע מתגלה כלא מספק בסוג הרכיבה האמורה לספק את האותיות CBR. הספקו רק 26 כ"ס ומעל ל- 100 קמ"ש מורגש החוסר בכוח לתאוצה, במיוחד ביציאה מפניות. ניסיון לרכיבה ספורטיבית עם משיכות המצערת הביאה לתוצאה מהנה, אך זאת בזכות התנהגות האופנוע ולא בזכות מנועו, כיוון שנמלול עבר לידי מהוויברציות בבילוי ארוך בטווחי ה-10,000 סל"ד. לפתע הפנס הקדמי של ה-VFR החדש נראה הגיוני ודומני שבחירת שם האופנוע נעשתה כך אך ורק מבחינה שיווקית עבור הקהל הצעיר. שכן מדובר בספורט-טורינג נפלא, אך לא באופנוע ספורט שיישא את אותיות ה- CBR. מיגון הרוח טוב ויעיל לאורך כל טווח המהירויות אליהן יצליח להגיע. לבלמים יש רגש טוב הן בחזית והן מאחור, מאחור העוצמה טובה ובחזית חסרה במעט. הדגם הבסיסי הוא ללא מערכת ABS, אך ניתן להזמין אופנוע עם המערכת.

ביום-יום
אנשים רבים, כולל אותנו, נוהגים להשוות את האופנוע לסמל החופש. בין היתר, אי אפשר להתעלם מהאמרה הנפוצה ביותר שקשורה למילה חופש- "אין מחיר לחופש". אז אם אין מחיר, זה לא אומר שצריך לשלם כל מחיר, כי תמורת 37,900 ₪ והוצאות תחזוקה ודלק הוגנות, ניתן ליהנות מאופנוע-אופנוע עם ביצועים טובים ויכולת תנועה נהדרת, כזה שכל מחזיק ברישיון A1 יהיה גאה להיות בעליו. הונדה "ספורט-תיור" עם איכות גימור מצוינת. בגדול, קהל הלקוחות האמור יהיה צעיר בדרגת רישיון מוגבלת ל-33 כ"ס. אך מוכרחים להודות, אם אדם יודע להיות מספיק צנוע ולא לחפש את הסמ"קים הגדולים והפחות שימושיים, ייתכן שדווקא באופנוע הזה הוא ימצא את תחושת החופש שלו, מבלי לשעבד לכך את כל גובה כיסו, או יכולת הלוואתו.

מחיר, אחזקה, אחריות
ה"בייבי" CBR התגלה כאופנוע הרבה יותר שימושי משמו המאיים CBR – R. כיוון שכך, אפשר להתרכז באופנוע ככלי רכב לכל תנאי, עירוני או בין עירוני, בעל צריכת מזומנים סבירה מבעליו, בין אם במחיר שממנו התפעלנו תחילה, דרך צריכת הדלק במהלך המבחן. כמעט מחצית מהמבחן בוצע כשמחט הסל"ד לצידי קו העצר. ועדיין, צריכת הדלק הייתה מגוחכת כשהנתון שהתגלה לאחר התדלוק הראה 1:27 ק"מ לליטר. הקו האחרון של מד הדלק האיר כבר לאחר 217 ק"מ. ברגע התדלוק נוכח שהאופנוע לגם רק 8 ליטר מתוך ה-13 המוצעים במיכל הדלק. כלומר, טווח נסיעה של עד 350 ק"מ למיכל ניתן לבצע עם ה-CBR. לאחר כל זה, ניקח גם בחשבון את מרווחי הטיפולים ועלותם. טיפול ראשון לאחר 1,000 ק"מ, בכל 6,000 ק"מ ביקורת ללא עלות ואחת ל-12,000 ק"מ טיפול. מחיר ממוצע לטיפול הינו 1,032 ₪ וסה"כ כ-5,000 ₪ בטיפולים לאורך 48,000 ק"מ על פי המלצות יצרן/יבואן. הסיבה שהתעכבנו על שלל הנתונים הכלכליים הללו היא שמדובר באופנוע-אופנוע, אבל במחיר כמעט לכל כיס ישראלי.

תעודת זהות

הונדה CBR250R
מחיר 37,900 ש"ח
אחריות שנתיים, ללא הגבלת ק"מ
שנת דגם 2011
דרגת רשיון A1

 

נתונים טכניים

 

מנוע 4 פעימות, צילינדר אחד, 4 שסתומים DOHC
הזנת דלקPGM-FI  הזרקה אלקטרונית גוף מצערת 38 מ"מ
קירור נוזל
קדח מהלך 76 * 55mm
יחס דחיסה 1:10.7
נפח  249.4 סמ"ק
הספק כ"ס/ סל"ד 26/8500
הנעה חשמלית
שלדה קורה כפולה צורת יהלום
מידות 2030 מ"מ * 709.5 מ"מ * 1127 מ"מ
בסיס גלגלים 1369  מ"מ
גובה מושב 784 מ"מ
משקל רטוב 162 ק"ג
תיבת הילוכים  6הילוכים
צמיג קדמי  110/70-17
צמיג אחורי  140/70-17
בלם קדמי דיסק 260 מ"מ, שתי בוכנות סינטר

 

גלריה

26 תגובות ל הונדה CBR250R – אין מחיר לחופש

  1. ראית אחד כזה עם ארגז… אבל נישה מעולה, מחיר, פתרון.. תוצאה מדברת בעד עצמה – ממתינים בתור.

  2. עוקב אחריך גם במחירון לוי יצחק.
    כתבה טובה וממצא.

  3. כל הכבוד גלעד! כתבה יפה וממצא, המשך כך!

  4. אם מעל 100 קמ"ש אין לו כוח.
    מה אם רזרבות לעקיפות/התחמקויות?
    המכוניות יעיפו אותו מהכביש.

    • אוקי אז דבר ראשון שיש לאופנוע הזה ביצועים טובים ואני כבר כמה פעמים ראיתי את עצמי כבר מרוח על הכביש אבל ברוך ה' בזכות האופנוע היציב הקטן הזה אפשר לחמוק מכול בעיה בקלות גם תבין שאין לו משקל כך שמאוד קל להשתלט על האופנוע מעל 140 קמש הוא מגיב בצורה חדה ונסעתי על מלא כלים ויש לו דברים שכול עוד שלא תעלה עליו לא תבין כמה הוא שווה בתור כלי למתחילים אני מתגיש

  5. בדיוק התלבטתי בין שלושת האופנועים, עזרת לי להחליט!
    תודה!

  6. נראה לי חמוד.
    אפילו יכול להתאים לתקציב המצומצם של סטודנטית כמוני.

  7. שנתיים זה הרבה לכל אופנוע, אפילו להונדה

    • תשמעו תגידו מה שאתם רוצים אבל אין על האופנוע הזה ממליץ לכולם בחום אחלה אופנוע למתחילים אני נוהג עליו כבר שנה ואני ממש מרוצה ממנו למרות שהוא לא כזה ספורטיו קשה לי לעזוב אותו בגלל שיש לו אחלה תגובות נכון שמי130 קמש הוא כבר לא מאיץ וקשה מאוד לגמוע עליות במהירות אבל סהכ אילה אופנוע דרך אגב במישור הוא מגיע ליותר מי 160 ללא מאמץ נכון שבהתחלה תרגישו שהכלי כבר מפרפר אבל אם אתם יודעים לרכב סה״כ אחלה כלי 😊

  8. זה מה שלימדו אותי. אז נראה שזו התחלה טובה ושגם נראת טוב.

  9. גם קניתי, גם כתבה מצוינת ויום טוב, תמונות יפות.

  10. בחישוב פשוט – הספק (26 כ"ס) לחלק למשקל רטוב (0.162 טון) – על הנייר יוצא בערך 160 כ"ס לטון. למה אין מספיק כח מעל 100 קמ"ש אם אלו המספרים?

  11. אופנוע לא נוסע מעצמו. יש לכם נטיה לשכוח את הרוכב שמוסיף עוד כ-50% ממשקל הכלי. עם רוכב ששוקל 70 ק"ג מגיעים למשקל של 230 קילו בערך, שזה בערך 110 כ"ס לטון. למה זה לא מספיק? כי החישוב לא כזה פשוט. לקטר של רכבת נוסעים בארץ יש בערך 1500 כ"ס ויחס הכח/משקל ממש עלוב, אבל הוא מגיע ל-140 קמ"ש. למכונית על שלט עם מנוע חצי כ"ס ומשקל קילו יש יחס מדהים של 500 כ"ס לטון, אבל תאמין לי, היא לא תשבור את מהירות הקול…

  12. במקביל לדגם 250 יצא גם אחיו הקטן יותר, מומלץ כמו ה250?

  13. אם הבוחן לא הצליח להאיץ
    באופן מספק מעל 100 קמ"ש:
    1. או שלא ניסה
    2. או ששכח לנסות גם בלי מורכב
    3. או שיש שינוי מדיניות בדוגרי והפסיקו לתת נתונים על רכיבות לא חוקיות (כול הכבוד!!!)

    שיומו לב שתנוחת הרכיבה באופנוע מאפשרת החלפה בין תנוחה ספורטיבית עם ישבן צמוד למדרגה שבכיסא, ובין תנוחה עירונית כשנצמדים למיכל הדלק ואז כמעט אין לחץ על הידיים.

    CBR או VFR? שטויות, ימותו הקנאים.

  14. ראיתם איזה דוב רוכב על הביבי בתמונות ?
    הייתם צריכים לקחת רוכבת כוסית 48 ק"ג ולבחון את האופנוע

  15. האוטו שלי שוקל 1.8 טון ויש לו 140 כ"ס ויש לו כח עד למהירות 130 קמ"ש, ואחר כך הוא עוד מושך עד 160 קמ"ש. אבל יש להכניס לחישוב את המשקל הרטוב כולל הרוכב, שזה עוד 90-100 קילו. אז החישוב שונה כרגע, ועכשיו זה 100 כ"ס לטון ומומנט אפסי, ככה שבעצם השאלה היא איך זה כ"כ חזק

  16. כיצד מתנהג האופנוע מעל מהירות של 100 קמ"ש ?
    מה המהירות המקסימאלית המומלצת לאופנוע זה ?

  17. מישהו יודע אז כמה המחירון של אופנוע cbr250 שנת 2011

  18. תשמעו תגידו מה שאתם רוצים אבל אין על האופנוע הזה ממליץ לכולם בחום אחלה אופנוע למתחילים אני נוהג עליו כבר שנה ואני ממש מרוצה ממנו למרות שהוא לא כזה ספורטיו קשה לי לעזוב אותו בגלל שיש לו אחלה תגובות נכון שמי130 קמש הוא כבר לא מאיץ וקשה מאוד לגמוע עליות במהירות אבל סהכ אילה אופנוע דרך אגב במישור הוא מגיע ליותר מי 160 ללא מאמץ נכון שבהתחלה תרגישו שהכלי כבר מפרפר אבל אם אתם יודעים לרכב סה״כ אחלה כלי 😊

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל