fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
MV קוביה

הונדה VFR800F החדש: אגדה בפסח

הונדה VFR800F החדש: אגדה בפסח

צילום: אריק רוזנבלום

ערך: גב"ב    בוחן: סטפן אבנדיצ'י    בוחנים נוספים: ניסים ברדה ועדי שרון

שורה תחתונה: ה-VFR תמיד היה שלם הגדול מסך חלקיו (למרות שהיו לו חלקים מצוינים…), הדגם החדש כזה רק יותר טוב, יותר ספורטיבי, יותר ידידותי, מגדיל את מנעד השימוש ומאפשר לעוד אנשים לרכב עליו.

ב-2016 ימלאו 30 שנה להופעתו של VFR, אחד הדגמים המצליחים ביותר בתולדות האופנועים, מופת של טכנולוגיה עם מנוע V4 עתיר חידושים וחזק, שלדת אלומיניום חזקה וקלה, איכות ייצור ותפקוד במגוון רחב של משימות. הדגם נולד עם נטייה ספורטיבית מובהקת, המשך ישיר למשפחת VF-R שנולדה ב-1982 בגרסאות מ-400 ועד 1000 סמ"ק, ל-VFR750 אף יוצרה גרסת הומולוגציה לסופרבייק העולמי שהומצא ב-1988, RC30 שלקח אליפות עולם ב-1988/89. אותם גנים ספורטיביים נותרו עם ה-VFR גם כשהלך והתרחק מהספורט הטהור (לא בגללו אלא הספורטיביים פשוט הפכו קיצוניים יותר ויותר), והמציא למעשה את נישת "ספורט-תיור". גם כספורט תורר המשיך ה-VFR להיות סמן טכנולוגי, אותה זרוע אחורית חד-צידית אייקונית שהופיעה ב-1990 לא היוותה חידוש, ב.מ.וו עשו את זה קודם, אולם מכיוון שהונדה מכרה "קצת" יותר אופנועים באותה תקופה הזרוע הזאת נכנסה לספרים ולא עזבה את הדגם עד היום וטוב שכך. במהלך שנות חייו הרבות ה-VFR חווה שינויים במכלולים רבים, קטרי גלגלים שונים, נתוני מנוע ושילדה, מערכות פליטה, שינוי משמעותי הוכנס ב-1998 עם מנוע מבוסס RC45 בנפח 782 סמ"ק (להלן "800") וב-2002 עם התקנת מערכת VTEC. מערכת זו נועדה לפתור את נחיתות הנפח של ה-VFR בתחום הספורט תיור שם נרשמה צמיחה רבתי בנפחים ובביצועים, אך לא הצליחה לעשות זאת ואף לקתה בתפקוד. מול מתחרים גדולים וחזקים ומציאות כלכלית קטנה ולוחצת בסוף שנות האלפיים מכירות ה-VFR800F הלכו ופחתו עד ש… ב-2010 כבר חשבנו שנפרדנו לתמיד מה-VFR800F אהובנו, הופעתו של VFR1200 בטאה שינוי בתפיסת הספורט תיור המסורתית של הונדה אשר עברה בעליל "הגדלה" ניכרת, כדי להתמודד ביתר הצלחה מול דגמי התיור הגדולים של ב.מ.וו, כמו-גם של קאוואסאקי וימאהה. באותה שנה אף הוכרז על ה"קרוסראנר", גלגול מעין אדוונצ'ר של מנוע ה-VFR800, ודגם זה אכן הופיע ב-2011. האם אכן נעלם ה-VFR800F לתמיד או שימשיך להיות מיוצר בכמויות זניחות? ממש לא. מכירות פושרות מינוס של ה-VFR1200 בגין תקופה כלכלית רעה מאוד כמו-גם קרירות של הציבור ל-V4 המוגזם בממדיו ומשקלו וקולות שדרשו ספורט תיור בינוני כמו פעם, הביאו להצגתו של VFR800F חדש לגמרי בתערוכת מילאנו של 2013. ה-VFR800F נמכר מאז כדגם 2014, לשנת הדגם 2015 אין שינויים וכך מגיע הדגם לישראל ולמבחן בכורה כאן בדוגרי.
מבחן חגיגי
כראוי לדגם חשוב ובעל היסטוריה ארוכה צירפנו למבחן גם את דגמי 1993 ו-2002 (הזהה לגרסת 2009), וניתן ממש לחוש באבולציה, ב- 1993 תנוחת הרכיבה אחורית ונמוכה, ב-2002 עולים לכידון גבוה יותר ותנוחה קדומנית יותר – עד שבדגם החדש כבר יושבים גבוה מעל האופנוע וקרוב לכידון, מה שמספק יותר שליטה, פידבק וגם שדה ראיה טוב בהרבה. בכלל אפשר לדווח כי הדגם החדש עולה פחות או יותר בכול דבר על ה-VFR800F אותו החליף, בוודאי על גרסאות 1993 ו-2002 שרכבו איתנו. למרות שינויים מכאניים רבים, השינוי הגדול הוא עיצובי, האופנוע נראה ומריח חדש. הגוף נקי מכול גרפיקה, לחלופין הניקיון הוויזואלי והצביעה בגוון יחיד – אדום או לבן – עושים את העבודה במשיכת תשומת הלב. תאורת לד חדשה משני הצדדים, אולם אין ספק שהשינוי הגדול ביותר בהשוואה ל-12 השנים האחרונות הוא מערכת הפליטה, רביעיית הקנים ששכנה בזנב מאז 2002 הופכת למערכת 4 ל-1 עם אגזוז רגיל בצד ימין. ה-VFR החדש נראה אתלטי יותר מקודמו, ועם משקל רטוב של 242 קילו הוא אכן קל יותר בכ-10 קילו בהשוואה לגרסת 2009. האחראים הם אותה מערכת פליטה חדשה, גלגלי 10 חישורים מסגסוגת ותת שילדה חדשה.

שאלה גדולה עדיין נזקקה לתשובה במבחן, המנוע. ה-V4 בנפח 782 סמ"ק עם 90 מעלות בין זוגות הצילינדרים, וליתר דיוק מה עשו עם אותה מערכת וי-טק המפעילה חצי מכמות השסתומים בסל"ד נמוך לטובת יותר מומנט ויעילות – ועם עליית הסל"ד מעל 7,000 מפעילה את 8 הנותרים; למרות הרעיון והתיאוריה, הרבה כוח בסל"ד נמוך לא היה ב-VFR800F, לא יותר בהשוואה לדגם 1998-2002 עם אותו מנוע ללא המערכת, יתרה מזאת המעבר בין מצבי השסתומים לקה בקופצנות אשר פגעה לעיתים ביציבות האופנוע, בוודאי במצב של הטיה בפנייה. המבחן שלנו העלה כי בעיית המעבר בין מצבי השסתומים נפתרה, עם מעבר 7,000 סל"ד נשמעת אותה נהמה ומורגשת עליה בתאוצה – אך כאמור ללא ההשהיה והזעזועים של קודם. עם זאת לא הצלחנו להתרשם כי הדגם החדש חזק משמעותית בתאוצות ביניים בהשוואה לדגם 2002-2009, וגם במהירות המרבית. עדיין השיפור באספקת הכוח וחלקות הפעולה מאפשרים רכיבה מהירה יותר בכבישים מפותלים, אפשר להחליף הילוכים כמו באופנוע ספורט בנפח בינוני ולהיות מעורב – אך כאן ניתן גם לרכב על המומנט ולהחליף הילוכים בתדירות משמעותית פחותה.

וספורטיביות מביאה אותנו לשילדה. קורות אלומיניום כפי שהיה קודם, בסיס הגלגלים אותו 1,463 מ"מ כפי שהיה בדגם הקודם, קצר במונחי ספורט תיור (בוודאי עם מנוע וי אורכי 90 מעלות), ושמחנו לגלות כי הדגם החדש זריז אף יותר מקודמו. הוא נופל לפניה בנגיעה קלה על הכידון, מאפשר לתקן טעויות של הרוכב גם באמצע הפנייה, ובכול הזמן הזה משדר יציבות נהדרת, גם אם עולים על מהמורה בתוך הפנייה. השיפור בהתנהגות והזריזות מיוחסים לתנוחת הרכיבה הגבוהה, הכידון הרחב, המתלים הקשוחים יותר, לירידה במשקל, הורדת מרכז הכובד בזכות אגזוז רגיל, מרכוז מסה (בזכות הסטת צמד הרדיאטורים מצידי המנוע לקדמת המנוע). כך גם שופר מרווח ההטיה וחיבוק האופנוע קל יותר עכשיו.

המתלים החדשים אף הם תורמים לשיפור בזריזות והתנהגות, קשיחים יותר אך לא בצורה הפוגעת ביכולת הספיגה. בעוד הבולם האחורי מציע את כול אפשרויות הכיוונון כולל עומס קפיץ בכיוון מרחוק, המזלג 43 מ"מ קונבנציונאלי עם אפשרות לכיוון עומס קפיץ בלבד, אך גם הוא מתמודד היטב גם עם עומס מלא של רוכב נוסף ומטען, וגם עם רוכב יחיד.

ארגונומית ה-VFR ממשיך לשלב בהצלחה את השילוב בין הספורט לתיור, האופנוע מרגיש קומפקטי יותר מקודמו, גם בזכות עיצוב חדש למיכל הדלק ושילוב החיבור עם המושב. הגנת הרוח יעילה, שקט ומבודד אך לא מנתק מהמתרחש. המושב ניתן לכיוון, בטווחים 789-809 מ"מ, גם גובה הכידון ניתן לשינוי בעזרת ספייסר המוסיף 15 מ"מ. לוח השעונים חדש עם מד מהירות וסל"ד דיגיטלי, מצב הילוכים, טמפרטורת סביבה, צריכת דלק, מצב חימום ידיות כידון (5 מצבים), ניתן לראות את הנתונים גם באור יום מלא ושמש בגב.
חידוש גם בבלמים הקדמיים עם קליפרים ממוקמים רדיאלי, שני דיסקים 310 מ"מ, הירידה במשקל מתבטאת גם כאן בבלימה טובה יותר מהדגם הקודם.
ולכן…
ה-VFR800F החדש הוא אופנוע טוב יותר מקודמיו וגם זול יותר. 100,000 שקל, מחירו של הדגם החדש בישראל, קשה לחשוב על דו גלגלי המספק תמורה טובה יותר לכסף, נראה שרק האלומיניום ממנו עשוי האופנוע עולה יותר, ובמצבו הגולמי… נכון שה-VFR לא חזק או גדול או מפואר כמו מפלצות התיור/ספורט תיור של עשר השנים האחרונות מאירופה ויפן – אבל הוא רב גוני בהרבה מהם. בוודאי הדגם החדש עם הדיאטה האפקטיבית שעבר, כלי מעולה גם לשימוש ביום יום ובעיר, גם לתיור רחוק בזוג עם מטען – ובוודאי בכבישים טכניים ומפותלים שם מזכיר ה-VFR את מורשת ה-V4 הספורטיבית של הונדה מאז 1979 ו-NSR500. ושוב, כול זאת בידידותיות יתרה ובמחיר מגוחך ועם מראה רענן ומצודד.
עשיתי סיבוב/ניסים ברדה
ברגע שאתה עולה על האופנוע אתה מרגיש שהוא מחייך אליך… האופנוע ידידותי ביותר, נותן מיד הרגשה טובה של נוחות, זריזות, תנוחת ישיבה טובה כשהרגלים יכולות לחבק את מיכל הדלק ועדין לתת הרגשה של ביטחון ברכיבה. 
הידידותיות נמשכת גם בבלימה, הידית נותנת הרגשה של ביטחון ובקרה מושלמת על המעצור, הידית רכה אבל האופנוע עוצר בצורה מעולה. כולל האחורי נותן הרגשה של שליטה.
תנוחת הישיבה נוחה, עליה וירידה ממדרכות ללא כל בעיה לכל אלו אשר ישתמשו בחיי היום יום באופנוע בכניסה הביתה, למדרכה ליד המשרד, יחסית לאופנוע כביש טהור אין חשש לגובה הגחון.
מגן רוח מצוין, גם יפה לדעתי. לוח שעונים עם תצוגה יוצאת דופן בצבע ברונזה (פשוט יפה) מאוד נוח לקריאה וקבלת נתונים.
ההילוכים עוברים בקלות, כולל אם הגעת לעצירה ואתה בהילוך אין כל בעיה להעביר לניוטרל. ובזמן רכיבה ההילוכים עוברים כאילו רכבת על אופנוע אוטומט. בכלל אין תחושה של מאמץ, בלי לשים לב אתה נמצא המהירות בת שלוש ספרות…
עבודת המיתלים מצוינת ונותנת גם בעיר הרגשה נעימה ורכה, יחד עם אותה הזריזות ויכולת הטיפול במדרכות האופנוע מתאים לנסיעות גם בעיר, במיוחד כשבזמן פקק ניתן לקפל את המראות ולהחזיר מיד למקומן לאחר המעבר בין הרכבים.
התרשמתי לטובה מהשיפור במערכת הוי-טק, בערך בין 6 ל-7 אלפים סל"ד האופנוע מקבל מכת כוח נוספת, מכניס קצת פלפל לרכיבה. ידית המצערת נוחה לתפעול ותגובות המנוע צפויות, פתיחה או סגירה, מהיר או הדרגתי – המצערת מספקת שליטה מלאה על המנוע, קלה ועדינה.

בקיצור. אהבתי.


תודה ענקית לחופית בר טל ולאלעד כהן  על העזרה במבחן, 

תמשיכו להנות עוד המון שנים מהחבר לחיים שלכם!

תעודת זהות

הונדה VFR800
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
דרגת זיהום אויר – 5
מחיר 2015 : 99,900
לפי מחירון 01/15
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ.
דרגת רישיון: A

נתונים טכניים

מנוע: 4  צילינדרים בתצורת V, 16 שסתומים, קירור מים
נפח: 782 סמ"ק
הספק: 106 כ"ס ב- 10,250 סל"ד
מומנט מרבי: 7.65 קג"מ ב- 8,500 סל"ד
יחס דחיסה: 10.7:1
הזנת דלק: הזרקת דלק אלקטרונית PGM-FI
הילוכים: 6
מתלה קדמי: מזלג טלסקופי מסוג Cartridge עם משכך רב תפקודי של הונדה (HMAS) בקוטר 43 מ"מ הכולל כוונון עומס קפיץ ראשוני ועשרה מצבי כוונון שיכוך החזרה. מהלך המתלה 108 מ"מ.
מתלה אחורי: Pro- link עם משכך גז רב תפקודי של הונדה, בעל שבעה מצבי עומס קפיץ ראשוני (כולל ברז כוונון הידראולי מרחוק) וכוון שיכוך החזרה נפרד. מהלך המתלה 120 מ"מ.
בלם קדמי: זוג דיסקים בקוטר 310 מ"מ, 4 בוכנות לקליפר, ABS
בלם אחורי: דיסק בקוטר 256 מ"מ, ABS
צמיג קדמי: 120/70-17
צמיג אחורי: 180/55-17

מדידות

בסיס גלגלים: 1,460 מ"מ
גובה מושב: 789 מ"מ
מרווח גחון: 126 מ"מ
משקל רטוב: 242  ק"ג
מיכל דלק: 21.5 ליטר

44 תגובות ל הונדה VFR800F החדש: אגדה בפסח

  1. היום כל היפנים טובים.
    התכוונת לכתוב
    פעם יפני תמיד יפני.

  2. היום היפנים כמעט זהים באיכויות.
    אולי יש הבדלים קטנים בגיר במתלים בידיות וכו'.
    אבל לדעתי היפנים מובילים ולא יעזור לארופיים.

  3. תמיד היה האופנוע שנותן לך ברכיבה כמעט הכל.
    התנהגות כביש טובה, ספורטיביות קלה ובכלל הכל.

  4. חברים, אני מתנצל, אני הולך להרוס את ההתלהבות בכתבה… ולא, אני לא איזה רוכב משפשף ברכיים ואף לא בעל ניסיון רכיבה כמו הבוחנים פה בכתבה, שאת כולם אני מעריך כאושיות דו-גלגלי מימים ימימה, עוד כשהייתי כזה קטן…
    את ה VFR הכרתי לראשונה בטיול אופנועים לאירופה. אחרי 3 ימים משגעים בגראנד פרי זאקסנרינג/גרמניה (מומלץ ביותר!!!!) עם רכב, קיבלתי VFR כמעט חדש, לכמעט שבועיים. איזו נוחות, איזו עוצמה, איזו חלקות מנוע. הונדה… ציפיתם למשהו אחר?! וואו. אז כששמעתי שה VFR הכל-כולו חדש הגיע, הריר כבר נזל. בדיוק מכרתי ת'אופנוע שלי, וה VFR מועמד ראוי ביותר. כבר עשיתי את כל הבירורים, עלויות, ביטוח וכד'. אפילו את הצבע כבר בחרתי… נו, מה אתם חושבים? בוודאי!!!! הלבן!!!! טוב יאללה, נסיעת מבחן.
    בתחילת הכתבה מופיע המשפט "הדגם נולד עם נטייה ספורטיבית מובהקת". זהו, הרגשתי שהפור נפל כבר בישיבה עליו וברגעי הנסיעה הראשונים, ולא… לא לצד הנכון (שלי). לצערי הרב!!!
    גובהי 1.80 מ', הרגשתי מכווץ מדי ברגליים, מיגון הרוח לא ממש עזר, הרוח דפקה לי יופי בכתפיים. זה לא ה VFR שהכרתי, ממש לא. אולי עשו פה מכונה גאונית, אבל היא נועדה לפלח אוכלוסיה אחר מבעבר. זה קרה לי בנסיעה גם על ה CBR600F החדש. אותה הרגשה. נועד לפלח הספורטיבי יותר, ובעברי הייתי בעלים של CBR600F3.
    אז אפלו לא השלמתי את מסלול נסיעת המבחן הקבוע שלי, וחזרתי די מהר.
    אחרי שחזרתי מהנסיעה הקצרה, ראיתי בצד את הקרוסטורר. בוודאי שנסעתי עליו!!! לאיפה נפל הפור אתם שואלים? אתם כבר בטח יודעים…
    אבל, כמו שתמיד אומרים, זו ההרגשה שלי. ומי שיקנה, אאחל לו שיהנה, רק שימו לב לספידומטר…

  5. מה רצית להגיד שהאופנוע לא ספורטיבי, כן נוח . בקיצור מה ?

  6. הלבן הזה …..מתגעגעעעעעע….. וואלה חופית !! שרק תהני !!!!
    אחלה כתבה כל הכבוד !!!!
    תמונות ממש איכותיות ומעניינות !!
    קצת קשה לי לוותר על ה BUSA שלי אבל – אם הייתי צריך – הייתי חוזר הביתה …..
    כל הכבוד מבחן מעולה !!!

  7. אני חייבת לשתף שאחרי שסטפן ודרור רכבו עליו וירדו עם חיוך ואגודל זקורה, אני אוהבת אותו שבעתיים!!!! עוד הוכחה שלגיל אין משמעות – הכול בנשמה.

  8. ברור מאוד מה הוא שהוא כתב!
    לדעתו הלכו יותר מידי עם הפאן הספורטיבי על חשבון הטורריות והאופנוע החדש באופן כללי פחות נוח לו לעומת הדור הקודם.

  9. הלבן יפה כי הוא בצבע לבן.
    אבל אני דווקא הייתי בוחר באדום אש.

  10. הקונספט של האופנוע השתנה, מכזה שהוא יחסית יכול להיות טורר לכזה שהוא ספורטיבי, מדי עבורי, מנוח שהיה בעבר לקיצוני כיום. קפיש? אבל שוב, זו דעתי. 🙂

  11. האופנוע הראשון שנתן לי להרגיש שעליתי מאופנועים של ילדים לאופנועים של הגדולים.
    החיים הטובים

  12. המחירים גבוהים וכשאתה צריך להחליט מה יותר חשוב למרות האהבה הגדולה בין בית לפינוקים אתה מחליט לא תמיד נכון מהלב אבל אין בררה אילו החיים כאן.

  13. תראה שהוא מתייחס להתנהגות גם בעיר גם בנוחות היום יומית.
    וכן התיחס גם להתנהלות ספורטיבית של האופנוע.
    זה אומר שדווקא האופנוע נותן קצת מהכל לא?
    או שפשוט לא הבנתי מה הוא ושאר הבוחנים כתבו.

  14. הדגם של שנת 2002 הוחלף בהמשך או יותר נכון בוצעו בו שינויים קלים בעיקר בהתנהלות המנוע.
    דגמי 2007 התנהגו שונה בתגובות המנוע

  15. הבנת טוב מאוד את אשר הם כתבו ,מה שלא הבנת ואינני מבין ,מדוע לא ברור לאנשים מה המגיב עמוס כתב? הוא רשם באופן ברור שלדעתו האופנוע פחות נוח לו מהישן וזאת דעתו והיא אינה סותרת את דעת פנל הבוחנים המכובד, שכן התאמת אופנוע היא דבר אינדיבידואלי .אני מכיר אנשים שסופר ספורט הוא כלי יום יומי נוח עבורם להתניידות בכל מצב ,עבורי למשל זה סיוט.

  16. כמה לדעתך עולה טיפול בגומקס ב
    12,000 ק"מ? טוב אני לא אמתין לתשובתך אודיע בפורום המיוחד הזה: 1,673 ש"ח – נראה לך גם הגיוני? אופנוע אמין סופר מנסיון ואל תהיה לחוץ מהמחירים

  17. לאחר לא מעט שעות עם ה VFR1200 ולא ה-800, מבין את עמוס לחלוטין. אופנועים מסוגו של הקרוסטורר, וורסיס 1000, ויסטרום 1000, נוחים בהרבה, בעלי מיגון רוח עדיף, מנועים חזקים יותר, עדיפים בעיר מבלי לקפל מראות ועם זווית צידוד עדיפה. במחיר דומה ל-800 הסוזוקי והקאוואסאקי פשוט עדיפים הן ביום יום והן כאופנועי טורינג, בוודאי גם למורכבת.. הקרוסטורר כמשומש סביב 100K נראה לי טוב בהרבה למשימות היום יום ולטיולים-בקיצור אופציות עדיפות במחיר דומה

  18. העלו מבחן. נתנו כמה חוות דעת. היו כל מיני הערות של כל מיני אנשים שצריך להעריך את דעתם.
    אבל כאן כל אחד חושב שהוא לפחות רוסי ולא רוצה להגיד ולהזכיר את מארקז..יאללה קבלו כתבה תהנו ותחלמו.

  19. בעברי רכבתי על ספורטיביים. כולל CBR600. במהלך השנים רכשתי VFR.
    רכשתי אותו כי הייתי בטוח שהוא ימתן אותי ברכיבה.
    כולם אמרו לי כי האופנוע הוא טורינג. אבל אני מצאתי אותו גם ספורטיבי לחלויטן.
    אם משהו חושב שהVFR הוא רק טורינג הוא טועה.
    אם הייתי חוזר היום לדו גלגלי הייתי רוכש אחד כזה חדש או משומש זה לא משנה אבל הייתי חוזר לכזה.
    היה נותן לי את כל המרווחים שאני אוהב גם לטייל וגם קצת ספורטיבי.
    מקווה שבעוד כמה שנים שהילדים יגדלו והאישה תאהב אותי "פחות" ותאשר לי לרכוש אחד.

  20. האופנוע הזה תמיד היה נראה כלפי חוץ לפחות כאופנוע טורינג. אבל תמיד אבל תמיד התנהג גם כספורטיבי.
    לא שהיה לי אבל כשהיו מצטרפים אלינו מדי פעם לטיולים הוא לא התנהג בנחיתות משאר האופנועים הספורטיבים.
    כי כך למעשה המסקנה כי הכל תלוי ברוכב ולא רק באופנוע.

  21. לא ראיתי אותו מעולם כאופנוע ספורט.
    התיחסתי אליו כאופנוע טייור בלבד.
    זה נכון שהוא יכול לשמש מידי פעם גם כאחד שיודע מעט להכניס ריגוש לרכיבה ע"י מתן אפשרות להטיות יפות אבל לא זו המטרה והיעוד שלו.
    אני אהבתי מאוד את האופנוע .
    כתבה קצרה ולענין.

  22. מי עוזר לי?
    מה עדיף מהשניים, הבימר החדש או הVFR? ובכלל, מתי נזכה למבחן השוותי בינם?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל