fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
MV קוביה
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70

לגמרי לא בנאלי – בנלי TNT 250

לגמרי לא בנאלי – בנלי TNT 250

ערך: גב"ב    כתב: נמרוד בוקר     בוחנים: נמרוד בוקר, ניסים ברדה וסטפן אבנדיצ'י

שורה תחתונה: רב שימושי ונוכחות במחיר של קטנוע 125, אם רק היו משפרים הברקסים זה היה נהדר.

באחד האמשים אריק מתקשר. נימיץ, אני צריך שתיקח בנלי חדש למבחן קצר ותיתן רשמים בכמה מילים מתומצתות.

מי שסובב סביב גיל החמישים והיה חובב נלהב של אופנועים משחר נעוריו או סף בחרותו, זוכר בוודאי את ה-סיסמה שליוותה את מכירת אופנועי הבנלי בישראל, ב- 87'-88' : "שליש ואתה על הכביש". אם חשבנו אז שאין אופנוע מחורבן יותר מאשר קאג'יבה אלזורה, באה בנלי והוציאה את האופנוע מרובע הצילינדרים שלה, ה- Benelli 654 sport rodando, שייצר 60 כוחות סוס והשתין שמן עוד באריזה שלו. זה הייתה התקופה השחורה של האיטלקים, שגם בגזרת ארבעת הגלגלים סבלה מבעיות אמינות קשות עם דגמי האלפא והלנצ'יה, שסבלו מבעיות חשמל תכופות וקרבורטורים מרובעי לוע שהיו יוצאים כל כמה ק"מ מאיזון. לקח לאיטלקים רבע מאה לשקם את המוניטין שלהם, והיום דוקאטי, אלפא רומיאו ואפילו לנצ'יה כבר לא נחשבים למותגים שעננה של אמינות מרחפת מעליהם, אלא למותגים די אמינים, אקזוטיים, ונחשקים. האמת שאותה תקופה עשתה עוול לשם של בנלי מכיוון שעשר שנים קודם בשנות השבעים בנלי היה מהיצרנים המעולים, מנוע השלושה והשישה צילינדרים שלהם היה פנינה טכנולוגית, אבל כאמור זה לא מה שזוכרים אלה שקנו בישראל אופנוע של בנלי ונתקעו איתו בדרך מהחנות הביתה בנסיעה הראשונה.

מאז האפיזודה מדממת השמנים לא ראינו את בנלי בארץ למרות שבפזארו משכנה ההיסטורי של בנלי דווקא נעשו ניסיונות להחיות את המותג, על ידי איטלקים פטריוטים בתחילת שנות האלפיים עם הסופרבייק טורנדו 900/1130 סמ"ק טריפל המחוטב אך הגולמי מחוסר כסף של היצרן, עד שב-2005 הסינים קנו את החברה והעניקו לה אופק אופטימי. דגמים חדשים יוצאים, גם לישראל היו ניסיונות לא הכי מוצלחים להחזיר את המותג עד שעכשיו הוא שוכן לבטח בידי ג'ט סטאר (קיוויי), והנה סגרנו מעגל לטלפון של אריק, שביקש ציווה עלי לקחת את הנסיין לנסיעת התרשמות.

 

בהתחלה חשבתי לשים על עצמי דגמ"ח ואת נעלי המילואים שלי (עדיין עושה…) ששתו שמן רובים, גריז האמרים ושמן נגמ"שים, למקרה שהבנלי הנוכחי עדיין שומר על מורשת התזות השמן של סב סבו. בסוף באתי עם ג'ינס ונעליים אזרחיות רגילות, שמכסות את הקרסול כמובן. 


ת'אמת? לא ציפיתי למה שהגיע לידי. אופנוע קטנטן, יפהפה, מפתיע מאוד בהופעתו החיצונית, עם זוג בולמים קדמיים הפוכים, בקוטר של 43 מ"מ, בלם קדמי יחיד בתצורת מונובלוק שנושך דיסק בילום בקוטר פושר של 240 מ"מ. מעל, כידון בסגנון סטריט פייטר הטרנדי, פלאט באר רחב, כשבשני קצותיו ממוקמות המראות. שעון סל"ד אנלוגי ומד מהירות דיגיטלי, עם תצוגת מצב הילוך, תכולת מיכל הדלק ומה השעה בבקשה. מיכל הדלק מגיע בגימור מרשים עם שתי מטבעות בנלי מסוגננות משני הצדדים ומתחת למיכל, בולטת בגאווה שילדת צינורות בצבע אדום בוהק, המערסלת מנוע יפה, חד בוכנתי בנפח של 250 סמ"ק. מתחת, Belly pan, או בלשון הרחוב, חרב פיירינג תחתונה, מרשימה למראה, בולם יחיד מאחור ומעליו מושב מזמין, נמוך יחסית, מחולק לשניים, לרוכב ולמורכבת, כשהאחורי מוגבה. וואו. עיצוב מדליק הביאה פה מחלקת העיצוב של בנלי, המון השקעה בשביל אופנוע כל כך קטן וזול.


(בהמשך יתברר לי שהאופנוע מיועד בעיקר לשווקי המזרח הרחוק והודו, שם הסגמנט הזה הוא פופולרי בטירוף ועשרות אם לא מאות אלפי כלים כאלה נמכרים שם מדי שנה, ולכן ההשקעה).

לחיצה על כפתור המתנע ומנוע הסינגל המודרני בנפח רבע ליטר עם ק' מים, 4 שס', הזרקת דלק – מתעורר לחיים. תחילת תנועה ומכיוון שהמנוע קטנטן ואני די כבד, על סף ה- 90 קילו, צריך לתת למנוע הרבה מיץ כדי שיזוז, וגם פה נרשמת הפתעה. המנוע חי, נמרץ ובועט, יחסית לנפח שלו ול-25 הסוסים המוצהרים. ההילוכים עוברים מהר במעלה הגיר, אבל אפעס, נדרש פה סיוע של המצמד. 

פקודות הפנייה קלות מאוד, הן בשל משקל הזבוב של הבנלי, בסיס הגלגלים הקצר והכידון הרחב. האופנוע משנה כיוון בצורה חלקה, וקלה לתפעול. תנוחת הישיבה נוחה, רגליות נמוכות שלא כופות כיפוף ברכיים ממושך, ותנוחה חצי זקופה ולא רוכנת לפנים. בעיר האופנוע חי וזורם בקלות מנתיב לנתיב. באיילון האופנוע טיפה מהיר מהמהירות הממוצעת של התנועה, הודות למנוע החזק שמפתח בקלות מהירות שעוברת את ה- 110 קמ"ש.

החיסרון הבולט של הבנלי נמצא ביכולת הבלימה שלו. הבלם הקדמי פשוט לא עובד. למרות ארבעת הקליפרים, למרות תצורת המונובלוק הרשימה, כנראה שדיסק יחיד בקוטר 280 מ"מ פשוט לא מתאים פה. בהחלט חיסרון של הדגם הזה, ואני נוטה לחשוב שמדובר באופנוע המבחן שקיבלנו ולא בכל הכלים שיוצאים מבית היבואן. שווה בדיקה. לכן, בבלימות נעזרנו בכל מה שיש לאופנוע להציע, בלם קידמי, אחורי ובלימת מנוע. עבד.

אנקדוטה, נכנס לביקור במוסך אישימוטו והצוות חודל ממלאכה. מקדם הפוזה של האופנוע באמת ענק, וכולם שואלים אותי מה הבאתי. השילדה והבולם הקידמי כל כך מרשימים, עד כי בהתחלה לא האמינו לי שמתחת למיכל יש מנוע חד צילינדרי של 250 סמ"ק. 

לסיכום: מדובר בכלי עם מנוע חזק מאוד ביחס לנפח שלו, קל משקל ומאוד קל לתפעול, עם מקדם דאווין גבוה מאוד שמושך את העין בכל אשר תפנה. אופנוע נהדר למתחילים עם תג מחיר של 19,000 שקל, והוא לא מתיז שמן. בכלל.

 

 


נראה טוב / ניסים ברדה


שורה תחתונה: מומלץ (לפחות לקרוא…). 

כשקיבלתי הבנלי לנסיעת מבחן, נזכרתי בבנלי 654 מרובע-צילינדרים של שנות ה-80' ועוד כמה "בני משפחה" שלו שהגיעו בזמנו לארץ וממש לא היו "להיט"….  

השנים עברו….. קיבלתי את הבנלי 250 ומהרגע הראשון נדלקתי על מראהו, במיוחד שילדת צינורות הצבעונית, נראה קטן ושובב ושובה את העין. לאחר רכיבה קצרה הבנתי שזו יכולה להיות מכונה נפלאה למי שמתחיל ואו מי שרוצה לעבור מקטנוע לאופנוע. הבנלי הזה נותן הרגשת קלילות ברכיבה, היגוי זריז, האצה טובה (יחסית לנפח הקטן),  נותן לך להיכנס לסיבוב בצורה נוחה עם הרגשת ביטחון גם שאתה מטה את האופנוע, תנוחת ישיבה נוחה (גם לגבוה כמוני) בקיצור אופנוע ידידותי ביותר למשתמש. הדבר שהפריע לי היה הבלם הקדמי שלו שלא תפקד כראוי בעצירה חזקה. 


לסיכום: אחלה אופנוע להגיע לעבודה וכן ל"ברגי" בשבת בבוקר לכוס קפה ליהנות מהדרך ומהסיבובים, מהנוף ומשאר הרוכבים שפוקדים את המקום.

 


 

 
הבנלי והזקן / ברק מיטל
 
לפני 25 שנה כשהייתי בן 25 חלמתי על אופנוע עם 4 בוכנות. הבנלי 654 היה היחיד בהישג ידי והמתחרה הישיר מיפן הסוזוקי  GSX550  היה יקר. אז למה כל הפתיח…. כי יקר זה זול אומרים המבוגרים – ובצדק. הבנלי נתן הצגה מרשימה, יפה, ווקאלית, אבל חבל שאחרי כל רצף מאמצים/הנאה, הייתי צריך לעבוד על כיוון שסתומים מחדש. וגם לא אשכח שהנורות נפלו מאחורי לוח השעונים היו הרע במיעוטו ברצף החוויות שעברתי. ועכשיו 25 שנה אחרי, ניתן לי הכבוד באמצעות "דוגרי" לטעום את הבנלי החדש. במילה אחת: אהבתי. ביחס לנפח הקטן ישיבה נוחה, תפעול  קל נח וידידותי. אפילו המתלים ספקו נוחות סבירה לגב המזדקן. הקצב של ההתקדמות אפשר לי שני דברים: ליהנות מיתרון דו גלגלי בת"א מחד, ומתחושת ה- "האופנוע" מאידך. אז תודה לדוגרי ולבנלי על ערב מהנה בכרך הגדול.

האיטלקים  (?) התקדמו המון ויצרו כלי ראוי להערכה שיש להכניסו כאופציה לרכישה מול המתחרים.

תעודת זהות

בנלי TNT250

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
מחיר: 19,000 ₪

לפי מחירון 01/16
המחיר ללא אגרת רישוי והוצאות רישוי וכולל מע"מ.
דרגת רישיון: A1

נתונים טכניים

מנוע: ארבע פעימות 250 סמ"ק, צילינדר יחיד, ארבעה שסתומים, גל זיזים עילי כפול, מקורר נוזל, מפיק 25 כ"ס

הזנת דלק: הזרקה מערכת DELFI

הנעה: חשמלית

מערכת הצתה: אלקטרונית

מערכת שימון: התזה מאולצת


מערכת שילוב: גיר 6 הילוכים.

 

בלמים:
קדמי: מערכת בלם דיסק 280 מ"מ קליפר ארבע בוכנות
אחורי: מערכת בלם דיסק 240 מ"מ קליפר שתי בוכנות
 
צמיגים:
צמיג אחורי: 150/60-ZR17
צמיג קדמי: 110/70-ZR17

מדידות

גובה מושב:795 מ"מ

אורך כללי: 2080 מ"מ

רוחב: 810 מ"מ

גובה: 1125 מ"מ

משקל: 143 ק"ג


בסיס גלגלים: 1400 מ"מ

 

צריכת דלק במבחן: 27 ק"מל

מחירי טיפולים:
המחירים כוללים מע"מ:

1,000 ק"מ – 490 ש"ח
5,000 ק"מ – 590 ש"ח

10,000 ק"מ – 795 ש"ח

ת'אמת? לא ציפיתי למה שהגיע לידי. אופנוע קטנטן, יפהפה, מפתיע מאוד בהופעתו החיצונית, עם זוג בולמים קדמיים הפוכים, בקוטר של 43 מ"מ, בלם קדמי יחיד בתצורת מונובלוק שנושך דיסק בילום בקוטר פושר של 240 מ"מ. מעל, כידון בסגנון סטריט פייטר הטרנדי, פלאט באר רחב, כשבשני קצותיו ממוקמות המראות. שעון סל"ד אנלוגי ומד מהירות דיגיטלי, עם תצוגת מצב הילוך, תכולת מיכל הדלק ומה השעה בבקשה.
                                                                                                              
פקודות הפנייה קלות מאוד, הן בשל משקל הזבוב של הבנלי, בסיס הגלגלים הקצר והכידון הרחב. האופנוע משנה כיוון בצורה חלקה, וקלה לתפעול. תנוחת הישיבה נוחה, רגליות נמוכות שלא כופות כיפוף ברכיים ממושך, ותנוחה חצי זקופה ולא רוכנת לפנים. בעיר האופנוע חי וזורם בקלות מנתיב לנתיב. באיילון האופנוע טיפה מהיר מהמהירות הממוצעת של התנועה, הודות למנוע החזק שמפתח בקלות מהירות שעוברת את ה- 110 קמ"ש.
                                     

 

26 תגובות ל לגמרי לא בנאלי – בנלי TNT 250

  1. מחיר מאוד מפתיע למשהו לא סיני, עושה רושם של אחלה של כלי. נהניתי לקרוא

  2. נסעתי על הבנלי 300 פשוט אופנוע חוייה למה לא עשיתם נסיעה על ה300 הוא חזק מאוד וכיף ממש לרכוב עליו מזכיר לי את הבנדיט 400 שהיה לי

  3. מבחינתי בנלי זה 50 קרוס מודל 81
    שהפגין אמינות מוחלטת למרות ימים חמים וארוכים בדיונות.
    כנראה שבצילינדר אחד הם בסדר.

  4. הכל היום סיני, גם האייפון בכיס שלך מיוצר בסין, זה אומר שהוא באותה איכות כמו טלפון של huawei או משהו כזה? כמובן שלא. מה שמשנה זה איפה האופנוע תוכנן ומאיזה חומרים נבנה, cbr300 נבנה בתאילנד, אבל בוודאי שהוא באיכות גבוהה משמעותית מ keeway

  5. הבעיה שחוץ מרמיזה על בעלות סינית של המותג, אין שום אזכור בכתבה לכך שגם האופנוע מיוצר בסין. ובנינו, כנראה שחוץ ממחלקת עיצוב של 5 עובדים, אין בו יותר מידי הנדסה ואיכות חומרים "איטלקית". על פניו מדובר בסה"כ ב-keeway מעוצב. זאת אותה חברה וצריך לציין זאת לטוב ולרע.

  6. גם אופנעים איטליקים ידועים לשמצה. ראה את בנלי הישנה והיום למען האמת גם דוקאטי שנחשב אקזוטי לגמרי ואמין. היה דרק פעם וגם היום יש להם פאלטות לא קטנות. תחפשו קצת באינטרנט ויוטיוב תמצאו בקלות אנשים לא מרוצים בכלל על דוקאטי. גם במכוניות האיטליקים היו דרק ואולי אפילו עד היום. מה לעשות. פעם היפנים נחשבו דרק. ותראו איפה הם היום. המסקנה תנו צאנ'ס לסיני. ועוד כמה שנים זה היה סמל של איכות. זה המדינה שהיום היא בשיא היתפתחות טכנולוגית,כמו שארה"ב היתה בתחילת 120.וכמעט הכל מיוצר בה גם דרק וגם איכותי ביותר…אחלה אופנוע במחיר שווה לכל נפש. נשמע מעולה. סגה הזו חוזרת על עצמה. והשמצות על מותגים סינים זה פסה לדעתי גם קיוואי כבר בארץ כבר הוכיח שאולי הם פשוטים אבל בהחלט טובים. המותג הזה נמצא פה בארץ כבר קרוב לעשר שנים אם לא יותר… תשאלו את האנשים שרכבו וקנו ודי להשמיץ מתוך חוסר ידיעה וסטיגמה שמבוססת על חוסר ידע ורצון לפגוע .דברים משתנים אף פעם על תגידו אף פעם.יום טוב לכולנו.

  7. האמת שגם המשפט הזה הופך להיות בעצמו באנלי קצת. תהיו קצת יותר יצירתיים מזה בבקשה… כבר השתמשו בו בדוגיגים אני חושב…

  8. האחת שהמנוע של האופנוע הזה רוטט כמו טרקטור והשני זה שיש לו סאונד מדהים. אין לזה שום אזכור במבחן בארץ – לא הרגשתם/שמעתם משהו מיוחד?

  9. תגובה ל(11) כולם מעתיקים מכולם, הסינים מעתיקים יותר, ומקצועיות יותר גדולה(לטובה). כן, הוא דומה לKTM שדומה לדוקטי, דומה גם לימאהה. תגובה ל-(12), אין שום בעיה, קיוואי כאן 10 שנים כדי להישאר, כולם מכירים ויודעים. הקטע שלהם זה מקסימום איכות ועיצוב במינימום מחיר והם עושים את זה כמו שרק סינים יודעים לעשות (חוסכים במקומות הנכונים). לא הונדה, אבל בחצי מחיר ונוסע יופי יופי.

  10. לאחר התלבטות לא פשוטה בבחירת 250 סמ"ק חדש,מצאתי את עצמי שוב בג׳ט סטאר רוכש את האופנוע החמישי שלי שלהם (שני סופר לייט,ספיד,וטארגט).
    מי שמכיר את ג׳ט סטאר,יודע היטב שיקבל שירות מעולה ואמין,וממכונאי שבאמת מבין מה הוא עושה (מי שמטפל בפועל בכלים זה המנכ"ל והיבואן בעצמו).
    tnt 25 נראה גדול משמעותית מקוואסאקי וקטמ,עם שלדה מאסיבית יותר,וגימור כמו באופנועים הגדולים (רגליות יציקת אלומיניום,וכידון אמיתי ולא כמו של אופניים).
    בכביש הtnt נוסע מעולה ועם צליל מנוע מרשים,שנשמע כמו גרגור חייתי לעומת שאר האופנועים שפוגשים בדרך.
    על העיצוב אין מה לדבר,והוא מרשים ביותר,ובכל מקום לא מאמינים שמדובר ב250 סמ"ק.
    לגבי הבלמים,הם די בסדר,ואף פעם לא אכזבו אותי.
    במחיר 19000₪ לא תקבל אפילו גוירייד בסמ"ק הזה.
    רק מה שחבל…אני שילמתי 24000₪,אבל זה בסדר. אנחנו עוד נתחשבן,בקנייה הבאה של ה500 סמ"ק,שיגיע בשנה הבאה.

  11. האם מישהו רכש את האופנוע ויש לו תובנות לאחר רכיבה של מספר חודשים ?

  12. אחלה אופנוע להגיע לעבודה וכן ל"ברגי" בשבת בבוקר לכוס קפה ליהנות מהדרך ומהסיבובים, מהנוף ומשאר הרוכבים שפוקדים את המקום.

  13. אני רכשתי בתאילנד את האופנוע הוא אצלי כבר מעל לשנה חוץ מהחלפת שרשרת חדשה אני נהנה מכל רגע מהאופנוע גמעתי איתו 15000 ק"מ עושה את העבודה כמו שצריך התנהגות כביש סבירה ביחס לנפח אין נזילות שמן דואג להחליף שמן כל 2000 ק"מ זול כאן אז למה לא בקיצור אופנוע קטן ומרשים למתחילים

  14. אני רוכב על הכלי הזה כבר 7000 ק"מ.
    גם כשאני עשיתי נסיעת מבחן הרגשתי שיש בעיה בברקסים,אך בדגם החדש שהגיע הנובמבר 2016 כבר שיפרו אותם.
    רעש המנוע שלו פשןט תענוג,התגובה של המנוע נהדרת יחסית לנפח 250,לא מכיר בארץ אופנוע משתלם יותר לקניה בנפח,יופי ומחיר כזה.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל