fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
HJC
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן

מבחן דרכים: קוואסאקי וולקן 900 קאסטום – LIKE A BOSS

מבחן דרכים: קוואסאקי וולקן 900 קאסטום – LIKE A BOSS

כתב: אביעד רייס | בוחנים: אביעד רייס וסטפן אבנדיצ'י | צילום: רייס/רוזנבלום

שורה תחתונה: עיצוב מטריף שאי אפשר להתעלם ממנו. ידידותי לרוכב וכיפי לרכיבה – חוויית קאסטום לא-הארליסטית אולטימטיבית.

אם גם אתם נמנים על אלו המסוגלים לשבת שעות ארוכות מרותקים למרקע בערוץ דיסקברי או נשיונל ג'אוגרפיק ולבהות בתוכניות של בוני אופנועי הקאסטום למיניהם – יש שתי אופציות: או שתשנאו את הכתבה הזו ואת האופנוע המופיע בה, ותטענו טענות ש "מדובר בחילול הקודש", ו "מה זה קאסטום של קוואסאקי ואיך הוא מעז עוד לקרוא לו צ'ופר?!?!" וכו' וכו'. או, שפשוט תסכימו ותאמרו "נכון, שיחקו אותה קוואסאקי, אחלה יציאה הביאו, האופנוע נראה מיליון דולר".

למה אנחנו נמשכים בעצם לכל ז'אנר האופנועים הזה שנקרא קאסטום, מה עושה את האופנועים הללו לסמל האופנוענות המובהק ביותר? יכול להיות שזו "אשמת" המדיה – מאז שאנחנו קטנים ידענו שהגיבורים הקשוחים בסרטים פעולה ואקשן (קשוחים באמת לא טום קרוז במשימה בלתי אפשרית) מגיעים על אופנועי קאסטום שחורים ומבריקים עם אגזוזי ניקל רועמים, או סרטים כמו Easy Rider שמיתגו את הקאסטומים כאופנועי החופש המוחלטים… כנראה שאי אפשר באמת להסביר בצורה מדעית את המשיכה, אבל כאשר רוכבים על קאסטום, פתאום, בקליק אחד, כל האווירה והסטייט אוף מיינד שאתה נמצא בו משתנים. זה יכול ללכת לשני כיוונים, או שאתה מרגיש בעל הבית הכי קשוח בעולם בכביש בו אתה רוכב, או שאתה מרגיש שאתה בדרך למסע מופלא ברכיבה בכביש ארוך בלי קסדה (רק בפנסילבניה ורק אם אתה באמת אבל באמת מטומטם). ולמה אני מספר לכם את כל זה וחופר לכם ככה? כי היה אפשר לטעות ולחשוב שאת כל הרגשות, וההרגשות האלו אפשר לקבל רק מאופנוע עליו כתוב הארלי דייווידסון. אבל לא, קאסטום הוא כבר מזמן לא נחלתה הבלעדית של חברת הארלי, ובשוק קיימות הרבה מאד אופציות אחרות ולא רעות בכלל (שלא לומר אפילו יותר טובות במספר פרמטרים).

Vulcan 900 custom

השם וולקן מלווה את אופנועי הקאסטום של קאוואסאקי מאז שנות השמונים של המאה הקודמת, השנים בהן קאסטומים יפנים הורידו את הארלי דייווידסון על הברכיים עד שיצרן הטרקטורים מטפטפי השמן הארלי (אז אז, עכשיו הם כבר ממש לא כאלה) צריך היה להתחנן להגנת הממשל האמריקני שיטיל מכס מטורף על כול אופנוע יפני בנפח מעל 700 סמ"ק… וולקן וזה ממש לא שם סתמי אלא טקטיקה יפנית גאונית – להונדה יש שדאו, לימאהה ויראגו ולסוזוקי אינטרודר, כדי למכור קאסטום לאמריקנים ממציאי הקאסטום (קרח לאסקימוסים) היפנים הבינו שצריך להסתיר כמה שאפשר את מוצאו מיפן כולל להעלים את שם היצרן ולקרוא לדגם בשם אמריקני… אבל מאז הארלי התאושש והוא מכה בקאסטומיו וקרוזריו כבר יותר מעשרים שנה את היפנים בהפרש עצום, כך שהיפנים חייבים להמציא עצמם כול הזמן מחדש. וכך בשנת 2006 הציגה קאוואסאקי את הוולקן 900, בתחילה גרסת קלאסיק כבדה בעיצוב סטייל שנות הארבעים וגלגלים שמנים, דגם זה מגיע גם לישראל ואהבנו אותו מאוד במבחנים, שנה אחר כך מופיעה בוולקן 900 גם גרסת 'תיור' ו'קאסטום' בעיצוב צ'ופר בה אנו עוסקים היום.

לקראת 2015 עובר הדגם מספר שינויי עיצוב, ובעיקר מקבל מנוע מוגבל ל-47 כוח סוס כדי להתאים למוגבלי רישיון. שינויי העיצוב כוללים כנף קדמית חדשה ופנס קטן יותר, מאחור הכנף והפנס האחוריים קוצרו, והמושב קיבל עיצוב חדש… הכל יושב בהרמוניה אמיתית.

יש להודות, שהקוואסאקי וולקן 900 'קאסטום' החדש הוא אחד האופנועים היפים ביותר בשוק הדו- גלגלי הישראלי. מבחינת הרושם, תמורה מעולה למחיר של 59,985 שקל. קוואסאקי בעצם שילבה רכיבים מעולם הקסטומייז כמו הכידון המעוצב והמכופף, פגים רחוקים ע"מ שיהיה נוח לרכב למרות השינוי בכידון, ג'אנט גדול בקוטר 21 מקדימה עם צמיג רזה מקדימה, כנף מקוצרת וצמיג שמן מאחורה, ואפילו פסים ירוקים על הג'אנטים השחורים (שבדר"כ אני ממש לא זורם על זה אבל על הוולקן הם נראים בליון דולר) – כל אלו מקנים לאופנוע מראה מדהים ונראה כאילו כרגע יצא מאיזו סדנה במיאמי אחרי השקעה של אי אילו אלפי דולרים.

בשילוב עם הצבע האפור קרבון, הפסים הירוקים והכרום על גוף האופנוע, מדובר בכלי שמסובב את הראשים של כולם- רוכבים, רוכבות, בנים, בנות.

ולמה בעצם עשתה זאת קוואסאקי? קרוב לוודאי מההבנה שקהל היעד של האופנוע הזה הוא בדיוק קהל היעד שצופה באינספור התוכניות בדיסקברי, מתחרמן מהן לגמרי, אבל לא הולך להעמיד לעצמו הרלי בחנייה בסוף התוכנית. החברה בעצם מאפשרת ללקוח הממוצע לקבל את תחושת הקאסטומייז ללא שום רגשי נחיתות, עם אופנוע שייראה טוב בכל מפגש רוכבים ובכל רכיבה שגרתית לעבודה.

מתניעים

מנוע ה- V- TWIN בנפח 903 סמ"ק מפמפם ומתעורר לחיים, וצמד האגזוזים חתוכי הקצוות מפיקים רעש מדויק. לא חזק מידי כמו שלעיתים אגזוזי צ'ופרים מפיקים, ולא חלש מידי- בכל זאת כשאתם רוכבים על הוולקן אתם רוצים שגם ישמעו אתכם. חסרון מסויים התגלה באגף האגזוזים, והחום שנפלט מהם. אנחנו רכבנו בימים קרים אך לא היה ניתן להתעלם מתחושת החום שהם מפיקים. בקיץ יכול להיות כי מדובר בחסרון, אך נצטרך לרכב עליו בעונה החמה ע"מ לדעת בוודאות.

בהתחלה אתה חושב "פאק! איך אני הולך להסתדר עם ההיפופוטם הזה ברחובות העיר הצרים בין מכוניות?" במיוחד שאת גרסת המבחן קיבלנו מזוודת בארגזים קשיחים המרחיבים עוד קצת את האופנוע. יוצאים לכביש, והחשש מתחלף בתחושת הפתעה – למרות הגודל, והמשקל אפשר לרכב על הוולקן בין מכוניות בפקקים, וכידוע מרכז כובד נמוך של קאסטום תמיד מקל על הביטחון בשינויי כיוון. זה לא שהוולקן לא שוקל, הוא שוקל ועוד איך (278 קילו), אך הצורה בה מחולק המשקל, בצירוף גובה המושב הנמוך (685 מ"מ) הופכים אותו לכמעט ולא מורגש. גם אם אתם לא רוכבים על אופנוע קאסטום ביום- יום, אתם תתרגלו מהר מאד.

בכביש המהיר – 30% קרוזר

בוקר למחרת הוצאת הכלי מהסוכנות ופנינו מועדות לחיפה ליום עבודה, ולבדוק איך יתחלקו האחוזים בין צ'ופר לקרוזר. בכביש המהיר העניינים מרגישים די טוב – כל עוד לא תנסו לדחוף את הכלי למהירות של מעל 130 קמ"ש לא תרגישו שלא בנוח. זו בדיוק נקודת האיזון בה האופנוע מרגיש הכי בבית. מיגון רוח אין, ובמהירות שתעלה על זאת שהוזכרה זה כבר ממש יהיה משמעותי.
תנוחת הרכיבה היא משהו שצריך להתרגל אליו – אין ספק כי אני בחור קצר יחסית (1.73), וגבוהים ממני ודאי ירגישו ישר בבית בלי להקצות זמן לשרירים להתרגל לתנוחה הלא מוכרת. יחסית להארלי, בטח שהוויברציות לא נוראיות ודי נסבלות, ובעצם הופכות להיות לא מורגשות בהמשך הדרך.

העברת 5 ההילוכים בוולקן עוברת חלק. ההינע הסופי ע"י רצועה ולא שרשרת לא רק שמוריד משקל וחוסך בתחזוקה השוטפת, אלא גם תורם לחלקות זו.

האם מורגש חוסר כוח ויש משאלות להילוך שישי כאשר רוכבים על הוולקן? וואלה, אם להיות אמיתיים – קשה לתת קביעה נחרצת וזה די אינדיבידואלי. אם אתם מייעדים אותו כקרוזר לרכיבה חיפה תל אביב על בסיס יומי אז אולי תרגישו שחסר, אך אם אתם מתכננים עליו כצ'ופר לרכיבה במטרופולין תל אביב ופרבריו, קרוב לוודאי שלא תרגישו בחסרון.

מכביש מהיר וישר עברנו לכביש מפותל שרוכבי אופנועים אוהבים מאד – בית אורן, שמעבר לאספלט ולעיקולים המשובחים, יש שם נוף מטריף (בעיקר כאשר יורדים), וסיפור חיים שמעורר צמרמורת. אמנם חד משמעית לא מדובר בגרזן לסיבובים, אך היה משהו מיוחד בלעשות את הכביש הזה למעלה למטה הלוך חזור כמה פעמים, כי עם קרוזר, יש זמן לחשוב, ולהינות מהנוף. הפרונט מרגיש לגמרי טוב ומחובר למרות השינויים שעבר, ושלדת העריסה הכפולה עושה את עבודתה נאמנה. פשוט כיף לגלוש באיזי בסיבובים עם הוולקן 900.

בכביש המהיר – 70% צ'ופר

מבחינתנו, הקאוואסאקי וולקן 900 הוא הרבה יותר צ'ופר מאשר קרוזר (ביננו החילוק היה יכול להיות גם 0% קרוזר ו 100 % צ'ופר אבל אין בעיה לרכב עם האופנוע ביום יום מרחקים ארוכים ובכיף) יש לו אמירה ברורה בכל מקום שאליו הוא מגיע.

צ'ארמר צ'ופר

אפשר לשבת? שאל אותי הבחור בתחנת הדלק רגע לפני שכמעט יצאו לו ולשני החברים שהיו איתו העיניים מהחורים… הבחור אמר שזה הכלי הכי יפה שהוא ראה בחיים, ולפי ההבעה שלו אני נוטה להאמין. ההתלהבות שלו הייתה מהסוג שאי אפשר לזייף, כזאת שיכולה לקרות רק כאשר אתם רואים משהו שבאמת מרגש אתכם. זה הוולקן – צ'ארמר אמיתי. אופנוע שמורח לכם חיוך על הפנים כאשר אתם יוצאים מהבית ורואים אותו. אופנוע עם פוזה מטורפת שבאמת אי אפשר להתעלם כאשר הוא עובר ברחוב גם אם אתם לא אוהבי אופנועים בדם. הוולקן 900 הפך להיות זמין גם לבעלי רשיון הביניים A1, ויכול להיות שדרוג ראוי ביותר מאופנוע קטן או קטנוע גדול. כיף להרכיב עליו, והמורכבת דיווחה על "אחלה של ספה" מאחור. גם מבחינת מקום אחסון לא צריך להתפשר – בתוספת לא גדולה לתג המחיר הבסיסי של 59,985 שקל לאופנוע 2016, תוכלו לקבל את הוולקן עם שתי מזוודות ענקיות.

תמיד חלמתם על קאסטום צ'ופר ולעולם לא העזתם? הוולקן 900 תהיה הזדמנות מצויינת.

באופן אישי / סטפן אבנדיצ'י

נהניתי על הקאוואסאקי וולקן הזה יותר מאשר על קאסטומים אחרים, הוא מרגיש טוב יותר גם מה-VN900 שבחנו לפני מספר שנים. ברור שהאופנוע שוקל, גם האורך שלו מכובד בהתאם לעיצוב שמכתיבים הקאסטומים, עדיין הוא חי ומגיב טוב יותר מאשר ה-VN900. כמובן מאוד נמוך וצריך לשים לב בפניות, אך המיתלים מרגישים טובים בהרבה, לא "מרגרינה" אלא מחזיקים יפה את משקל האופנוע ואת העומסים, האופנוע גם מתקשר איתך ולא נותן את תחושות הניתוק והבידוד שחשים לעיתים על קאסטומים רכים יותר. מה שאהבתי יותר מכול זו תגובת המצערת, ממש מצוינת לא רק במונחי וי טווין אלא בכול קנה מידה.

תעודת זהות

 

קאוואסאקי וולקן 900

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

דרגת רישיון: A1

 

דרגת זיהום אויר:

 

מחיר: 59,985 ₪

לפי מחירון 01/16 
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ. 

 

נתונים טכניים

מנוע: וי-טווין, מקורר נוזל

נפח: 903 סמ"ק

מומנט מקסימלי: 3,500 סל"ד

גיר: 5 הילוכים

הינע סופי: רצועה

מזלג קדמי: טלסקופי הדראולי 41 מ"מ

מתלה אחורי: UNI TRAK

שלדה: עריסה כפולה

מדידות

 

אורך: 240 ס"מ

 

רוחב: 89 ס"מ

 

גובה: 112 ס"מ

 

גובה מושב: 68 ס"מ

 

משקל: 277 ק"ג

 

קיבולת מיכל דלק: 20 ליטר

 

אחזקה (מחירון יבואן):
טיפול       מחיר לא כולל מע"מ
1,000 ק"מ      640 ₪
6,000 ק"מ      206 ₪
12,000 ק"מ    1416 ₪
18,000 ק"מ    562 ₪
24,000 ק"מ    1528 ₪
30,000 ק"מ    206 ₪
36,000 ק"מ    2153 ₪

14 תגובות ל מבחן דרכים: קוואסאקי וולקן 900 קאסטום – LIKE A BOSS

  1. שיחקו אותה בקוואסקי,כמו כל יפני טוב בחיקויים לקחו את הכידון של הסופטייל סלים מיכל דלק של סופטייל גלגל קידמי של ברייקהאוט ואגזוזים בתצורה של אירון בקיצור נראה שעשו "מצה פודינג" שילוב של כמה סגנונות של הארלי באופנוע אחד. האופנוע נראה מצה אבל המחיר שווה פודינג !! לך תשכנע הארליסט לרכב על הדבר הרך הזה תקבל שלילי חזק ,לך תשכנע את קהל הwana be קווסאקי ירוויחו בגדול.

  2. איזה גיבוב של נסיון לחקות משהו. מה גם שהם ממש לא זולים בלונג ראן. יש לי בחילה.

  3. מת על האופנועים האלו, אבל לא יכול להרשות לעצמי

  4. לפי התמונות זה hard tail . לא הצלחתי למצוא בולם אחורי כלשהו או אפילו קפיצים למושב. האומנם?

  5. מתעניין ברכישה של האופנוע אבל לא רואה אותו באתר של מטרו. מישהו יודע אם קיים בסוכנות ולא באתר, או שהחליטו לא להביא אותו בסוף?

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל